Výsledok tendra na nové trolejbusy je známy

Výrobcom ich elektrickej časti bude Škoda, mechanickej časti SOR.

Výberové konanie na dodávku 20 nových trolejbusov pre žilinskú MHD vyhrala v súlade s očakávaniami plzenská spoločnosť Škoda Electric, ktorá sa do verejnej súťaže zapojila ako jediná, s vozidlami s mechanickou časťou od firmy SOR Libchavy. Z celkového počtu nových trolejbusov má byť polovica štandardných Škoda 30 Tr SOR a polovica článkových Škoda 31 Tr SOR. Predpokladaný príchod prvých 10 nových vozidiel (7 kĺbových a 3 krátke) je v závere tohto roka. Dovedna by mali nové trolejbusy stáť Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) 10 952 986 € s DPH.

V roku 2011 otestoval žilinský mestský dopravca na svojich linkách autobusy SOR NB 12 City a Solaris Urbino 12 s cieľom porovnať ich mechanickú časť. Aj na základe tohto porovnania sa mal rozhodovať pri výbere dodávateľa nových trolejbusov (zabezpečiť priamo skúšobnú prevádzku trolejbusov by bolo pre DPMŽ z viacerých hľadísk náročnejšie), no porovnanie nakoniec nezavážilo. Svoje pocity z uvedených dvoch vozidiel mohla vyjadriť aj verejnosť prostredníctvom Internetu. Na našom portáli prebiehala od 18. 2. do 14. 3. 2012 anketa s otázkou: Ktorým z autobusov testovaných minulý rok sa vám lepšie cestovalo?, na ktorú odpovedalo zo 141 respondentov 52% Solaris Urbino 12 a iba 13% SOR NB 12 City (ostatní hlasujúci cestovali len jedným alebo necestovali ani jedným zo spomenutých vozidiel). Aj v anketách na stránke dopravného podniku obstál lepšie Solaris ako SOR. Od 15. 6. do 22. 7. 2012 prebiehala na iMHD.sk anketa s otázkou Trolejbusmi s karosériou od ktorého výrobcu by ste sa v Žiline radi v budúcnosti vozili?, ktorej sa zúčastnilo 503 respondentov. Z desiatich uvedených výrobcov si vybralo najviac hlasujúcich opäť Solaris (32%), na druhom mieste skončil Irisbus s karosériou Citelis (21%), na treťom mieste Irisbus s karosériou Cristalis (5%); SOR skončil až štvrtom mieste (4%) spolu s ďalšími tromi producentmi karosérií.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Trošku som hladal a našiel len príklad tendra do Cagliari 16 trolejbusov 26 Tr. je okolo 7,9 miliona eur.
Je to už ako to je a ja som rád aj za to čo do Žiliny príde. Tie SORky su sympatické a posunie to uroven cestovania v Žiline o hodne vyššie.
Reakcia na: marek231 #9:
Solaris sa do obstarávania z pochopiteľných dôvodov neprihlásil, takže nemôžeme vedieť akú cenu by ponúkol pre Žilinu (tá by zrejme ostala pri nezvíťazení tajná aj tak). Jediné čo sa dá nájsť (a párkrát to bolo za posledný polrok aj tu v diskusii vytiahnuté) sú čiastky z tlačových správ, za aké nakupujú Solarisy iné mestá mimo SR. A podľa toho sa nezdajú byť drahé.
Vie niekto aký cenový rozdiel bol medzi nákupom Solarisov a SORiek???Predpokladam z lajického odhadu že ten Solaris asi najlacnejší nie je...alebo sa mýlim???
..Jeden z paradoxov na Slovensku je ten že o takých veciach ako je napr. tender na nové vozidlá rozhoduju zmrdi, ktorí sa v tom nikdy v živote voziť nebudú. Dpc s nimi
Reakcia na: Pilgrim #6:
Nie je dolezite co si zvolia šotodeti,ale kto, ako a koľko podplatí a kto podlezie cenu.
najviac percent získal Solaris a oni zvolia SOR...debilita a ignorácia jak hrom ? ?
Úprimnú sústrasť do Žiliny posielam. Snáď si aspoň BA vysúťaží niečo normálne ?
inac stale v kutiku duse som veril v skode 27tr solaris.Co uz,neurobime nic.
to že dodajú SORy len svečí o Slovenskej logike
a kedy maju byt dodane, nikde to neviem najst