Close

Vajnorská ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (16 Oct 2023) (3/13)
Download item
Discussion post:
Location: Vajnorská ul.
Date: 7.10.2023
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Track Kuchajda - Zlaté piesky (2023 - 2024)
Route:
Author: Tragáčik
Times viewed: 2520

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
si

si

20 Oct 2023
#26 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #24:
"Donedávna sa robilo."
pamatam si asi jednu ale 2 davky prebrusenia kolajnic a aj to len na vybranych tratovych usekoch (a zvysok siete ostal aj vtedy od macochy)
Reply
Ma178rek

Ma178rek

20 Oct 2023
#25 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #24:
Keď robili asi už skoro 10 rokov dozadu medzi Ursínyho a Pionierskou tak robil DPB alebo dodávateľ...
Vtedy za víkend vyložili koľaje a spravili nový podklad... Ak sa nemýlim
Reply
Solider

Solider

19 Oct 2023
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: Ma178rek #23:
Brúsenie je predovšetkým o financiách. Donedávna sa robilo. Menšie blaťáky by si podnik vedel urobiť aj po vlastnej línii, ale súvislejšie úseky sa musia robiť dodávateľsky.
Reply
Ma178rek

Ma178rek

19 Oct 2023
#23 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #22:
Viacero veci by sa dalo robiť priebežne...
Aj brúsenie pravidelné
Len to by sa muselo chcieť lebo na financie sa každý vie vyhovoriť ..
Reply
Solider

Solider

19 Oct 2023
#22 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: david11 #20:
Račianska je na niektorých úsekoch už horšia ako Vajnorská a nerád by som sa dožil toho, že tam bude na blaťákoch znížená rýchlosť na 20 alebo 30. Pritom tých príšerných úsekov nie je tak veľa a viaceré z nich by sa dali opraviť počas predĺženého víkendu alebo aj pri jednokoľajke.
Reply
si

si

19 Oct 2023
#21 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Solider #19:
myslim ze uz len to ze to vydrzalo 30 rokov bez nejakej udrzby hovori o tom ze v case realizacie to nejak zasadne odflaknute nebolo..... a keby sa tomu venovala priebezna udrzba tak trat tohto typu vydrzala este peknych par (desiatok) rokov len maximalne s vymenou jednotlivych kolajnic (ked je prilis zjazdena hlava).....
Reply
david11

david11

19 Oct 2023
#20 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #19:
Tak Račianska sa ako tak drží od roku 92. No v Kačici to riadne hádže už teraz.
No ak neurobia lokálne opravy tak to dopadne ako Vajnorská..
Reply
Solider

Solider

19 Oct 2023
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #18:
No pochybujem, že v roku 1991 sa to robilo nejako poctivo.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19 Oct 2023
#18 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #16:
Nie je drenážne potrubie ako drenážne potrubie. Ak tam je klasická hadica s dierami kol dokola, voda stečená z jedného miesta rovno zmáča podložie o kúsok ďalej. Pre spoľahlivé odvodnenie sa majú použiť typy kde spodná cca 1/3 obvodu je plná, aby voda odtekala ako v žľabe. Bohužiaľ naše stavebníctvo frčí na "takto sa to vždy robilo" a tomuto poznatku sa bráni.
Reply
andy27

andy27

19 Oct 2023
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #16:
Písať to do diskusie nemá zmysel, treba to dať písomne štatutárom príslušnej organizácie, ktorá má majetok vo vlastníctve (správe) aj s potvrdením o podaní.
Reply
Solider

Solider

19 Oct 2023
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: david11 #14:
Blaťák je problém podložia, ktoré sa dostane do zvršku. Ale samozrejme, aj to drenážne potrubie treba raz za čas tlakovo prečistiť. Pozri si koľaj Račianske mýto > Kominárska, po rekonštrukcii ani jeden blaťák. Ak by sa tieto veci priebežne odstraňovali, tak by to nebolo v takom dezolátnom stave. Ja som prekvapený, že na Račianskej sa neopravil ani jeden blaťák a to sú tam teraz úseky, kde je 20 metrov čisté blato a podvaly sú v jazierkach vody.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19 Oct 2023
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: david11 #13:
Pri návalových dažďoch je limitom kapacita kanalizačnej siete, príp. jej priechodnosť (napr. pod Dolnozemskou je zberač miestami zanesený tak do troch štvrtín priemeru). Nejaký vyvýšený rigol houby vyrieši, keď vpust nemá kam odtiecť.
Reply
david11

david11

19 Oct 2023
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #12:
V tých blaťákoch sa voda drží aj vyše týždňa. Moc to nemá kam odtekať..
Vpuste v tých žlaboch sú..
Reply
david11

david11

19 Oct 2023
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #10:
Pri návalových daždoch určite.. cca každých 200 m je vpust.
Reply
Solider

Solider

19 Oct 2023
#12 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #10:
Samozrejme, že nie. Ide o obyčajný monolitický betónový obrubník so žľabom, ten žľab nikam neústi a slúži skôr len ako opora. Na otvorenom zvršku sa vždy voda vsakuje do trate, david1 by si mohol doma vyskúšať pokus a naliať vodu do prepravky so štrkom, že či voda odtečie po povrchu.
Reply
si

si

19 Oct 2023
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #10:
minimalne v takomto pripade:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/203325/Zaplaven%C3%BD-podjazd-pod-%C5%BEeleznicou-na-Vajnorskej-po-b%C3%BArke?gsd=0&ghp=vajnorska&ref=ba%2Fgaleria%3Fghp%3Dvajnorska%26%2338%3Bghv%3D%26%2338%3Bghe%3D%26%2338%3Bghl%3D%26%2338%3Bgha%3D%26%2338%3Bghdo%3D%26%2338%3Bghdd%3D%26%2338%3Bgsd%3D0%26%2338%3Bp%3D3
snad ano (teda ak by aj odvod vody z nich bol funkcny)
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19 Oct 2023
#10 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: david11 #9:
A plnili by tieto rigoly vôbec nejakú funkciu, keď majú hranu vyššie než horná úroveň štrku?
Reply
david11

david11

19 Oct 2023
#9 Rate positive 3 Rate negative
Inak krásne vidieť aj tú neúdržbu trate zo strany DPB.. Odvodňovacie rigole plné nánosov a špiny. Tá voda mohla jedine vsakovať do trate. Podobne vyzerá aj Račianska..
Reply
lostrail

lostrail

19 Oct 2023
#8 Rate positive 2 Rate negative
Za dobre povazujem, ze ide o pomerne luxusny kusok s jednoliatymi krizeniami, co este donedavna nebol standard ani na tratiach s beznou prevadzkou. Urcite sa na tomto vozy nicia menej ako na kalifornanoch. Zostava dufat, ze to este pouziju, v pohode aj na nejakom trvalom useku.
Reply
S499.1023

S499.1023

19 Oct 2023
#7 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: samkoh #5:
Že ich nie je o čo uchytiť. Kaliforňan je konštrukcia z blokových, bezstojinových koľajníc. Stačilo by pozrieť sa na nejaké fotky kaliforňanov v prevádzke.
Reply