Close

#DS-538CM, Mlynské nivy, zastávka Autobusová stanica

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (21 Sep 2022) (18/19)
Download item
Discussion post:
Location: Mlynské nivy, zastávka Autobusová stanica
Date: 3.9.2022
Vehicle: #DS-538CM
Gallery: Bratislava › Miscellaneous buses
Route:
Author: Tragáčik
Times viewed: 4731

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

24 Sep 2022
#26 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Trammat #22:
Druhý v poradí môže zastaviť trochu ďalej od SAD DS, aby nemusel cúvať (väčšina vodičov MHD zastavuje ďalej od regiobusov). Tretí sa tam aj tak už nezmestí, takže je jedno, že druhý zastaví trochu ďalej
Reply
Trammat

Trammat

24 Sep 2022
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #24:
Vo štvrtok som tam zažil situáciu, kedy sa vodič snažil cúvnuť a zároveň to bolo prvýkrát, kedy som tam videl bus SAD DS odbavovať, tak zrejme len náhoda.
Reply
810zssk

810zssk

24 Sep 2022
#24 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Trammat #22:
Prečo by druhý radil spiatočku? Výstup ľudí z SAD DS netrvá dlhšie ako výstup+nástup u DPB.
Reply
TomJ

TomJ

24 Sep 2022
#23 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Trammat #22:
To tam tie busy SAD DS tak dlho stoja, že za nimi stojaci autobus MHD stihne vymeniť cestujúcich a už odchádza? Čo som tam ja zodvakrát videl prísť SAD DS, tak bus zastavil, vystúpilo cca 5 ľudí a hneď šiel preč. A to bolo počas rannej špičky.
Reply
Trammat

Trammat

24 Sep 2022
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: TomJ #21:
Tretí v poradí čaká a nechápe prečo druhý zaradil spiatočku a chce cúvať.
Reply
TomJ

TomJ

24 Sep 2022
#21 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: danlo #17:
Tá zastávka je taká krátka, že sa tam nezmestí viac vozov za sebou? Keď sa to zvláda na Patrónke smerom do centra, kde je oveľa väčšia premávka, nezdá sa mi, že tu by to mal byť nejaký veľký problém. Koniec koncov, tretí v poradí aj tak musí zastaviť znovu pri označníku, bez ohľadu na dĺžku zastávky.
Reply
N/A

N/A

24 Sep 2022
#20 Rate positive 4 Rate negative
Diskutujúcim odporúčam, aby si spracovali časy odchodov DPB a časy príchodov SAD DS.
Potom pochopíte, v čom je problém.

Okrem iného:
1. Prevádzkovateľ stanice má cenník v takej výške s akým SAD DS nepočítala
2. Projektant z nepochopiteľných dôvodov rozložil PAD (východ, 1. PP) a MHD (západ, 0. NP).
3. Bolo teda cieľom, aby cestujúci museli prejsť celou budovou a sem tam zablúdili do obchodov (tým sa umelo zvýšia prúdy potenciálnych zákazníkov a zvýši cena nájmu pre prevádzky?)?
4. Nočné zatváranie budovy a s tým spojené obchádzanie celej budovy
Reply
Solider

Solider

24 Sep 2022
#19 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: danlo #17:
Za ten čas, čo on vyloží cestujúcich, stihne spoj MHD za ním vyložiť aj naložiť cestujúcich. On nezdržuje tým, že predáva lístky.
Reply
Dadino

Dadino

24 Sep 2022
#18 Rate positive Rate negative 1
Reply on: danlo #17:
Inak toto je to čo mne na tom prekáža najviac. Keby zastavovali na nástupnej zastávke 21ky tak si ešte poviem ok. Lenže tunak na tejto zastávke dochádza naozaj niekedy k zdržaniu MHD práve kvôli vystupovaniu ľudí z týchto autobusov. Intenzita spojov MHD na tejto zastávke je dosť veľká a keď sa tam ešte pripletú spoje medzimestských liniek tak ta zastávka kapacitne ozaj nestíha.
Reply
danlo

danlo

24 Sep 2022
#17 Rate positive 1 Rate negative 4
Reply on: shaggy #14:
hlavný problém je, že blokujú intenzívne používanú zastávku MHD, a tým túto MHD zdržujú
Reply
Dave177

Dave177

22 Sep 2022
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Valec #11:
Podobný problém bol istý čas (okolo 2006-2007?) aj v DS. Autobusy Turancar/Slovak Lines na "expresnej" linke Bratislava-Komárno nesmeli do areálu autobusovej stanice, tak zastavovali na divoko pred budovou. Uvedená linka mala iba tri zastávky: BA, DS a KN.
Reply
Miro

Miro

22 Sep 2022
#15 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: shaggy #14:
Súčasne je to nevýhodné pre OC Nivy, pretože nemusia prejsť okolo obchodov.
Reply
shaggy

shaggy

22 Sep 2022
#14 Rate positive 12 Rate negative
Zaujímavá diskusia (myslím vážne). A pritom je podstatné to, že zastavením na tej zástavke je to pre väčšinu cestujúcich výhodné, pretože môžu priamo prestúpiť na iný spoj, alebo to majú bližšie na inú zástavku.
Reply
birch

birch

21 Sep 2022
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #10:
Neexistuje ale nejaké pravidlo obmedzujúce / povoľujúce konkrétny čas zastavenia, respektíve asi skôr nástupu? Pokiaľ si dobre spomínam, na nástupišti prímestských spojov pod Mostom SNP niektoré spoje smer Viedeň nezastavujú (nezastavovali) práve z tohoto dôvodu.
Reply
Miro

Miro

21 Sep 2022
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #11:
Krátky čas jazdil jeden maršrutkár aj z Hájika do mesta a konkuroval MHD, ak si dobre pamätám. Určite ale jazdil aj do Kysuckého Nového Mesta a ten zastavoval na zastávke Kysucká.
Reply
Valec

Valec

21 Sep 2022
#11 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Miro #6:
Problémy s maršutkármi mali v Prievidzi a Martine. V Žiline pôsobil jeden prímestský, ten ale stál na parkovacích miestach vedľa autobusovej stanice.
Iba že by si za maršutkára považoval SAD ZA s ich Mirage linkami, ale (ak si dobre pamätám) tie mali prímestskú licenciu.
Reply
Valec

Valec

21 Sep 2022
#10 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Ike #9:
Vidíš, takže už sme sa dostali k tomu, že SAD DS takto koná v súlade so schváleným CP a teda legálne. 😉
To, či bol celý postup správny je na inú diskusiu, podľa mnou citovaného predpisu by ale výsledok pravdepodobne bol zrejme aj pri inom postupe identický.
Reply
Ike

Ike

21 Sep 2022
#9 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #8:
Keď to zoberiem gramaticky tak asi TTSK.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

21 Sep 2022
#8 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Ike #7:
A pochybila SAD DS? T. j. TTSK môže schváliť zmenu CP bez stanoviska dotknutých strán?
Reply
Ike

Ike

21 Sep 2022
#7 Rate positive Rate negative 3
Reply on: Valec #5:
56/2012 §51
(1) V konaní o udelenie, zmenu a odňatie dopravnej licencie na zriadenie autobusovej linky v pravidelnej doprave je miestne príslušným dopravný správny orgán, v ktorého územnom obvode je východisková zastávka. Zriadiť autobusovú linku a zmeniť trasu autobusovej linky, ktorá presahuje územný obvod tohto dopravného správneho orgánu, môže len so súhlasom dopravných správnych orgánov rovnakého druhu a stupňa v územných obvodoch na trase autobusovej linky.

SAD DS menila cestovný poriadok, pričom zmenila výstupnú zastáku z BA, aut. st. na Braitislava, Autobusová stanica, čo sú (napriek podobnému názvu) dve odlišné zastávky.

O tejto zmene v zmysle ustanovenia vyššie SAD DS neinformovala BSK, ktorý je príslušný dopravný správny orgán. Takže ju obsluhuje bez súhlasu = nelegálne.
Reply Comment has been edited by the author.