Close

ŽST Rusovce

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (19 Oct 2018) (21/21)
Download item
Discussion post:
Location: ŽST Rusovce
Date: 16.10.2018
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Railway
Route:
Author: insider
Times viewed: 5804

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

2 Nov 2018
#27 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: mku81 #26:
Ešte raz - TR6 nie je predpis ŽSR.
Reply
mku81

mku81

2 Nov 2018
#26 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: anbis #25:
jasné, že má... ale na železniciach zastal čas 😃
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

31 Oct 2018
#25 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: mku81 #14:
Ten predpis TR6 nemá náhodou korene ešte v 70. rokoch či aj skôr? 😃 Nepoznám, len sa pýtam. Totiž asi všetky stanice v BA, kde chýba slovo "Bratislava-" boli v minulosti samostatné obce (Rusovce, DNV, PB), či to nie je ešte pozostatok z tých čias...
Reply
juraj.k

juraj.k

23 Oct 2018
#24 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: 810zssk #21:
S tou S65 súhlasím, priama linka Rajka-Nové mesto by bola nepomerne atraktívnejšia. Už dnes je ale nepomer v dopyte medzi úsekom Rajka-Petržalka a Petržalka-Nové Mesto. Vidím to aj v reále: cestujúci z Rajky v Petržalke neprestupujú na S65, ale na MHD v smere do centra. Tomuto by veľmi pomohlo skôr vybudovanie zastávky Einsteinova s prestupom na električku do centra. Ďalšia vhodná zastávka by bola Janíkov dvor, kde v najbližších rokoch pribudnú desaťtisíce ľudí.
Reply
juraj.k

juraj.k

23 Oct 2018
#23 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: 810zssk #21:
Tak to sa veľmi mýliš. V poslednom období sú v rnnej špičke celkom slušné zápchy pred kruháčom pri Slnečniciach, a bude sa to zhoršovať, nakoľko zóza Viladomy je obývanosťou tak v polovici. A už dávnejšie bývajú v špičke zápchy priamo Rusovciach, kde tiež zlepšenie v dohľadnej dobe nehrozí, skôr sa to ešte zhorší, keď sa začne zaľudňovať Rusovce-zóna sever. Navyše s otvorením D4 zanikne výjazd na diaľnicu v Jarovciach, tak sa ešte väčšia časť presunie na cestu I/2, kde bude križovatka s D4. Všetky tieto obmedzenia negatívne afektujú MHD, pričom jazdný čas ŽST Rusovce-ŽST Petržalka je už dnes oproti vlaku v praxi dvojnásobný.
Reply
Mike

Mike

23 Oct 2018
#22 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 810zssk #21:
Keby sa na každý podpis na ŽSR nečakalo 6 týždňov od momentu odsúhlasenia, tak mohla byť vybudovaná zastávka na severe Rusoviec (niekde pri priecestí - zastávke Kovácsova). Podľa mňa tá trať nemusí byť až tak brutálne priepustná.
Reply
810zssk

810zssk

23 Oct 2018
#21 Rate positive Rate negative 3
Reply on: Ike #18:
Lenze smer od Rusoviec nema ziadny zasadny dopravny problem, kym neprides na mosty (pricom vlak ta vyhodi este pred mostami). Cize zeleznica je tam o tom ze pouzijes vlak, jazdiaci ovela menej ako autobus (a tak to aj zostane, nevidim sancu na vlak po 8-10 minutach), stojaci pre drvivu vacsinu ludi dalej ako autobus, ktory ti v principe casovo nijak zasadne nepomoze a nakoniec ked z neho vystupis tak sa ides aj tak postavit do zapchy na niektorom z mostov. Na co je toto dobre?

Keby aspon do Rajky jazdila S65, ked uz tu vymyslaju experimenty...
Reply
juraj.k

juraj.k

23 Oct 2018
#20 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #19:
S rozšírením ponuky spojov absolútne súhlasím. Sám som to napísal v poslednom príspevku. Inak, vidno že atraktivita železničnej dopravy rastie. Keď som začal chodiť vlakom z Rusoviec, cestujúcich z Rajky bolo podstatne menej ako dnes. To isté na linke S65 z Petržalky, oproti začiatku septembra sa počet cestujúcich citeľne zvýšil.

K rusovskej stanici: zatraktívnenie priestoru by som samozrejme privítal, a nepopieram, že súčasný stav možno niektorých odrádza. Sú však typy ľudí, a v mojom okolí v Rusovciach ich je veľa, ktorých by ste na tú stanicu nedostali, ani keby tam bola cesta dláždená carrarským mramorom...
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

23 Oct 2018
#19 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Ike #18:
O tom presne hovorím. Každodenná situácia na cestách je dôkazom, že prístup "stačí nám aktuálna frekvencia" je krátkozraký.
Reply
Ike

Ike

23 Oct 2018
#18 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: juraj.k #17:
Otázka je, či bolo skôr vajce, alebo sliepka. Či sa uspokojíme so stavom, lebo "tam chodí málo ľudí", alebo to spravím atraktívne pre ľudí - najlepšie pre tých zraniteľnejších.

Osobne si neviem predstaviť, že by tam šla moja manželka skoro ráno za tmy na štekloch v puzdrovej sukni.
Reply
juraj.k

juraj.k

23 Oct 2018
#17 Rate positive Rate negative
Inak kvalita tej prístupovej cesty sa v ostatnom čase zvýšila: zarovnali jamy, ktoré tam boli predtým ?

Je fakt, že asfalt by neuškodil a zopár pouličných lámp tiež nie, ale zasa v stanici je k dispozícii čakáreň v budove, vonku prístrešok s lavičkou a v čakárni multifunkčný automat. Vzhľadom na počet ľudí, ktorí stanicu využívajú, myslím stačí. Skôr by sa mala zvýšiť ponuka spojov a takisto sa podpisujem pod poznámku o zastavovaní liniek 91 a 90 v oboch smeroch.
Reply
S499.1023

S499.1023

23 Oct 2018
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: mku81 #14:
A stanica sa nemôže v predpise premenovať? Samozrejme, že môže. Mmch., predpis TR6 nefuguruje v zozname všetkých predpisov ŽSR.
Reply
mku81

mku81

23 Oct 2018
#15 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Viko #13:
Osobne si myslim, ze je to skor o vyuziti a nie o umiesteni stanice na dedine alebo v meste. Rusovce sice maju prespektivu, lebo kusok od stanice vyrastla nova obytna stvrt, ale neviem o zmysluplnej obsluznosti toho uzemia... 2pary rano a 3 pary vlakov poobede davaju tuto "stanicu" na roven dedinskej lokalky
Reply
mku81

mku81

23 Oct 2018
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: kohut2012 #9:
Tvoju snahu musis nasmerovat na ZSR - konkretne treba zmenit predpis TR6 - Zoznam stanic a tarifnych bodov, stanica sa nemoze volat inak ako je v predpise. Tam to tiez ale nie je uplne jednostne... napr. Bratislava-Nove Mesto je cez pomlcku ale Bratislava Raca je len s medzerou, Podunajske Biskupice tiez nemaju "predponu" Bratislava, aj ked su mestskou castou.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

23 Oct 2018
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #11:
Akoby všetky zákony boli napísané dobre a logicky...
Jednoducho máš obec, ktorá síce môže získať štatút mesta, ale stále je obcou a vzťahujú sa na ňu zásady fungovania obcí. A nakoniec aj názov ZMOS je po faktickej stránke zavádzanie, skôr by sedelo Združenie miest a ostatných obcí...

K téme, keď máme v dnešnej dobe stanicu s neosvetlenou sypanou prístupovou cestou, sypaným nástupišťom a bez poriadnych služieb dakde na vidieckej lokálke, tak si poviem ok, lepšie riešenie sa tam neuživí. Lenže v hlavnom meste je to naozaj prežitok. Koho má takéto riešenie prilákať do VHD, keď autá majú tisíckrát lepšiu infraštruktúru???
Reply
Ike

Ike

23 Oct 2018
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #11:
Je to odborný termín, ktorý sa používa na odlíšenie obce v širšom kontexte od obce, ktorá nemá štatút mesta.
Reply
N/A

N/A

23 Oct 2018
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #10:
Podľa ktorého zákona? Zákon o obecnom zriadení pojem "vidiecka obec" nepozná.
Reply
Ike

Ike

23 Oct 2018
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #8:
Pre poriadok:

Obec je najnižší administratívny útvar. Obce sa delia na vidiecke obce a mestá. Vidieckej obci sa archaicky hovorí dedina.

Reply
kohut2012

kohut2012

23 Oct 2018
#9 Rate positive Rate negative
Tiez by sa mohla konecne zmenit tabula na Bratislava - Rusovce a aj na ostatnych staniciach, kde to este nieje, napriklad Bratislava - Devinska Nova Ves, Bratislava - Devinske Jazero atd...
Reply
N/A

N/A

23 Oct 2018
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: juraj.k #7:
Mestské časti BA a KE majú štatút obce, takže teoreticky aj Rusovce môžu byť dedina. 🙂
Reply