Presmerovanie liniek MHD počas maratónu (29.3.2015 08:00 – 15:00)

Počas maratónu budú presmerované alebo skrátené linky v centre mesta a v Ružinove, dopoludnia nebudú premávať električky do Ružinova.

V nedeľu 29. marca 2015 sa uskutoční ďalší ročník Bratislava Marathonu, ktorého trasa povedie mestskými časťami Staré Mesto a Ružinov.

Podujatie výrazne zasiahne do premávky mestskej hromadnej dopravy, cestujúcim preto odporúčame v uvedenom čase zvýšiť pozornosť. Informovanie cestujúcich o aktuálnej premávke konkrétnych liniek zabezpečia vodiči a dispečeri dopravného podniku.

Zmenené trasy električiek

Od cca 9.00 do 14.30 bude prerušená premávka električiek od tunela cez nábrežie, Mostovú po Jesenského ul. a na Krížnej v úseku od Amerického nám. po Vazovou.  V tomto čase nebudú električkami obsluhované zastávky Chatam Sófer, Most SNP, Nám. Ľ. Štúra, Jesenského, Odborárske námestie

V čase 9.30 - 11.30 nebudú premávať električkové linky do Ružinova. Náhradná doprava je pešou dochádzkou. Využiť je možné aj linku 39 zo Súhvezdnej, presmerované autobusy liniek 50 a 96 na Drieňovej ulici, alebo trolejbusy na Gagarinovej ulici.

V čase cca 9.00 - 15.00 bude premávka električiek zabezpečená nasledovne:

  • Linka 1 v smere do centra za zastávkou Poštová-Martinus pôjde po obchádzkovej trase Námestie SNP, Kamenné námestie, Špitálska, Americké námestie, Blumentál, Vazovova, Krížna, Špitálska a ďalej od zastávky Nám. SNP späť na Hlavnú stanicu. Neobslúži zastávky Kapucínska, Chatam Sófer, Most SNP a Jesenského.
  • Linka 2 bude premávať po štandardnej trase.
  • Linka 3 medzi cca 9.30 a 11.15 bude premávať po okružnej trase: Rača - Račianske mýto - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Račianske mýto - Rača. Po 11.15 začne premávka po štandardnej trase.
  • Linka 4 pôjde obojsmerne po trase: Zlaté piesky - Vajnorská - Trnavské mýto - Krížna - Špitálska - Námestie SNP - Kapucínska - tunel - Karlova Ves - Dúbravka.
  • Linka 5 bude premávať po štandardnej trase.
  • Linka 8 v čase cca 9.30 - 11.15 nebude premávať, následne bude premávať po štandardnej trase, pri križovaní trasy maratónu môže prísť k meškaniam spojov.
  • Linka 9 bude v čase cca 9.30 - 11.15 premávať obojsmerne po trase: ŽST Nové Mesto - Vajnorská - Trnavské mýto - Vazovova - Blumentál - Americké námestie - Špitálska - Námestie SNP - Kapucínska - tunel - Karlova Ves. Následne bude premávať opäť do Ružinova, pričom uzavreté Odborárske nám. obíde cez Blumentál.

Zmenené trasy trolejbusov

  • Linka 201 bude v čase 9.30 - 14.00 premávať po skrátenej trase z Dolných honov len po Ružovú dolinu (obratisko Mliekárenská) a späť.
  • Linka 202 bude v čase 9.30 - 10.30 premávať po skrátenej trase z Dolných honov len po Ružovú dolinu (obratisko Mliekárenská) a späť.
  • Linka 205 bude v čase 9.30 - 14.00 premávať po presmerovanej trase Rádiová - Trnavská - Zimný štadión - Trnavské mýto - Račianske mýto - Hlavná stanica a späť.
  • Linka 206 bude v čase 9.30 - 13.00 premávať po presmerovanej trase NÚSCH - Pražská - Račianske mýto - Trnavské mýto - Jelačičova a späť.
  • Linka 207 bude v čase 9.30 - 11.40 premávať po presmerovanej trase Vojenská nemocnica - Valašská - Palisády - Hodžovo nám. - Jeséniova - Koliba a späť. Následne v čase 11.40 - 14.10 bude premávať po presmerovanej trase Vojenská nemocnica - Valašská - Palisády - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - Ul. 29. augusta - Autobusová stanica - Mlynské nivy - Prievozská - Miletičova - Ružová dolina.
  • Linka 208 bude v čase 9.30 - 11.40 premávať po skrátenej trase z Cintorína Vrakuňa len po Ružovú dolinu a späť.
  • Linka 209 bude v čase 9.30 - 14.00 premávať po skrátenej trase od Národného onkolog. ústavu po Jelačičovu a späť.
  • Linka 210 nebude premávať v čase 9.30 - 14.00.
  • Linka 212 bude v čase 9.30 - 14.10 premávať po presmerovanej trase Vojenská nemocnica - Kramáre - Pražská - Trnavské mýto - Račianske mýto - Zimný štadión - Trnávka, Hanácka.

Zmenené trasy autobusov

  • Linka 21 bude v čase 9.30 - 14.10 premávať po skrátenej trase Devínska Nová Ves - Patrónka - Šancová - Račianske mýto - Šancová - Trnavské mýto - Legionárska - Šancová - Patrónka - Devínska Nová Ves. Zastávka Trnavské mýto bude priebežná konečná na zastávke liniek 31 a 39.
  • Linka 25 pôjde z Trnavského mýta cez Legionársku a od Račianskeho mýta po svojej trase do Volkswagenu.
  • Linka 28 bude od začiatku premávky cca do 18.00 premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi po Most SNP, kde zastaví na zastávkach linky 29.
  • Linka 50 pôjde v čase 9.30 - 15.00 obojsmerne medzi zastávkami Haburská a Aupark obchádzkou, na ktorej zastaví na zastávkach Solivarská, Bratislavská župa, Mliekárenská a Prístavný most. V smere k OD Slimák zastaví navyše aj na zastávke Farského na Farského ulici.
  • Linka 66 bude v čase 9.45 - 14.00 premávať po okružnej trase Prievoz, Domkárska - Kaštieľska - Mierová - Prievozská - Bajkalská - Trenčianska - Ružová dolina - Miletičova - Prievozská - Mierová - Kaštieľska - Prievoz, Domkárska. Medzi zastávkami Krásna (smer Ružová dolina) a Mierová (smer Domkárska) zastaví na zastávkach Kaštieľska, MiÚ Ružinov, Hraničná - Retro, Pažítková, Mliekárenská, Ružová dolina, Miletičova - BBC1, Prievozská, Hraničná - Retro a MiÚ Ružinov.
  • Linka 67 v čase 10.00 - 13.30 neobslúži zastávku Astronomická na Ružinovskej, v oboch smeroch zastaví na zastávke Astronomická na Astronomickej ulici. Náhradné výstupište bude na zastávke Súhvezdná (prestup na linku 39 počas nepremávania električiek v Ružinove).
  • Linka 68 bude v čase 9.30 - 14.00 premávať po trase Petržalka, Holíčska - Ekonomická univerzita - Prístavný most - Bajkalská - Trnavská - Trnavské mýto - Račianske mýto a späť. Na obchádzke zastaví na zastávkach Prístavný most, Mliekárenská, Bajkalská, Zimný štadión, Trnavské mýto (ako linka 39) a Račianske mýto. Na Račianskom mýte zastaví na Legionárskej aj Šancovej ul.
  • Linka 70 bude v čase 9.30 - 13.00 premávať po skrátenej trase z Podunajských Biskupíc po Autobusovú stanicu a spät. Nástupná zastávka Autobusová stanica bude v náhradnej polohe na Páričkovej ulici.
  • Linka 87 bude v čase 9.30 - 13.00 medzi zastávkami Ekonomická univerzita a Lúčna premávať obchádzkou cez Prístavný most bez zastavenia. Zároveň neobslúži zastávku Astronomická na Ružinovskej, v oboch smeroch zastaví na zastávke Astronomická na Astronomickej ulici. Náhradné výstupište bude na zastávke Súhvezdná (prestup na linku 39 počas nepremávania električiek v Ružinove).
  • Linka 88 bude v čase 9.30 - 13.00 medzi zastávkami Ekonomická univerzita a Autobusová stanica premávať obchádzkou cez Prístavný most, pričom zastaví na zastávkach Prístavný most, Prievozská, BBC1 Plus - Miletičova, Novohradská, Svätoplukova/Košická. Nástupná zastávka Autobusová stanica bude v náhradnej polohe na Páričkovej ulici.
  • Linka 95 bude v čase 9.30 - 13.00 premávať v smere do centra medzi zastávkami Farského (zastávka linky N80 na Jantárovej ceste) a Most SNP bez zastavenia cez Einsteinovu ulicu. V smere do Petržalky pôjde spod Mosta SNP z nástupišťa liniek 30 a 37.
  • Linka 96 bude v čase 9.50 - 11.15 premávať medzi zastávkami Prístavný most a Haburská obojsmerne obchádzkou, na ktorej zastaví na zastávkach Mliekárenská, Bratislavská župa a Solivarská.
  • Linka 801 bude v čase 9.30 - 15.00 premávať po trase Rajka - Ekonomická univerzita - Einsteinova - Most SNP. Medzi zastávkami Most SNP a Ekonomická univerzita pôjde bez zastavenia. Rovnakou obchádzkou pôjde aj linka 90.
  • Linka X13 nebude premávať v čase 8.00 - 15.00.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Technopol #24:
ešte križovanie Tomášikova x Ružinovská a vyriešime aj linku 96
Reakcia na: Valec #19:
Detailnejšie čo si začal. Križovanie trate by stačilo riadiť na 3 resp. 5 miestach čo sa teda naozaj zvládnuť dá.
1. Karadžičova x Mlynské Nivy 2. Špitálska x Ul.29 augusta 3. Záhradnícka x Miletičova 4. Záhradnícka x Jégeho v smere od zimného štadióna pre 205 5. Slovanet (prejazd električiek) - tým pádom dostaneme 3, 8, 9, 201, 202, 206, 208, 209 bez zmeny a nižšie spomenuté by premávali v oblasti pôvodnej trasy
205 mala zmena - cez Prievozskú, Miletičovu okolo Centrálu na Trnavskú smer Rádiová, späť cez Jégeho a Miletičovu
207 cez Ul 29 augusta a Mlynské Nivy na Mliekarenskú
212 cez Ul 29 augusta a Mlynské Nivy na Jelačičovu (zároveň aj čiastočná náhrada za 210)
21 a 25 cez Miletičovu a Košickú na ASMN
50 a 68 cez Prístavný most - Prievozskú - Košickú - Mliekarenskú (Trnavské mýto - Rač. mýto a späť)
Reakcia na: tr3mp #22:
Aj kvôli tomu čudnému národnému behu boli jeden rok uzávierky, na druhý (a zárvoeň posledný) ročník už našťastie nie. Ten ale nahradil, ako Mike píše, beh v DNV.

Beh Devín-Bratislava by som ešte akceptoval, nakoľko ten sa dá zorganizovať tak, že jedinou uzavretou by bola len Devínska cesta (aj to neviem, či už nie je len v polprofile) a aj to tak na hodinu až hodinu a pol. Celkovo sa to však dotkne menšieho počtu ľudí, ako je počet bežiacich (na rozdiel od Maratónu).

Organizácia uzávierok by ale mala viac trápiť nie len DPB, ale aj mesto. Inak je sranda, že aj počas toho čo sú linky MHD presmerované zvyknú policajti púšťať autá, ak tadiaľ práve nikto nebeží.
Reakcia na: Valec #19:
Pôvodne sa hovorilo o bežeckých podujatiach, z tých je relevatný aj v tvojom výpise len maratón. Ten iný národný beh bola čudná aktivita a tuším už sa nekoná.

Devín - Bratislava je minimálna uzávera a dokonca ešte aj tá mohla byť menšia. Ak by mesto inteligentne zobojsmernilo zostávajúcu polovicu cesty medzi Rivérovu a Mostom SNP, tak mohli autobusy po nábreží jazdiť bez obmedzenia. Voľakedy sa behávalo už od Lafranconi popri Dunaji, ale zrejme usporiadatelia nechú riskovať zranenie na tej rozbitej promenáde (tiež občas referovanej ako luxusný cyklochodník ?), tak sa beží vrchom. Ukončenie a rozptyl pre pár tisíc ľudí sa tiež nedá spraviť v nejakej bočnej uličke, takže uzatvorenie nábrežia je asi prirodzené. Mimochodom, tento beh je tu od roku 1921. ?

So zvyškom súhlasím, vnímam to ale ako chybu dopravného podniku, že si toto viac nepostráži. Viac ľudí ide na polmaratón, takže druhé maratónske kolo je voľnejšie a dala by sa pokojne skĺbiť aj obsluha územia, aj bezpečnosť podujatia.
Reakcia na: jurajz #20:
Tušim predlvani bol Volkswagen run, vtedy bol dopravne odrezaný na pol dňa od zvyšku Ba Devín a dosť paralyzovaná bola aj DNV. A Keďže tieto behy sú teraz módne, tak aby náhodou nepribúdali každý rok tak dva.
Reakcia na: Valec #19:
Vo vypocte chyba Wings for Life, ten pojde tento rok cez Petrzalku a tiez asi na 90 minut odstavi Panonsku cestu a ovplyvni dopravu v meste asi na 30 minut.

Pointa je, ze vsetko ostatne ma ovela kratsi a len lokalny dosah na dopravu, maraton je fakt jedine masove podujatie. Devin? Odstavka nabrezia asi na hodinu a pol. Ruzinovske veci ddto. Uz fakt riesime ze sa v meste nic nedeje a ked sa deje, tak je zle ze si musim trochu cestu naplanovat.

Suhlasim ale z jednou vecou, magistrat by mal mat presne pravidla co povoli v zavislosti od poctu ucastnikov. Na maratone je 5000+ ludi tak je OK rozbit dopravu v polke mesta (mimochodom v KE pocas maratonu idu po svojej riadnej trase az 4 linky, vsetko ostatne ma odstavky/upravy trasy). Ak to bol nejaky fail ako ten narodny maraton, co keby si magistrat trochu nastudoval co za paka to organizoval, tak mohol predist na****iu ludi.. Uznavam ze uzavera kvoli 30 nasdencom atletiky bola trochu moc. Ale na to treba napisat jasne pravidla a postupy a bude hned menej zlosti. Mozno.

A aj mestske media mozu urobit trochu pre propagaciu. Vysli vcera BA noviny, o maratone ani ciarka, ani o tom ktore ulice budu uzatvorene a ako bude jazdit MHD. To tam mohli dat.
Reakcia na: tr3mp #14:
Tak len z fleku ma napadajú tieto akcie, ktoré majú za následok vylúčenie MHD:
- Bratislava (pôvodne ČSOB) Marathon,
- Národný beh Devín - Bratislava,
- jedného roka sme mali aj nejaký iný národný beh,
- Ružinovská hodová cykločasovka (tá aspoň nemá vplyv na električky),
- City Triathlon Bratislava,
- Karloveský cyklošprint do kopca.

Druhá vec je primeranosť obmedzení počas týchto akcií. Uvediem len pri tomto jednom:

Linka 28 bude mať skrátenú trasu už v sobotu a v nedeľu skoro celý deň. Pričom X13 bude mať výluku len v nedeľu 08:00 - 15:00 (teda v čase, keď je to nevyhnutné). Bol by teda veľký problém, ak by 28 končila pri Novom SND tak ako X13?

Trolejbusy 202 križujú trasu Maratónu len na jednom mieste na 4.km. Štart je o 10:00, predpokladám, že na 4. km nebudú bežci skôr ako o 10:10 a zrejme tadiaľ nepobežia (keďže je to len na začiatku) dlhšie ako do 10:30. Ale výluka na týchto linkách je už od 09:30 (čo budú na tej križovatke robiť tých cca 40 min.?), pričom pre L202 by stačil len cca 20 min. prestoj a L208 by mohla ešte chvíľu potom jazdiť po svojej trase (kým nedobehnú bežci aj na Špitálsku - km 14) a následne cca polhodinu končiť na Rajskej (stále je to bližšie centru ako Trenčianska).

Do Ružinova nebudú žiadne električky premávať 2 hodiny, pričom ak by sa chcelo, dala by sa zabezpečiť ich premávka po celý čas. Trasu križujú len v križovatke pri Saleziánoch v 12. a 31. km. V druhom kole už električky premávať budú, takže stačí vyriešiť len prvé kolo. Predpokladám, že v pri prvom kole do Ružinova (km 5,5) ešte nebudú bežci veľmi rozptýlený, takže by mali na Záhradníckej vyhradené oba pruhy do Ružinova. Pri spiatočnej ceste (km 12) však už rozptyl bežcov bude väčší, takže by im mohol stačiť aj jeden pruh (ak by už medzičasom všetci prebehli, tak môžu mať zasa aj oba), takže im vieme vyhradiť ako dva pruhy v smere do centra, ak aj jeden (dva) pruhy v smere z centra. Podľa potreby prejazdu električiek nejaký zriadenec usmerňoval bežcov do týchto pruhov podľa potreby prejazdu električiek, tzn. ak by električka potrebovala prekrižovať dva pruhy do Záhradníckej v smere do centra, bežci by prešli v križovatke Jégeho do protismerného pruhu (pruhov), akonáhle by električka prešla, tak ďalší by mohli pokračovať v pruhoch do centra. Električky túto dvojkrižovatku síce prechádzali na dva krát, ale mohli by jazdiť. "Presmerovaní" bežci by mali možno o 15 metrov dlhšiu trasu, čo sa pri 42 km stratí tak, ako sa stratí dĺžka trasy pri tom, či v oblúkoch bežia pri kraji alebo v strede pruhu. Len by k tomu bolo treba trocha viac operatívneho riadenia.

Takto by aj základná dostupnosť mohla byť zabezpečená a ľudia by toľko na rôzne takéto akcie toľko nenadávali.
Reakcia na: Domko #15:
V sobotu sa dostaneš ešte normálne 28 pod most a odtiaľ 50 alebo 70. Ak chceš ísť v nedeľu počas maratónu, tak opäť 28 pod most a odtiaľ buď peši alebo 88-kou vyhliadkovou jazdou cez Petržalku.
Prosím Vás ... Ako sa dostanem v Sobotu t.j 28.3.2015 z Devína na autobusovú stanicu ?
Reakcia na: Valec #6:
A koľko ich teda je? Z behov len maratón v marci. Výrazne menšieho rozsahu (aj časovo, aj miestne) je bez Devín - Bratislava, tam ide len o nábrežie na dve hodiny. Nočný beh v septembri sa beží vo hluchom čase a tiež z výrazne menšou uzáverou. Mestské behy takéhoto rozsahu nie sú dva za mesiac či rok, ale podľa mňa len jeden za rok ?
Reakcia na: on-line #12:
ved to prechadza cez dany uzol ?
Reakcia na: Valec #7:
SL smer Záhorie pojde Autobusová stanica - Prievozska - Bajkalska - Trnavska cesta - Krizna - Racianske
Reakcia na: Valec #10:
Cudzincov v pravom slova zmysle asi minimum, ale exotov celkom dosť ?
Reakcia na: SirJoe #8:
Koľko cudzincov navštevuje Vrakuňu?
A tiež nechápem, kade sa to bude vlastne bežať keď električku budú chodiť aj po obchodnej aj cez špitálsku ulicu ??
Smutné, že taký cudzinci, ktorý sa budú chcieť dostať napríklad z Vrakune na Hlavnú stanicu nebudú rátať s tým, že ich autobus neodvezie na stanicu a zmeškajú tak svoje vlaky.. ?
Reakcia na: Mike #1:
Ono, na tej Mliekárenskej vlastne vznikne na chvíľu megauzol, však tadiaľ budú premávať linky: 50, 66, 68, 96, 98, 201, 202, 207, 208 a všetko prímesto na Záhorie, Pezinok a Senec. Konečne chápem významu toho predĺženia trate. ?
Reakcia na: Andy #3:
Len keby tie behy a uzávierky takéhoto rozsahu boli fakt len dva krát za rok a nie dva krát za mesiac. ?