Close

#4920, route 83, Saratovská ul., obratisko Pri kríži

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (31 Dec 2022) (30/31)
Download item
Discussion post:
Location: Saratovská ul., obratisko Pri kríži
Date: 30.12.2022
Vehicle: Mercedes-Benz CapaCity #4920
Gallery: Bratislava › Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Route: 83
Author: Tragáčik
Times viewed: 4882

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

4 Jan 2023
#22 Rate positive 2 Rate negative
Nesúhlasím s názorom, že v Európe opravy väčšieho rozsahu vyhynuli. Jasné, už to nie sú GO a la Karosa, že sa všetko skladá odznova, lebo vozy sú dnes koncipované inak. Ale napríklad v Lyone, ktorý teda tiež nie je nejakou hyperbohatou prevádzkou, sa stále dodržiava tradícia urobiť v polovici životnosti vozidla "rénovation": okrem štandardnej údržby zahŕňa opravu a nový lak karosérie, údržbu interiéru (oprava vodičovej sedačky, prečalúnenie sedadiel...) a prípadne technický update (LED displeje, cúvacia kamera apod). Posledný cca rok a pol do opráv tohto rozsahu nabiehajú Urbanwaye.
Reply
Minko

Minko

3 Jan 2023
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: steve666 #20:
Je pravda ze mi uniklo ze sa pise o toronte, moja chyba.Prispevky vyssie pisace o severnej amerike som vztahol hned USA bez toho aby som to este raz poriadne precital.
Reply
steve666

steve666

3 Jan 2023
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #19:
toronto nie je USA😉 😁
Reply
Minko

Minko

1 Jan 2023
#19 Rate positive 5 Rate negative 1
Reply on: Andrej #17:
USA nie je zrovna vizitka toho, co by po cestach malo alebo nemalo jazdit....
Reply
S499.1023

S499.1023

1 Jan 2023
#18 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: Andrej #14:
Lenže autobusy v severnej Amerike majú úplne inú konštrukciu.
Reply
Andrej

Andrej

1 Jan 2023
#17 Rate positive 7 Rate negative 2
Reply on: Minko #15:
Dobre, beriem, SORy by som poslal do večných lovíšť čo najrýchlejšie. Meďáky a Solarisy sú ale na úplne inej úrovni.
Reply
Dispecer

Dispecer

1 Jan 2023
#16 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Miro #13:
Napríklad do Ružomberka! 😂
Reply
Minko

Minko

1 Jan 2023
#15 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: Andrej #14:
Lowcost kramov mas plnu BA, pozri sa kolko tu mame SORov.
Reply
Andrej

Andrej

1 Jan 2023
#14 Rate positive 3 Rate negative 2
Reply on: Valec #12:
Generálky autobusov sú úplne bežná vec v severnej Amerike. V Toronte napríklad sa dožilo všetko, čo tam jazdilo za posledných 30 rokov, minimálne do veku 16, okrem vozov ktoré boli nespoľahlivé alebo boli vyradené kvôli politickým požiadavkam (emisie).

Po cca 8-9 rokoch prevadzky boli stiahnuté do dielni dopravného podniku, tam im opravili rám a interiér, obdržali nový lak, sedačky, motor, a veselo jazdili dalej. Nie raz sa stalo počas finančných kríz že tie vozy museli jazdiť aj dlhšie než 18 rokov, v rokoch 2008-2011 sa vyradovalo vela autobusov vo veku 22-23. A čuduj sa svetu, zahorenie motora bola a je mimoriadná udalosť, nie bežná vec, a iné Bratislavské fajnoty ako zlomenie rámu za prevádzky sa nikdy nestali.

Týmto nechcem povedať, že by autobus mal jazdiť 22 rokov za ideálných podmienok, ale pokiaľ je to potrebné, tak sa to dá v pohode zvládnuť. Netreba zabúdať, že nie vždy sú prístupné finančné zdroje na obnovu vozového parku. Potom tu budeme plakať, že prečo v hlavnom meste štátu EU musíme jazdiť na zhnitých šrotoch ktoré sú životu nebezpečné. Autobus čo je starší, ale v dobrom stave určite bude vlkom aj vodičom prijemnejší než nejaka kopa hrdzy čo musime držat pri životnosti lebo si nemôžeme dovoliť kúpiť dosť nových autobusov aby sme sa ich mohli zbaviť.

Mimochodom, chcel by som vidieť taký autobus, čo má životnosť 8 rokov. Ak ide o nejaký low cost krám ako Citelis tak nehovorím, ale ak Solarisy CNG vydržali 16 rokov v Bratislavských podmienok bez GO, tak koľko by vydržali keby sa niekto o ne aj staral? Keby som bol politikom, na náhradu 8 ročného Solarisa by som nedal ani cent.
Reply
Miro

Miro

1 Jan 2023
#13 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Valec #12:
A potom sa posielajú na východ, kde jazdia až do úplného rozpadu.
Reply
Valec

Valec

1 Jan 2023
#12 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Andrej #9:
"12 rokov je záverečná fáza života maximálne v Bratislave a podobných miest, ktoré sa bojí údržby"
Napríklad taká Viedeň? BTW, v ktorom meste, ideálne od Bratislavy na západ, si videl v nejakom väčšom rozsahu (nie jednotky kusov) robiť generálky autobusov? Však vo viacerých mestách je max. prevádzkový vek na úrovni 8, max. 12 rokov a toľko ten voz vydrží aj bez GO.
Reply
Andrej

Andrej

1 Jan 2023
#11 Rate positive 4 Rate negative 2
Reply on: Minko #10:
Však nepíšem, že teraz by sme ich mali poslať na GO. Teraz už je na to neskoro, všetko je stratené. Malo sa generalkovať pred pár rokmi, povedzme po 8-9 rokoch premávky. Za našú chamtivosť budeme platiť tým že nám pomaly každy mesiac nejaký 12 ročný autobus zhorí. To sme si fakt pomohli.
Reply Comment has been edited by the author.
Minko

Minko

1 Jan 2023
#10 Rate positive 2 Rate negative 2
Reply on: Andrej #9:
A mas ty predstavu co stoji GO takeho autobusu? Po 12 rokoch je vsetko dakde inde motormi pocinajuc. Ked ta vyjde GO na 75% ceny noveho, co myslis co ma vacsi ekonomicky zmysel?
Reply
Andrej

Andrej

1 Jan 2023
#9 Rate positive 5 Rate negative 3
Reply on: Valec #4:
12 rokov je záverečná fáza života maximálne v Bratislave a podobných miest, ktoré sa bojí údržby (a nehovoriac o GO) ako čert kríža. Keby sa dočkali nejakej rozsiahlejšiej opravy tak by kľudne mohli vydržať do 18ky alebo aj viac, podľa potreby. A prečo by nemali? Tým vozom nič nechýba. Nie sú morálne zastaralé a požiadavky do premávky sú také isté ako v 2010. Vždy si budem myslieť, že vyraďovanie 12 ročného autobusu je neuveriteľne plytvanie peniazmi.
Reply
kohut2012

kohut2012

1 Jan 2023
#8 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: marek1978 #6:
Ked uz nie ten Mercedes, tak by mohol byt aj ten Otokar 21m. Kedze Bratislava nema metro, tak treba kupovat kapacitnejsie vozidla. DPB zacina opatrne, zatial len trolejbusmi na linku 71. Na tie kamacitnejsie elektricky este cakame, rad by som tu videl 50 - 60m elektricky, ale niekto tu spominal dlzku len 40m co by bol fail. A autobusy zatial nic, stale male.
https://www.otokareurope.com/sites/default/files/styles/node_big/public/thumbnails/image/kent_-_metrobus_21m-dekupe_1.jpg
Reply
Geravy

Geravy

1 Jan 2023
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: kohut2012 #5:
To tu nehrozi. Budeme radi aj za Otokar Kent C BRT.
Reply
marek1978

marek1978

1 Jan 2023
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: kohut2012 #5:
To by tu clovek rad videl, ale v tejto dlzke cenou nebude konkurovat napr. Otokaru, cize velmi mala sanca, ak by sa vypisal tender na uvedenu dlzku, zeby ho vyhral. A je otazne, ci vedenie je naklonene takejto dlzke vozidla. Ja som za a vedel by som si ich predstavit aj na inych linkach, aby neboli take pretazene.
Reply
kohut2012

kohut2012

1 Jan 2023
#5 Rate positive Rate negative
Pomaly treba zacat kupovat https://www.mercedes-benz-bus.com/content/dam/mbo/markets/common/models/capacity/safety/accident/images/teaser/capacity-teaser-accident.jpg
Reply
Valec

Valec

1 Jan 2023
#4 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Andrej #1:
Za starých čias, keď boli nové? Nezabúdaj, že tento má už 12 rokov prevádzky za sebou, čiže je v záverečnej fáze svojho života. Takže či ho opravia bude závisieť od rentability opravy (a teda najmä od rozsahu škôd).
Reply
N/A

N/A

31 Dec 2022
#3 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Oli61 #2:
nemas ich cim nahradit 🙂 je taky nedostatok vozov vo vsetkych depach jak uz davno nie... medaky budu jazdit kym sa nerozsypu
Reply