Na Špitálskej ul. obnovia zastávku Mariánska smerom do centra

Zastávka nebola obnovená pri minuloročnej rekonštrukcii trate na Špitálskej ulici.

V priebehu augusta tohto roka bude obnovená električková zastávka Mariánska na Špitálskej ulici pred budovou Policajného riaditeľstva "U dvoch levov". Zastávka bola zrušená pred rokom v súvislosti s rekonštrukciou električkovej trate na Špitálskej ulici a plánovaným preložením tejto zastávky bližšie smerom do centra mesta. Pre nesúhlas obyvateľov domov s novou zastávkou sa napokon od vybudovania novej zastávky upustilo, zároveň však bola rekonštrukcia električkovej trate dokončená aj bez pôvodnej zastávky Mariánska v smere do centra mesta a električky preto od decembra 2017 smerom do centra premávajú medzi Americkým nám. a Kamenným nám. bez zastavenia.

Výstavba zastávky Mariánska, ktorá začne 4. augusta 2018, by mala trvať približne dva týždne. Počas budovania zastávky bude úplne vylúčená električková doprava na Špitálskej ulici a linky 3, 4, 6, 7 a 9 budú presmerované na obchádzkové trasy cez Obchodnú ulicu. Podľa našich informácií by zastávka mala byť obnovená v pôvodnej polohe bez výraznejšieho vylepšenia uličného priestoru.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #28:
Určite to bude zas odfláknuté a zase budú jazdiť 3, 5 a 7 za sebou, dve z toho v identických časoch.
Reply on: david1 #30:
Odpoveď nájdeš v príspevku #11.
Reply on: david1 #28:
To nie, nemusia prerábať, ale keď 7čka pôjde v rovnakých časových polohách v smere do mesta, tak naspäť mi to aj výlukovým okruhom vychádza za linkou 5. Ak som dobre rátal tak výlukový okruh bude asi o 10 min.dlhší, čo je jeden interval.
Reply on: pharel #7:
Pozerám, že šotouši sú ochotní v záujme toho, aby sa neubližovalo MHD aj rezignovať na občianske práva.
Reply on: Ámos #31:
ale to by skodovky mohli zvladnut aj na baterky, ci nikdy sa to tak nerobilo ? 😛
Reply on: Melange #29:
Predpokladam, ze pre prace stavebnych mechanizmov vratane cestneho zeriavu bude trolej vypnuty.
No asi tam budú mať stavebný materiál a predpokladám aj kvôli bezpečnosti práce.
Nie je to také jednoduché ako si myslíš. /dodržanie všetkých predpisov a pod./

Mňa skôr zaujíma ako bude vyzerať. Ci už v novom dizajne. Čiže dlažba, šedé zábradlie, prístrešok, automat BSK , elektronická tabula. Či v retro dizajne v podobe asfaltu a označníka a max.zábradlia samozrejme červeno biele.

V tomto dizajne ho obnovovali na Vajnorskej od vozovne smer Zlaté. V Rači pri ceste detto.
A ono vlastne prečo kvôli výstavbe zastávky tade nemôžu chodiť električky, dokonca v ani jednom smere? Veď ostrovček sa dá predsa vybudovať bez toho, aby bola premávka električiek obmedzená, nie?
Reply on: Solider #18:
Myslíš, že budú prerábať CP na dva týždne? To by ma šokovali ?
Reply on: Solider #24:
No škoda, bolo by fajn zastávku Chatam Sófer presunúť za križovatku k River Parku a tú Vydricu ideálne umiestniť k tomu nadchodu, aj ho samozrejme pripojiť k zastávke schodiskami.
Reply on: pharel #7:
Excellent point! ?
Reply on: Melange #23:
V rámci príprav projektovej dokumentácie k modernizácii karloveskej radiály sa variantne uvažovalo, že sa zastávka Chatam Sófer presunie za križovatku, bližšie k PKO, aby aj električky idúce do tunela a z tunela mohli obslúžiť zastávku v tomto území. Toto však nebolo akceptované. Pri ceste z mesta (Zochova/Kapucínska) do Vydrice/Zuckermandla) bude teda stále lepšie využiť autobusové linky 31/39.
Reply on: Melange #21:
Medzi Chatamom Sófer a Mostom SNP. Teraz je tam medzizastávková vzdialenosť viac ako kilometer. Po vzniku zastávky Vydrica, po vybudovaní tejto novej štvrte, bude táto vzdialenosť rozdelená na dva takmer 500-metrové úseky medzi zastávkami. Čiže to vychádza niekde do oblasti Vodnej veže, okolo priechodu pre chodcov.
Reply on: Petto #22:
Kráľovské údolie je v pohode, ale keď ideš električkou z tunela, tak peši do Zuckermandelu je to odtiaľ kusisko.
Reply on: Melange #19:
Ved Riverpark, ked sa zvacsi tak polohovo Kralovske udolie zastavka bude rovno na novom namesti Riverparku kde bude aj to planetarium/hvezdarium. A zastavka Vydrica sa podla mna urobi v ramci rekonstrukcie nabrezia (Chatam - Most SNP) - ideal keby bola poasfaltovana aby tam mohli zastavovat aj busy 29,30,31,39
Reply on: Solider #20:
Kde tam?
Reply on: Melange #19:
Tam má predsa byť nová zastávka Vydrica, niekedy v budúcnosti.
Mimochodom, neuvažuje sa o presunutí električkovej zastávky Chatam Sófer bližšie k River Parku a o vybudovaní novej zastávky pri Zuckermandli?
Reply on: david1 #17:
To ešte nevieš. Ak to expertom výjde opäť tak, že od mesta po Riazanskú v minútovom rozostupe a ďalej s rovnakými odchodmi... ?
Reply on: Mike #16:
Aspoň nepôjde v závese L5 do Rače či na Vinohrady..
Reply on: david1 #15:
Áno, mala by byť trasa Obchodná - SNP - NĽŠ - nábrežie - tunel - Obchodná.
Reply on: Petto #12:
Pochybujem. Skôr ju dajú na NĽŠ alebo okruh cez tunel ak by mala kolidovať s prestávkou L8 na NĽŠ. Nepozeral som CP..
Reply on: Petto #12:
17 nebude.
Reply on: 810zssk #9:
? ?
Obnovia docasne zase 17tku ? Ci 7 daju niekam do centra ? ?
Reply on: omg123 #1:
Lepšie by to bolo vyjadrené „v pôvodnej polohe”. Nová zastávka bude vyzerať takisto, ako zastávka na opačnej strane, čiže bude tam automat, prístrešok a informačná tabuľa s odchodmi, a taká istá dlažba. Len zastávka bude z pochopiteľných príčin kratšia.
Reply on: IBBI #8:
Do augusta 2017 si bol v jaskyni?
Reply on: IBBI #8:
Nie, vobec nie je potrebna, stav kedy elektricka prejde kilometer centrom mesta bez zastavenia je idealny.
By ma zaujimalo ako bude ta zastavka vytazena. Ci je vobec potrebna.
Podla mna by sa nemalo prihliadat na nazory obyvatelov, ak sa nieco buduje pre verejny zaujem. Tak ako nebudu ludia suhlasit s elektrickou v Petrzalke pod ich domom, tak isto nebudu ani ludia na Dulovom chciet elektricku ak ju zacne developer stavta, ani ludia v Biskupiciach...Proste ked si pozriem, cez ake uzke ulicky pod domami chodia elektricky vo Viedni tak som si to chcel predstavit aj u nas a to by nepreslo nikdy. Ako to funguje v inych mestach? Aku vahu maju vyjadrenia obyvatelov nad stavbou pod ich domom? dik
Reply on: LUKY 87 #2:
A aký je dôvod vylúčenia dopravy aj v opačnom smere jazdy, kde sa zastávka nebuduje? Či na koľajách budú stáť pracovné mechanizmy?
Reply on: volod #4:
No... celé to bude počas prázdninového grafikonu, takže odberové zaťaženie by malo byť nižšie ako minulý rok v jeseni.
zastavka sa nemohla robiť vtedy, keď robili rekonštrukciu celej trate? vtedy sa špekulovalo a čas bežal.....zbytočná výluka, opäť preťažená Obchodná, veľký odber prúdu z troleja bude, lebo bude naraz vela elín na ulici .....
Reply on: LUKY 87 #2:
Hadam by si nechcel obmedzovat cestnu dopravu a parkoviska? Teraz pred volbami ?
To je naozaj nutná úplná výluka električiek? Však keď sa robila zastávka Blumentál, tak výluka električiek nebola.
v povodnej podobe? s cervenym zabradlim bez pristresku?