Zavrieť

Škoda 29T ForCity Plus #7421 odchádza z novej zastávky pred "dvomi levmi"

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Horúce novinky bratislavskej MHD (24.8.2018) (13/13)
Stiahnuť materiál
Škoda 29T ForCity Plus #7421 odchádza z novej zastávky pred "dvomi levmi".
Príspevok:
Lokalita: Špitálska ul., zastávka Mariánska
Dátum: 23.8.2018
Vozidlo: Škoda 29T ForCity Plus #7421
Galéria: Bratislava › Škoda 29T ForCity Plus
Horúce novinky bratislavskej MHD (24.8.2018)
Linka: 9
Autor: Henrich Kleiner
Počet zobrazení: 5508

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
lostrail

lostrail

11.9.2018
#38 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #36:
Sak toto. Ale ktovie, ci by sa to uz nemylilo, ked sme si zvykli na SVinu.
Odpovedať
Ike

Ike

10.9.2018
#37 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #35:
Hej, majú. Ale generované náhodne, nie v poradí. A v oboch štátoch si tuším môžeš vybrať kombinácie (či za poplatok, neviem).
Odpovedať
Solider

Solider

10.9.2018
#36 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #24:
Pritom iba stačilo zameniť Spišskú so Sninou a bolo by to úplne v poriadku.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

10.9.2018
#35 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #33:
Nemci aj Rumuni majú okresné ŠPZ.
Odpovedať
Ike

Ike

10.9.2018
#34 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Hrošo #29:
Toto je podľa mňa urban legenda. Tiež som to počul od 4-5 zdrojov, ale žiadny geografický útvar s názvom Snina-Vihorlat nikdy neexistoval.

Keby existoval okres Hnúšťa a mal by skratku HL, ešte by som to bral, že to môže byť Hnúšťa-Likier, lebo v 70. rokoch sa tak mesto volalo. Rovnako ak by malo Brezno skratku BH, tak by sa to dalo pochopiť ako Brezno nad Hronom, čo bol názov mesta v medzivojnovom období.

Ale Snina-Vihorlat? To si potom naozaj môžeme vysvetliť skratky ako mesto-[hodiaci sa geografický názov].

BL je Bratislava-Lesopark.
Odpovedať
Ike

Ike

10.9.2018
#33 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #30:
Nie sú to náhodné kombinácie, ale celá krajina sa správa ako jeden okres. Náhodný systém majú Nemci, alebo Rumuni.
Odpovedať
si

si

10.9.2018
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #30:
uplne v pohode by bolo keby si si napriklad "svoje" ECV mohol prekladat medzi svojimi vozidlami podla potreby (pricom napriklad poistenie zodpovednosti za skodu by si platil podla toho "najvacsieho"), custom ECV si si mohol nechat aj na druhom vozidle alebo sa nemuseli menit ECV pri prepise vozidla medzi okresmi...
Odpovedať
Miro

Miro

10.9.2018
#31 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #28:
Že by predzvesťou bolo to, že RZ na želanie majú 8 znakov?
Odpovedať
Miro

Miro

10.9.2018
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
No u nás to zaklincovali tým, že dávali EČV na motorky nezávisle od áut a tak sa môže stať, že sa nájdu dve vozidlá (auto a motorka), ktoré majú rovnakú kombináciu. Alebo sa mýlim?

Podľa mňa najlepší systém majú napr. Maďari a Švédi - v podstate náhodné kombinácie, z ktorých nepoznáš, z ktorej časti krajiny je.
Odpovedať
Hrošo

Hrošo

10.9.2018
#29 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
čo sa týka EČV, tak mi chalan zo Sniny prezradil pikošku, že SV vzniklo ako skratka od Snina - Vihorlat v čase, keď sa skratka zavádzala.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

29.8.2018
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #27:
Sú tam ešte nejaké výluky, napr. písmeno na prvej pozícii je vyhradené pre poľnohospodárske stroje, nejaké písmená pre diplomatov, veterány, prototypy, niektoré kombinácie (napr. SS) sú zakázané to etc.. Realita je taká, že v Prahe dôjdu kombinácie v prvom trojčíslí asi do troch rokov a nepredpokladá sa, že by sa začali generovať značky typu 1AB BFLM, skôr sa okrem mnou už zmieňovaných možností uvažuje o predĺžení sekvencie na 8 znakov.
Odpovedať
Valec

Valec

29.8.2018
#27 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #26:
"už dnes sa vymýšľajú záplaty v podobe požičiavania znakov z kraja do kraja"

Oprav ma ak sa mýlim, vychádzam z tohto: https://sk.wikipedia.org/wiki/Eviden%C4%8Dn%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo_vozidiel_v_%C4%8Cesku

V CZ systéme je druhým písmenom označenie kraja (považujem ho ďalej za fixné), prvým a tretím písmenom je ľubovoľné číslo alebo písmeno (pri vynechaných je to 20 znakov + 10 čísiel) a následne 9999 číselných kombinácií.
Mne z toho vyplýva, že v jednom kraji tak môže byť 30*30*9999 = 8.999.100 kombinácií.
V ktorom kraji je teda už prihlásených, alebo sa to blíži k 8 mil. vozidiel?
Ak sa taký jeden-dva kraje nájdu, nedá sa im prideliť ešte jedno písmeno (použitých je 14 z 20)?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

29.8.2018
#26 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #25:
Český systém RZ je samozrejme úplne debilný, už v čase, keď bol uvádzaný do prevádzky, bolo jasné, že nebude mať dostatočnú kapacitu, už dnes sa vymýšľajú záplaty v podobe požičiavania znakov z kraja do kraja, pri prepise sa nemusí meniť značka etc..
Ale to nič nemení na tom, že dokážu žiť s dvoma systémami paralelne, pričom samozrjeme aj tu existujú zamenitľné kombinácie ako U0 vs. UO a podobne. Takže Slovensko by tiež bez problémov prežil opár rokov s duplicitnými RZ, najmä ak by to bolo raz TT-xxxyy a raz TT-xxxx.
Odpovedať
Ike

Ike

29.8.2018
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #21:
Český systém RZ považujem za jeden veľký fail. Typ písma z povojnových čias a zdanlivo náhodná kombinácia čísel a písiem. Mám dobrú pamäť, ale ak sa ma spýtaš na EČV českého auta, ktoré ma práve predbehlo, tak šanca, že ti ho zopakujem je minimálna.

Väčší fail majú už len Srbi, ktorí v 2011 vyčerpali starý juhoslovanský systém a prešli na nový, pričom na preznačkovanie dostali jeden rok. Nuž a po tomto roku zistili, že aj tento systém vyčerpali a začalo sa improvizovať s tlačením ďalších číslic a pod.
Odpovedať
Ike

Ike

29.8.2018
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #23:
Keby sme na to išli logicky, tak potom by existovali EČV TTx-nn-nn pre Trnavu a zároveň EČV TT-nnnAA pre Turčianske Teplice. A to celé počas 7 rokov.

Nehovorím, že to nebola neprekonateľná záležitosť ale SV pre Sninu bola proste jednoduchá a účelná obeta.

A aj tak ide iba o kód, sú systémy (nie len EČV), kde sú výskyty oveľa nelogickejších kódov ako SV.

Spomeniem napr. leteckú imatrikulačnú značku pre Slovensko OM, alebo aj český systém EČV má nelogickosti, napr. T pre Moravskoslieszky kraj.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

29.8.2018
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #22:
Áno, presne od tejto idey sa celá diskusia rozbehla. Myslím si, že je to diametrálne odlišný prípad, ako mať paralelne krajské a okresné skratky.
Odpovedať
3pa3ck3

3pa3ck3

29.8.2018
#22 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #21:
Myslím, že Ike narážal na situáciu, že počas prechodného obdobia by jedna skratka znamenala dva okresy
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

29.8.2018
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #18:
Zaujímavé, že v ČR prežili aj podstatne väčšiu zmenu (na krajský systém) aj s "bordelom" a bez potreby nútenej výmeny všetkých značiek ako na Slovensku.
Odpovedať
N/A

N/A

28.8.2018
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #18:
Skôr dúfajme, že sa čím skôr prestane s tým označovaním EČV podľa okresov, zbytočne to spôsobuje u niektorých idiotov potrebu vybiť si zlosť na aute/majiteľovi auta z iného kúta Slovenska. Ani by nebolo treba meniť EČV pri zmene bydliska. Pri dnešných technológiách už vôbec toto oblastné označovanie nie je potrebné.
Odpovedať
Solider

Solider

28.8.2018
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ivanbuto #13:
Ako to neprešlo, keď jazdný pruh má 3,0 metra? A o výnimke zo STN rozhoduje ministerstvo a nie polícia.
Odpovedať