Diskusné fórum › Všeobecná diskusia
Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

SJT.15.10.2017 11:01 #909 Re:
Reakcia na #907 od kvorka:
No a uvediem ešte argumenty SADiek prečo nerobiť zmeny:

1. Aký to má dôvod? Veď ľuďom to takto vyhovuje?
- A preto počet cestujúcich klesá lebo sú spokojní ...

2. Na základe čoho to chcete robiť? Máte prieskum?
- Nuž SADky väčšine prípadov nezasielajú podrobné štatistiky, že koľko ktorý spoj prepravuje cestujúcich, lebo to ani v zmluve nie je zakotvené ako povinnosť. Už len keby som sa pri návrhoch držal aktuálneho počtu spojov a previazal to s taktovým CP a nadväznosťou na ostatné linky v uzle, tak mám atraktívnejší systém ako toto, čo oni ponúkajú a predstavujú ako prepracovaný systém. Je to iba prepracovaný systém aby mohli negovať všetky progresívne zmeny, pretože sa im nechce robiť nasledovné:
- prepísať komplet vzorové záznamy šoférom
- nahodiť nové dáta do pokladní
- nahodiť nové čísla a trasy do systému
- komplet databázu CP atď. zmeniť
- ostatne pre neochotu sa hrať s pokladňami a strojčekmi nechcú riešiť ani prestupné lístky, príp. zmenu tarify

3. To nabúra turnusy, to sa nedá, lebo ak posuniem túto linku, musím aj túto lebo vozidlo (strelím od oka) z linky 611409 robí potom z Krupiny spoj na linke 605407 do Drienova a ten sa vracia hneď späť (inak také niečo, že čas na vyrovnanie a obrátku SADky ignorujú, potom sa divíme prečo spoj pravidelne meškáva 5-10 minút už na východzej zastávke) do Krupiny a potom ide na 605405 do Uňatína ... a pod. bonbóniky. Z toho plynie, že spoje na linkách nejazdia ani tak podľa nadväzností, ktoré by mali byť pravidelné ale podľa obehov vozidiel a turnusov šoférov, že točíme, šoféra 4h bez ohľadu na to, či je vôbec potreba aby ten spoj išiel ale točíme ho 4h a potom zrovna keď treba tak nemôže ísť, lebo čerpá 30 min prestávku zo zákona po 4h jazdy. Ibaže blbečkom nevysvetlíš, že keby sa jazdilo podľa taktu, tak tých 15 min. aj s rezervou dosiahnem na drvivej väčšine obratísk, dokonca aj 30 min a nemusím počúvať nárek, že :"Šofér musí pauzovať."

4. Je tam vysoká nezamestnanosť ... Je tam veľa cigáňov.
- Nuž ako som písal dole o tých 20, 40 a 40% ... a k druhému asi toľko, že cigáni si tiež platia. Tam kde sú problémy, treba SBS, ale nie je možné arugmentovať, že niekde nespravíme spoje, lebo tam žijú cigáni alebo že majú SADkári nemiestne komentáre na maďarov. To, že časť z nich má nemiestne komentáre a nepovažuje za otázku osobnej cti ovládať úradnú reč, ako keď slovák žije u nich je vizitka, pre ktorú ale nebudem klesať na ich úroveň. Pre dopravcu, ktorého je otázka osobnej cti niečo ponúkať cestujúcim aj na tých posledných lazoch sa nájde argument a spôsob ako to spraviť a prečo to spraviť. Opäť nechápu, že keď tých ľudí napr. z Ratkovského Bystrého až dovezú spoľahlivo do Revúcej alebo R. Soboty a dajú mu istú atraktívnu ponuku spojov, tak sa im ten človek odvezie aj naspäť, a ešte môže využiť aj iné linky.

5. Prečo meniť niečo čo funguje 20-30 rokov?
- Bod č.1. Navyše, kto pozná ako jazdia linky z RS na Uzovskú Panicu a Teplý Vrch, tak vie o čom hovorím, o akom mrdníku. 3 linky, na každej 6-10 spojov no v pracovný deň premáva na každej tak 4-5 spojov a je to rozložené na tri linky
609405 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609405_161211_52763.pdf
609406 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609406_161211_52764.pdf
609408 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609408_161211_52765.pdf
Už len ak má niekto stavovskú česť, tak sa nad týmto zamyslí aspoň večer a zoberie si to do rúk namiesto krížovky, či sudoku a porieši toto za 2-3 večery.

Všetká česť tým pár ľuďom na SADkách, ktorí sa hanbia za tento stav, no nemôžu nič spraviť pre zmenu pokým im je práca a plat milý.
SJT.15.10.2017 10:28 #908 Re:
Reakcia na #905 od draxter:
Záblesk na zlepšenie závisí najmä od toho ako stojí zmluva "mesto - dopravca". Mesto sa môže aj pretrhnúť a predložiť SADke 100-stranový materiál spracovaný odborníkmi naprieč EÚ. Pokiaľ im zmluva vyslovene neprikáže pod hrozbou sankcie zapracovať zmeny do CP podľa toho, čo predloží objednávateľ, tak sa nič meniť nebude pretože na SAD Zvolen, je kapitalizmus iba keď sa majú nažrať dotácií na výkonoch. Keď majú niečo prepracovať, tak je socializmus. A navyše ego vedenia nedovolí aby mal niekto iný pravdu. Potom stačí už iba pár poslancom dať do vrecka (alkoholika a polodementného telocvikára a policajta Družbackého, ktorý cestovný poriadok videl naposledy na strednej škole, si kúpite kartónom pálenky) a je poistené, že vec neprejde.
kvorka5.10.2017 10:18 #907 Re:
Reakcia na #906 od SJT.1:
veď toto...
SJT.15.10.2017 9:58 #906 Re:
Podľa SADky sú to dlhodobo a tvrdo kreované cestovné poriadky ... To sú drísty takých diletantov zlatokopov ako Mazán, či Orság a o Polónym ani nehovorím Stačí sa pozrieť ako jazdia prímestské spoje na Krupinu. Tri linky 605402, 611408 a 611409 idú celú trasu v súbehu a nepravidelne prechádzajú niektoré zastávky. Keby sa viedla iba 611408 od Zvolena po Dudince (ten jeden doobedný pár Šahy - Dudince to môžu prenechať Arrive, teda ak NSK pristane na to, že tento pár spojov budú jazdiť oni). Škoda, že Kubáček keď začal kresliť taktový GVD tak neuvažoval aj s traťou 153 Zvolen - Šahy. Konečne by sa dalo po rokoch dostať rýchlo zo Zvolena do Dudiniec a Šiah a nie ako otrok zachádzať cez Sebechleby, Drážovce a Ladzany a potom sa modliť aby v Dudinciach neodišla Arriva pred príchodom spoju 605402/403 alebo 611408, príp. aby tam človek netvrdol pre bývalou železničnou zastávkou viac ako 20-30 minút. Autom je už za ten čas človek dávno v Šahách na káve a cigaretka mu dohára A potom sa divia degeši na SADkách a škrabú sa ako opice na hlave, že prečo je úbytok cestujúcich. A ani po 15 rokoch nedospeli k ničomu inému okrem vyplakávania, že je demografia zlá, a že je nízka zamestnanosť. No aj tam kde je 20% nezamestnanosť a polovica zamestnaných je mimo okresu a v Rakúsku utiera dôchodcom zadky, tak stále 40% zamestnaných v okrese je šanca mať v autobusoch. Ibaže s CP ako noty na bubon a kde na jednej linke v jednej doline, kde je možné maximálne 2-3 varianty trás mať oni vykúzlia s prehľadom 5-6 variánt môžu čakať, že aj dôchodci a vozíčkari radšej pôjdu pešo, než by zaplatili za také služby.
draxter2.10.2017 11:50 #905 Re:
Reakcia na #904 od Author:
išlo o "tradičný ISO cestoný poriadok a lá ZV" Normálka, počet spojov rozhoduje, nie interval, ale aspoň Ing. Košík si to všimol, možno záblesk na zlepšenie.
Author27.9.2017 7:45 #904 Re:
Reakcia na #903 od Mike:
Ano, aj vo Zvolene vidiet ich rukopis.

Posledne mi na konecnej Zapad, Teplicky pristavili o 12:00 tri autobusy naraz (linky 6,8,9) a spolocne sa viezli poloprazdne za sebou az do centra. Na semafore pri vyjazde na obchvat vytvorili lokalnu zapchu. Nasledne som pozeral CP, vsetky isli presne a dalsich 30 minut v tejto relacii nic..

Nepoznam miestne vztahy, vo Zvolene som bol len ako navstevnik vyuzivajuci MHD, ale nemal som pocit, ze islo o nejaky kapacitny navoz na pracovnu zmenu ..
Mike25.9.2017 9:42 #903 Re:
Reakcia na #902 od BB-Schuhu:
Veď optimalizácia už prebehla

https://imhd.sk/zv/doc/sk/11432/Od-9-decembra-2012-budu-optimalizovane-trasy-liniek-MHD

BB-Schuhu20.9.2017 16:08 #902 Re:
Poslanec Peter Košík sa snaží o optimalizáciu siete MHD Zvolen. Prikladám zápisnicu z augustového stretnutia s občanmi na Sekieri.

Je pravda, že s MHD nutne treba niečo robiť, nakoľko linky nie sú dlhodobo koordinované a niekedy sú aj výpadky, keď celú hodinu nejde zo sídliska do centra žiadny spoj. Držím palce, nech sa podarí zmena.
BB-Schuhu20.9.2017 16:03 #901 Re:
SAD Zvolen navýši platy zamestnancom
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=11327&secid=1
S499.102315.9.2017 13:03 #900 Re:
Reakcia na #899 od draxter:
Tentokrát si si strelil vlastný gól, pretože z Užhorodu, AS ide 21:25, z Užhorodu, ZOLL ide o 22:15 a Vyšného Nermeckého št. hr. CLO to ide 22:00, čo je všetko úplne správne, pretože východoeurópsky čas.
draxter15.9.2017 7:58 #899 Re:
Reakcia na #897 od BB-Schuhu:
veru, aj s dilatáciou času a warpovým pohonom, keď z Užhorodu ide 22:15 a následne z Užhorod, Zoll 22:00
LUK24.8.2017 18:37 #898 Re:
Včera povyháňali pavúky z výfuku ZV-003CJ, ktorý sa objavil na linke 601458 do Rooseveltovej nemocnice...
BB-Schuhu23.8.2017 21:29 #897 Re:
Zaujímavá linka 802911 zabezpečujúca priame spojenie Zvolena s Ukrajinou (Užhorod, Mukačevo, Svaljava, Nižnie Vorota, Stryj, Ľvov, Rozatin, Ivano-Frankovsk, Kaluš)
cestovný poriadok: http://portal.cp.sk/Data/pdf/L802911_170901_54330.pdf
BB-Schuhu23.8.2017 14:11 #896 Re:
Nová motorová jednotka 813.111+913.111 je od dnes v premávke, premiéru mala na osobnom vlaku Os 7316 zo Zvolena (odchod 10:01) do Banskej Bystrice (príchod 10:31).
Ide o prvé vozidlo z celkovo 8-kusovej dodávky. S ich prevádzkou vo zvolenskom regióne sa počíta do decembra 2017, kedy by mali byť presunuté na trať 181 Kraľovany - Trstená.
zdroj: http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/zssk-dnes-uviedla-do-prevadzky-novu-motorovu-jednotku-radu-813-tzv-mravca.html
BB-Schuhu19.7.2017 8:34 #895 Re:
Reakcia na #894 od Viko:
Pravdepodobne ZV-832AU, avšak informácia nie je potvrdená.
Viko18.7.2017 11:07 #894 Re:
Reakcia na #893 od BB-Schuhu:
Vie sa, o ktoré vozidlo išlo?
BB-Schuhu18.7.2017 7:39 #893 Re:
Požiar Karosy C954 v Hriňovej
https://www.noviny.sk/slovensko/banska-bystrica/241769-poziar-autobusu-v-hrinovej-hasici-na-poziar-nestacili
burz18.6.2017 14:13 #892 Re:
Dočasný presun zastávky Západ,Tepličky z Tulskej ulice na ulicu Strážska cesta: http://www.zvolen.sk/?program=51&module_action__0__id_ci=128671
fonzo29.5.2017 10:37 #891 Re:
Reakcia na #890 od BB-Schuhu:
vykázať aspoň nejakú činnosť, keď už nieje žiadny záujem robiť zmeny v prospech cestujúcich
BB-Schuhu24.5.2017 21:51 #890 Re:
Reakcia na #889 od Agent007:
Tiež som si tieto veci všimol... A vôbec neviem aký význam má riešiť negatívne značky pri priebežnej zmene CP.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.