VozidláAutobusy › Škoda 706 RO

Škoda 706 RO z prvých sérií
Škoda 706 RO #16
Linková Škoda 706 RO #50

Úvod

Autobus Škoda 706 RO bol prvým veľkokapacitným autobusom vyrábaným v Československu. Výroba autobusu sa v rokoch 1949 - 1951 uskutočňovala v Automobilových závodoch, n. p. (AZNP), závod Avia Letňany, kde sa vyrábali podvozky. Od roku 1952 sa výroba podvozkov presťahovala do Jablonca nad Nisou - Rýnovic (v roku 1952 ešte pod značkou AZNP, od roku 1953 pod značkou LIAZ). Karosériu vyrábal národný podnik Karosa Vysoké Mýto. Prvé Škody 706 RO prišli do Žiliny v roku 1950. Postupne nahradili staré autobusy, ktoré začínali v roku 1949 premávku v žilinskej MHD. Nie je známe, koľko vozidiel bolo dodaných.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 706 RO S-ZA-921 – S-ZA-923 1950 1950 (?) 3
2. Škoda 706 RO S-ZA-925 – S-ZA-926 1951 1951 (?) 2
3. Škoda 706 RO S-ZA-928 1952 1952 (?) 1
Spolu 1950 – 1952   6

Technické parametre

Dĺžka 10660 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2970 mm (mestský)
3150 mm (linkový)
Výška podlahy 930 mm
Rázvor 5400 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča (mestský)
1 + 1 manipulačné pre vodiča (linkový)
Počet miest na sedenie 22 + 2 (mestský)
40 + 2 (linkový)
Počet miest na státie 46 (mestský)
27 (linkový)
Celkový počet miest 68 + 2 (mestský)
67 + 2 (linkový)
Pohotovostná hmotnosť 8590 kg (mestský)
8800 kg (linkový)
Celková hmotnosť 14400 kg
Motor Škoda 706 RO
naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (vírivá komôrka)
Výkon motora 99,2 kW / 1750 rpm
Objem motora 11781 cm3
Maximálna rýchlosť 68 km/h
Prevodovka manuálna, 5-stupňová
Zapaľovanie PAL Magneton 02-
9187.04
Riadenie závitovkové
Pneumatiky 22 x 12"

Fotografie

Opis

Karoséria autobusu bola trambusového typu, t. j. motor bol umiestnený vovnútri v prednej časti vozdila. Mestské autobusy mali dvojo štvordielnych skladacích dverí, ktoré sa otvárali smerom von, novšie série mali dvojdielne dvere otvárajúce sa dovnútra, oboje sa ovládali elektropneumaticky. Linkové autobusy mali jedny štvordielne skladacie dvere. Pracovisko vodiča bolo od cestujúcich oddelené polostenou a vyčnievajúcou časťou motora. Vodič mal k dispozícii na ľavej strane vlastné dvere. Vnútri bolo drevené obloženie, pri dverách bolo stanovište sprievodcu. Čalúnené sedadlá boli umiestnené priečne. Autobusy v dvojdverovom prevedení mali na streche "záhradku" určenú na prepravu batožín. Štandardné vyfarbenie vozidiel bolo červené s bielou okennou časťou.

Vyraďovanie a likvidácia

Autobusy boli postupne od roku 1958 nahradené novším typom Škoda 706 RTO.

Katalóg vozidiel

S-ZA-921 S-ZA-922 S-ZA-923

S-ZA-925 S-ZA-926

S-ZA-928

Legenda a štatistika

S-ZA-921vyradené vozidlo: 6 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.