Obnovenie premávky električiek cez Jesenského (od 28.10.2015)

Všetky električkové linky už premávajú po svojich riadnych trasách.

Od 28. októbra 2015 od 14. hodiny je po rekonštrukcii križovatky Jesenského - Štúrova obnovená premávka električiek v tomto úseku. Obnoví sa premávka linky 1 a zároveň linku 7 nahradí predĺžená linka 6.

  • Linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Štefanovičova - Radlinského - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Most SNP - Mostová - Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Štefanovičova - Hlavná stanica.
  • Linka 4 bude premávať obojsmerne cez nábrežie, Mostovú a Jesenského ul.
  • Linka 6 bude premávať počas špičiek po pôvodnej trase z Karlovej Vsi cez nábrežie, Mostovú, Jesenského, Nám. SNP, Obchodnú, Račianske mýto a Račiansku k ŽST Vinohrady. V rannej špičke bude linka 6 premávať až do Rače na Komisárky.
  • Linka 7 bude zrušená, nahradí ju predĺžená linka 6.

Pôvodne avizovaným termínom sprevádzkovania električiek na Jesenského ul. bol 20. október 2015, a to napriek tomu, že mesto ešte nemalo k dispozícii všetky potrebné povolenia. "Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy však k dnešnému dňu nedostal právoplatné rozhodnutie od VÚC. Z tohto dôvodu DPB, a.s. nemôže obnoviť električkovú dopravu na Jesenského ulici a Nábreží arm. gen. Svobodu, až kým nebude disponovať právoplatným rozhodnutím o prevádzke," uvádza Dopravný podnik Bratislava na svojej webstránke.

Ide pritom už o tretie nedodržanie termínu sprevádzkovania električkovej trate počas jedného roka. Zatiaľ sa načas nepodarilo sprevádzkovať ani jednu z električkových tratí realizovaných z eurofondov. Ešte za bývalého vedenia mesta bol oznámený termín sprevádzkovania "modernizovanej" električkovej trate v Dúbravke na 10. november 2014 krátko pred komunálnymi voľbami. Termín bol tesne pred plánovaným spustením posunutý na 11. november, potom na 14. november a nakoniec sa trať podarilo spustiť až na štvrtý pokus 18. novembra.

Podobný prešľap sa podaril aj novému vedeniu mesta, ktoré deklarovalo, že opravenú trať na Hlavnú stanicu sprevádzkuje 1. septembra 2015 od rána. Trať sa nakoniec podarilo spustiť o pol dňa neskôr, pričom za plnej prevádzky robotníci dokončovali napríklad chýbajúcu dlažbu. V prípade trate na Jesenského ul. je dnes už zrejmé, že posun začatia prevádzky nebude "len" niekoľkohodinový, ale pôjde o viac dní.

Doplnené 27.10.2015: VÚC vydal hlavnému mestu dňa 27. októbra 2015 povolenie na obnovenie premávky električiek cez križovatku Jesenského - Štúrova, keďže bolo preukázané, že je "zabezpečená bezpečnosť cestujúcej verejnosti aj peších".

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Len tak pre nase nasratie, ze rekonstrukcia elektrickovej trate sa da urobit aj na POCHAVLU, kto chce prepocita aj cenu na km a porovna s Bratislavou:

http://technet.idnes.cz/povedena-oprava-tramvajove-trati-na-petriny-fmy-/tec_reportaze.aspx?c=A151031_192447_tec_reportaze_rja
Reakcia na: pharel #99:
Lebo vozidla prechadzaju z linky 6 na linku 9 a opacne pocas dna.
Reakcia na: TomJ #98:
Preco tu hovorite o linke 9? 😃
Reakcia na: Juraj76 #97:
Keďže linka 9 jazdila posledný týždeň vo výlukovom režime, nemali vodiči nahodené normálne služby, ale museli si vždy na konečnej manuálne prehadzovať cieľ. Kvôli tomu zrejme nie sú zachytené na tabuli s odchodmi.
Reakcia na: Juraj76 #96:
A jazdí vôbec niečo na linke 9? Všetky jej odchody z konečmných sú na šedo. Znamená to, že všetky električky z nej boli stiahnuté na linku 6 bez náhrady?
Ako to bude s linkou 6 a 9 dnes? Dokončia ich tie električky, ktoré sú na nich od rána a podľa doterajších CP (teda cez výluku) alebo ako? Podľa ,ňa mali už dnešný deň dokončiť tak ako začali a až od zajtra mali začať už električky po novom.
L6 to zatial toci z kv na nam.snp a cez tunel do kv.
Vedela som to od včera...
Reakcia na: lostrail #92:
Už sa premáva obojsmerne.
K tomu poslednemu doplneniu: Kedze bolo vydane suhlasne stanovisko, uz sa tadial jazdi alebo je znamy novy termin?
Reakcia na: TomJ #78:
Záleží od toho odkiaľ ide z Petržalky.
- Lúky a Ovsište : 68 alebo 98 - Polus - 4
- Háje : 98 Technopol - Polus - 4 alebo tí čo sú z okolia Nám. hraničiarov tak 68 - Tr.mýto - 4
- Dvory : 88/91/191 - most SNP - 4

Ostatne ísť aj na dva prestupy na Zlaté piesky nie je žiadna tragédia, keď sa človek musí dopraviť inou linkou k 68 alebo 98 a potom na 4ku. Ešte sa dá aj s 95kou cestovať ale je to na zachádzku a ísť ešte naproti električke na ktorú prestupujem dvojnásobná, lebo zatiaľ čo pri 95ke mi zdrhne tak so 68kou ju ešte môžem chytiť a najlepšie s 98kou obísť centrum a Nivy a rovno to pri Poluse vyriešiť.
Reakcia na: 810zssk #89:
No mohli myslieť bezpečnosť chodcov, keďže ten triangel pri luxore je ešte viac menej stavenisko. Aj keď neviem či sa to má riešiť v tomto konaní... Ale bezpečnosť cestujúcich, hoc aj pri nehode... veď je taká istá ako v hocijakej inej električke na ľubovolnom inom mieste v Ba... či je zrovna tam v niečom rozdiel?
Reakcia na: Mike #88:
Tak bezpecnost cestujucich neni len nastup a vystup, ale napr. aj to co by sa im stalo pri pripadnej nehode..
Reakcia na: TeBeCe #87:
"a ani opatrenia, akým spôsobom zaistia bezpečnosť cestujúcich a ostatných účastníkov premávky, keďže je to skúšobná prevádzka,"

No to je hrozné ten DPB, ani o bezpečnosť cestujúcich v električke sa nevie postarať ?
Keďže na zastávke na Jesenského sa vôbec nič nemenilo tak neviem, prečo do toho ťahajú cestujúcich...
Reakcia na: Jezo #86:
"Obchádzkové trasy, ktoré naďalej platia, sa týkajú električky č. 2 a 4, ktoré premávajú po okružnej trase. Linka č. 6 zabezpečuje dopravu obojsmerne po trase Dúbravka - Karlova Ves - Most SNP." ?
Reakcia na: jozefzba #84:
Áno. Včera boli že vraj za ním až na letisku pri Viedni a Frešo (či kto) im to nepodpísal. Je to vojna medzi poslancami. Takže zatiaľ nič, uvidíme cez víkend.
Pekny den.
Na stranke DPB je napisane, ze VUC este nedal suhlas na prevadzku trate. Ach ti pani.
Jozef
Aspoň už teraz vieme, ako to dopadne s traťou do Petržalky. ?
Reakcia na: tajtenius #80:
tento systém linkového vedenia je tak robený aby to muselo byť takto ... potom by sa linka 5 predĺžila zase o nejaké minpty navyše, aj keď už teraz je najdlhšou linkou, následne by si musel vymeniť aj 9/6 a to by nebolo dobré... určite zatiaľ tento systém ej najlepší, pokým sa neotvorí trať do petržalky, potom možno dôjde k nejakej menšej reorganizácii ... 🙂 to že tebe to vyhovuje nemusí vyhovovať ostatným, mne súčasný stav nevyhovoval, lebo som chodieval z karlovej vsi na jesenského