Nové trolejbusy pre Žilinu dodá Škoda Electric, budú mať karosériu Solaris

Cestovanie v nových vozidlách spríjemní klimatizácia.

Verejnú súťaž na dodávku 15 nízkopodlažných trolejbusov s opciou na ďalších 12, ktorú vypísal DPMŽ 24. marca 2016, vyhrala spoločnosť Škoda Electric. Do Žiliny dodá 12 článkových vozidiel Škoda 27 Tr Solaris a 3 štandardné vozidlá Škoda 26 Tr Solaris. V prípade uplatnenia celej opcie vyrobí pre DPMŽ ďalších 6 trolejbusov Škoda 27 Tr Solaris a 6 trolejbusov Škoda 26 Tr Solaris.

Nové vozidlá budú mať ako prvé žilinské trolejbusy klimatizovaný salón pre cestujúcich, čo značne spríjemní cestovanie v letných mesiacoch. Pracovisko vodiča bude klimatizované nezávisle od priestoru pre cestujúcich.

Nákup nových vozidiel bude spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie prostredníctvom operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.

Otváranie časti ponúk "ostatné" prebehlo 17. mája 2016 a časti "kritériá" 13. júna 2016. Po ich vyhodnotení a na základe následnej elektronickej aukcie vzišla ako víťaz verejnej súťaže plzenská Škoda Electric. Na druhom mieste skončila litovská firma LBUS.

15 nových trolejbusov má byť dodaných do 17 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy.

Vozidlá poľského výrobcu autobusov, trolejbusov a električiek Solaris bez problémov premávajú v mnohých štátoch Európy i mimo nej. Výrobca elektrických pohonov pre trolejbusy, električky, jednotky metra, prímestské elektrické jednotky, rušne či banské vozidlá Škoda Electric so 115-ročnou tradíciou spolupracuje s rôznymi výrobcami vozidiel a jeho zariadenia spoľahlivo pracujú v rozmanitých podmienkach prevádzkovateľov v mnohých krajinách sveta. Spojením týchto renomovaných výrobcov získa Žilina trolejbusy, ktoré svojou kvalitou nemajú na Slovensku obdobu. DPMŽ v súčasnosti prevádzkuje 5 autobusov Solaris Urbino 12 a všetky žilinské trolejbusy vyrobila alebo na ich výrobe participovala Škoda.

Doplnené: Zmluva medzi DPMŽ a spoločnosťou Škoda Electric o dodaní nových trolejbusov bola podpísaná 30. júna 2016.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #65:
Asi áno.
Reakcia na: S499.1023 #66:
Nič, iba som doplnil informáciu.
Reakcia na: moloth #56:
(Uvodom by som sa chcel Zilincanom ospravedlnit za pokracovanie v hlbokom offtopicu, ale hadam to aspon daky prinos mat bude)

Pod pojmom modernizacia rozumiem zavedenie automatizacie a robotizacie do vyrobnych procesov, ekologizaciu energeticky neefektivnej vyroby... Je mi uplne jedno, ci by bola podla zapadu, vychodu, severu alebo juhu, ale bez nej proste rezim nedokazal nielenze dalej zarabat na exporte, ale ani tahat domacu vyrobu. Nasa doprava stala doslova na manufakturach - Skoda Ostrov, CKD (dostavba modernej fabriky na Zlicine po revolucii polozila CKD definitivne na lopatky). Karose nemal stat z coho zaplatit rozsirenie vyroby, tak nezacali vyrabat novy typovy rad. BAZ Bratislava vyvijal do suflika a vyrabat nemohol. Pocitac Tesla PMD-85 sa v Piestanoch robil doslova na kolene a z pozbieranych suciastok, a tak to aj vyzeralo, nehovoriac o tom, kde bola zapadna elektronika v porovnani s nasou. Diverzifikacia tiez nebola taka dokonala - ked v 80.rokoch nastal prepad vyroby zbrani, tak komunisti horuckovito zhanali vsemozne projekty aj zo zahranicia, len aby kolos ZTS a pridruzenych firiem nejako udrzali.
O zaniknute slovenske strojarstvo sa zaujimam a musim uznat, ze ludi sme mali sikovnych, ale snad v kazdom odvetvi to bol pribeh zaostavajuceho vyvoja, neuplatnenych inovacii a absencie investicii. Vyrabali sme vela, ale kolkokrat sme sa nemohli rovnat ani len s Madarskom a NDR. A stat sa na to vys*al o 20 rokov skor nez vravis - ked vyhlasil, ze socializmus je uz vybudovany. Vtedy sa jedinym cielom stalo mat 100% zamestnanost, prekonavat statistiky a pseudorekordy a system len udrziavat. Necudo, ze demotivovani spotrebitelia usli za inym tovarom hned ked mohli.
Sposob, akym posluzili podniky na vytvorenie kapitalotvornej vrstvy, je samozrejme hanebny, ale bol to vysledok volieb. Prave keby dostali seriozny kapital a schopnych manazerov miesto tunelarskych poziciek "spravnym" ludom, mohli byt niekde inde. Na druhej strane, ostremu rezu by sme sa nevyhli. Tam, kde pracu 400 ludi vykonava 4000 zamestnancov (ako to trefne pomenoval potencialny nemecky investor do Tesly Orava), nebolo velmi na vyber.
A dnes? Mozno keby sme mali pravny stat s jednoduchymi jasnymi predpismi, serioznym danovo-odvodovym zatazenim a socialnymi istotami, tak gro zamestnanosti lezi na domacich malo- a strednopodnikateloch, nemuseli by sme sem na danove ulavy lakat velkofirmy a nikto by sa netriasol o svoj osud.
Reakcia na: Majo #64:
A čo z toho je v rozpore z tým, že "žilinský" náter je teheránsky?
Reakcia na: Majo #64:
Len tie verzie náteru vznikli až v Teheráne, nie?
Reakcia na: S499.1023 #45:
Hoci Teherán mal ten náter ako prvý, má aj veľa iných variantov náteru, napríklad: https://c6.staticflickr.com/8/7005/6581725437_ed739fe82b_z.jpg , https://farm8.staticflickr.com/7004/6581715101_d29b51b7a1_z.jpg , https://c2.staticflickr.com/8/7028/6581694505_e5b1b4bf3a.jpg .
S Českými Budějovicami by som ho nejako nespájal, keďže k nemu prišli ako slepý k husliam a potom v jeho používaní nepokračovali (okrem jedného retrolejbusu).
Reakcia na: Valec #62:
Voči vymývaniu mozgu J.P. som pomerne imúnny ? .
Reakcia na: S499.1023 #45:
Si málo chodil do Drevenej kravy pred rokom 2006, však? ?
Reakcia na: moloth #60:
Tie firmy dajú v prvom rade x ľuďom prácu a zaplatia za nich odvody namieto toho, aby boli na pracáku. A neomrdávajú tak, ako slovenskí podnikatelia, ktorí sú schopní každé tri mesiace obmeniť káder za nekvalifikované sily, aby im nedajbože nemuseli pridať alebo dať zmluvu na dobu neurčitú.
A čo sa týka "kauzy s podvodmi" - nerob si s tým problém, tak ito ako ty to nepochopilo 97% ľudí, že fyzika sa omrdať nedá a rozdiel medzi "nemenovanou" automobilkou a ostatnými je akurát v tom, že im na to prišli a oni nemali pripravenú výhovorku ako istá americko-nemecká automobilka s bleskom v znaku, že oni neodrbávajú emisie ale menia nastavenie ECU "za účelom ochrany katalyzátora".
Reakcia na: S499.1023 #59:
? ? Zas si sa nepozrel dobre, že kto vlastní Tento, že už to nie je slovenský závod ... preto kupujem zásadne od Harmanca. A tie perá by ma nezruinovali natoľko aby som vrešťal. Keď vidím aj perá z ČR a Poľska za celkom prijateľnú cenu, tak neverím, že by sme to nevedeli aj u nás zmastiť na prijateľnú úroveň. Lenže tu je práve to, že aj domáci podnikateľ si zaslúži daňové úľavy a nielen cudzie veľké podniky, ktoré potom hrdo vykážu zisk, ale keby mali riadne calovať dane všade a riadne pracovníkov všade zaplatiť, tak by to bola iná káva. Avšak uvedomujem si pri daniach to, že ak potom plošne by mali všetci výnimky z daní, tak sa núka otázka, že či musia byť také vysoké a nie je lepšie ich znížiť, než dávať výnimky. Lebo to vyvoláva dojem, že tu máme pre vybrané značky a ľudí socializmus a to podkopáva výrazne dôveru v tento systém. Ostatne keď dokáže si štát povedať, že ročne odpustí milióny na daniach veľkým podnikom u nás, tak asi nebude taká potreba dostať do kasy toľko peňazí, alebo potom nech to nedrankajú od nás, čo zarábame ledva 500-600 eur a bars aj 800. Nech to platia podniky kde si ročné odmeny nadeľuje vrcholový manažment na státisíce aj keď podnik prepúšťa alebo má rôzne problémy či kauzy s podvodmi ako jedna nemenovaná automobilka v BA.
Reakcia na: moloth #58:
Tak neviem ako ty, ale ja jednu každodennú hygienickú potrebu mám bežne z Tento Žilina. A tie gumy a perá by sme vyrobili za čínsku cenu? To by si ešte len vrešťal o zdieraní ľudu.
Reakcia na: S499.1023 #57:
A o tom to celé je chlape, že sme tu zmagorili z výroby áut do tej miery, že ani ty si nevieš predstaviť, že čo také by sme mohli vyrábať! Ozaj nič iné nie je potreba vyrábať? Porozmýšľaj, že čo také denne používaš. Obzri si obal a pozri si odkiaľ sú také banality ako hygienické potreby, vybavenie do bytu, potraviny, ktoré ozaj nie je problém vyrobiť. A ak také banality ako obyčajná posraná školská guma alebo perá dovážame z Číny, tak už je to fakt moc. Alebo sa obzri okolo seba a pozri akú techniku používaš. Zas to prosím ťa neber tak, že máme zo dňa na deň všetko vyrábať ale stačí sa iba vrátiť k výrobe toho, čo sme vyrábali. Keďže máme lacnú pracovnú silu a technológiu by vedeli aj naši strojári vyvinúť na základe poznatkov, výkresov, tak by sa dalo postupne krok za krokom rozbiehať výrobu. Vedeli by sme konkurovať nielen cenou ale aj kvalitou si dovolím tvrdiť. Lenže tie stroje treba vyrobiť niekde a práve to je účelom toho, že prečo nie je už nič naše. Ale do toho musí chcieť investovať vláda aby tak ako nemci a francúzi, či japonci podporujú a dotujú svoje korporácie a ich rozvoj, aby aj my sme také niečo podnikli. Vidíš tu takú vôľu niekde a tých čo majú moc, aby sme vedeli byť v zdravej miere sebestační? Ja teda nie ... a mám pocit, že tá naviazanosť na cudzích náramne pár tisícom ľudí na Slovensku veľmi vyhovuje.

P.S.: Síce milujem syr ale zázrivské korbáčiky sú slané a denne jesť to, tak mi exnú obličky z tej soli v tom.
Reakcia na: moloth #56:
Keby tu neboli tí Kórejci a Nemci, tak by tu nebolo nič, chápeš? Alebo si myslíš, že by nejaké autá, predajné na celom svete, vyvinuli Podpolianske strojárne š. p.? Alebo niečo iné, napríklad celosvetovo unikátne zázrivské korbáčiky, by uživili Slovensko? Ty fakt netušíš, koľko je hodín.
Reakcia na: Viko #54:
Čo sa myslí pod pojmom "modernizácia" technológií? Musela to byť presne modernizácia podľa západu? Nemohla to byť modernizácia podľa nášho? Mali sme snáď neschopných ľudí? Chyba bola celá v tom, že nie postupne ale skokom sa o to zo dňa na deň štát vysral. My sme neprešli pozvoľna ale náhlym skokom a šokom ku kapitalizmu. Preto to všetko padlo. Potom už nebolo ani ako prinavracať dôveru v socialistické značky, lebo žiadne neboli. To máš tak isto ako keď ti niekto povie, že ľudia z obce Slizké nechodia v sedle autobusom lebo nemajú záujem. Ale nikto ti nepovie, že ten autobus aj 20 rokov nejazdí. Keby väčšina pomätených občanov vtedy v 90. rokoch a po prelome tisícročí nepodľahla opakovanej mantre, že treba zahraničný kapitál, investície a pod. ale hľadala by sa cesta ako to v najväčšej možnej miere urobiť vo vlastnej réžií a predať iba v nevyhnutnej miere, tak by to bolo o inom. Ale my nepoznáme mieru, my poznáme iba A alebo B, ale nie nejakú zlatú strednú cestu.

Mimochodom o čom je ten zahraničný kapitál a "investície", keď oni tu síce zamestnávajú ľudí ale za aké mizerné platy koľko krát tu kórejskí "šéfovia lágrov" šikanujú a buzerujú ľudí za 450-550 eur na 3-4 šichty? Vyžerú našu kasu, lebo neplatia dane, podmienky sú také, že v zime robíš ako v mrazáku a v lete z teba leje a žiadna dôstojnosť. A to máš nielen u tých ázijských fašistov ale aj nemecké podniky to veselo robia. Takže spočítajme si, že koľko nám dlhujú na daniach, koľko dajú našim ľuďom zarobiť a koľko tí ľudia stratia zdravia potom. Mimochodom tie firmy tu iba prinesú vlastné technológie, a tie isté technológie zbalia a nechajú prázdnu halu v momente ako skončia daňové prázdniny! Keď napríklad dojdú nervy s kórejcami, tak myslíš, že koľko toho v Tepličke nechajú? To je všetko ich technika, v ktorej majú peniaze. Čiže oni tu neivestovali ani do hovna, okrem tých montovaných hál, ktoré rozoberú aj decká pomaly, pár komunikácií, žel. vlečky (možno) a pozemkov, ktoré vykupoval štát pre nich a neviem či im ich nedal gratis ako sprostý. To, čo tu majú za prázdniny daňové a čo ušetria na dementnej pracovnej sile, ktorá si vždy zvolí cudzincom poplatných politikov majú v paži nejaké skelety hál a pár ciest plus vlečky. Alebo spomeň si na japonských vyžieračov v Krompachoch. O čom to je, keď sa máš každých 8 rokov triasť u nového a nového zamestnávateľa či sa nezbalí, lebo mu skončia daňové prázdniny? Veď to je doslova výpaľníctvo a vydieranie štátu a občanov zo strany podnikov a nakoniec aj politici takto môžu vydierať občanov, že ak si nás nezvolíte, tak tí druhí Vám zrušia daňové úľavy a nebude mať prácu. A to je v dnešnej dobe hypoték najsilnejší argument, priam existenčný pre minimálne 85-90% slovenských domácností.

A tretia vec. Aspoň v tom nedokonalom bývalom režime, neboli tak sprostí ako dnes. Vtedy bol priemysel diverzifikovaný. Dnes je priemysel u nás takmer celý o autách. Takže zas môžu účelovo argumentovať, že nemôže padnúť napr. PSA Peugeot, lebo máme na nich naviazanú výrobu v Martine, Leviciach, Spišskej Novej Vsi, L. Mikuláši atď. a to sú tisícky ľudí. A preto sme sa sami dostali do začarovaného kruhu vlastnou hlúposťou, že nič iné ako autá vyrábať nevieme a ešte aj to ďaľšie čo tu otvoríme, tak je zas pre autá, vid. aj to sprepadené Lozorno. Síce už som jednu noc v bare mal dosť vypité a aj ten američan ale mal vtedy v 2012 pravdu, keď povedal, že tým ako tu púšťame automobilky a tvárime sa, že akí sme super si pílime pod sebou konár. Nepoučili sme sa z ich Detroitu ... navyše tak ako tam, tak aj tu, máme problém s neprispôsobivou menšinou, ktorá je v istých regiónoch pomaly väčšinou. ? Kto sa nepoučí z chýb iných, je odsúdený na to, aby sa učil na svojich.
Reakcia na: S499.1023 #53:
Skrz to, že RVHP rozdelila príkazom, kto čo bude a nebude vyrábať, tak v tých časoch proste nebolo na výber, buď ČME alebo nič. Samozrejme poliaci mali napr. SM31 možnosť ale priemysel odoberal ČME3 a T448P, a asi nie nadarmo volili výrobky ČKD a nie od FABLOK. Aj keď jedny aj druhé dodnes slúžia. Nalejme si čistého vína a otvorene si povedzme, že po 40 rokoch sa pri súčasnom vývoji technológií už budú náhradné diely na tie dnešné prekáblikované rušne ťažko zháňateľné, tak ako sa to presne robí aj pri menšej technike, kde sa zrazu prestanú náhradné diely vyrábať aby si si musel kúpiť nové alebo aby bola cena náhradných dielov taká, že pri tej amortizácií a problémoch máš lepšie kúpiť nový kus. Dnes už na tie čísla ani "renomovaní" výrobcovia nedosiahnú a to aj napriek tomu, že sa politikom zastávajúcich ich záujmy podarilo inštalovať u nás im poplatných pandrlákov, ktorí všetko sprivatizovali a rozkradli.
Reakcia na: moloth #50:
Len pre tvoju informaciu, aj v takom Belgicku trpel sankciami napriklad potravinarsky priemysel az tak, ze urodu mnohych plodov ani nezbierali aby ceny prilis nepadli a nekrachli vsetci farmari.
A co sa cs.priemyslu tyka, mal niekto v tom case kapital na nutnu modernizaciu technologii, zavadzanie prototypov do vyroby, ekologizaciu, diverzifikaciu vyrobneho programu, lobovanie na potencialnych trhoch (lebo SNŠ jednoducho nemali cim platit) a navratenie dovery domaceho trhu v socialisticke znacky? Bez tejto investicie bol osud vacsiny podnikov viacmenej jasny, bez ohladu na mieru tunelovania a kvalitu napadov na papieri.
Reakcia na: moloth #52:
Jasné, všetci by sa trhali o T669 stokrát inak ? .
Reakcia na: S499.1023 #51:
Nie, vôbec, hlavne, že ty vieš všetko perfektne a najlepšie. Že ťa nefackuje hanba od drzosti naznačovať, že ČKD stálo za prd. Keby ho tí ponovembroví privatizéri krytí "demokratmi" čo stáli v novembri 89 na tribúnach nepoložili na kolená ako aj ZŤS a ostatné podniky, tak by to dodnes fungovalo. Síce by podniky museli fungovať inak a nemali by toľko kšeftov ale naši strojári by sa vo svete nestratili.
Reakcia na: moloth #50:
Ty naozaj netušíš, koľko je hodín.
A vôbec nejaké nakúpili ešte od iných výrobcov? Keby boli zlé, tak by neodjazdili cez 40 rokov a dodnes by nejazdili v náročných klimatických podmienkach ex-ZSSR štátov. Síce dodávanie pre ZSSR bolo politicky stanovené, ale bez ohľadu na politiku tam kvalita bola a dodnes je. A dobre vieš ako a prečo padla ČKD, že ju položila demencia politikov, ktorí si zaumienili, že je im viac šokovo sa otočiť o 180 stupňov do zadku západu a pretrhať väzby so ZSSR a tým pádom si pochovať aj odbytisko pre výrobky ČKD. Ozaj sa nedá mať dobré väzby s obidvomi stranami a obchodovať s jednými aj druhými a pozerať v prvom rade na svoje záujmy aby mali naši ľudia prácu v našich podnikoch a nie vo výpaľníckych zahraničných za mastné daňové prázdniny, po ktorých konci sa zdekuje väčšina. Ak tu niekto argumentuje nejakými anexiami a vojnou "ost-blocku" voči iným štátom, tak nech sa pozrie koľko štátov pakt NATO rozvrátil násilným importom demokracie (vojensky, krvavé demonštrácie) bez ohľadu na branie do úvahy mentalitu a zvyky daných národov a tam sa nikto neodváži povedať, že z organizácie páchajúcej vojenské zločiny vystupuje alebo, že odmieta obchodovať so štátmi, ktoré v tom participujú. Inak vrchol demencie je ak my sa sme "pápežskejší ako pápež" obrazne povedané, naši ľudia ale aj v ČR prichádzajú pre sankcie o prácu (a že vraj slobodný trh) zatiaľ čo francúzi a nemci si veselo s rusmi obchodujú a my držíme zobáky. ?
Reakcia na: moloth #48:
India 12 ks do 1975 (kľud a vyrovnaná politická situácia tam je vďaka dlhoročnej britskej koloniálnej nadvláde a členstvu v British Commonwealth dodnes), Irak 100 ks 1979 - 1982 (nezmenená politická situácia do 2003), Sýria 25 ks 1983 (politická situácia nezmenená do 2010). Prečo od nás nanakupovali ďalej tieto výborné lokomotívy?
To už dávno bolo vonku, že tieto nátery majú v Teheráne. Tam asi tak skoro nové trolejbusy mať nebudú v tom chaose a bezvládí ? A pri tom 30-40 rokov nazad to boli celkom sekularizované štáty kde bol poriadok a žiadny ozbrojený fanatizmus a veselo sme im dodávali zo Škody a ČKD dopravácku techniku. Napr. Sýria, Irák a India brali ČME3 s mierne nižším výkonom a úpravami aby zvládali tamojšie extrémne podnebie.
Reakcia na: Sawuel #46:
Nájdi 10 rozdielov ? :
Reakcia na: S499.1023 #45:
Ďakujem za vysvetlenie a ja som bol na to hrdý 😃
Reakcia na: Sawuel #43:
Žiaden "váš lak" neexistuje. To je lak pre České Budějovice, ktoré sa k nemu dostali tak, že dostali trolejbusy z dodávky pre Teherán, takže máte teheránsky lak ? .
Reakcia na: S499.1023 #30:
Tak je pravda že teraz už prototypovanie nie je v móde. Všetko sa nasimuluje v PC a urobí sa predvádzací model. Čo bolo možné vidieť aj pri Škodách 29T/30T v BA. Pričom sa dosť ludí sťažovalo že tie neskoršie vyrobené boli menej kvalitné/odfláknuté, vraj viac "hučia". Osobne som ale rozdiel medzi 7501 a 7530 nezaznamenal.
Reakcia na: Mongolec #31:
Tak možno sa na predstavovaní objavia v žilinskom laku 🙂
Ak si dobre pamätám tak bola odfotená nejaká karosa b 952 z prvej série v "našom" laku v katalógu/brožúre karosy len to neviem už nikde aktuálne nájsť.

Plus, malo by byť logické že nová generácia karosérií bude lepšia ako stará. A áno nielen tieto ale aj SOR-ky tu s nami ešte 20 rokov budú 😃
Reakcia na: Bodrik #41:
Škoda Elektric má podľa Wikipédie ozatvorenú v polovici tohto zmluvu na 6 kusov 26tr v karosérii Solaris 3 generácie pre Plzeň.
Zdravím.
27tr budú v karosérii Solaris generácia 3, pretože podľa stránky na Wikipedii Škody Elektric ma uzatvorenú zmluvu až do 2018 roku na trolejbusy do Rigi z touto karosériou. Takže aj naše 27 tr budú pravdepodobne v tomto prevedení a zrejme aj 26 tr.
Reakcia na: moloth #39:
Dvornyaga is back with a new nickname!
? Veľké gratulácie do Žiliny, že po odpadkoch Škoda/SOR obohatia vozový park skutočnými vozidlami na úrovni druhého desaťročia 21. storočia! Zjavne konečne niekto zistil, že úzke uličky, minimum priestoru na státie a narýchlo zbúchané dispozičné riešenie interiéru je hodné možno tak do Indie alebo Afriky. Palec hore do Žiliny! ☺
Reakcia na: CX34 #37:
Ja nič nehovorím o (naftovom / CNG) autobuse... ?

http://solarisbus.pl/busmania/news/#3243
Reakcia na: Dispecer #35:
Samozrejme, po stránke elektronickej architektúry sú T-Bus a A-Bus úplne zhodné, nehovoriac o rozložení motorov, salónu a faktu, že to v Plzni budú robiť prvý raz.
Reakcia na: Mongolec #31:
budú to nové karosérie...
Reakcia na: CX34 #34:
Očakávaš nejaký veľký rozdiel v zaťažení kostry elektrobusu a trolejbusu? Ja osobne ani nie... ?
Reakcia na: CX34 #32:
"T-busy"
Reakcia na: CX34 #32:
Hej, a tie desiatky, možno stovky autobusov dodané predtým budeme nazývať predprototypovými?
Reakcia na: S499.1023 #30:
Vzhľadom na to, že to možno budú prvé t-busy s karosériou New Urbino, je podľa mňa pomenovanie prototypové viac než na mieste.
Reakcia na: Sawuel #29:
Hoci samotný Solaris plánuje predstaviť Trollino s novou karosériou až niekedy v priebehu tohto roka, elektrobusy už také vyrobené boli. V prospech novej karosérie hovorí:
- vyšší podiel nízkopodlažnej plochy a s tým spojená možnosť lepšieho rozmiestnenia sedadiel a miesta pre kočíky a vozíky,
- možnosť zabudovania elektromotorov priamo do náprav,
- nižšia hmotnosť vozidla a z toho vyplývajúca úspora energie.

Aj keď podľa môjho názoru i vozidlá 3. generácie vyzerajú moderne a nadčasovo, prečo nemať karosériu, ktorá je vývojovo o cca 10 rokov novšia? Tie trolejbusy tú s nami budú 12, možno aj 20 rokov. Druhá vec, s čím sa vôbec Škoda prihlásila...
Reakcia na: Sawuel #29:
Ježišmária, aké prototypové karosérie?
Reakcia na: Davidoshmhd #21:
Áno máš pravdu ale ako napísal CX34: budeme dôverovať prototypovým karosériám ??
Reakcia na: S499.1023 #27:
keby si bol nablízku, tú 152-ku pri jazde historičákov by som Ti vrelo doporučil, to je lietadlo ?
Reakcia na: trolejbus6207 #26:
Za zvukovo neprekonateľný pokladámk pobyt v motorovom vozni súpravy UV v Budapešti, dnes už bohužiaľ len na nostalgickej linke, keď som začínal do Bp chodiť, ešte každodenná realita na 41, 47, 49 a šesťdesiatkou cez Szabadság híd...
Reakcia na: Davidoshmhd #25:
nazval si to absolútne presne, je to niečo strašné, keby som mal s týmto jazdiť, asi by ma vystrelo, to už radšej hukot "hydroklasiky" 9TrH25 ?
Reakcia na: Majo #24:
Zo zvráteného trolejbusu mám dokonca aj 2 videá, celkom sranda cestovať niečim čo znie ako stará Tatramatka. ?
https://youtu.be/inv3cjHf1xg
https://youtu.be/kO0SKPgdEuo
Reakcia na: Mike #14:
V Tepliciach jazdí i prototyp zvráteného hrbatého trolejbusu SOR TN 12 A s elektrickou výzbrojou Czetro a s 2-stupňovou prevodovkou (áno, skutočne ten trolejbus preraďuje rýchlostné stupne).

V Ostrave je tiež možnosť porovnania trolejbusov s karosériou Solaris a SOR (1 hrbatý SOR TN 12 C, 1 12-metrový SOR TNB 12 a 1 článkový SOR TNB 18, všetky s elektrovýzbrojou Cegelec), ako aj Solarisov s elektrickou výzbrojou Cegelec a Škoda.
Od tohoto roku robia tusim uz len modely 4.generacie. 3.generaciu maju uz len na dobiehajuce zakazky napr. pre Budapest.
IV generačná karoséria? Potom Žilina bude prototypové mesto.
Reakcia na: Sawuel #20:
To, že ešte nie je na nete žiadna fotka neznamená, že pre Žilinu nové Solarisy dodané nebudú.
Reakcia na: MrVain #19:
Na ich stránke som nenašiel jedinú fotku trolejbusu ktorý by mal "ten" nový dizajn. Ale aspoň budú ladiť k autobusom 😃
Reakcia na: Mike #14:
kurníkšopa, ako som mohol na tie tri trojdveráky zabudnúť? ?
Reakcia na: Mike #14:
Vidíš, Teplice ako prevádzka, ktorú hejtujem kvôli nástupu prvými dverami (spolu s Chobotovom, Máriinými Kúpeľmi, Děčínom a Opavou) mojej pozornosti celkom unikli. A pritom také miestami pekné mesto s rozsiahlou trolejbusovou sieťou.
Reakcia na: Mike #15:
Nie,nepride,nebola podmienka odobrat vsetkych 20ks.
A ináč škoda - sor bola vysúťažená na 20 ks a v Za je doteraz iba 15 ks. Tých poslených 5 už ani nepríde, to sa zrušilo?
Čo sa týka sól , škodu v rôznych kasniach môžu porovnávať aj v Teplicích. (by Arriva)

http://seznam-autobusu.cz/typy/arriva-teplice/trolejbusy
Reakcia na: Dispecer #12:
prvé komentáre pri fotke naznačujú, že budú obľúbené ?
Reakcia na: S499.1023 #10:
ok, bratia Česi budú porovnávať kraťasy, Žilina budúci rok klobásy ?
Reakcia na: trolejbus6207 #9:
V Pardubiciach od vyradenia Ik280 kĺby nie sú (okrem múzejného Sanosu), takže budú porovnávať kraťasy.
P.S.: Však v Zsolne tie Solarisy tiež ešte nejazdia.
Reakcia na: S499.1023 #4:
áno, nedávno dostali 3ks, ktoré ešte nejazdia, ale myslel som podľa Teba klobásy(kĺby), takže sa ospravedlňujem za nepresné vyjadrenie ?
Reakcia na: MrVain #5:
...v bývalom Československu...
Reakcia na: MrVain #6:
Áno, do Pardubic boli nedávno dodané 30 Tr.
Reakcia na: MrVain #5:
V Ostrave som videl SOLARIS, Pardubice majú SOR aj SOLARIS???
Reakcia na: S499.1023 #4:
Pardubice sú na Slovensku?
Reakcia na: trolejbus6207 #3:
A Pardubice sú nyšt?
Gratulujem, konečne nejaký iný nový trolejbus ako troloSOR na Slovensku ? ? ?
aj keď by možno bolo lepšie, keby to bolo Trollino, aby sme vedeli porovnať prístup Solarisu s prístupom Škodovky ku riešeniu problémov so servisom, ale stále bude Žilina prvá vrámci bývalého Československa, ktorá bude môcť porovnať kvalitu troloSOLARISov s kvalitou troloSORov ?
Gratulujem a prajem Ziline, ze si vybrala dobre ?