Zavrieť

Škoda 706 RO na výlete

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Autobusová doprava v Bratislave dnes oslavuje 95 rokov (10.5.2022) (4/24)
Stiahnuť materiál
Škoda 706 RO na výlete. Na prednom kolese vidno špeciálnu obruč, umožňujúcu manévrovateľnosť vozidla v prípade defektu pneumatiky.
Príspevok:
Lokalita:
Dátum: 1950. roky
Vozidlo: Škoda 706 RO #14
Galéria: Bratislava › Škoda 706 RO
Autobusová doprava v Bratislave dnes oslavuje 95 rokov (10.5.2022)
Linka:
Autor: Jäkl, zbierka
Počet zobrazení: 1963

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mhr1

Mhr1

11.5.2022
#10 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #9:
No v čase existencie tohto autobusu ešte elektrifikovaná železnica v BA nebola.
Odpovedať
Ike

Ike

11.5.2022
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Mhr1 #7:
A kde to teda je? Ja som si prešiel všetky relevantné stanice, ktoré boli elektrifikované a podobnú scenériu som nenašiel. Je to vôbec na Slovensku? Ono to trocha vyzerá ako Jaskáč, ale to je len zdanie.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

11.5.2022
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ospravedlňujem sa za chybu, prvé boli Ikarusy 630.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

11.5.2022
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Bratislava mala PI a PJ. Pamätám si celú poznávaciu značku nášho prvého auta: PJ 87-92 (staropamäť...). Autobusy si už pamätám až po preznačení do radu BL. Vtedy mali vozy od cca 67 vyššie ŠPZ BL 14-67 až BL 15-00 (ev.č. 100). Ten autobus na snímke je podľa ev.č. 14 a typu čísla bratislavský, len čo robila tak ďaleko od "domova"? Zjavne zájazd. 14-ka vydržala najdlhšie spomedzi RO. Ja si ju pamätám ešte na a-23 (Šaf. nám. - Dulovo nám. - Račianske mýto - Mýtna - Štefanovičova - Hlavná stanica), ktorá bola posledná so sprievodcom a jazdili na nej prvé malé Ikarusy 620, ktoré vtedy ako jediné mali stanovisko sprievodcu + spomínaný RO 14. Na prvých RTO boli sprievodcovské stanoviská vtedy buďto demontované alebo nepoužiteľné. Pritom ešte autobusy RTO z roku 1967 (17, 19, 20...) stanovisko sprievodcu z výroby mali.
Odpovedať
Ike

Ike

11.5.2022
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #5:
To dáva zmysel. PI bolo pre západoslovenský kraj v Enigma-systéme, potom sa prešlo na okresný systém, kde SE bola Senica a keď sa presťahovali, už mali BL.
Odpovedať
Miro

Miro

10.5.2022
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #1:
Moji rodičia mali od r. 1957 do r. 1968 Škodu 445 a na starých fotkách je ŠPZ PI a na novších SE. Pritom bydlisko nezmenili. Po presťahovaní do Bratislavy v r. 1966 auto dostalo ŠPZ BL.
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_445
Odpovedať
Ike

Ike

10.5.2022
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: N/A #2:
Keďže v diaľke je 110kV VN prechádzajúce ponad elektrifikovanú železnicu, šanca úspešne definovať miesto sa zvýšila z 1:1.000.000.000.000.000 na 1:100.000.000.000.000 😂 😂 😂

Edit: tých elektrifikovaných tratí 50. rokoch zase nebolo veľa. Ale BA to asi nebude, skôr Ružomberok, SNV, Poprad alebo LM.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

10.5.2022
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Tieto špeciálne obruče mali všetky vozidlá, alebo len niektoré, napr. tie, čo jazdili na zájazdy?
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
N/A

N/A

10.5.2022
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ike #1:
Mňa by zas zaujímalo, kde je to odfotené. Príde mi to ako nejaká podkolibská oblasť, ale asi sa mýlim.
Odpovedať
Ike

Ike

10.5.2022
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
zaujímavosť: špz NR boli v rokoch 1953 až 1960 vydávané pre nákladné vozidlá a autobusy registrované v meste Bratislava 🙂 Bolo to asi obdobie paranoje, kedy sa okresný systém nahradil takýmto neprehľadným sériovým a potom sa zaviedol ten, ktorý v podstate skončil v 2004.
Odpovedať