Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pomaranc #2476:
L4/14 jazdili neskôr so zachádzkou k Polícii a otočením na Rondli, viacero spojov však bolo vynechaných, lebo pri nehode uviazli až tri po sebe idúce spoje linky 14.
Pri autobusových linkách sa využívala obchádzka po uliciach Predmestská, Na Horevaží a Hviezdoslavova, neskôr sa išlo aj priamo cez autobusovú stanicu. Obchádzku využila aj #302 na jednom zo spojov L3.
Dnes ráno okolo 7:30 podľa info z DP pri autobusovej stanici na ul. 1. mája bližšie k železničnej stanici smrteľná nehoda - zrazenie choda (bus SAD Prievidza).
Zatiaľ známe výlukové trasy:
- L3 od nemocnice k polícií a otočka cez rondel
- L4/14 v úseku Predmestská - Komenského premáva cez V. Okružnú, okolo Auparku
- L6 od nemocnice k polícií
- L22 od Kysuckej cez Hurbanovu a políciu k Hálkovej
- L30 od Kysuckej cez Hurbanovu a políciu k nemocnici
- L24, 26 a 31 nevedno ako premávajú ... doplňte kto vie prosím.👍

https://www.zilinak.sk/prispevky/17558/aktualne-v-centre-ziliny-doslo-k-tragickej-nehode-autobus-zrazil-chodca-na-priechode
Reakcia na: Dispecer #2474:
Výpadok meniarne je najhorší, trvá väčšinou hodiny než sa porucha odstráni, tiež dochádza k poškodeniam trakčného vedenia,
to sa dá opraviť rýchlejšie. Ale ešte tu máme časté výpadky prúdu vďaka dodávateľovi, a aj nejaké dopravné nehody.
Kompletná rekonštrukcia infraštruktúry je naplánovaná a schválená, no potrvá niekoľko rokov kým sa úplne zrealizuje,
ale ani potom nebude prevádzka trolejbusov úplne bezproblémová kvôli min. posledným dvom vyššie uvedeným dôvodom.
Reakcia na: TB94 #2473:
"Priemerne 1x mesačne to rachne, dôvody sa stále opakujú. Neodporúčam v budúcnosti nakupovať iné ako parciálne vozidlá,
a pokiaľ je to hradené z EU-fondov tak sa obyčajné už vôbec nevyplatia (a elektrobusy sú blbosť, parciály sú absolútne neporaziteľné, pokiaľ nerachnú všetky meniarne naraz, čo sa ešte nestalo)."
Ja by som skôr odporučil konečne zrekonštruovať meniarne, ešte pred pár rokmi (netuším aká je situácia teraz, ale neočakávam zmenu) boli poruchy na meniarňach významným dôvodom výpadkov trolejbusovej dopravy.
Reakcia na: Mongolec #2472:
Aby toho nebolo dosť, už o niekoľko dní v nasledujúcom týždni začiatkom júna nastal problém počas popoludňajšej špičky,
vtedy som skúsil ten ich ''náhradný elektrobus'' L3 s číslom 30X
http://www.dpmz.sk/n797/

Celkovo som za posledný rok napočítal už niečo vyše 10 udalostí keď boli vážnejšie obmedzenia v TB-doprave,
vie to niekto porovnať s inými mestami?
Priemerne 1x mesačne to rachne, dôvody sa stále opakujú. Neodporúčam v budúcnosti nakupovať iné ako parciálne vozidlá,
a pokiaľ je to hradené z EU-fondov tak sa obyčajné už vôbec nevyplatia
(a elektrobusy sú blbosť, parciály sú absolútne neporaziteľné, pokiaľ nerachnú všetky meniarne naraz, čo sa ešte nestalo).
Reakcia na: TB94 #2470:
Cestujúci sa to okrem toho veľmi stručného oznamu na dpmz.sk ani veľmi nemali ako dozvedieť. V dispečerských hláseniach na MyBus tiež nič nebolo uvedené. Aplikácia navyše vôbec nezobrazovala polovicu náhradných autobusov.

Vzhľadom na pokročilú hodinu sa nevyužili ani "baterkové" trolejbusy, ktoré cez pracovné dni končia po 16. a 19. hodine. Neboli ani dodatočne vytiahnuté, možno boli na dielni.

Prekvapilo ma, že hoci bol ten úsek odpojený niečo po 21. hodine (v trvaní skoro 2 hodiny), tak ešte aj o pol desiatej vchádzali na zastávku Polícia či z druhej strany na Hliny a Bôrik trolejbusy, ktoré nemali kam pokračovať a ostali uviaznuté. Takto sa postupne zablokovala celá výprava liniek 3, 4 a 5. Pritom časť vozov z L4 mohla jazdiť po Políciu (v smere na Hájik) s otočkou na Rondli a napojením sa na najbližší zastávkový odchod pre L14.
Pri takýchto udalostiach sa tiež zvyknú po zastávkach a konečných zbierať vodiči z trolejbusov, ktorí idú do vozovne pre autobusy. Možno by bolo rýchlejšie, keby sa vodiči, ktorí majú kadiaľ prejsť presunuli k vozovni na Košickej manipulačne (zastávka je veľká na odparkovanie aspoň 2 ks trolejbusov).
Reakcia na: Bmpeer #2465:
Už som to tu písal x-krát. To o tom "stále rovnakom" paušále je brutálne zjednodušenie a elektrodogmatošotoblud. Platí sa za rezervovanú kapacitu, za nadspotrebu AJ podspotrebu.
http://www.dpmz.sk/n795/

V utorok večer, keď cestuje takmer nikto, musel byť kvôli oprave odpojený úsek 1.8 (porucha pri nemocnici, asi križovatka pri pumpe), takže okrem odchýlenej L6 cez Predmestskú vozy ostatných liniek ostali stáť, napr. 2 dlhé + #259 smer centrum na Mostnej, L4 smer Hliny na Komenského za zákrutou na hranici 1.7/1.8
22:44 šla prázdna L5 #29 cez Mostnú na SO, zrejme 25 minút meškajúci spoj, krátko za ňou náhradná posledná L4 podľa CP,
L3 neviem, ani čo bolo predtým, keby sa to stalo o pár hodín skôr, stovky (ne)cestujúcich by nadávali že síce cestovné nehorázne zvýšené, ale ostatné klasika ...
Vďaka dobrému načasovaniu o tom našťastie nikto ani netuší 🤐

https://imhd.sk/za/mapa-schema/1924/Trolejbusové-dráhy-20180401
Reakcia na: Dispecer #2466:
Podľa zverejnenej zmluvy sú ceny nasledovné:
- vysoký tarif (po-pia 6:00 - 22:00) 78,40 €/MWh
- nízky tarif (po-pia 22:00 - 6:00) 59,43 €/MWh
- víkendový tarif (so-ne) 60,55 €/MWh

Pre zaujímavosť uvádzam ceny spred piatich rokov, zo zmluvy na r. 2016: 48,55 € / 35,47 € / 36,24 €
Reakcia na: Mongolec #2459:
Pri trolejbusoch sa nedá hovoriť o nejakej úspore, skôr by to riešilo vizuálny problém s prázdnymi vozidlami.
Reakcia na: Mongolec #2464:
Nesledoval som to, ale osobne sa skôr domnievam, že ten jeden pár spojov navyše robilo iné vozidlo, nakoľko všetky linky štartovali až neskôr... Ak by to robila nočná, zbytočne by to stálo hodinu na stanici. 🙂
Reakcia na: Bmpeer #2465:
A nie je v noci lacnejšia elektrina? 🙃
Reakcia na: Mongolec #2463:
Neviem no, nemám štatistiky koľko žerie kĺbový trolejbus oproti krátkemu, u môjho zamestnávateľa máme iba kĺbové. Ale už to určite nebude rozdiel ako medzi jednomotorovou 14 Tr a dvojmotorovou 15 Tr.

A navyše - mýlim sa, keď tvrdím, že sa platí za elektrinu rovnaký paušál či je vonku 20 sólo vozidiel alebo 20 kĺbových? Alebo ideme počítať ešte aj o koľko pneumatík naviac spotrebujeme vypravením vozidiel, ktoré majú o 4 pneumatiky viac?
Reakcia na: TomoSK #2460:
Na Nový rok bol ešte jeden pár spojov navyše a večer predtým robieva L30 (cca 170 km). 🙂
Reakcia na: Bmpeer #2462:
Cez pracovné dni súhlasím, skôr som narážal na "lockdownové" víkendy a sviatky, kedy je vo vozidlách naraz často iba jednociferný počet cestujúcich.
Reakcia na: Mongolec #2459:
Ja si stojím za názorom, že ak sú k dispozícii väčšie vozidlá, nech sa vypravujú tie. Aspoň môžu byť cestujúci ďalej od seba..
Reakcia na: Mongolec #2459:
K tomuto sa zrejme pristupuje rovnako, ako v Košiciach - ak je raz ku službe napísaný veľký autobus, bude tam aj keby motyky padali. Niečo ako operatívnosť je slovo krajne neznáme, ba až neslušné. 🙂
Reakcia na: Mongolec #2458:
Meniť sa podľa všetkého nemenili, možno sa priebežne dobíjala. Domnievam sa však, že pri charaktere nočnej linky počas silvestra-nesilvestra by zvládla v pohode odjazdiť tie štyri páry spojov aj bez dobíjania.
V súčasnej situácii by som čakal, že sa budú cez voľné dni (Vianoce, Nový rok a teraz aj víkendy) vypravovať v maximálnej možnej miere krátke trolejbusy. Alebo je úspora nákladov v takomto prípade zanedbateľná?
#29 tam cez voľné dni nestojí?
Dobíjala sa #351 pod trolejmi (napr. Stodolova) či ju v polovici služby stiahli za #352?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.