DPB spúšťa kampaň "Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze"

Prostredníctvom nálepiek na vozidlách sa má propagovať cestovanie s platným cestovným lístkom.

Dopravný podnik začne v najbližších dňoch lepiť nálepky na dvere vozidiel MHD s textom "Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze". Dopravca na svojej webstránke informuje, že "cieľom kampane je upozorniť a zároveň edukovať cestujúcu verejnosť, ktorá v mnohých prípadoch obhajuje ľudí bez platného cestovného lístka".

"DPB pravidelne zaznamenáva v súvislosti s výkonmi kontroly žiadosti o odpustenie pokuty, tie sa však po preverení spravidla ukážu ako neopodstatnené. Ak zistí DPB pochybenie pri výkone kontroly, vyvodí z prípadu patričné dôsledky," informuje DPB a dodáva, že v uplynulom období nasadil sprísnené kontroly. Jeho záujmom je však aj výchova cestujúcej verejnosti.

Takáto kampaň nie je neobvyklá. Napríklad regionálny dopravca v minulosti informoval čiernych pasažierov, že aj vďaka nim sa môžu rušiť spoje. Tento dopravca totiž cez počet predaných cestovných lístkov u vodiča eviduje vyťaženosť vozidiel. Ak sa predá málo cestovných lístkov, vykázaná vyťaženosť spojov bude nízka, čo v prípade regiónov často vedie často práve k rušeniu spojov.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ako je to s tymi 15 sekundami pri kontrole revizorom, moze revizor zablokovat oznacovace skor a ci sa blokuju oznacovace automaticky tiez po 15 sekundach aj v sucasnosti v Bratislavskej MHD?
Podľa mňa najúčinnejšou kampaňou proti čiernym pasažierom bude, ak budeme častejšie stretávať revízorov. Ak človek pravidelne používajúci MHD na cestu do roboty stretáva revízora raz za dva-tri mesiace, tak je jasné, že mnohých ľudí to zvádza k cestovaniu načierno. Neverím, že by sa dopravnému podniku neoplatilo zdvojnásobiť počet revízorov. Žiaľ systém, kde sa ráta s poctivosťou ľudí, nefunguje skoro nikde na svete, nieto ešte u nás.
Inak veta" čierny pasažier cestuje za vaše peniaze" je pravdivá až dvojnásobne: jednak naňho doplácame vyššou cenou cestovného, jednak z daní.
Reply on: ujo15 #50:
Mozes spravit velmi vela, napriklad nepodporovat tvojich znamych ktori to robia. Dolezity je postoj spolocnosti, ktora to dnes zial skor schvaluje. Ako uz bolo vysvetlene, ta kampan nie je cielena priamo na ciernych, ale prave na tych ktori platia a platia aj za tych ciernych.
Zbytocna kampan... Ocakavate od cloveka, ktory je skalopevne rozhodnuty cestovat "nacierno" ze nalepka ho prinuti ist si kupit listok/preukazku, respektive ze mu to posramoti sebavedomie ??? ?
Jedine co mna ta nalepka rozculi, ze dpb ma s usmevom informuje "Ty chuj, Ty si si zaplatil a ostatny sa vezu beztrestne s Tebou" ☠
Nie som toho nazoru, ze neplatenie vyriesi dany problem, no ako mozem ja, ako obycajny platiaci cestujuci zabranit tomu aby necestovali cierny pasazieri so mnou ????
Reply on: jakubko666 #41:
Nooo podla mna nieje rozdiel v tom ci ho ty stratíś alebo ti ho niekto ukradne a v PZ je to rovnako za obe platíš 16,5e. je jedno ci ho niekto nájde na zemi a pouzije alebo ho ukradne za nejakým úćelom ?
Reply on: Valec #47:
No Valec... a naďalej je to o tom, že táto kampaň nič nerieši, že?
Reply on: Katka007 #45:
Výborne, a teraz si "región je územie, kraj, bratislavská MHD teda nezabezpečuje región ale mesto" a "Ako niekto vie, koľko cestovných lístkov bolo použitých na určitej trase? To je určené snáď pre SAD." daj dohromady.

Lebo presne o tomto je ten posledný odsek. Že obdobnú kampaň mala v minulosti práve SAD Bratislava, dnešný Slovak Lines, a.s. (i keď teraz neviem, či to už nebolo po premenovaní).

Na zvyšok ti už odpovedal 810zssk.
Reply on: Katka007 #45:
Zasadny rozdiel je v tom, ze inde su cierni pasazieri spolocensky odsudzovany, presne tak ako vsetci zlodeji, co ma nasledne vplyv na ich pocet. Dobre spravena kampan moze toto zaviest aj u nas (hoci so zlodejskou povahou tohto naroda to bude tazsie), ale toto nie je dobre spravena kampan.
Reply on: Valec #38:
Slovo regionálny je zo skopírovaného textu - región je územie, kraj, bratislavská MHD teda nezabezpečuje región ale mesto.
Správy na Markíze naozaj nepozerám ? ale predpokladám, že reálne je suma kampane vyššia. Keď sa dá ale veriť článkom, správam a pod. potom klimatizácia jedného autobusu vyšla 0,5 € (osobne tomu neverím, zrejme to bola "akciová" cena pri kúpe nového autobusu ).
Ale za tých 3000 € sa určite dal vybaviť nejeden autobus klímou, resp. sa dala táto suma použiť inak.
Dnes ráno pri ceste do práce bol v autobuse revízor. Chytil až troch čiernych pasažierov. Samozrejme im vystavil potvrdenia, budú zrejme platiť pokutu. Môže, ktorýkoľvek cestujúci niečo na tom, že takíto pasažieri sú ovplyvniť? Keby nebol v spoji revízor, pokojne docestujú a nikto o tom vedieť nebude. Tak teda, čo rieši táto kampaň?
Reply on: AAA #43:
Malo tam byť zistí. Ale už si to vysvetlil, takže to beriem späť.
Reply on: 810zssk #37:
A odkiaľ to revízor istí?
Reply on: jakubko666 #41:
Samozrejme, ze overuju. Na svojich citackach na to pokial viem maju aplikaciu a ta vie overit ci je hlaseny ako strateny....
Reply on: 98a96 #39:
Ja nehovorím o kradnutom OP, ale o stratenom. Chcel som vedieť, či si revízori pri zapisovaní overujú OP v online databáze ministerstva vnútra, kde sa dá zistiť, či je OP v poriadku. Ak nie, tak revízor nemá ako zistiť, zle je hlásený ako stratený.
Napadlo mi, že by som svoj OP nahlásil ako stratený ale nechal si ho. Mal by som aj nový, ale v prípade, že by ma kontroloval revízor, by som predložil ten môj "stratený" OP. A po doručení výzvy na uphradu pokuty by som to chcel ďalej riešiť, že niekto zneužil môj stratený OP a revízor si to mal všimnúť, že to nie som ja na fotke OP a ja tú pokutu hradiť nechcem.
Len či to takto ide.
Reply on: Valec #38:
20 ks krásnich Capacity mierka 1:1000 ? ?
Reply on: jakubko666 #35:
to je asi ako keby si sa opytal ze ked stratis OP a nikto si na teba zobere v ceteleme Pozicku 15 000evri ci to musis platit ? ... zadruhe ak by si sa preukazal odcudzením OP je to trestný Čin takze by si si mohol aj pekne zavariť ak by si bol v nejakej MHD s kamerou ?
Reply on: Katka007 #36:
Povedzte mi, čo si prestavujete pod takým slovom "regionálny"? ?

Mimochodom, myslím že to bolo v nedeľných správach na Markíze, táto kampaň vraj stála 3000€. Koľko takých autobusov by sa za to dalo kúpiť?
Reply on: jakubko666 #35:
Ak revizorovi predlozis OP ktory je nahlaseny ako strateny tak na teba vola policiu.
Čudná kampaň, zaujal ma posledný odsek:
Takáto kampaň nie je neobvyklá. Napríklad regionálny dopravca v minulosti informoval čiernych pasažierov, že aj vďaka nim sa môžu rušiť spoje. Tento dopravca totiž cez počet predaných cestovných lístkov u vodiča eviduje vyťaženosť vozidiel. Ak sa predá málo cestovných lístkov, vykázaná vyťaženosť spojov bude nízka, čo v prípade regiónov často vedie často práve k rušeniu spojov.
Ako niekto vie, koľko cestovných lístkov bolo použitých na určitej trase? To je určené snáď pre SAD.
Mimochodom, čo mám ja urobiť ako cestujúca? Čierneho pasažiera predsa odhalí len revízor a tých chodí veľmi málo a samozrejme ak "cestujú" bezdomovci či feťáci tak tých pekne obídu.
Dať navrhnúť a vytlačiť nálepky určite stálo pekné peniaze, radšej ste mohli zakúpiť klimatizácie, resp. opraviť tie nefunkčné a možno by ste mali aj na celý nový autobus. ?
Neviete náhodou, či si revízori zapisujú aj rodné číslo na ten papierik?
A kam DPB posiela výzvu k úhrade pokuty, ak na občianskom nemám adresu, len mesto.

A čo by sa stalo, ak by som revízorovi predložil občiansky, ktorý je nahlásený ako stratený a oni mi pošlú pokutu. Môžem sa odvolať, že niekto zneužil môj občiansky, že revízor si mal všimnúť, že to nie som ja a v čase udelenia pokuty bol ten OP nahlásený ako stratený a ja mám už iný?

Ďakujem za odpovede.
Reply on: carodejko1 #33:
potom sa šašo nezabudni sťažovať nabudúce, že ti príde nejaký črep , "nerazíš lístky, nebude viac peňazí pre nové vozidlá"
hahaa pekné sprostosti vylepujú na MHD ? ? ?
revízora stretnem tak 2-4x do roka (a ak zaplatím pokutu do 5 dní, tak ma to výjde na 40ečiek) čiže sa mi to stále oplatí ?
Reply on: clovek #28:
to sú len kecy... keď sa ti MHD nepáči, nemusíš ňou vôbec cestovať a okrádať tak všetkých... ja mám čo-to precestované a vôbec si nemyslím, že je to s tou MHD také zlé... je veľa vecí, ktoré treba vyriešiť a zlepšiť, ale stále to nie je také, ako to opisuješ... sa len snažíš nájsť niečo, čím si pohladíš svoje čierne svedomie, že nás všetkých okrádaš... či si myslíš, že keď za službu nezaplatíš, tak sa zlepší ❓ asi si z mesiaca spadol...
Reply on: eripmav #29:
Už sa vykrúcaš. ? A keby si dal policajtovi 10€ tak sa subjektívna stránka, t.j. úmysel nemusí dokazovať? Policajt vidí niekoho vyhadzovať smeti na zem. Príde a začne to riešiť. Podozrivý povie policajtovi: "Ferko, tu máš 5€, čo ti moja žena dlhuje". Dá mu 5€ a policajt ho vyrieši dohovorom.
Reply on: AAA #17:
aby som tozhrnul,
ja nebudem davat revizorovi uplatok, to je nedokazatelne...
ja sa budem snazit zaplatit prirazku k cestovnemu 10eurami... ked sa mi to podari, dam vediet, aj s cislom revizora, aj DPB ?
je to nedokazatelne aspon co sa tyka mna...! jedine ze by mi niekto cital myslienky, alebo som sa sam priznal... kedze tu nemame utrpne pravo, tak sa asi nepriznam...
z pohladu revizora je to uz nahnutejsie, ale podla mna tiez nie je sanca... aj ked za revizora by som uz ruku do ohna nedal v tomto pripade...

to je ako keby som prisiel do obchodu a dal 10 eur za ve za 40 eur a tvaril sa ze neviem cenu, a predavac mi to preda a zobere tych 10 eur do vrecka... nuz to nech si vyriesi predajna s predavacom... i ked je pravda, ze z hladiska prava, zrejme, keby sa na to prislo, tak tu vec ktoru som "kupil" za 10eur by som musel vratit...
Reply on: AAA #17:
problem je s dokaznou situaciou...
existuju rozhodnutia sudov a prokuraturi, ktore hovoria jasne, ja ked dam 10eur revizorovi, a nasa komunikacia bude prebiehat tak, ze "mam 10 eur bude to stacit na pokutu" a revizor to zoberie, tak to DOKAZNE NA TRESTNE STIHANIE ANI JEDNEHO NESTACI, aj keby to mali cele nahrate so zvukom aj obrazom...
na dokazenie trestneho cinu treba DOKAZAT za co boli tie peniaze, dokazat umysel podozrivemu, obvinenemu... tu je situacia takmer bezvychodiskova... pokial nie je niekto taky tupec, ze nebude viest konkverzaciu stylom: pan revizor dohodnime sa, dam vam 10eur a nedate mi pokutu, suhlasite, a revizor: dobre, ja zoberiem 10 eur a nebudem riesit pokutu, sme dohodnuti... a vsetko to bude pod kontrolou policie... v tom pripade ano, trestny cin bude zrejme preukazany, samozrejme ak sa nieco nestrati alebo nespravi sa procesna chyba, na co ale samozrejme asi treba vacsiu rybu ako revizora, napriklad aspon taky starosta Race... bez tejto konverzacie je situacia a stav ako ked dam casnikovi 5 eur sprepitne...

co sa tyka policajta, tak policajt je v uplne inej situacii!!! policajt v sluzbe totiz MOZE ROBIT LEN TO CO ZAKON HOVORI ZE MOZE/MA robit!!! (to je mimochodom to co sa snazim vysvetlit priodovzdavani osobnych udajov DPB, ale uz som to vzdal...) vdaka tejto obratenej prezumpcii oproti civilnej osobe (civilna osoba moze vsetko co zakon nezakazuje, teda pokojne si MOZU vymenit napriklad 10eur a dokazovat sa musi ze za co....) je odovzdanie 10eur policajtovi uz minimalne zneuzitie pravomoci verejneho cinitela policajtom! staci uplne to ze urobil nieco co mu zakon o policajnom zbore neumoznuje urobit...
ale stale som nenasiel dovod platit si listok, ked cela MHD vyzera ako vyzera, niektore autobusy chodia ako sa im zachce.
Ja si budem platit listok az ked oni zacnu platit mne za to ze ja sa niekam ponahlam a "nahodou" jeden autobus vynecha.
Po druhe, videli aku vyhodnu zmluvu podpisali z nejakou reklamnou spolocnostou na ktorom na koniec este aj prerobili. Nech tu nehadzu na nas, ze nemaju peniaze lebo si nekupujeme listky, kedze koniec koncov, aj tak by tie peniaze isli niekomu do vrecka...
Reply on: fanatikmhd #26:
A sprievodcu zaplati kto??

Existuje plna prdel miest na zapade kde sa nastupuje vsetkymi dverami. A vobec, nie vsetko zapadne je dobre.
Reply on: 810zssk #25:
A zaujimave ze dlhe roky sme tak (aj s preplnenejsimi vozmi) jazdili, a neviem o tom, zeby sa jazdne doby nejak neumerne zvysili. Ano,m len u voidica by bola hlupost, preto kedysi existovali aj sprievodcovia. V pripade zavedenia sprievodcu mass vo vozidle dalsieho cloveka (revizorov ani SBS nebudes potrebovat, takze radikalne to fin.plan podniku neznici) a naopak, vozidla by si mal ultivovanejsie, mozno menej poskodeni, cim by si zas usetril na nemalych opravach. Celkovo teda pri dobre naplanovom rozpolozeni, grafikone, planovani tras a pod by mohol takyto system fungovat takmer bez zmeny fin.planu a sucasne zvysit efektivitu, kulturu a moralnost MHD. A pritom sa stale ospravedlnujeme zapadom za vsetko co tu nejde.....a tam toto funguje.....
Reply on: 1sakil #24:
Jasne ze to zdrzuje dopravu. Jedine ze by si tam bol cez vikend.
Myslim si, že akákoľvek kampaň proti čiernym pasažierom je lepšia ako žiadna.V Berlíne to majú vyriešené elegantne:nastupuje sa prednými dverami a každý cestujúci musí ukázať lístok,predplatný lístok, alebo si lístok kúpi u vodiča.Nestretol som tam žiadneho bezdomovca v autobuse a ani to nezdržiavalo dopravu.
Reply on: ciernypasazier #21:
Nauc sa citat. Vytazenost podla poctu predanych listkov sa tykala Slovak Linesu. Ak niecomu nerozumies tak radsej mlc ako sa na tom vylievat.
Reply on: ciernypasazier #21:
A kde máš napísané, že sú ti povinný do 30 dní odpísať? Napíš mi konkrétne ustanovenie, t.j. § odsek a číslo zákona.
ciernypasazier

ciernypasazier

A ľudia, ktorí majú električenku si predsa neoznačujú cestovný lístok!!!! Tak ako môžu podľa toho hodnotiť vyťaženosť spojov??????? A tiež ľudia, ktorí si kupujú sms lístky, ako zistia, v ktorom autobuse boli?????? Zase nedomyslené vedenie na Slovensku!!! A prečo existujú čierni pasažieri? Pretože Dopravný podnik je monopol a má hlúpe podmienky!! Ja som cestovateľ, ktorý si od 15tich kupuje električenku a jeden deň je bez nej a dostane pokutu a neodpustia mu ju? a resp. ešte stále nemám vyjadrenie od DPB, čo je už vyše 3 mesiacov. Takže my si máme kupovať lístky, električenky a oni nie sú schopní dodržiavať zákon!! mali sa vyjadriť do 30dní! kto porušil zákon? Nech sa najprv DPB zamyslí nad sebou!!!!!!
Reply on: AAA #5:
Nezmyselných, zbytočných a neúčinných kampaní je v bratislavskej MHD naozaj už toľko, že vzbudzujú podozrenie, že ich niekto schválne vymýšľa, aby dal dobre zarobiť tomu, kto tie tisícky drahých farebných nálepiek, letákov a plagátov tlačí. Čo na to magistrát a poslanci? Nevadí im, že zadĺžený DPB míňa nemalé prostriedky na takéto zbytočnosti?
Reply on: tomtom #18:
Revizor nema moznost zablokovat oznacovac skor ako 15 sekund po zatvoreni dveri. Ak je zablokovany pri otvorenych dverach, ide o technicku poruchu.
to je zaujimave ze clovek ked nastupi do prostriedku mhd a ide si cvaknut listok este predtym ako sa zavreli dvere a strojcek je uz zablokovany ... to uz je vtedy cierny pasazier ? jasne ved preco ne ved aj revizory sa musia nahrabať. a najlepšia špecialita je ked vám pride smslistok o 15 sekund neskor. hned je s vami jednane ako s trestancom. načo sa tu mhd hra ked zamestnava zopar startych bacharov. a teraz narazam konkretne na jedneho gulateho pána najčastejsie operujuceho na linke 61. to je expert na vydieranie.
podnik by mal viac dbat na to akych zamestnancov si vybere a nie oznacovat hned kazdeho ako cierneho pasaziera
Reply on: eripmav #10:
§ 332 ods. 1 trestného zákona: "Kto priamo alebo cez sprostredkovateľa sľúbi, ponúkne alebo poskytne úplatok inému, aby konal alebo sa zdržal konania tak, že poruší svoje povinnosti vyplývajúce zo zamestnania, povolania, postavenia alebo funkcie, alebo z tohto dôvodu priamo alebo cez sprostredkovateľa sľúbi, ponúkne alebo poskytne úplatok inej osobe, potrestá sa odňatím slobody až na tri roky."
§ 328 ods. 1:Kto priamo alebo cez sprostredkovateľa pre seba alebo pre inú osobu prijme, žiada alebo si dá sľúbiť úplatok, aby konal alebo sa zdržal konania tak, že poruší svoje povinnosti vyplývajúce zo zamestnania, povolania, postavenia alebo funkcie, potrestá sa odňatím slobody na dva roky až päť rokov.

Ja tam nikde nič o verejnom činiteľovi nevidím a už som tuším niekde čítal, že bol stíhaný aj niekto zo súkromnej firmy, že za úplatok tam pretláčal nejakého dodávateľa.
Reply on: titomi #14:
napriklad cely justicny palac vie kolko stoji "pomylenie sa" tzv. "procesna chyba" sudcu, napriklad v pripade Mella, ktora zial kedze bolo procesne pochybene viedla k nemoznosti uvalit vazbu... 6 ciferna suma na svajciarskom konte... ale tu sa ide bojovat proti cierny pasazierom ? bravooo, bravooo, drzim palce...
Reply on: titomi #14:
prosim ta, to su riadne somariny, ze ked je praca dobre platena, tak nie je dovod brat uplatky, a clovek robi pracu lepsie...
ty asi zijes na nejakej inej krajine... SUDNICTVO a PROKURATURA, treba snad inu ukazku???
plat sudcu radovo 2-3tisic eur cisteho bez "odmien" (aj ked neviem za co, asi za to ked vobec nieco robia...) + 13. a 14. plat, podla veku cca. 45dni dovolenka, plus podla veku kazdych niekolko rokov mesacne rehabilitacia v kupeloch, dochodom o akom sa nikomu nesniva... a ty mas hadam pocit ze na sudoch nie je korupcia a ze pracuju vynikajuco??? tak to dovol aby som sa zchuti zasmial... velka kopa pyta este viac...

moralny pohlad v tejto krajine??? to NEFUNGUJE... neviem, mozno na hlupe ovce, co nevidia situaciu v krajine... moralny pohlad moze fungovat v takom rakusku... ale nie v krajine kde kradne kazdy, a kto nekradne okrada sam seba...
Reply on: eripmav #13:
Nechcem tu zase rozputavat diskusiu o ciernych pasazieroch, ale kazda kampan, ktora donuti ludi sa aspon zamysliet, je na nieco dobra.

Niekedy som aj ja jazdil na cierno. Ano, financne sa to oplati kazdemu. Ale tu nejde o tuto stranku - tu ide o moralny pohlad. Ak ciernych pasazierov neskrie svedomie, ze vyuzivaju platene sluzby zadarmo, tak s tym bohuzial nikto nic nespravi.

Co sa tyka revizorov - tak ako vsade, aj medzi nimi su slusni a ti druhi. Tak ako v inych oblastiach "kontroly" (napr. PZ), aj tu plati, ze ked je praca dobre platena, nie je dovod brat uplatky a zaroven si clovek svoju pracu robi ovela lepsie. A o financnej situacii DPMB asi hovorit netreba.
normalne chcem zazit nejaku kontrolu revizormi uz... a nic, nedari sa... naposledy pre vyse rokom, a kedze to bolo medzi Hlavnou st. a Rac. mytom, tak ako inak ako s listkom...

ja chem normalne vyskusat moralnu zdatnost a odolnost revizorov...

"mam len 10eur, staci mi to na pokutu?"
som velmi zvedavi ?
inak zaujimave ako sa broji proti cierny pasazierom ?
a to ze revizori beru do vrecka, to nikomu nevadi... ti su cisty ako lalia...
dokonca ze zobrali aj len 5 eur som pocul... vsak to je na smiech...

a na smiech je cely "moralny boj" proti ciernym pasazierom kde je verejnym tajomstvom ze aj poliajti beru do vrecka peniaze miesto riesenia vaznych priestupkov, v tomto stave istotne revizori nezoberu nic a neulakomia sa na par drobnych, vsak oni uz od prveho pohladu su oproti takemu policajtovi stelesnenim moralnej cistoty ?

tato krajina sa moralne a pravne rozpada, a boj proti tomu treba zacat velmi intenzivne, lebo to moze skoncit velmi zle...
v moralne a pravne rozpadajucej sa krajine je akakolvek kampat apelujuca na moralku SMIESNA...
zacat treba od sudov, policie, uradov, ciernych stavieb...
Reply on: eripmav #10:
- este k skusenostiam s revizormi...
odvtedy som pochopil naco je predplatny listok... na nic...
a chodim "na listky" v rizikovych oblastiach ?
ale tych kontrol je tak pramalo, ze neviem co tym sleduju...
mozno 1 kontrola za pol roka, samozrejme nie inde ako rizikove oblasti ASMN, Hlavna stanice, Trnavske a Raciansky myto, Avion-Roznavska... kde inde sa daju stretnut???
aj keby to bolo za plnych 40eur a nie za zlavnenych 10, tak nie je o com...
moje skusenosti s revizormi:
- este ked som si kupoval predplatne listky, tak cestoval som 1 zastavku z rizikovej oblasti Trnavske myto... samozrejme, revizorov som hned spoznal, aj ked som ich cielene nevyhladaval, to sa proste neda nevsimnut... kedze som planoval ist len 1 zastavku, tak som samozrejme stal pri dverach, co hned vzbudilo pozornost revizorov... asi do takej miery ze predpokladali ze urcite cestujem nacierno... dal som im predplatnu kartu a oni ze co s tym spravime, ja ze s cim... aby mi vratili kartu, tak som sa musel vyhrazat policiou... potom som pochopil, ze keby dali k citacke neplatnu kartu, co predpokladali, tak uz je jazda nacierno zaevidovana, a nemozme sa "dohodnut inak"... to su tak tupe individua, ze skoda reci, po vyhrazkach policou, prilozil kartu k citacke a ten tupy vyraz tvare sa premenil na este tupsi...
- aj toto bol jeden z dovodo, ktore ma viedli k tomu, ze cestovat na cierno sa oplati a len hlupak si plati tuto saskaren... pochopil som ze pokuta sa da obist aj vtedy este 100-200korunami do vrecka... dnes urcite postaci 10eur... vsak lepsich 10eur v hrsti ako o nieco viac (ci mozno ani to nie) na streche... a pri vybere revizorov v DPB som si naprosto isty, ze to su ludia u ktorych je nejake korupcne spravanie naprosto vylucene, im to priam srsi z oci ze su to matky terezy...

- z pravneho aspektu, bez reci strcit revizorovi 10eur je pravne nepostihnutelne... revizor je nejaky civilny zamestnanec... ja co mu strcim 10eur a on zoberie, nehrozi akykolvek postih... a zo strany revizora si myslim ze tiez nie, kedze je to obycajny zamestnanec... aj casnik dostane bezne spreiitne za dobre odvedenu pracu... jedine co vacsinou porusuju su danove zakony... a kratenie dani je rovnako vazne ako cestovanie nacierno mimochodom...
keby bol revizor policajt, tak strkat mu 10eur je na basu... a rovnako zobrat tych 10eur... a aj ked to bude bez komunikaciue... budem sa opakovat, ale REVIZORI MUSIA BYT POLICAJTI, ak chceme nejaky ucinny boj proti ciernemu cestovaniu... v pripade policajta je dokazna situacia uplne niekde inde, aj co sa tyka korupcia, aj co sa tyka dokazovania, aj co sa tyka moznosti pouzit donucovacie prostriedky, i ked pravni "experti" hlavne odtialto si budu hust dookola svoje, ze podla nejakych tajnych ustanoveni zakonov ma pravo revizor pouzit donucovanice prostriedky, alebo dostat sa k osobnym udajom, a ze dokazna situacia je ina ako smiesna pre DPB, v pripade spatnaho dokazovania udalosti pred sudom...
Reply on: AAA #7:
Lebo ako som vo vedlajsej diskusii napisal, DPB je absolutne neschopny dopravca, ktory nezvlada ani najmensie detaily. Proste banda amaterov zaseknuta desat rokov v historii. Bohuzial.
Reply on: 810zssk #6:
Tak Ctrl+C & Ctrl+V to byť nemusí, ale nejaká inšpirácia by sa z toho pre DPB získať určite dala... ?
Reply on: 810zssk #6:
Mňa dostal komplikovaný oznam o skrátení 23. Nechápem, prečo to nenapísali stručne napr. takto:
ZMENA ORGANIZÁCIE DOPRAVY V DEV. NOVEJ VSI OD 2. JÚLA 2012:
Z dôvodu optimalizácie linkového vedenia dochádza k zmene trás liniek 23 a 128:
Linka 23 premáva v skrátenej trase Lamač - Jána Jonáša VW,
Linka 128 premáva po novej trase: Hrad Devín - cesta do DNV - Hradištná - I. Bukovčana - OC Glavica - Novoveská - Mláka.
Pri ceste na zastávky Rakyta a Mláka je teda potrebné použiť linku 128, na ktorú je možné prestúpiť z liniek 20 a 22 z Dúbravky na zastávke Štefana Králika.
Za pochopenie ďakujeme
Schéma trasy 128 v DNV (obrázok)

A nie oznam, že sa v tom ani sviňa nevyzná.
Reply on: Dispecer #3:
Pozeral som si tu stranku a bohuzial sa obavam ze taku podobu to mat nemoze, lebo DPB nevie nastavit BUSE tabule ? takze nemoze byt ani na BUSEcku napis Cierne svedomie 😃

Inak idealne by bolo uvadzat ako by sa tie peniaze dali pouzit. Napriklad:
"Keby si 100 ciernych pasazierov oznacilo cestovny listok, mozme si dovolit napisat oznam o vyluke, ktory bezny cestujuci pochopi." ?
V súvislosti s obľubou nálepiek u DPB, by som slogan vylepšil: "Vďaka čiernym pasažierom rozkrádame vaše peniaze (na nový druh nálepiek)". ?
Boj s čiernymi pasažiermi - často mám pocit že to DPB (alebo mesto) ani nemyslia vážne. Systém má viecero nedostatkov:

1. Revízori sú veľmi nápadní (nepozerám fotky na Internete) a skoro vždy ich odhadnem, traja chlapi postávajúci na zastávke je vždy veľká pravdepodobnosť, že sa jedná o revízorov.

2. Práca revízorov - malá skúsenosť: minule som išiel L2 zo ŽST Nové mesto (revízorov som samozrejme odhadol hneď), na konečnej sme nastupovali 2 príp. 3 cestujúci + 3 revízori. Na moje veľké počudovanie, oni hneď kontrolovali lístky a potom si len sadli a odviezli sa na Trnavské mýto bez toho žeby vôbec kontrolovali cestujúcich, ktorí pristúpili na ďalšej zastávke (pričom v električke by už mohli byť viac nenápadní keby sa rozsadili po celej električke)

3. Pokrytie liniek revízormi: každý Bratislavčan už snáď vie, že sa najviac obšmietajú okolo žel. staníc a autobusovej stanice. Ja osobne odkedy jazdí L28 z DNV až to mesta (už je to pekných pár rokov) som len jeden krát stretol revízorov. O iných periférnych linkách ani nehovorím.

4. Keby mesto a štát (asi bolo treba novelizovať aj zákon) naozaj chceli bojovať s čiernymi pasažiermi, tak by už zaviedli švajčiarsky systém: t.j. každým ďalším prichytením jazdy na čierno by sa výška pokuty zvyšovala - až by narástla do sumy, kedy by sa jednalo o trestný čin.

Na záver: takéto nálepky je len zbytočné vyhadzovanie peňazí, kôli čomu sa tiež môžu buď zvyšovať ceny alebo znižovať kvalita.
Cez nálepky ľud nepoučí... DPB by sa mal inšpirovať kampaňou "Nemám čierne svedomie" dopravného podniku v Plzni - http://www.cernysvedomi.pmdp.cz/. Podľa mňa sa táto kampaň celkom vydarila. ?
Reply on: peepay #1:
No vidis, ja mam presne opacnu skusenost. Revizori su vacsinou slusni... ine to bolo par rokov dozadu, ale zmenilo sa to...
Aspon to s tou agresivitou si mohli odpustit, dost ironicky to vyznieva, nakolko su 10x znamejsie pripady agresivnych revizorov, ako agresivnych ciernych pasazierov.
(Odkazujem na povodne plne znenie na stranke DPB.)