Prehľad udalostí v MHD v roku 2011

Nová tarifa a nulová obnova vozidlového parku. Aj taký bol rok 2011 v žilinskej mestskej doprave.

Infraštruktúra a organizácia dopravy

15. januára bola do užívania odovzdaná nová konečná zastávka v Bytčici, kam boli predĺžené linky 2022 z pôvodnej konečnej zastávky Kultúrny dom. K rovnakému termínu došlo k posunu posledného spoja nočnej linky 50 so zámerom lepšie nadviazať na prvý ranný rýchlik do Bratislavy.

Rekonštrukcia mostného objektu na ceste I/18 si v mesiacoch júl – október vynútila obchádzkovú trasu linky 31. Od augusta do októbra pre opravu oporného múru premávala linka 30 vo Vraní len po zastávku Jastrabia, v októbri zase pre výstavbu kanalizácie vo vybraných časoch premávala linka 24 v Trnovom len po zastávku Horná Trnovská.

V októbri a novembri bolo na Obvodovej ulici v úseku medzi zastávkami Poľná a Smreková v súvislosti so stavbou komunikácie z Obvodovej ulice na parkovisko vznikajúceho obchodného centra TESCO postavených niekoľko nových trolejbusových trakčných stožiarov, ktoré nahradili pôvodné v iných polohách. Vyvolaná prekládka trolejového vedenia prebiehala za úplnej výluky trolejbusovej dopravy v meste.

V decembri jazdil na rôznych linkách vianočný trolejbus - vyzdobené vozidlo Škoda 14 Tr #217.

Aj v tomto roku sa zvýšil počet zastávok s Kasselským obrubníkom, umožňujúcim zastavovanie vozidiel až tesne pri obrubníku, a tým bezbariérový nástup a výstup.

Tarifa

Od 1. októbra platí nová tarifa MHD. Znížený bol počet druhov predplatných cestovných lístkov na viac ciest. Zároveň došlo k úprave cestovného – ceny jednorazových a predplatných lístkov na viac ciest s zvýšili, v prípade predplatných lístkov kategórie EXTRA (na neobmedzený počet ciest) došlo k zníženiu ceny. Základný cestovný lístok stojí po novom 0,65 €, jednopásmový (do 5 zastávok) 0,55 €.

Vozidlový park

V roku 2011 nezakúpil Dopravný podnik mesta Žiliny žiadny nový trolejbus ani autobus. Pokračovalo sa len s generálnymi opravami trolejbusov v DSZO #228). Viaceré trolejbusy (#202, 204) a autobusy (#52, 103) boli vyradené, avšak bez náhrady.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja to nevidím az tak cierne.. nechame uhnit posledny trolejbus, predame trakcne vedenie, meniarne a nakupime dostojnejsie sluzobne auta (tie fabie moc dostojne niesu)..

cestujucich je tolko, ze nejake to zvysenie ceny sa nemoze predsa prejavit

a tie oznacniky? vsak treba byt komercny, co tam po cestovnych poriadkoch, hlavne ze je tam reklama na plasticku chirurgiu. Tam sa tocia vacsie prachy ako v doprave.

Reakcia na: Valec #1:
Väčšina (ak nie všetky) nové označníky boli namontované ešte v roku 2010.
No citam, citam, celkom pekne plany... ale su realne? Pocita rozpocet mesta s nakupom vozidiel? Boli uz vypisane verejne obstaravania na vozidla?
Plány na ďalšie roky sa nachádzajú v materiáli s cieľmi a stratégiou DPMŽ, ktorý bol schválený mestskými poslancami. Odkaz naň tu bol asi pred 3 - 4 mesiacmi v diskusnom fóre. Už zostáva "iba" napĺňať vytýčené ciele.
Nehodil by sa tu aj nejaky clanok ohladne planov do roku 2012 ako je na jednej nemenovanej stranke o MHD v Brne? Ja viem, ze v pripade Ziliny by to bolo asi neprijemne citanie, ale aj tak by sa to tu hodilo, aby clovek vedel, ze co ho ne(caka) 😃
To sa ani nedá čítať!!!!
Nebol rok 2011 aj rokom montáže zastávkových "reklamníkov"?