Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: color #249786:
Na umývanie dráhových vozidiel so zažratou špinou sa využíva napr. kyselina chlórovodíková, podľa starého názvslovia soľná.
Reakcia na: Mhr1 #249775:
bezemisné vozidlá?
To je čo?
Reakcia na: color #249786:
Umyvárky v dopravných závodoch recyklujú vodu... Predpokladám, že narážal na jej obsah.
Reakcia na: Bobinko #249753:
Nechcel by si tú kyselinu nejako konkretizovať?
Reakcia na: toldo #249783:
Tak to by ma ani nenapadlo 😅 . Tak ale teraz sa vráťme naspäť ku všeobecnej diskusií, aby si ostatní nemysleli, že o akej lotrovine sa tu bavíme😁 .
Reakcia na: Mhr1 #249782:
Nie som tu prvý krát, už sem chodím vyše 1 a pol roka a som si to aj myslel, ale nebol som si celkom istý či má trakčné batérie. Síce teraz jazdí na linke 44, ale ešte nie je zlúčená s linkou 41, preto som sa pýtal. Potom som si pozrel bližší popis toho modelu a bolo to tam napísané. A o tých príspevkoch s modelom SOR TNS 12 na linke 44 ani neviem, lebo keď má táto diskusia vyše 200 000 príspevkov a určite sa mi neoplatí scrollovať až neviem kam 😁
Reakcia na: Mhr1 #249782:
je to evidentny, pravidelne sa tu objavujuci troll s novym nickom, nekrmit
Reakcia na: Ferko #249781:
Tak neviem, dlhé mesiace sa tu informuje, píše a diskutuje o tom, že SOR TNS 12 budú jazdiť na zlúčenej linke 44 + 41 s tým, že kde chýba trolejové vedenie, využije baterku a ty tu zrazu objavuješ túto skutočnosť ako novinku... Si tu prvýkrát na týchto stránkách?
Všímam si že na linku 44 sú vypravované aj trolejbusy SOR TNS 12. Tie majú trakčnú batériu?
UPDATE : Zistil som, že majú. Tak v tom prípade budú na linku 44 vypravované asi zväčša tieto SOR TNS 12-tky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #249779:
Aha, áno máš pravdu myslel som najpotrebnejší🙂
Reakcia na: Ferko #249778:
Pod najprimitívnejším myslíš najpotrebnejší, pretože ja som to pochopil tak, že najprimitívnejší = najjednoduchší? Ako som už písal, je logické začať jednoduchšou traťou, keď už sú/budú hotové podklady. Na TT Mlynská dolina sa predsa tiež pracuje, len to trvá dlhšie. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #249774:
To, že nie je jednoduchšia mi je jasné, ale je zatiaľ najväčšiou prioritou a má aj najväčší význam. Radšej poďme od najprimitívnejšieho po najneprimitívnejšie.
Reakcia na: Mhr1 #249775:
Najprv nech sa určite urobí ale tá Patrónka - Riviéra
Reakcia na: Mhr1 #249775:
To, že sa nepočíta so zatrolejovaním a predĺžením trasy 47 na Súhvezdnú je asi najväčšie prekvapenie, obzvlášť keby tú trať využila aj 63 a stavba tej trate by nebola náročnejšia ako stavba iných TT. Nedal by sa na batérie vyjazdiť celý úsek od Patrónky do Lamača s nabíjacou stopou v Lamači? Niektoré trolejbusy v súčasnosti zvládnu prejsť aj polovicu trasy na batérie. V prípade prevádzkovania trolejbusov na 21 by bol problém vo vynechávaní zastávok, keďže by trolejbus nemohol obehnúť 44 a 63, pokiaľ by sa tam nepostavili 2 paralelné stopy.
Reakcia na: Ferko #249763:
Podľa viacerých diskusných príspevkov sa asi väčšina z nás zhodneme, že prioritou by mala byť trať v Mlynskej doline. Argumenty sú jasné - 1. náhrada neekologických autobusov (ktorých ešte k tomu máme nedostatok) na a-32 ekologickými trolejbusmi, ktorých máme naopak prebytok, 2. napojenie krajne nepraktickej ostrovnej trate na sieť, čo umožní 3. zbaviť sa konečne nepodarených 25Tr.
Trať k novému SND by som dal hneď na 2. miesto, keďže by to buďto umožnilo vedenie t-40 až mostu SNP alebo v kratšej trase len k Eurovei by to umožnilo prevádzkovať aj na t-40 klasické trolejbusy (ktorých máme nadbytok) a ušetrené 27Tr by mohli byť zatiaľ na Dlhých Dieloch (ak by sa toto postavilo skôr ako Mlynská dolina) alebo vypomáhať inde.
Potom, samozrejme, trať k Avionu vychádza až na 3. miesto. Vidíme, že to t.č. 27Tr zvládajú. Otázka je, ako to bude v budúcnosti s vyčerpaním batérií, možno sa dlhší úsek pod vedením bude hodiť, nehovoriac o možnom predĺžení t-60 k Avionu, čo by tiež nebolo od veci.
Trať na Grófsku Nivu vychádza - súdiac podľa temer prázdnych autobusov na a-66 - naozaj až ako posledná potrebná. Ja by som tam nasadil degeše a až podľa záujmu/nezáujmu o takúto predĺženú t-49 by som usudzoval, či je to vôbec potrebné.
Z tohoto vyplýva, že aj zatrolejovanie Drotárskej nie je teraz dôležité - čo ďalšie by sa tým získalo? Náhrada baterkotrolejbusov trolejbusmi - to nie je ekologický prínos, ten bude už teraz náhradou a-41 za t-44.
Skôr by bolo potrebné dať už teraz do plánov elektrifikáciu a-63. K tomu by bolo potrebné vybudovať vedenie na úseku Klientske centrum - Súhvezdná/TIOP Ružinov (využila by ho nielen t-63, ale aj predĺžená t-47 od Zimného štadiónu, čo by bol ekologický prínos, keďže a-39 by sa skrátila a splynula s a-31 v trase Trn. mýto - Slávičie údolie). Ďalej by to chcelo vybudovať trolejové vedenie od Hroboňovej po Patrónku (čo zasa nie je taký dlhý úsek) a k Tescu Lamač, čo tiež nie je ďaleko. Potom by sa išlo na baterky a podľa toho, ako by to vychádzalo, by sa natiahli drôty v Lamači (či len od sídliska, alebo už od Vrančovičovej závisí na výpočtoch, koľko zvládnu baterky). Jasne, že toto by si už vyžiadalo meniarne, ale na druhej strane EÚ bude tlačiť na zvýšenie podielu bezemisných vozidiel, toto by bola jedna z ciest. Hlavne to treba dať na papier už teraz, keďže vidíme, ako dlho trvá schvaľovanie vyššie uvedených tratí. A ešte sen na záver: po vybudovaní trate k Tescu Lamač, by mohla aj a-21 jazdiť ako trolejbus. Do Borov na baterky a Bory - DNV by bolo potrebné trolejové vedenie.
Reakcia na: Ferko #249763:
No ja by som ani nepovedal, že trať v Mlynskej doline je jednoduchšia ako trať k Avionu. TT Mlynská dolina bude 2x dlhšia, bude tam viac výhybiek a krížení a takisto vedie po rôznych rampách a cez podjazd (aj keď ten je pripravený na TT) oproti TT Avion, ktorá vedie po rovnej ceste. Poradie výstavby nových TT je určené aj náročnosťou prípravy a preto bude pravdepodobne skôr postavená TT k Avionu než TT Mlynská dolina, aj keď je potrebnejšia TT v Mlynskej doline.
Reakcia na: Petto #249770:
Trať k Novému SND sa predsa stavia kvôli prípadnému predĺženiu 40 pod Most SNP. Ak by sa tam aj 40 nepredĺžila, tak na 40 by sa vďaka tej trati mohli nasadiť 31Tr, vďaka čomu by sme mali väčšiu rezervu 27TrA.
Reakcia na: si #249771:
Okrem toho elektrina tiež nie je zadarmo a už pri samotnom nabíjaní dochádza k stratám. U osobných elektroáut sa pri rôznych modeloch uvádza od 6% do 27%. (Zdroj: AutoBest)

Zbytočne veľká batéria znamená vyššiu hmotnosť vozidla.

Vďaka hladomornej sekte bude elektrina čoraz drahšia.
Reakcia na: Petto #249770:
klasicky trolejbus Ti pri troche normalnej udrzby bude rovnako jazdit aj o 20 rokov, co myslis, aku kapacitu budu mat po takom case baterky ? (a droty nad cestou tiez nebudu mat vela minute zo svojej zivotnosti ...)
Reakcia na: Ferko #249763:
Toto som vravel aj ja. Naco ideme vlastne budovat trat k Avionu ? Hybridny to zvladne takcitak aj na baterku od Trnavky k letisku a naspat a stale ma 60% baterku. Detto Eurovea trat nema vyznam absolutne pre L40.
Jedine potencial ma Patronka - Riviera, aby sme mali kde nasadit volne 31Tr. Alebo ich predajme a kupme dalsie hybridy pre 32 a 63 napriklad .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.