Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mopy #177890:
Ja si určite nemyslím že tie súpravy treba teraz vyradiť, ale informácie tu už boli že 7835-7838 majú skončiť kvôli zlom technickom stave, a veľa kačíc už skončilo, takže predpokladám že keď bude mať dosť najazdených kilometrov takou cestou pôjde aj 7107.
Reakcia na: birch #177886:
Trochu som sa s tým pohral. Ale nemal som presné informácie, maximálny uhol točne (53° od osi) a minimálny polomer otočenia (12,5 m [predtým som sa pomýlil]) som našiel k nejakému inému busu. Preto je to potrebné brať s rezervou. Ale rozmery sú presne Otokar.

Bez zabratia priebežného pruhu sa tam s kĺbovým autobusom otočiť nedá.

Pri navrhovaní trasy linky by sa nemalo vychádzať z toho, že existuje nenulová množina vodičov, ktorí to za špecifických podmienok dokážu, ale malo by sa to navrhnúť tak, aby sa tam vedelo otočiť 95 % vodičov bez zdržania a rizika škodovej udalosti.
Reakcia na: Ike #177885:
A hlavne nezabudaj, ze L30 v Lamaci "dovrzali" a posilnili L37 aby jazdila a nahradila staru 30tku pod Most SNP. Ak to zrazu skratia tak velmi rychlo dostanu viac podpisov v peticii zo ZB a Lamaca ako nazbierali baby na "skvalitnenie" Sancovej (tusim 3000 ci 3500 podpisov)
Reakcia na: Mhr1 #177888:
Asi nebola volna 27 Tr vecer.
Reakcia na: Ike #177885:
Linka 37 nabera meškanie už na ceste zo Zahorskej Bystrice v rannej dopravnej špičke a to dojde k cca ku Kralovskemu udoliu a odtial dalšich 15 min aj viac meškania a to ešte ma na obrat v Zahorskej Bystrici len cca 4 min.Takže grafikon je uplne nerealny potom . Riešenie bud skratenie trasy alebo pridanie času na vyjazdenie 37 aj v čase spicky Obdivujem niekoho kdo dokaže viezt sa takto 2 zastavky ked elektricka to ma za cca 3 min.
Prečislovanie trolejbusovych liniek bolo v ramci nutnosti BID kedže pre MHD Bratislava je určene do č.199
Reakcia na: Andrej #177889:
Preco do vyradenia? Je realny dovod aby bola vyradena? Elektricka je to sice vekovo stara, ale ide.. Ja mam celkom stastie v poslednych dnoch na 7795+7796.. Aj teraz v jedno chladnejsie rano to bol paradny pocit si v nej sadnut a zohriat sa.. Myslim si, ze ked otvoria trat Petrzka Janikov dvor, tie eliny budu potrebne..
Urcite v casoch spicky.
Pride k prerozdeleniu cestovania u ludi..
Nevedel by niekto koľko km zostáva vozom 7835-7838 a 7107 do vyradenia? Je šanca že by mohli prežiť do septembra?
Neviete, prečo je dnes na 44/51,52 jeden autobus a jeden baterkobus? Rozumel som tomu, že normálne na týchto nočných poradiach jazdia trolejbusy a pri napäťových výlukách autobusy. Ale toto? Je napäťová výluka? Lebo asi ťažko, keď 27Tr môže jazdiť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #177882:
Bez porušenia predpisov/stavebných úprav nie.

Už sú tam zničené obrubníky, lebo keď prasklo vodovodné potrubie tak tam policajti otáčali všetko.
Reakcia na: 3pa3ck3 #177882:
Kedysi som sa tu na to pýtal a dostal som odpoveď, že sa tam kĺb otočí. Problémom budú ale úzke jazdné pruhy smerom centrum, vlekom by určite zasahoval do stredného pruhu.
Reakcia na: 3pa3ck3 #177882:
V doprave (nie len verejnej) existuje ukazovateľ (admini mi odpustia) hodnota za nasratie cestujúcich. Pozitívnym príkladom je jednolinkový variant, ktorý síce nahneval dosť cestujúcich, ale jeho prednosti sú naozaj nespochybniteľné a akýkoľvek krok späť, by výrazne degradoval úroveň MHD v Bratislave. Negatívnym krokom sú napríklad samoúčelné premenovania zastávok a prečíslovania liniek (tam síce absolútny počet nahnevaných cestujúcich nie je signifikantný, ale v porovnaní s pridanou hodnotou je ten pomer dosť nepriaznivý).

Nepoznám podrobnosti a neviem, či by skrátenie L37 po Lanfranconi ušetrilo vodiča alebo vozidlo (najväčšie náklady sú fixné: plat vodiča a odpisy vozidiel). Ale je potrebné si položiť otázku, čo by si získal. Ok, niečo by si ušetril. Ale na druhej strane by si mal nepohodlné otočenie (nepoznám každé vozidlo, ale vo všeobecnosti má kĺbový autobus polomer otáčania cca 18 m + vlečné krivky), teda delta zvýšenia pravdepodobnosti škodovej udalosti je nenulová, nemáš prestup na hrane a ukrátil by si obyvateľov ZB o množstvo spojení spod Mosta SNP.
Reakcia na: TomJ #177883:
Spravíš linku Riviéra-Šafko (30T)
Reakcia na: 3pa3ck3 #177877:
Lenže to si vyžaduje aj posilnenie električkovej dopravy. Nie, že na Riviére a Lanfranconi pošleme ľudí do plných električiek.
Reakcia na: Ike #177881:
Na križovatke so Žižkovou sa autobus nevytočí (ak by 37 končila na Lanfranconi)?
Reakcia na: Bobinko #177880:
Na NAGLS je teda v hre linka 37 a 29. 37 lepšie netočíš a 29ka, ok. Na druhej strane, ak na riviére neušetrš vodiča, tak si moc nepomôžeš
Reakcia na: Ike #177879:
"Tam, kde jazdia električky, majú byť tieto nosným prvkov verejnej hromadnej dopravy a autobusy sú doplňujúcim prvkom,
pričom majú spravidla slúžiť primárne na „feedovanie“ premávky električiek. Ak autobus jazdí súbežne s električkou v dlhšom
úseku, s veľkou pravdepodobnosťou to naznačuje nie práve vhodnú organizáciu dopravy."
Reakcia na: 3pa3ck3 #177877:
Otázne je, či možno 2 zastávky, ktoré v prípade oboch módov (električky aj autobusu) predstavujú tak jednu šestinu trasy, považovať za súbeh. Ja tvrdím, že nie. Change my mind.
Reakcia na: Mhr1 #177874:
L71 bez bateriek jazdí cez Mlynské nivy a Legionársku
L49 cez Legionársku, Záhradnícku, Svätoplukovu, Prieozskú a Miletičovu
L64 z Trnavského mýta na Hanácku
Reakcia na: Tomsch #177876:
Myslel som to tak, že keď investujem do električiek, tak sa pokúsim upraviť autobusové linky tak, aby s nimi nešli v súbehu, ale fungovali ako prípoje
Reakcia na: 3pa3ck3 #177873:
Skusilo sa to? Zrýchlením busov a/ presunieme časť dopravy z iad a b/ bus stojaci v zápche má väčšie emisie ako bus plynulo jazdiaci.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.