Oprava tunela by mala byť hotová do dvoch mesiacov

Električkový tunel pod hradným vrchom opraví spoločnosť Slovenské tunely, a.s., s ktorou Dopravný podnik Bratislava uzavrel zmluvu o dielo. Predmetom prác bude sanácia dvoch poškodených tunelových pásov č. 27 a 28. V rámci sanácie sa bude realizovať injektáž trhlín a obmurovky, mikroinjektáž obmurovky polyuretánovou hmotou a odvodňovací systém v uvedených pásoch.

Sanácia by podľa harmonogramu mala prebehnúť do 60 dní od odovzdania staveniska zhotoviteľovi. Termín odovzdania staveniska bol zmluvne určený do 20. marca 2012. Predbežná cena opravy bola vyčíslená na 258 965 € bez DPH, pričom konečná cena bude závisieť od rozsahu zrealizovaných injektážnych prác.

Ako zaujímavosť možno uviesť, že tunelový pás č. 28 sa rekonštruoval už v rokoch 1948 - 1949 spolu s niekoľkými ďalšími pásmi, ešte pred otvorením tunela. Pri tejto rekonštrukcii sa v páse č. 28 rekonštruovala klenba v celom rozsahu, pričom sa súčasne zamurovala dvojica už vybudovaných výklenkov v tomto páse.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: majak #16:
Ano, kedysi hej, ale teraz nie. Podla mna tam nic v zasade netreba. Urcite nie "len aby bolo".
Reakcia na: 810zssk #15:
chodila tade kedysi 4ka resp. 1ka ale tak nic by sa nestalo keby tam nic nechodilo ... to ako s tou 41kou v smere na hlavnu stanicu - nic sa nestane ak nepojde ale hodilo by sa to 😛
Reakcia na: majak #14:
Ale ved cez Redutu nic nechodilo ani doteraz, ak neratame spickovu 17 a nikomu to neprekazalo. Tam naozaj linku netreba. Skor by som to vyuzil ako stanoviste ZV ?
Reakcia na: Petto #7:
tak ale ked tam das aj L9 spolu s L5 tak zasa nic nebude chodit cez redutu a ak by aj teda nechodilo tak kazdopadne cez safko len jedna linka + L2 a L6 ktore by to mohli vediet dokryt. hlavne ak L4 bude chodit dostatocne casto. preto som aj uvazoval ci 5ka a 9ka nebudu chodit cez tunel.. zas ale na druhej strane keby mala 5ka vyborna intervaly tak netrbe mozno dve linky a 9ka by mohla chodit cez redutu..
Reakcia na: zeleznykon #12:
V zaruke je to co sa vtedy robilo.. ale toto zatekanie nerobili, lebo neboli peniaze, takze si to neobjednali.
ten tunel bol nedavno v celkovej rekonstrukcii aj s vymenov kolaji nie je to snad v zaruke?
Reakcia na: Valec #9:
Myslel som samozrejme celkovú kapacitu, nie obsadenosť na meter štvorcový. ?
Reakcia na: Valec #9:
Tak ideal by bol jednolinkovy variant, s tym ze ak netreba 4 minuty celodenne tak kazdy druhy spoj tej linky do Pe (asi 2) by v sedle robil okruh cez Stura a siel spat. Skusim este podumat 🙂
Reakcia na: 810zssk #8:
No nech počítam ako počítam, ak by som kompletnú kapacitu pôvodnej L95 (teda s intervalom 3/7,5/4//7,5) chcel dostať do liniek 2 a 6, tak mi to vyjde ako postačujúce.
kapacita 18m busu = 110 os/m2 (ok, Capacity ma mozno vyssiu, ale aj interval 5 minut)
tzn hodinova kapacita = 2200/880/1650//880

kapacita K2S = 160 os/m2
tzn. hodinova kapacita = 2400/1200/1840-2400//640

Popoludňajšia špička má rozdiel v tom, že časť dobu jazdí L6 s 8 a časť so 16 minútovým intervalom. Problém vidím akurát cez víkend, kedy stráca spojenie na atraktivite, ale stále by sa všetci zmestili, kapacita by teda postačovala.
Ale súhlasím s tým, že toto nie je správny prístup.
Reakcia na: Valec #6:
Osobne by som predpokladal, ze vytazenost elektriciek do Petrzalky bude podobna ako stara 95ka (cez Stary most) a teda si myslim, ze 2+6 by nebola dostatocna kapacita...
Reakcia na: majak #4:
Samotna L5 cez tunel by nestacila. Viac ludi chodilo vzdy viac cez tunel ako nabrezim. Prave preto by mala byt cez tunel L5 aj L9. V priemere kazde 4 minuty daco slo zo Zochovej pri 3linkovom variante elin.

L6 CP by som upravil.
Z Petrzky v smere do KV sa dnes da prestupit len na 1 zastavke (z 50,91,191,88) a to Novy most, ciastocne na Safku.
Reakcia na: 810zssk #5:
Po Bosákovu by možno stačili len 2 a 6 (v súčasnom rozsahu).
Reakcia na: majak #4:
Tak pozri, ked bude stanica skor ako Petrzalka, pojde to ako 13ka. Ked bude Petrzalka prva, asi to bude cele inak. Tipujem 3 a 8 do Petrzalky. Ale uvidime, to je este daleko.
hmm uvidime teda. a inac len jeden spoj cez tunel vlastne nie je ani taky nezmysel kedze je teraz zhusteny interval..

som zvedavy najviac na tu 1ku ked vravis ze to ma chodit ako 13ka ale zaroven aj do petrzalky.

je zrejme predpokladatelne ze dokym sa nesprevadzkuje trat k hlavnej stanici a stihne sa skor ten usek safko/bosakova ze sa 1ka bude tocit po prichode z petrzalky na jesenskeho a ludovita stura ci?
Reakcia na: majak #1:
Platit bude to acko.

1ka bude jazdit po trase ex-13. Akurat aktualne je pravdepodobne ze skor bude Petrzalka ako stanica, takze uvidime.
L1 sa rata najskor do Petrzalky.
To som zvedavy, ci a ako budu chodit elektricky podla noveho prerozdelenia od 19.3.2012, a ktore linky pojdu cez tunel...

Osobne by som uvital viac kombinacii:

a) 4 - safko, 5 - tunel, 6 - safko, 9 - tunel

b) 4 - safko, 5 - tunel, 6 - safko, 9 - reduta

c) po rekonstrukcii trate na hl. stanicu 1 - tunel (karlovka / hl. stanica), 4 - safko, 5 - tunel, 6 - safko, 9 - reduta

Mimochodom, s L1 sa uz vobec nerata? - osobne tipujem, ze by snad mohla chodit z hl. stanice, len otazkou je kam by sla... Dufam, ze sucasne prerodzelenie liniek na radialy ostane zachovane aj spolu s casovou koordinaciou spojov.