Kvôli uzávierke Štúrovej pribudne nový buspruh, "Šafko" sa zmení na parkovisko

Vyhradený jazdný pruh pre autobusy linky 95 bude na Einsteinovej ul.

V súvislosti s presmerovaním linky 95 zo Šafárikovho námestia do okružnej trasy bude podľa projektu zverejneného na webstránke mesta zriadený nový vyhradený jazdný pruh pre autobusy MHD. Tento spôsob preferencie MHD bude k dispozícii na Einsteinovej ul. v úseku medzi Panónskou cestou a Ulicou Pri Starom háji. Autobusový pruh bude zriadený na mieste doterajšej krajnice, preto neobmedzí ostatnú dopravu.

Z ďalších dokumentov magistrátu vyplýva, že počas prvého týždňa výluky liniek MHD od 20. do 27. januára bude prebiehať demontáž trolejového vedenia električiek na Štúrovej ulici. Zatiaľ čo autá na ňu budú mať vjazd povolený, autobusy linky X13 už budú jazdiť po skrátenej trase.

Počas uzávierky Štúrovej ulice plánovanej po novom až do 15. marca 2015 nebude uzatvorené Šafárikovo námestie, ale doterajšie obratisko autobusov bude využívané ako parkovisko.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #35:
Ja oceňujem, že sa to robí, len nemôžem sa ubrániť, že to mesto robí s cieľom utíšiť anti-IADistov. Podobný fail je aj na Novom moste pod hradom. Aj keď tam to beriem tak, že kvôli IADistom, čo nepoznajú spätné zrkadlo a otočenie hlavy by tam bola šrafáž (aby mohol vzniknúť pripájací pruh) a tie bus pruhy je de facto "šrafáž" cez ktorú môžu ísť autobusy. Takže beriem ako ok.
Reakcia na: Ike #34:
Zas ten bus pruh tak vela nestoji a zas je pravda ze v niektore dni tam zapchy byvaju.
Inak vysvetlite mi, prečo sa BUS pruhy budujú na miestach, kde MHD nezrýchľujú? Ako, jedna vec je, že aspoň niečo, ale druhá vec je, že MHD by mala mať preferenciu a byť rýchlejšia ako IAD. To je možné dosiahnuť len tým, že bude mať zelenú vlnu a tým, že ak aj bude stáť na semafore, je garantované, že spoj tam bude stáť prvý v poradí. To že na sa zriadi BUS pruh na úseku, kde prakticky nikdy neboli kolóny považujem tak trocha za plytvanie finančnými zdrojmi.

Rozumiete, či pôjde spoj po Einsteinovej ako doteraz, alebo v novom BUS pruhu, čas sa vôbec nezmení. Naopak, keby zriadili BUS pruh na Štefánikovej alebo na Šancovej, MHD môže predbehnúť IAD aj o niekoľko kôl semaforov.
Reakcia na: Viko #32:
Zisk je zisk 🙂
Kompetentni nas asi chcu presvedcit, ze nevieme pocitat, lebo ja vidim zrusenych 11 parkovacich miest, no pribudlo ich vyrazne viac...? Obavam sa, ze tie miesta tam uz budu natrvalo (najma tie na Jesenskeho) Miesto toho, aby sme z centra auta vytlacali, rozsirujeme im moznosti...
Reakcia na: 810zssk #30:
Tak aspoň niekde, známy mi vravel že tam pripravujú nejaké špeciálne plavidlo.
Reakcia na: Michal111 #28:
Vraj v pristave sa dost intenzivne maka na tom.
Reakcia na: kecho #26:
Tak 95 ma aj ine zastavky ako Most SNP. Namestie Ludovita Stura urcite pre prestup potrebne je (ono ist z Petrzalky na Obchodnu cez Apollo a NLS je uz samo o sebe dost zle, nie aby ta DPB este vlacil aj pod most ;))
Evidentne je na všetko ešte čas. Podľa všetkého sa rozoberanie mosta značne zaseklo a v podstate od minulého roka sa neodrezal ani kus. ?
Reakcia na: 810zssk #22:
A mohla by tam stat aj L184, aj ked je to cisto studentska linka, ale preco nie.
Reakcia na: david1 #25:
sa ho nepýtam, prečo stojí pod mostom, ale na Aupark-u, keď tvrdí, že to má byť "rýchle spojenie" a že spojenie most-aupark už predsa existuje
rovnako jeho rýchle spojenie neguje aj nám. ĽŠ (kvôli prestupu predsa stojí pod mostom) a navyše je zastávka priamo v jazdnom pruhu 😉
Reakcia na: kecho #23:
Pod mostom SNP ,aby bol na nu prestup aj z Karlovky. Električka ti potom stoji až pred divadlom.
Reakcia na: 810zssk #22:
To som nevedel že bude stáť aj na Muchovom.
Reakcia na: Rubber38 #19:
"cieľom tejto linky je dopraviť ľudí čo možno najrýchlejšie "
prečo potom obnovene vznikla zast. Muchovo, keď za rohom je Farského?
prečo je Aupark, keď spod mosta tam ide 91/191?
okrem toho, ak by zastavovala dajme tomu pri kruháči, tak tam akurát nikomu zavadzať nebude, lebo bude za odpájacím a pred pripájacím pruhom 😉
Reakcia na: david1 #21:
Ak myslis Relaxx tak ten bude relativne dobre pristupny zo zast. Muchovo namestie. Ale hej, zastavka by tam mozno mohla byt... Ak je to riesenie na rok a par mesiacov tak urcite by to zmysel malo.
Reakcia na: 810zssk #20:
Digital park má obsluhu výbornú no skôr je horšie dostupná tá druha budova čo je skoro nalepená na estakáde zo starého mosta. Tam by zastavovať L95 mohla. Je tam aj zrušený vybetónovaný výjazd. Stačilo by iba osadenie terčíka a vymalovanie zastávky.
Zastavka pri Digital Parku by zmysel urcite mala a to velky. Zial, sme v BA.
Reakcia na: tr3mp #18:
Ničmenej, cieľom tejto linky je dopraviť ľudí čo možno najrýchlejšie do centrálnej osi Petržalky a ďalej na Lúky. Cestujúci z River parku majú k dispozícii zastávku Dvory, len o kúsok ďalej ? A majú z nej viac ako dostatočnú ponuku, tak prečo by tam mala stáť aj linka, čo obsluhuje úplne inú oblasť?
Reakcia na: Rubber38 #17:
Ja si myslím, že ak by 95 v rannej špičke zastavoval pri Digital parku, tak by to rozhodne nebol jeden človek, čo by tam vystupoval, najmä v rannej špičke ?
Reakcia na: kecho #16:
No, ale jednak tam máš samé pripájacie pruhy, kt. by mohol stojaci bus zavadzať, a jednak L95 vozí ľudí hlavne dovnútra Petržalky, a ak by ti na tej zastávke zakaždým vystúpil jeden človek, tak by si všetkých ostatných zbytočne zdržiaval. A to len preto, že by to ten jeden človek mal o minútu bližšie do Auparku... Takéto nosné linky predsa nemôžu stáť pri každej vŕbe.