Sci-fi: Maskujeme električky

Návšteva dvoch najvplyvnejších mužov sveta a tisícok bezvýznamných cestujúcich MHD primäla dopravné spoločnosti ku vskutku zaujímavým krokom.

Pancierová električka

Počas vystúpenia prezidenta Bububuša na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave bolo pochopiteľne treba ochrániť jeho ctenú majestátnosť pred teroristami, ekologickými aktivistami, triezvo uvažujúcimi občanmi a inými nesmierne škodlivými vplyvmi. Preto sa agenti FBI, CIA, SIS, STV, HIV, DPH, SHS a DPB podujali na nezvyčajný projekt: Prezidenta mala chrániť barikáda z električiek na križovatke Jesenského a Mostovej ulice. Myšlienka sa ujala a generálny riaditeľ dopravného podniku rozhodol o opancierovaní historických električiek, nech sa máme čím prezentovať. Po tom, čo dopravným fanúšikom vlasy dupkom stáli a pracovníkom magistrátu padli sánky a iné potreby na zimné športy, sa predsa len rozhodlo neaplikovať opancierovanie na drevenú električku z roku X, ale na plechové vozne T6A5 a K2S. Ochrankárom prezidenta sa výsledok tak zapáčil, že už teraz uvažujú o vybudovaní električkovej trate okolo Bieleho domu a premávať na nej by mali práve opancierované električky z Bratislavy. Dopravný podnik situáciu okamžite využil a do Ameriky núka aj opancierované Ikarusy 280, aby sa ich konečne zbavil. Odpoveď na ich žiadosť však ešte neprišla. Možno ju totiž americké vládne kruhy pod očami poslali nie do slovenskej Bratislavy, ale do slovinskej Ľubľany.

Plynová "električka"

V uliciach Bratislavy sa v uplynulých dňoch objavil na testovanie nový typ "električky" - alebo skôr "plyničky". Jej konštrukcia je rovnaká ako rekonštruované bratislavské "kačice", rozdiel je však v spôsobe pohonu - táto električka totiž nejazdí na elektrinu, ale na zemný plyn. Jej hlavnou výhodou je, že nepotrebuje prívod elektrického prúdu, teda ani trolej. Bez problémov môže jazdiť aj počas zlých poveternostných podmienok ako napríklad husté sneženie, či zákerný mrznúci dážď, ktorý obaľuje trolej a "normálne" električky potom nemôžu jazdiť. Je preto ideálna do veľmi chladného a dlhotrvajúceho zimného počasia, aké je napríklad v oblastiach za polárnym kruhom. Výrobca Pinguintram LTD však akosi pozabudol na fakt, že v týchto oblastiach nikde električka nejazdí. Preto ponúkli svoju plynovú električku dopravnému podniku v Bratislave. Najvyšší predstaviteľ podniku bol vozidlom milo prekvapený, myšlienka plynofikácie električiek ho doslova nadchla. Neodradil ho ani unikajúci plyn, ani smrad a hluk motora umiestneného v zadnej časti vozu, ani vysoká spotreba motorového oleja. Plynový pohon je jednoducho ekologický a hotovo! Počas oficiálnej prezentácie vozidla bolo počuť aj odvážne vyhlásenie, že do roka a do dňa budú všetky bratislavské električky prestavané na pohon CNG. Podniku zostáva iba postaviť električkovú trať na plničku CNG na Prístavnej ulici (kde potom budú vodiči čakať niekoľko hodín, kým sa dostanú na rad) a nám normálnym ľuďom ostáva iba dúfať, že tento naozaj odvážny projekt skončí tak ako zatiaľ všetky ostatné odvážne dopravné projekty v Bratislave.

Dezintegrovaná doprava aj v Bratislave

Ani železničná spoločnosť nezaháľa a neustále hľadá riešenia, ako pomôcť riešiť katastrofálnu dopravnú situáciu v hlavnom meste a tiež kompenzovať obyvateľom sídlisk ešte stále neexistujúci nosný dopravný systém MHD. Prvou lastovičkou v ich snažení je rekonštrukcia elektrickej jednotky typu 560, ktorá je po modernizácii vybavená novým vkusným interiérom, klimatizáciou a informačným systémom BUBUSE. Škoda, že modernizácia sa týkala iba priestoru vodiča, kým priestor pre cestujúcich zostal nezmenený... Vozidlo sme odfotili na železničnej stanici Petržalka, kde sa konala jeho prezentácia verejnosti, ktorú si nemohol nechať ujsť žiaden dopravný fanúšik. Na transparentoch svieti číslo novej železničnej linky 220 s trasou ŽST Podunajské Biskupice - zastávka Čiližská - ŽST Nové Mesto - Hlavná stanica.

ÖBB pomáha DNV

Ani rakúske železnice sa už nedokázali ďalej pozerať na biedu a utrpenie cestujúcich bratislavskej MHD a rozhodli sa preto okamžite pomôcť. Istý vysoký predstaviteľ ÖBB počas služobnej cesty do Bratislavy kvôli zlému cestnému značeniu zablúdil a miesto do centra sa ráno dostal na sídlisko Devínska Nová Ves, kde zbadal davy zbedačených ľudí. Najskôr si údajne myslel, že sa jedná o utečencov z východu, potom prekvapivo zistil, že to sú obyvatelia sídliska čakajúci na autobus do centra mesta. Nemohol uveriť vlastným očiam a neuveril ani po príchode starého hrdzavého Ikarusu. Nakoniec sa úspešne dostal do centra a neskôr domov, no stále nedokázal zabudnúť na všetku tú hrôzu ktorú videl. Obraz stoviek ľudí snažiacich sa natlačiť do jedného autobusu bol tak strašný, že nedokázal myslieť na nič iné. Preto sa rozhodol okamžite zorganizovať humanitárnu akciu na záchranu obyvateľov Devínskej Novej Vsi. Jeho nadriadení mu reči o stovkách ľudí natlačených v autobuse samozrejme nechceli veriť, tak sa nakoniec všetci vybrali do Devínskej Novej Vsi, kde videli celú tragédiu ešte raz. Bolo rozhodnuté - Rakúske spolkové dráhy (ÖBB) okamžite vyčlenia 20 vlakových súprav, ktoré budú každý deň v špičke premávať na trase Devínska Nová Ves - Hlavná stanica (mimo špičky budú zachádzať až do Viedne). Neskôr by na túto trasu mali vyčleniť poschodové vlaky, aby mohol každý obyvateľ Devínskej Novej Vsi počas cesty do práce pohodlne sedieť a cestovať ako naozajstný človek.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.