DPMŽ vypísal tendre na nové autobusy a elektrobusy
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Dopravca chce zakúpiť 14 autobusov, 16 hybridných autobusov a 2 elektrobusy.


Ilustračné foto © Majo


DPMŽ pripravuje výraznú obnovu vozidlového parku autobusovej dopravy. Preto 12. júna 2017 vypísal tri verejné súťaže na nákup nových nízkopodlažných klimatizovaných vozidiel dlhých 11,9 až 12,2 m - prvú na autobusy s naftovým pohonom, druhú na autobusy s hybridným nafto-elektrickým pohonom a tretiu na elektrobusy. Nákup nových vozidiel by mal byť spolufinancovaný z fondov Európskej únie.

Naftových autobusov plánuje dopravca zakúpiť 14 a majú byť vybavené vznetovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6 s výkonom minimálne 209 kW.

Hybridných naftovo-elektrických autobusov sa chystá DPMŽ kúpiť 16 a majú byť vybavené naftovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6 s výkonom minimálne 145 kW, elektrickým trakčným bezprevodovým motorom s výkonom minimálne 110 kW alebo dvojicou motorov v zadnej náprave či v nábojoch kolies zadnej nápravy s výkonom po 70 kW, v každom prípade s možnosťou rekuperácie do akumulátorov alebo superkondenzátorov a generátorom s výkonom minimálne 140 kW.

Elektrobusy má dopravca v úmysle zakúpiť 2 a majú byť vybavené elektrickým asynchrónnym trakčným bezprevodovým motorom s výkonom minimálne 120 kW s možnosťou rekuperácie a trakčnými batériami umožňujúcimi dojazd 100 km bez nutnosti priebežného nabíjania. Nabíjanie môže byť riešené z troleja prostredníctvom zberača alebo z verejnej siete prostredníctvom zástrčky.

DPMŽ stanovil 3 kritériá, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, od ktorého výrobcu budú autobusy a elektrobusy pre linky žilinskej MHD - cena, náklady na spotrebu energie (pri autobusoch), resp. spotreba elektrickej energie (pri elektrobusoch) a technické vyhotovenie írka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných, počet sedadiel dostupných po prekonaní viac ako 1 schodu, svetlá výška posuvných alebo výklopných častí bočných okien a vyhotovenie skeletu karosérie).

Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v júli. Prvý z naftových autobusov by mal byť dodaný do 4 mesiacov od objednávky, prvý hybridný naftovo-elektrický autobus do 5 mesiacov od zadania objednávky a prvý elektrobus do 7 mesiacov od zadania objednávky. Posledné z nových autobusov i elektrobusov by mali byť dodané do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy medzi výrobcom a DPMŽ.


15.6.2017
-Majo-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Mongolecvčera, 11:03  +1#18 Re:
Reakcia na #17 od Quaro:
Termíny na otváranie ponúk boli posunuté. A elektronická aukcia asi ešte ani nebola.
Quarovčera, 10:56 #17 Re:
Ponuky sa otvárali 19.7., prečo ešte nevieme výhercu?
Isidor14.8.2017 11:03  +1#16 Re:
Reakcia na #15 od Petto:
prvý odstavec textu, odkazy sú pod slovami "prvú", "druhú" a "tretiu"
Petto14.8.2017 11:02 #15 Re:
Reakcia na #14 od Dispecer:
Kde prosim ta ? Nevidim ich tu nikde
Dispecer10.8.2017 9:56 #14 Re:
Reakcia na #13 od Petto:
V texte máš odkazy na Vestník verejného obstarávania, kde túto info nájdeš.
Petto10.8.2017 9:54 #13 Re:
Dokedy trva prihlasovanie sa ?
S499.102311.7.2017 13:07  +2#12 Re:
Reakcia na #11 od Milan96:
Hej, doba s plesnivými dvadsaťročnými autobusmi bola určite lepšia. Samozrejme, že MÔŽU dopravcu nasilu prinútiť, ak chce ICH peniaze.
Milan9610.7.2017 20:43 #11 Re:
Reakcia na #10 od afeno:
Hej lenže nemôžu dopravcu prinútiť nasilu vyradiť všetko kus za kus a vek?? Ha, veď kedysi vydržali vozy aj 20 rokov v premávke... teraz je to s prepáčením nanič platná doba.
afeno10.7.2017 18:26 #10 Re:
Reakcia na #9 od Milan96:
1) Platí 2) Maju už 10 rokov, takže majú vek.
Milan9610.7.2017 13:00 #9 Re:
Reakcia na #8 od afeno:
No neviem či pri terajších programoch ešte platí táto podmienka vyraďovania. Karosy B 952E ani Citybusy ešte nemajú vek na vyradenie, určite sa časť z nich zachová ako prevádzková záloha.
afeno10.7.2017 9:18 #8 Re:
Reakcia na #6 od URBINO:
Kedže to je z eurofondov, tak sa menia vozidla kus za kus- týmpadom budu vyradené všetky terajšie 12M vozidlá okrem Solarisov.
Milan9623.6.2017 12:11 #7 Re:
Reakcia na #6 od URBINO:
Z pozície fanúšika môžem dúfať že sa zachová aspoň zopár Karos radu 900, Citybusy a Citelisy. Z pozície cestujúcich je však výhodou, že drvivá väčšina vozového parku ako autobusov tak i trolejbusov bude už nízkopodlažná.
URBINO22.6.2017 21:21 #6 Re:
No ja verím,že sa nechá aj ,, jediný slovensky mohykán,,citelis line.
Petto22.6.2017 14:00 #5 Re:
Reakcia na #1 od Mike:
Na tych par ks podla mna optimum . Prve kusy do 4,5,7 mesiaca, ostatok do 12 mesiacov od objednavky.
No vyzera to na dalsi uspech SOLARISu
Dispecer22.6.2017 13:58 #4 Re:
Reakcia na #3 od Milan96:
To netvrdím - to, čo som napísal je len môj názor.
Milan9622.6.2017 13:46 #3 Re:
Reakcia na #2 od Dispecer:
Takže s tými piatimi sa naďalej počíta aj po dodávke nových vozov?
Dispecer22.6.2017 13:00 #2 Re:
Reakcia na #1 od Mike:
Pri aktuálnom výkone tých súčasných piatich treba nejaké? Ak by ste si ich v BA prenajali, tak by Vám prišli tie vozy v podstate ako nové...
Mike22.6.2017 8:17 #1 Re:
Nie je na to dodanie nejaká príliš krátka doba?

A kĺbaky nič?