Linky 5, 7 a 9 budú mať zmenené trasy, linka 6 bude jazdiť dlhšie.
Opravená klenba tunela pod Bratislavským hradom umožní od 1. mája 2013 návrat električiek do podzemnej časti siete MHD. Do platnosti vstúpia nasledujúce trasy električkových liniek:
Linka 2 bez zmeny trasy
ŽST NOVÉ MESTO - Vajnorská - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
Linka bude naďalej nadväzovať na vlaky spoločnosti RegioJet na železničnej stanici Nové Mesto.
Upozorňujeme, že v skorých ranných hodinách, večerných hodinách a počas voľných dní bude linka na konečnej zastávke Nám. Ľ. Štúra vyčkávať približne 5 minút. Vyčkávanie umožní dodržať rovnomerné rozostupy medzi linkami 2-8 a 2-4 na ďalšej trase. Počas čakacej doby budú môcť cestujúci zotrvať v električke.
Linka 3 bez zmeny trasy
RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Špitálska - NÁMESTIE SNP/KAMENNÉ NÁM.
V záujme zvýšenia kapacity na Račianskej radiále budú v pracovných dňoch nasadzované výhradne súpravy električiek.
Po príchode z Rače sa na Námestí SNP označenie vozidiel zmení na linku 8 a električky budú pokračovať ďalej do Ružinova*.
Linka 4 bez zmeny trasy
ZLATÉ PIESKY - Vajnorská - Trnavské mýto - Špitálska - Jesenského/Šafárikovo nám. - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - Karlova Ves - DÚBRAVKA
Na Zlatých pieskoch budú spoje každú hodinu nadväzovať na linku 630.
Linka 5 presmerovaná cez tunel
RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Obchodná - tunel - Karlova Ves - DÚBRAVKA
Obnovené bude najrýchlejšie spojenie Obchodnej ul. a Karlovej Vsi.
Doterajšie spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály zabezpečí v špičke presmerovaná linka 7. V ostatnom čase odporúčame využiť linku 4 s prestupom na linku 3 na zastávke Kamenné nám.
Linka 6 bez zmeny trasy, s predĺženou dobou prevádzky
ŠAFÁRIKOVO NÁM. - Jesenského > - Nám. Ľ. Štúra > - nábrežie - KARLOVA VES
Linka bude premávať v pracovných dňoch v čase 6:30 - 9:30 a 15:00 - 21:00, čím sa jej doba prispôsobuje začiatkom a koncom vyučovania Univerzity Komenského a otváracím hodinám nákupného centra na Pribinovej ulici.
Linka 7 presmerovaná na Obchodnú a predĺžená na Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
Nová trasa pomôže odbremeniť preťaženú linku 5, zabezpečí spojenie internátu Mladá garda s STU a v špičke zachová spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály.
Doba prevádzky zostáva prispôsobená náporu cestujúcich vlakov na ŽST Vinohrady a v rannej špičke sa predlžuje do 9:00.
Linka 8 bez zmeny trasy
RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - KAMENNÉ NÁM./NÁMESTIE SNP
Po príchode z Ružinova na Kamenné nám. sa označenie vozidiel zmení na linku 3 a električky budú pokračovať ďalej do Rače*.
Linka 9 presmerovaná cez Námestie SNP a tunel
RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Špitálska - Námestie SNP - tunel - KARLOVA VES
Linka zabezpečí najrýchlejšie spojenie Karlovej Vsi, Špitálskej ul. a Trnavského mýta. Doterajšie spojenie Karlovej Vsi a Jesenského ul. v špičke nahradí linka 6 pokračujúca na Jesenského cez Šafárikovo námestie.
Do centra mesta bude naďalej jazdiť viac spojov
Naďalej zostávajú zachované hustý interval 8 minút počas dňa cez pracovné dni a 15 minút v ostatnom čase. Každá z električkových radiál bude mať zachované priame spojenie aj na Špitálsku ulicu aj na Obchodnú ulicu, vďaka čomu zostane zvýšená kapacita električkovej dopravy do centra zavedená v roku 2012.
Pri ceste z Karlovej Vsi do Petržalky odporúčame využiť presmerované linky 5 a 9 cez tunel. Tie umožnia v uzle Kapucínska-Zochova prestupovať na nosné petržalské linky 80 83 93 a 94 a na linku 84, čím sa skráti cestovná doba do väčšiny častí Petržalky.
Poznámka:
* Linky 3 a 8 si budú v centre mesta na Námestí SNP naďalej vymieňať svoje čísla: linka 3 spája Račiansku radiálu so Špitálskou ul. a linka 8 spája Ružinovskú radiálu s Obchodnou ulicou. Medzi Špitálskou a Obchodnou ul. sa číslo zmení z 3 na 8 na zastávke Mariánska resp. z 8 na 3 na zastávke Poštová. Podobné riešenie sa v MHD uplatňuje vo viacerých európskych mestách najmä tam, kde nie je vybudované vhodné obratisko v centre mesta. Ako príklady možno uviesť Oslo, Salzburg, Bazilej či Bern.