Navigácia k linkám v podchode je neaktuálna

Mesto sľubuje nápravu.

Navigácia je v rámci dopravy jedným z kľúčových prvkov. Čím väčšie mesto, tým lepšiu navigáciu k zastávkam cestujúci potrebujú, aby nemali problémy pri cestách, ktoré vykonávajú len občas. Trnavské mýto je najväčším prestupným uzlom v Bratislave s tisíckami spojov denne. Jeho súčasťou je aj podchod v správe mesta, ktorý väčšina cestujúcich využíva pri presune medzi niektorými z 8 nástupíšť. Existujúca navigácia však nie je aktuálna.

V rámci podchodu existovali dlhšiu dobu len navigačné podsvietené tabule pri vstupoch na električkové nástupištia. Vlani pred majstrovstvami sveta pribudli v rámci diel sprejerov aj navigácie k autobusovým a trolejbusovým zastávkam. "Maľba v podchode na Trnavskom mýte bola plne v rukách sprejerov, ktorí sa rozhodli vložiť do návrhu aj informačný rozmer, navigáciu k jednotlivým linkám MHD, ktoré prechádzajú týmto významným dopravným uzlom," napísal nám Ľubomír Andrassy, hovorca primátora Bratislavy. "Išlo o maľby, ktoré vznikali v čase minuloročných majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji a nepočítalo sa s tým, že by sme ich obnovovali," doplnil.

Zo siedmich východov z podchodu sú však po roku stopercentne správne informácie o linkách MHD len pri troch. Električkové nástupištia mali dlho uvedené neaktuálne linky, a keď sa ich podarilo aktualizovať, zakrátko prišla zmena v linkovom vedení a odvtedy sú opäť neaktuálne. Doplnená nebola ani nová trolejbusová linka 64.

"Nakontaktujeme sa na ľudí, ktorí maľovali podchod a požiadame ich, či by mohli doplniť údaj o novej linke, linke 64," sľubuje mesto. "Vaša pripomienka nie je veľmi nákladná a preto sa pokúsime premietnuť ju do reality," uzavrel stanovisko hovorca primátora.

Problémy s navigáciou nie sú len na Trnavskom mýte. Na staniciach a prestupných uzloch chýbajú smerové tabule k nástupištiam konkrétnych liniek. Raritou bol prestupný uzol Patrónka, kde dlhé roky viseli na orientačnom paneli linky zrušené ešte v polovici 1990-tych rokov. Oprava bola vykonaná odstránením navigácie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: titomi #2:
Ono zas DPB je 100%na dcera mesta cize vlastne mesto = DPB 🙂
Kto chodí denne po rovnakých trasách tak navigáciu nepotrebuje a pochopiteľne ho ani nenapadne, že niekde nejaká chýba. Myslieť na to, že sú aj iní ľudia (mimo-mestský,štátny, svetadielový 🙂, ktorí túto informáciu potrebujú, by mal ten, kto tieto služby poskytuje. Pretože je závislý na tom, koľko ľudí jeho služby využíva.
Preto si myslím že toto by nemala byť záležitosť mesta, ale dopravcu. A to aj napriek tomu, že podchod je v správe niekoho iného. Keď dopravca požaduje takéto info na nejakom mieste mať, tak požiada správcu daného miesta a skúsia sa dohodnúť.
Pre rýpalov - áno, mesto je objednávateľ výkonov dopravcu, viem to. Ale z hľadiska financií (teda toho, že mesto za tieto výkony dopravcu platí) by to mohlo vyzerať takto - málo cestujúcich, menej výkonov, menej peňazí na tieto výkony = šetrenie, resp. použitie na iný účel.
Holt - je to otázka priorít.
ze to niekomu vobec napadlo konecne...