Ikarusy v Bratislave skončia 20. mája

Posledný z ikarusov absolvuje v piatok 20.5.2016 rozlúčkovú jazdu.

V piatok 20. mája 2015 sa uzavrie ďalšia kapitola vo vozidlovom parku autobusov. V tento deň oficiálne dojazdí posledný zástupca ikarusov radu 400 v bežnej premávke, Ikarus 435.18E #4827. Fanúšikovia verenej dopravy, ale aj cestujúci sa s ním môžu rozlúčiť na rozlúčkovej jazde ktorá začne o 15:00 pod Mostom SNP a ďalej bude viesť po nasledovných trasách:

  • 15:00 Most SNP - Einsteinova - Viedenská - Krasovského - estakáda Jantárová cesta - Bosákova - Most Apollo - Landererova - Dostojevského rad - Autobusová stanica
  • 15:45 Autobusová stanica - po trase linky 21 - Dev. N. Ves, Na Hriadkach
  • presun cez Eisnerovu a Agátovú do Dúbravky
  • 16:50 Dúbravka, Pri kríži - po trase linky 83 - Petržalka, Technopol
  • 17:40 Petržalka, Technopol - po trase linky 95 - Nám. Ľ. Štúra
  • presun cez Rázusovo nábr. a Staromestskú
  • 18:10 Zochova - po trase linky 39 - Ružinov, Súhvezdná.

Uvedené časy sú iba orientačné a budú závisieť od reálnej situácie v premávke. Na rozlúčkovej jazde sa zúčastnia aj predstavitelia DPB, a. s.

Vozidlo #4827 jazdí v súčasnosti už len počas špičiek pracovných dní na linke 93. Po absolvovaní rozlúčkovej jazdy by sa malo zachovať v prevádzkyschopnom stave s možnosťou neskoršieho zúčastňovania sa príležitostných jázd.

Ikarusy jazdili v Bratislave od roku 1967 takmer nepretržite s krátkou prestávkou v rokoch 1972 - 1974. Do mestskej dopravy boli dodávané typy Ikarus 620, 630, 280, 283, 435, 417, 415 a 412 v celkovom počte 977 kusov. Ako posledný dojazdí zástupca Ikarusov 435, ktoré boli v premávke celých 20 rokov od roku 1996. Rozlúčkový autobus #4827 bol vyrobený v roku 1997 a v Bratislave jazdí od roku 1998. Zaujímavosťou bolo jeho dlhodobé odstavenie v rokoch 2001 - 2005 z dôvodu nedostatku náhradných dielov, pričom sám sa stal zdrojom dielov pre iné autobusy. Vozidlo však nakoniec bolo opravené a verejnosti slúži až doteraz.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Hehe. 🙂 ?
Reakcia na: Ibiza #22:
Ja som zasa Ikarusy 4x5 mal rád, oproti vtedajším Karosám jednoznačne lepšia voľba. Ja zase nemá rád všetkými obdivované čabajky 280. Asi preto, že som sa s nimi dosť nacestoval v čase ich plnej slávy a plazenie sa nejakého automatového Kádára s plnou náložou hore Pražskou nebolo nič, čo by vo mne vyvolávalo nostalgické spomienky.

A posledná T3 - to vy už tady, maminko, nebudete.
Reakcia na: Mike #19:
Kolaudačná jazda - testovanie prejazdu záchranných zložiek... ?
Reakcia na: Ibiza #22:
Myslím, že skôr, než koniec T3 bude (a pri existencii T3P a ďalších modifikácií koniec Kardausa v BA tak skoro nenastane) porovnateľná rozlúčka s Plynosami
Nemala som tento typ Ikarusu rada, ale teraz keď ho vidím jazdiť, cítim smútok, rešpekt a nostalgiu. Konči jedna VEĽKÁ éra. Ečte raz zažijeme niečo podobné - keď vyjde na poslednú službu posledná T3. ?
Reakcia na: TomJ #20:
To je 6 vozov ktoré aj keby prežili kĺbové karosy tak ich vedia upratať niekam na okrajové linky (54, 57 a pod..) A tie 3521 až 26 verím že budú nasledovať svojich súputníkov z rovnakej série a zaradia sa medzi zimnú hotovosť.-.ak ich bude vo výprave čím nahradiť, samozrejme...
Reakcia na: pharel #14:
Ešte máme vysokopodlažné kinderká a posledná séria má "len" 11 rokov, čo v porovnaní s tým, čo vydržali Ikarusy a Karosy nie je zas až tak veľa.
Reakcia na: piol #17:
Verím, že by to radi spravili keby to bolo čo i len trochu možné...
Mohli v rámci nostalgie tú trasu L95 od 17:40 výnimočne pustiť po Starom moste..
Reakcia na: Rubber38 #15:
Hej hej 🙂 nakolko doprava celkovo ma este co dohanat a budovat 🙂
Reakcia na: pharel #14:
Pravdepodobne si chcel povedať vozový park hodný 21. storočia...
Takze uz sa len zbavit plynovych karos a mame 100%-nu nizkopodlaznost pri busoch a t-busoch. A aj dopravu hodnu 21.storocia 🙂
Aká to symbolika... ČR sa rozlúčila cez víkend v Tábore s Ikarusom 400-radu, a o šesť dní aj SR v Bratislave. V mestskej prevádzke (SR+ČR) tak zostáva ešte päť Ikarusov E91 v Prahe...
Ale no veď sme sa v nich navozili veru dosť. A tiež sme sa na ne aj dosť na zastávkach načakali. 🙂 Doslúžili. Zvykáme si aj na tie nové. Život ide ďalej. Bolo už veľa všelijakých autobusov, trolejbusov či električiek a ešte všelijakých aj bude. Takže milé Ikarusy;zbohom!
Reakcia na: petoo #10:
Díky moc.
Reakcia na: Trolley #9:
Vyšehradská: 5:01, 6:10, 7:06, 8:11
Hl. Stanica: 5:29, 6:36, 7:32, 8:41
Reakcia na: Mike #5:
Vieš prosím ťa aj ranné odchody?
Reakcia na: Jadran #2:
Plus zápchy piatkovej poobedňajšej špičky...