Nová trolejbusová linka 64 a skrátenie linky 41 (od 27.3.2012)

V utorok 27. marca 2012 bude slávnostne otvorená nová trolejbusová trať na Hroboňovej ulici. Tá prinesie aj nasledujúce zmeny v MHD:

  • Nová trolejbusová linka 64 bude premávať s trasou Trnavské mýto - Šancová - Pražská - Hroboňova - Lovinského a nahradí tak autobusovú linku 41 v úseku SAV - Vozovňa Hroboňova. Linka využije aj obnovené obratisko Jelačičova, pri ktorom však počas výstavby komplexu Centrál ešte nebude zastávka.
  • Autobusová linka 41 bude skrátená a bude premávať v úseku Vozovňa Hroboňova - Drotárska cesta - Búdková. Prestup na trolejbusy bude zabezpečený na zastávke Vozovňa Hroboňova.

Obe linky budú premávať v 20-minútovom intervale.

Namiesto zaniknutého priameho spojenia Hlavná stanica - Prokopa Veľkého - Vozovňa Hroboňova je možné využiť linku 64 zo/do zastávky SAV / Predstaničné námestie (peší presun do 5 minút), alebo využiť kombináciu liniek 32 a 64 s prestupom na zastávke Sokolská. Na zastávke Vozovňa Hroboňova je možné prestúpiť na linku 41 na Drotársku cestu.

Po novej trati budú aj naďalej vedené výjazdy a dojazdy trolejbusových liniek 201 a 202 z/do vozovne Hroboňova, ktoré tadiaľ premávajú od skúšobnej prevádzky od decembra 2011.

Dopravný podnik vzhľadom na blížiacu sa výstavbu trolejbusovej trate na Patrónke zatiaľ nepristúpil k reorganizácii trolejbusovej dopravy, ktorú schválila Komisia dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #263:
Tvrdit moze co chce. Ak aj nie je, bol. Navyse si velmi neviem predstavit kto iny by ho zamestnal, mozno tak nejaka ina pochybna firma typu SAD Zvolen
Reakcia na: N/A #262:
K diskusii k inému článku tvrdí, že beusák nie je...
Reakcia na: 810zssk #260:
Co by si ocakaval od hrobusta...
Reakcia na: 810zssk #260:
Nikdysatotaknerobilo
Cestujúcibytonepochopili
Všetcisúnaobede
No v tomto prípade hlavne:
Dalobysatozneužiť
Natoniejepredpis
? ? ?
Reakcia na: zeleznykon #257:
Prosim ta netaraj, uz ti tu bolo niekolko krat jasne vysvetlene, ze pripoje funguju po celom svete aj na dennych linkach. Skus mi povedat to specifikum Bratislavy kvoli ktoremu u nas pripoje nie su mozne.
Reakcia na: 810zssk #258:
teda 64
Reakcia na: ivanbuto #256:
Beriem spat, zabudol som na ten posun 41.
je trochu rozdiel cakanie sa nocnych spojou ked nie je ziadna premavka a minimum cestujucich a dennych natrieskanych spojov v spicke ked kazdy voz meska aj 20 minut a mimo do 5 minut
aj keby mala 41 cakat par minut a odisla by tak ze by ju niekto zbadal este na krizovatke tak by sa aj tak stazovakli ze ich nepockala na druhu stranu si treba uvedomit ze aj z druhej strany chcu ludia cestovat ale to vasa sebeckost jaksi nepripusta hlavne aby som sa ja odviezol druhi ma nezaujimaju
Reakcia na: 810zssk #255:
A prečo by musela?
Reakcia na: ivanbuto #254:
Problem je ze potom musi ta 41 vela casu travit na Budkovej co je problem... jedine ze by sa ta zastavka cela zmenila.
Reakcia na: Valec #223:
Posúvať by som to naopak posunul tak, že 64 odchod smer mesto 1 min. po príchode 41, samozrejme s garanciou počkania. Ono by to aj išlo, momentálne sa tam čaká 4 min. čisto z prevádzkových dôvodov (aby vyšla 15 min. pauza na Lovinského, keďže nebola zatiaľ vôľa nasadiť spoločného striedača pre 41+64). V takom prípade by sa ale zhoršila situácia v prípade výraznejšie meškajúcej 64 z centra, keďže potom by sa nestihla 41 načas otočiť (ako píšeš). Celý ten prestup je dosť násilný a nie veľmi vhodný.
Reakcia na: zeleznykon #250:
Inak este ti dam do pozornosti, ze vyckavanie dennych liniek uz bolo zavedene aj v BA a to ked premavala 199 - ta vyckavala na pripoj.
Reakcia na: zeleznykon #250:
No vidis a tak ako sa dnes cakaju nocne spoje, tak sa mozu cakat aj denne. Pre tvoju informaciu, funguje to v stovkach miest po celom svete, moze aj v Bratislave.

Samozrejme, ze by sa necakalo 40 minut, bol by dany maximalny limit na cakanie...

Ved pockaj, raz pride niekto kto sa pozrie na kvalitu sluzieb...
Reakcia na: zeleznykon #249:
To že Vozovňa Hroboňova je zastávka na znamenie neznamená, že nemôže byť zároveň aj prestupnou. Ona totiž po novom prestupná je. Ja nežiadam, aby VŠETKY spoje čakali na iné, zmeškané spoje, ale v prípade 41 a 64 by to tak malo fungovať, keďže tam sú riedke intervaly. Keď ľuďom párkrát zdrhne 41 pri vozovni, možno radšej začnú chodiť 203/207 a prestupovať na 41 na Búdkovej. Lenže 203/207 chodia narvaté už aj bez toho, aby brali aj tých, ktorí doteraz chodili cez Pražskú. Mysli si, čo chceš, toto nové linkové vedenie nie je pre cestujúcich výhodné.
vodic sa riadi palubnym casom nie vasimi hodinkami
orem nocnych spojou ktore odchadzaju na pokyn dispecera vsetky vozidla odchadzaju podla casu v grafikone
neviem si predstavit cakanie jednej linky na zmaskane vozidlo inej linky napriklad vcera zablokoval racianske myto trolejbus takze podla vasho chapania mala linka 41 nepremavat zhruba 40 minut a cakat na zmeskanu 64 ? ? ? do blazninca s vami ?
Reakcia na: TomJ #235:
vysvetli charakter zastavky na znamenie ked podla teba tato je zastavka prestupna hadate sa aj tak o ****vinach 41 ide z garaze asi 5 minut po odchode 64 smer lovinskeho a 54 prichadza v opacnom smere do mesta asi 5 minut po prichode 41 neviem presne nechce sa mi pozerat grafikon maskanie vozidla 64 z dovodu lemtavych stvornoziek a situacii v cestnej premavke nikto z vas neovplyvni nechapem co tu vobec riesite vodic jazdi podla predpisou zamestnavatela a podla zakona o doprave a zakona o premavke na pozemnych komunikaciach zaklady slusnosti zomreli v 89 na namestiach dnes je slusne vytiahnut na vodica zbran ked nejde tam kam ja chcem dnes je slusne vynadat vodicovi aj za to ze si dovolil vas pockat a neprist do zastavky az po vas
Reakcia na: jkt #245:
Áno lenže 204 a 209 majú cca od 8.30 do 19 hod interval 12 minút, kdežto 64 má 20.. ťažko sa potom môžu dopĺňať. Ináč úplne súhlasím, keď v poobednej špičke išla 64 minútu pred 204 tak na Trnavskom mýte z tej 64ky vystúpilo 30 ľudí.
Reakcia na: Mike #244:
Na druhej strane... v Horskom parku sa moze fajnovo skryt dispecer ?
Reakcia na: edgar56 #242:
A naco by to bolo dobre? V com sucasne oznacenie myli ludi?
Hlavne som veľakrát zažil na zastávke SAV, smer Lovinského/Kramáre, ako sa ľudia vypytujú vodičov, či idú "na Kramáre alebo tam rovno". Ale to je vec zvyku, aby sa ľudia naučili, že si treba všímať cieľ a číslo a nie brať to tak, ako to bolo 30 rokov, že všetky trolejbusy v tej časti mesta skončili na Kramároch.
Skôr vidím problém, ako to tu aj padlo, v zrušenej 41, že sa stratilo priame spojenie Hroboňovej so stanicou a oslabilo sa priame spojenie (teraz len 32) Sokolskej so stanicou. Ale zasa aj to je vec zvyku, v takom Ríme je peší presun aj 700 metrov normálny. Bus nejde všade a už vôbec nie metro. Len u nás chudáci študáci na intráky, keďže posilový bus ide len v nedeľu a oni prúdia denne.
A inak, zišlo by sa zmeniť CP tej 64 v meste, keďže na Šancovej v smere na Trnavské aj z Trnavského sa dupľuje s 204, resp. 209. Skôr by sa mali na spoločnom úseku dopĺňať a nie ísť minútu po alebo pred.