Close

Hviezdoslavovo nám.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Tracks › Abandoned tramway tracks (14/58)
Download item
Discussion post:
Location: Hviezdoslavovo nám.
Date: 15.5.2006
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Abandoned tramway tracks
Route:
Author: imhd.sk, archive
Times viewed: 8505

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Solider

Solider

9 Jan 2016
#30 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #23:
Áno, máme doplnkové linky v rámci nosného električkového systému, linku č. 6. Ale nosný neznamená iba električkový. Aj L95 je nosná pre Petržalku a pritom to nie je električka. Ani L68 či L93. Pokiaľ ide o spojenie na nábreží, karty trochu zamieša obnovenie L6 cez Šafko už možno o pár dní, ale víkendy a sedlo bude treba tiež riešiť a na to je dobrá spomínaná L50, prípadne predĺženie L30 a 37.
Reply
pharel

pharel

8 Jan 2016
#29 Rate positive Rate negative
Mali by hlavne vyriesit aj nejake parkovanie pre turisticke autobusy, minule stalo 5 autobusov na zastavke 28/50/70 a tie nemali kde stat, tak sofer zastavil pred semaforom a tam aj otvoril dvere. Nikto nekontroluje ten minimalny cas na statie a aj tak ked tam bude stat tolko autobusov naraz je to naprd 🙂
Reply
juraj.k

juraj.k

8 Jan 2016
#28 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: 810zssk #26:
Absolútny súhlas. A ruka v ruke s tým zhumanizovať celý priestor. Je to v dotyku s úplným centrom, premelie sa tadiaľ veľa ľudí vrátane turistov a trasa bude na význame ešte len naberať po dostavbe Zuckermandelu a Vydrice.
Reply
<a href='mailto:lukas.polonsky [zavinac] gmail [bodka] com' >Rubber38</a>

Rubber38

8 Jan 2016
#27 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: 810zssk #26:
Je veľká škoda, že sa pri jeho stavbe nemyslelo na možnosť zriadenia zastávok priamo na moste (ako Apollo), napr. tu

https://goo.gl/vlQ2pm
https://goo.gl/GyOjpd

by to z dopravného hľadiska nebolo vôbec prekážkou. A min. v smere do mesta by to nebolo neprekonateľné ani z finančne-stavebného hľadiska
Reply
810zssk

810zssk

8 Jan 2016
#26 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: juraj.k #25:
Ono by v kazdom pripade bolo viac nez vhodne zacat riesit ako zabezpecit prestup z liniek co idu po Novom moste na linky z terminalu. Lebo Novy most je vyznamny terminal (najma) pre zapadnu cast mesta a cez most ide mnoho nosnych petrzalskych liniek, ale prestup medzi nimi je znacne zlozity. Urcite neexistuje jednoduche riesenie, ale bolo by dobre aspon koncepcne zacat hladat to zlozite 🙂
Reply
juraj.k

juraj.k

7 Jan 2016
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #24:
Keď som si neskôr pozeral Streetview, tak tú zastávku na moste v smere do centra by asi bol problém vybudovať, lebo tam zavadzia zjazdová rampa z mosta. Ale aj bez toho by ten terminál pod mostom veľmi získal na atraktivite, pretože by sa dali zriadiť pohodlné a rýchle prestupy na hrane medzi busmi a električkami. Dnes sa musíš z autobusu presunúť na nábrežie a prekonať 2 semafory. Úspora pri prestupe by mohla byť aj 3 minúty, čo je dosť.
Reply
pharel

pharel

7 Jan 2016
#24 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: juraj.k #17:
Fiha toto by bolo velmi zaujimave, to by bol poschodovy prestupny terminal, pre Bratislavu daleka buducnost 🙂 Elektricka s konecnou pod mostom ako prestup ok ale este aj so zastavkou nad pre autobusy? Nuz v tom bus pruhu by sa to dalo spachat a v tej diere (trojuholnik pri zjazde zo staromestskej a vjazde na most) by sa mohol vybudovat terminal s vytahom. Ale asi priliz nakladne.
Reply
810zssk

810zssk

6 Jan 2016
#23 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Solider #21:
My mame nenosne elektrickove linky?

Ak by bol dopyt Safko-KV/Dubravka tak silny ako tvrdis, potom je nutne uvazovat o zavedeni celodennej L6 (alebo autobusu), lebo ta 4ka ten superdolezity tah aj tak riesi iba jednosmerne.
Reply
david1

david1

6 Jan 2016
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #20:
To neviem lebo smer Trnavské mýto mala Petržalka už L68 či 78 no každopádne ostala Jesenského bez obsluhy bez reptania...


Reply
Solider

Solider

6 Jan 2016
#21 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 810zssk #19:
Skôr by bolo vhodné porovnať, koľko toho je v okolí UK a koľko toho je v okolí Jesenského. Nehovorím, že by cez Jesenského nemohla ísť nejaká linka, ale aby to bola nosná L4, ktorá spája významné prestupné body a je hlavným spojením medzi západnou časťou mesta a nábrežím a Šafkom, to si skôr nemyslím.
Reply
810zssk

810zssk

6 Jan 2016
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: david1 #15:
4ka tam bola kvoli prestupom, nie?
Reply
810zssk

810zssk

6 Jan 2016
#19 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Solider #18:
Neviem ci je najlepsie riesenie odpalit priam idealnu obsluhu centra v mene vsetkeho okolo UK. Nezabudajme ze nech bude 4 chodit kadekolvek, UK a Eurovea budu stale luxusne obsluzene 1 a 3.
Reply
Solider

Solider

6 Jan 2016
#18 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 810zssk #12:
Osobne si myslím, že Šafko je ďaleko zaujímavejší cieľový bod, než Jesenského. A že nie je teraz prestupný bod ešte vôbec neznamená, že tam v budúcnosti byť nemôže. Určite by som pri zvážení všetkých týchto faktorov šiel skôr do budovania zastávky, než do presmerovania (napr. nosnej L4) na menej vyťažený úsek trasy.
Reply
juraj.k

juraj.k

6 Jan 2016
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #9:
Teraz len čisto teoretická úvaha, ale presun trate z nábrežia na Hviezdoslavovo by mal viacero pozitív. Po prvé: výrazne by sa skrátila a napriamila, a teda aj rýchlila trať Most SNP-Jesenského. Predpokladom by bolo odpojiť trať z nábrežia ešte pred križovatkou, t.j. na úrovni napojenia rampy z mosta na nábrežnú komunikáciu. Po druhé: zastávka električiek Nový most by sa presunula priamo pod most a umožnila by vznik kvalitného prestupového terminálu. ak by to bolo technicky možné, tak aj vybudovať zastávku pre linky premávajúce v priamom smere po Moste SNP - s napojením na pešiu a cyklistickú lávku ktorá ide krížom pod most. Po tretie: trať na nábreží by sa mohla zrušiť a uvoľnené miesto by umožnilo zachovať cestný prieťah 2+2 s odbočovacími pruhmi, zvyšný priestor by sa mohol venovať rozšíreniu promenády a vybudovaniu segregovaných cyklotrás. Po štvrté: presunutím napojenia garáží cez Paulíniho a zrušením trate na Mostovej by sa z Mostovej stala plnohodnotná pešia zóna. Po piate: optimalizácia zastávok zobojsmernením zastávky pri divadle a zároveň zrušenie zastávky Jesenského.
Reply
david1

david1

6 Jan 2016
#16 Rate positive Rate negative
Ešte dodám možno by sa tadial uživila L8 okruhom cez tunel po sprevádzkovaní nového podhradia.
Plánujú sa tam vlastne aj nové zastávky?

Reply
david1

david1

6 Jan 2016
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #14:
To by myslím dosť prskali ludia z Dúbravky-Karlovky....
Pred reoganizáciou el.dopravy tam tiež nič nepremávalo. Ešte ku koncu aj 4 ku presmerovali cez Šafko aj keď tam mali už 12 stku...
Reply
810zssk

810zssk

6 Jan 2016
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: david1 #13:
Ano, len je otazka ci to riesit stavanim zastavky, alebo presmerovanim tych liniek cez Jesenskeho 🙂
Reply
david1

david1

6 Jan 2016
#13 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 810zssk #12:
Určite tam chýba tá zastávka hlavne teraz , keď pôjde všetko cez Šafko.
Reply
810zssk

810zssk

6 Jan 2016
#12 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Solider #10:
Chyba? Podla mna je skor otazne ci ma zmysel prevadzkovat na Vajanskeho nabrezi linky smerom z Dubravky (okrem vyluk). Aj vzhladom na absenciu prestupneho uzla bus/tram na Safku sa mi zda vhodnejsie vsetko smerovat cez Jesenskeho, kde je zastavka obsluhujuca centrum v uplne idealnej polohe. Tuto zastavku by bolo potrebne zobojsmernit (za predpokladu sucasnej reorganizacie zastavok v uzle Kamenne nam./Nam.SNP a zrusenia zastavky Nam. L. Stura smer Karlova Ves).
Reply
tomasz

tomasz

5 Jan 2016
#11 Rate positive Rate negative
Myslim ze tuto trat by mohli urobit podobne ako v Kosiciach na Hlavnej ulici, iba ako sucast pesej zony a ako spomienku ze kedysi isla elektricka aj cez Hviezdoslavovo nam (samozrejme po odstraneni plota pred ambasadou)
Reply