Dopravný podnik ponúka vysokoškolákom možnosť zarobiť si riadením električiek

Prvý kurz vodiča električky pre študentov začína už v máji.

Bratislavský dopravný podnik začína nábor nových vodičov električiek z radov vysokoškolských študentov. Po vzore brnianskeho dopravného podniku ponúka študentom možnosť zárobku formou brigády popri štúdiu.

Snažíme sa ponúknuť možnosť tým mladým ľuďom, ktorí ešte nemajú svoje pracovné zaradenie alebo tým, ktorí ešte svoju pracovnú dráhu nezačali. Boli by sme radi, aby prišli do našich radov, urobíme im kurz vodiča električky, čiže počas štúdia si môžu slušne privyrobiť. Samozrejme, ak ich táto práca osloví nielen kvôli doplnkovému príjmu, ale zapáči sa im táto profesia pre jej samotnú podstatu, či už kontakt s technikou, kontakt s ľuďmi, určitý rytmus a v neposlednom rade aj kolektív ľudí, ktorý Dopravný podnik Bratislava tvorí, budeme radi, keď ich táto práca osloví natoľko, že ostanú našimi kolegami natrvalo,“ motivuje študentov generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Milan Urban.

Prvý kurz pre študentov začína 1. mája 2016 a jeho absolventi budú môcť začať voziť cestujúcich už počas letných prázdnin. Cenu kurzu záujemcom dopravný podnik preplatí v plnej výške, ak sa zaviažu po jeho skončení odpracovať určitý počet hodín. Záujemcom zároveň dopravca zabezpečí potrebnú vstupnú lekársku prehliadku a dopravno-psychologické vyšetrenie. Podmienkou pre výkon práce vodiča električky je vek najmenej 21 rokov, vodičský preukaz skupiny B, čistý výpis z registra trestov a absolvovanie vstupných vyšetrení.

Dopravný podnik ponúka brigádnikom hodinovú mzdu na úrovni stálych vodičov električiek, pričom ako uvádza na svojej internetovej stránke, priemerný mesačný plat vodiča je 1102 €. Vzhľadom na variabilitu služieb, ktoré práca vodiča električky ponúka, si budú môcť študenti efektívne zladiť svoje školské i pracovné povinnosti.

Podrobnejšie informácie o ponúkanej brigádnickej práci poskytne záujemcom Dopravný podnik Bratislava na tel. číslach 02/59502234, 02/59502121 alebo elektronicky na vodici@dpb.sk.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #51:
to vieš, bol si bratislavčan, my internátni sme mali povesť tvárnejších a skromnejších ?
u nás na paliciach bol jeden ale naozaj promimentný brigádnik, exposlanec a pán veľkopodnikateľ RV, ako som Ti už raz písal, najrýchlejší pilot v mojej ére ? ? ?
ja som bol tak "promimentný" brigádnik, že som si mohol dať napísať akýkoľvek voz, samozrejme, keď som sa dohodol s jeho majiteľom a niektorým stálym to riadne pilo krv, keď oni mali pokazený Sanos, dostali nejakú 9Tr-ku, v lepšom prípade skleník a ja som sa na 211-ke vyvážal na Sanose...
Reakcia na: trolejbus6207 #49:
Ja som mal to isté na električkách - bol som ocohtný jazdiť, kedykoľvek výpravca zavoal, takže som sa dostal do štádia, kedy som povedal vybranú službu a výpravce menil, menil, až vymenil. Zaujímavé je tiež, že najlepšie som vychádzal s výpravcami (a to ako E JD, E K, T T, T H), ktorí boli považovaní kmeňovými vodičmi za najväčích psov.
Emil Kopasz z E JD to povedal natvrdo - najprv som si o tebe myslel, že ďalší prieberčivý ko..., až potom som zistil, že spravíš pre podnik všetko, len treba aj tebe vyjsť v ústrety.
Reakcia na: TeBeCe #48:
máš pravdu, bolo to ešte za komančov ?
Reakcia na: S499.1023 #43:
po mne a spolužiakovi z krúžku Hodúr chňapol všetkými dvadsiatimi, akurát sme mali problém, pokiaľ sa otvoril kurz, lebo bolo málo záujemcov, celé to trvalo štyri mesiace oproti štandartným dvom
kurz nás nestál ani korunu, akurát sme museli podpísať, že odjazdíme brigádne dva roky a presne ako píšeš, zácvik sme nemali zaplatený, ohľadom prémií sa neviem vyjadriť
čo sa týka služieb, asi po troch mesiacoch jazdenia som si mohol žiadať aj nejaké "lepšie" služby, lebo som ochotne prišiel jazdiť kedykoľvek mi výpravca zavolal a nemal som odjazdený polúväzok, celé prázdniny som odjazdil naplno a vtedy som mal výplatu väčšiu ako mama s otcom dohromady ?
Reakcia na: trolejbus6207 #47:
zrejme to bolo este za Marie Terezie a nikto si to uz nepamata, ked to dnes musia okopirovat z vyspeleho Brna ?
Reakcia na: S499.1023 #42:
presne tak, bolo nás viacero na trolejbusoch, dokonca niektorí jazdili aj na autobusoch
Reakcia na: Mike #44:
Takže sa vracajú ku zvyklostiam z čias, kedy to fungovalo.
Reakcia na: Mike #44:
Dakujem za info.
Reakcia na: 810zssk #41:
Teraz to - pocas kampane - prepláca podnik aj tým brigádnikom. Akurát sa ako protihodnotu zaviažu odrobiť určitý počet hodín.
Reakcia na: 810zssk #41:
Keby odo mňa DP chcel nejaké peniaze za ten kurz vtedy v dávnej minulosti, asi by som ich bol kopol do riti, aj keď to vtedy stálo asi 1.200,- Kčs. Jediné, v čom bol vtedy brigádnik znevýhodněný bolo, že v zácviku ešte nepoberal plat a mal nejaké nižšie prémie.
A jazdil som vždy také služby, aké som chcel, boli výpravcovia, ktorí radi iniciatívne obvolali pár vodičov a iniciatívne vekslovali, aby splnili želanie brigádnika, ktorý chcel jazdiť výhradne jedenástku a výhradne so súpravou.
Reakcia na: raki #35:
Za mojich čias brigádovali hromady VŠ študentov a bolo to v pohode.
Reakcia na: Mike #39:
Apropo, ako je to s tym kurzom teraz? Brigadnici si ho platia sami aj pocas tejto "kampane"? Lebo ak hej, tak velmi pochybujem ze ziskaju nejaku relevantnu mnozinu ludi.
Moderna forma komunikacie ?
Reakcia na: Pantograf1 #38:
Ten zápisník - poradovník existuje, sám som v ňom aspoň 3 krát ? Z toho raz som osobne videl ako si ma tam zapisuje a všetky údaje o mne...
Ale poznám viacero ľudí, čo majú podobnú skúsenosť ako Ty. Ale keď DPB odmieta len tak dostať 900 € od záujemcu o kurz, čo už...
Reakcia na: 810zssk #36:
Vážne existovala taká možnosť? Myslím tie brigády v nedávnej minulosti.

Na brigádnicku prácu na električkách popri práci (mával som dlhý-krátky pracovný týždeň, alebo nepravidelnú pracovnú dobu v hlavnom zamestnaní) som sa hlásil veľakrát aj s tým, že by som si ten kurz celý cvakol sám a aj tak bola vždy razantne zamietavá odpoveď. Maximálne sa mi podarilo dosiahnuť zapísanie do akéhosi poradovníka, ale pochybujem, že niečo také reálne existuje. Keď som sa naň potom pýtal, prišli skôr vyhýbavé odpovede, resp. že stále majú vodičov úplný dostatok...

Inak je to zaujímavý nápad, ale verím, že tým nebudú "zanedbávaní" stáli zamestnanci. Myslím, že aktívna motivácia kmeňových pracovníkov vo firmách a spoločnostiach je mimoriadne dôležitá. V takomto náročnom pracovnom odvetví tým viac.?
Reakcia na: raki #35:
Drogové testy sa síce každé ráno nerobia (aj u stálych vodičov sem tam bývajú podozrenia a požitie omamnej látky a raz za čas robia aj krvné testy..), ale zato sa relatívne často ráno fúka a plus chodia aj námatkové kontroly počas dňa po konečných..
A najskorší nástup ráno je 3:30, takže takým študákom z Bernoláku alebo Ml. Gardy stačí o tých 3.00 vstávať. Ale ani taký nástup by nemali pravidelne.. A jasné že sa to nedá u každého vodiča, ale v princípe brigádnik má kratší úväzok a v rámci nejakých možností si môže vyberať služby, ktoré chce robiť (napr. iba poobedné, iba ranné s neskorším nástupom, atď.. )
Reakcia na: raki #35:
Ty si snad niekde cital o tom ze by DPB znizoval vek na pracu vodica elektricky? DPB ma 21-rocnych vodicov dlhe roky a nie su s nimi, pokial viem, ziadne zavazne problemy. V suvislosti so zamestnavanim studentov sa vobec nemenia kvalifikacne poziadavky, len ide o iny druh pracovneho pomeru. Apropo, brigadujuci studenti v DPB nie su ziadna ultra novinka, existovali uz aj v nedavnej minulosti.
No nebude to také horúce - keď povedia brigádnikovy / vysokoškolákovy že nástup má ráno o 3,00 hod - hádajte koľký to budú robiť. Ďalšia vec - to budú pri nástupe do služby aj drogové testy? Povedzte mi, koľký vysokoškoláci majú takú zodpovednosť a pracovný návyk. V Lidli sa dá vykladať tovar aj úplne zhulený ale šoférovať? To vedeniu nestačia TV správy cez voľné dni koľko mladých sa pozabíja v autách? Som zvedavý keď sa niečo stane, kto si to vezme na triko. Je mi jasné, že dôvod prečo prijať brigádnikov-vysokoškolákov je hlavne ten, že za nich netreba platiť odvody a ušetrí sa na mzdových nákladoch.
Reakcia na: Valec #22:
No a brigáda vodiča električky 😃 mu prinesie hlavne pochopenie prečo električka vôbec MHD mešká. 😃 Ja im to prajem ale neverím že zrovna toto zamestnanie je pre aktívneho študenta dobré. Jazdím síce KPČ ale po takej 10 hodinovej službe mám hlavu jak pátrací balón. Nie som schopný ďalej niečo robiť. Proste hlava vypne. Zbytok dňa už nie som produktívny či Hobby alebo niejaké povinnosti.
Reakcia na: pharel #23:
Ze ma to ani neprekvapuje,sami kvalifikovani ludia robia v tom podniku. Preco by mal byt sef iny??