Zmeny v električkách po otvorení tunela od 1.5.2013

Linky 5, 7 a 9 budú mať zmenené trasy, linka 6 bude jazdiť dlhšie.

Opravená klenba tunela pod Bratislavským hradom umožní od 1. mája 2013 návrat električiek do podzemnej časti siete MHD. Do platnosti vstúpia nasledujúce trasy električkových liniek:

Linka 2 bez zmeny trasy

ŽST NOVÉ MESTO - Vajnorská - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA

Linka bude naďalej nadväzovať na vlaky spoločnosti RegioJet na železničnej stanici Nové Mesto.

Upozorňujeme, že v skorých ranných hodinách, večerných hodinách a počas voľných dní bude linka na konečnej zastávke Nám. Ľ. Štúra vyčkávať približne 5 minút. Vyčkávanie umožní dodržať rovnomerné rozostupy medzi linkami 2-8 a 2-4 na ďalšej trase. Počas čakacej doby budú môcť cestujúci zotrvať v električke.

Linka 3 bez zmeny trasy

RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Špitálska - NÁMESTIE SNP/KAMENNÉ NÁM.

V záujme zvýšenia kapacity na Račianskej radiále budú v pracovných dňoch nasadzované výhradne súpravy električiek.

Po príchode z Rače sa na Námestí SNP označenie vozidiel zmení na linku 8 a električky budú pokračovať ďalej do Ružinova*.

Linka 4 bez zmeny trasy

ZLATÉ PIESKY - Vajnorská - Trnavské mýto - Špitálska - Jesenského/Šafárikovo nám. - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - Karlova Ves - DÚBRAVKA

Na Zlatých pieskoch budú spoje každú hodinu nadväzovať na linku 630.

Linka 5 presmerovaná cez tunel

RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Obchodná - tunel - Karlova Ves - DÚBRAVKA

Obnovené bude najrýchlejšie spojenie Obchodnej ul. a Karlovej Vsi.

Doterajšie spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály zabezpečí v špičke presmerovaná linka 7. V ostatnom čase odporúčame využiť linku 4 s prestupom na linku 3 na zastávke Kamenné nám.

Linka 6 bez zmeny trasy, s predĺženou dobou prevádzky

ŠAFÁRIKOVO NÁM. - Jesenského > - Nám. Ľ. Štúra > - nábrežie - KARLOVA VES

Linka bude premávať v pracovných dňoch v čase 6:30 - 9:30 a 15:00 - 21:00, čím sa jej doba prispôsobuje začiatkom a koncom vyučovania Univerzity Komenského a otváracím hodinám nákupného centra na Pribinovej ulici.

Linka 7 presmerovaná na Obchodnú a predĺžená na Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.

ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA

Nová trasa pomôže odbremeniť preťaženú linku 5, zabezpečí spojenie internátu Mladá garda s STU a v špičke zachová spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály.

Doba prevádzky zostáva prispôsobená náporu cestujúcich vlakov na ŽST Vinohrady a v rannej špičke sa predlžuje do 9:00.

Linka 8 bez zmeny trasy

RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - KAMENNÉ NÁM./NÁMESTIE SNP

Po príchode z Ružinova na Kamenné nám. sa označenie vozidiel zmení na linku 3 a električky budú pokračovať ďalej do Rače*.

Linka 9 presmerovaná cez Námestie SNP a tunel

RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Špitálska - Námestie SNP - tunel - KARLOVA VES

Linka zabezpečí najrýchlejšie spojenie Karlovej Vsi, Špitálskej ul. a Trnavského mýta. Doterajšie spojenie Karlovej Vsi a Jesenského ul. v špičke nahradí linka 6 pokračujúca na Jesenského cez Šafárikovo námestie.

Do centra mesta bude naďalej jazdiť viac spojov

Naďalej zostávajú zachované hustý interval 8 minút počas dňa cez pracovné dni a 15 minút v ostatnom čase. Každá z električkových radiál bude mať zachované priame spojenie aj na Špitálsku ulicu aj na Obchodnú ulicu, vďaka čomu zostane zvýšená kapacita električkovej dopravy do centra zavedená v roku 2012.

Pri ceste z Karlovej Vsi do Petržalky odporúčame využiť presmerované linky 5 a 9 cez tunel. Tie umožnia v uzle Kapucínska-Zochova prestupovať na nosné petržalské linky 80 83 93 a 94 a na linku 84, čím sa skráti cestovná doba do väčšiny častí Petržalky.

Poznámka:

* Linky 3 a 8 si budú v centre mesta na Námestí SNP naďalej vymieňať svoje čísla: linka 3 spája Račiansku radiálu so Špitálskou ul. a linka 8 spája Ružinovskú radiálu s Obchodnou ulicou. Medzi Špitálskou a Obchodnou ul. sa číslo zmení z 3 na 8 na zastávke Mariánska resp. z 8 na 3 na zastávke Poštová. Podobné riešenie sa v MHD uplatňuje vo viacerých európskych mestách najmä tam, kde nie je vybudované vhodné obratisko v centre mesta. Ako príklady možno uviesť Oslo, Salzburg, Bazilej či Bern.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #192:
Hej v tom case idu vo vlacikoch. Po pol osmej je to viacmenej uz ok.
Reakcia na: david1 #191:
Ak sa striedajú odchody linky 4 a 6, tak je len vecou pohľadu ktorá linka ide pre ktorou. Ak sa pozrieš do spoločného CP, tak jedine jeden spoj o 19:06 tam nie je v preklade. Aj to zrejme kvôli tomu, že v tom čase sa mení interval.
Včera podvečer okolo 19-tej som odsledoval naplnenosť L4 na nábreží. Smer Karlovka chodila naplnená na plnú obsadenosť sedadiel + pár ludí stálo. L6 za ňou cca 4-5 min.volné sedádlá .
Tá by mala ísť pred L4 a nie pár minút po nej. Zast.Kapucínska bola tiež hojne využívaná.
Reakcia na: ella #189:
Doprava zo západnej časti čo sa týka počtu spojov môžeš vnímať negatívne po otvorení tunela no je to iba o zvyku,kedže sa iba rozdelili.
Z východných častí mesta sa naopak kapacita do centra výrazne zvýsila pred rokom kvôli zavretiu trate na stanicu a presmerovaní liniek 2,3,8 do centra.
Predtým iba jedna linka s 12min. alebo 20 min.int na Račiansku a Ružinovskú radiálu z Kamenného nám.
Z Obchodnej na Vajnorskú si sa bez prestupu nedostala.
Reakcia na: Author #186:
Dakujem za reakciu.

Suhlasim, ze vysoky pocet liniek sa nemusi okamzite rovnat vysokej kvalite. Zaroven vsak nemam pocit, ze by sa kvalita MHD zvysovala (aspon, co sa tyka elektrickovej dopravy, kedze tu vyuzivam najcastejsie).

Neviem to porovnat so stavom spred uzavretia tunela, ale vikendova premavka L4 sa mi zda nepostacujuca. Interval 15 min., pricom ina linka cez vikend z Dubravky pod most SNP nepremava. Iste, dalo by sa argumentovat tym, ze vzdialenost na zast. kapucinska nie je taka velka a da sa prejst pesi. Ale to by sa rovnalo uz pomaly casovemu intervalu L4 (v zavislosti od rychlosti chodze).

Zaroven mam pocit, ze v porovnani s nedavnou minulostou je potrebnych viac prestupov, aby sa clovek niekam dostal (co suvisi zrejme aj s nizsim poctom liniek), co je neprakticke najma cez vikend v case vacsich casovych rozostupov medzi spojmi.

Nie som expert, som len bezny uzivatel.
Reakcia na: michalp #187:
Na hodnotenie treba počkať aspoň 1 mesiac, kým si všetci zvyknú, že električky chodia aj z Kapucínskej, prípadne aj z Nám. SNP (9).

Inak, o 14:30 už linka 6 z Jesenského premáva...
Môj postreh je taký, že podľa môjho názoru chodí po nábreží málo električiek.

Poviem to na pár príkladoch, napr. na Jesenského 14:30 deti idú zo škôl, niektorí ľudia z práce a na smer Dúbravka ide iba jedna električka L4. Ktorá bola poriadne preplnená, jednoducho nepostačujúce.

Ďalší príklad ráno prepojenie Dúbravka/Karlovka -> Petržalka či už cez Nový most alebo Šafárikovo námiestie. Nestačí, že tam chodí iba L4, áno L6 chodí ale zďaleka tie intervaly, cez ktoré premáva nestačia.

Takže podľa mňa jednoznačne zaviesť L6 na celodennú premávku. Veď nevravím, o 11tej, 12tej a v podobné hodiny môže mať zredukovaný počet spojov.
Reakcia na: ella #182:
Uz davno neplati, ze cim viac liniek ma MHD, tym je lepsia.. Podstatny je interval.

Uvediem na priklade Dubravky - kedysi tam boli 3 linky s intervalom 12 min kazda, t.j. 3 linky x 5 spojov/h = spolu 15 spojov/hodinu. Teraz su tam 2 linky s intervalom 8 min kazda, t.j. 3x7,5 = tiez 15 spojov/hodinu.

Podobne plati pre centrum, kym pred uzatvorenim hlavnej stanice cez centrum jazdili linky 1,4,5,7/17,9,11,12,13,14 (9 liniek) s intervalom 12min = 5x9 = 45 spojov/h, teraz cez centrum ide "len" 8 liniek (2,3,4,5,6,7,8,9), s intervalom 8 min, co da dokopy 8x7,5 = 60 spojov/h ..teda o 1/3 viac ako predtym..
Reakcia na: ella #182:
Všetky zrušené linky (zabudol si na 14 a 17) sú adekvátne nahradené, keďže na ostatných je hustejší interval ako pred 4/2012 a to je fakt. Napríklad odchody z Trnavského mýta smer Obchodná: pred 4/2012 XX:00 00 12 12 24 24 atď. Teraz: XX: 01 05 09 13 17 21 atď.
Reakcia na: ella #182:
L1 - je plne nahradená linkami 4 a 5, úsek Zátišie - ZŠT Nové Mesto je nahradený prestupom na L2
L11 - je nahradené linkou 3, úsek od Kamenného cez Štúrovo a Šafko je nahradený linkou 2
L12 - je nahradená linkou 4, úsek Šafko - Jesenského v špičke nahrádza L6
L13 - je nahradená linkou X13, určité úseky vzhľadom na stav a situáciu v uličnej sieti nie je možné plne nahradiť.

Jedna anketa je k dispozícii tu: http://imhd.sk/ba/anketa/1198/Ste-spokojni-s-novymi-elektrickovymi-linkami.html
Reakcia na: ella #182:
Ziadne linky neboli zrusene bez nahrady, linky boli zrusene a nahradene inymi linkami, ktore maju taky pocet spojov ze povodne linky dostatocne nahradzaju. Neni o com.
Reakcia na: Dave177 #181:
to, že 4 linky električkovej dopravy (1, 11, 12, 13) boli zrušené a (zatiaľ) náležite nenahradené, je fakt.
Asi len anketa by ukázala, aký je väčšinová pohľad na posledné zmeny v električkových linkách.
Reakcia na: ella #177:
Nedá sa súhlasiť ani s jedným slovom čo píšeš. To, že premávka je horšia ako doteraz je jednoducho sprostosť. Tisícky ľudí nemusí absolvovať poznávaciu jazdu cez celé centrum denne viackrát. Je to jednoducho nutné.
Asi sila zvyku. Minulý týždeň išiel s L3 rovno na Obchodnú. Na STU sa vodič všetkým cestujúcim ospravedlnil. Na trase liniek 3/8 sa ani nečudujem.
kazdopadne by tuto informaciu (o otvoreni tunela a o tom, ze niektore elektricky cez neho odvcera jazdia) mali oznamit aj vsetkym soferom predmetnych elektriciek, lebo dnes, t.j. 2.5. som sa z ruzinova elektrickou c. 9 odviezol pekne krasne na jesenskeho a nie na kapucinsku, kam som chcel ist.
Reakcia na: ella #177:
Jasne, to ze tisickam ludi setri mnoho minut kazdy den je zle.
Reakcia na: Dave177 #173:
suhlasim s janstar az po slovo "prepych".

Podla mojho nazoru je tunel zbytocny (resp. jeho vyuzivanie na prejazd elektriciek) a sucasna premavka elektriciek je horsia ako pred znovuotvorenim tunela a dokonca horsia ako pred jeho uzavretim.
Reakcia na: 810zssk #175:
v noci su povacsine cesty prazdne, mozno je aj efektivnejsie rozvazat cestujucich jednotlivo, ako zivit hromadne linky MHD, toto som mal namysli na margo toho, ze v meste je pocas dna fungujuca atraktivna MHD, a v noci nejazdi vobec
Reakcia na: tbus #174:
Lenze tu vsetci deklaruju ze chcu aby ludia jazdili MHD. Ono taxik nikdy nebude v cene elektricenky (aspon teda v praxi to tak zatial pokial viem velmi nie je) 😉
Reakcia na: 810zssk #166:
to ze ak v danom meste cena nocneho taxika nie je prilis vysoka oproti cene nocnej MHD tak poskytuje prijatelnu alternativu, a nie je tak nutne nechavat v noci jazdit MHD