Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mongolec #22958:
Tych pár ktore dali zošrotovat boli na tom najhoršie... Zlomené , pohnite atď .. preto ich zobrali len pár ostatné ešte čakajú na možných záujemcov napríklad 40 je už predaná a 04 má tiež nejakého záujemcu ale ostatné neviem ak sa nepredajú pôjdu tiež
Reakcia na: Mongolec #22957:
Dúfam máš pravdu, každú chvíľu nachádzam nejaký rozsiahly dokument, že zabijem pol dňa kým to očami len narýchlo prebehnem, nieto ešte podrobne študovať a zisťovať ktorý je aktuálnejší ako iný.

Každopádne, riešenie dopravy v ZA a širokom okolí je permanentne poriadne pozadu oproti reálnej potrebe, neviem či vôbec niekedy dôjde k zlepšeniu alebo sa situácia bude stále len pomaly zhoršovať až k neúnosnosti. Obsiahle dokumenty sa produkujú, ale čo z toho?!
Reakcia na: Tomáš16 #22955:
Ako to, že ich najprv neponúkli na odpredaj prípadným záujemcom a až následne, v prípade neúspechu súťaže, na ekologickú likvidáciu, ako tomu bolo v prípade trolejbusov?
Reakcia na: TB94 #22956:
Je to už neaktuálny materiál. Dopravný generel je k zjednosmerneniu miernejší (iba v časti Veľkej okružnej, ale so zachovaním protismerného vyhradeného pruhu pre MHD).
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/uzemny-generel-dopravy-mesta-zilina
http://www.zilina.sk/userfiles/2013/Strategicky_plan_rozvoja_mesta_Zilina_do_roku_2025.pdf

Neviem či a kedy by sa to mohlo reálne stať, ale najväčšia hrozba pre súčasné linkové vedenie je uvažované zjednosmernenie niektorých ulíc v centre (strana 33, 43-47).
To by znamenalo možnosť zachovania liniek ako L3/4/16, ale totálnu ranu pre ostatné.
Niektorí tu kritizujú okružné jednosmerné linky, no v tomto prípade by to nastala situácia že buď také alebo žiadne.

Len nakupovanie nových busov a zhusťovanie intervalov niektorých liniek nepomôže, treba v boji proti autám nasadiť omnoho ťažšie kalibre, ale to je už mimo možností DPMŽ, tu už by isto nepomohla ani MHD zdarma aj keby ju boli odklepli.

Tých pár stoviek metrov BUS-pruhov ktoré je možné vyčleniť na úkor áut asi veľa nepomôže,
budovať nové kvôli zástavbe okolo ciest je väčšinou nemožné, i keď napr. od Hlín po SO priestor aspoň pre jeden teoreticky existuje, len neviem či by to bolo aj reálne možné? Na úkor zelene popri ceste, a tiež podľa toho komu to patrí, k tomu protesty ľudí z blízkych bytoviek...

Dúfam sa minimálne zrealizujú niektoré západné nadjazdy (ešte v tomto storočí) aby bolo viac únikových ciest a zaťaženie sa tak rovnomernejšie rozložilo, lebo vidíme že kompetentní v minulosti urobili všetko (i nemožné) pre to aby doprava v tomto meste čoraz viac kolabovala.
Ešte dobre že nezrušili autobusovú stanicu a nepostavili aj tam nejaké pekné obchodné centrum.
Alebo to nás ešte len čaká??

Reakcia na: dpmz04_64 #22954:
Dnes 03, 13 a 97 🙂
Dnes 10 ako prvá z tejto skupiny vyradených šla na šrotovisko 😥
Reakcia na: URBINO #22951:
Vďaka za info, doplnené do katalógu.
klbova sorka 253,s novou reklamou na Prima Banku
Priame rýchle spojenie Hypermarketu+Predmestskej s Auparkom naozaj neexistuje od zrušenia L99 (L28), takže neostáva iné ako nudná okružná jazda okolo celého centra aspoň ku Polícii. Alebo šlapať od Kotvy peši, čo aj dosť veľa ľudí absolvuje ako som si všimol. Veď je to veľmi zdravé vzľadom na veľkú kvalitu ovzdušia v okolí tých dvoch križovatiek na Okružnej.

Linkovanie sa dá ešte aj inak k dokonalosti ''vylepšiť'', aby sa odbúrali zbytočne zdvojené spoje na dlhých úsekoch:

L20 = BY-Pažite-SO (cez križovatku Metro) a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L62 = [Colnica]-Kamenná-SO a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L1 = Dubeň-VL (sv.CaM)-Košická-Aupark-Polícia-Hálkova-Kragujevská-DPMŽ-HA

V špičke intervaly 10,12 alebo 15,20 min. podľa situácie s vodičmi, vozmi a vzkm a nech každý prestupuje z busov (príp. parciálov) na najbližšie trolejbusové linky (hlavne L4/14 interval 6-8 min. aby prestup nebol traumou, niekde som čítal že sa cestujúci vyjadrili že max. do 5-7 min. nie je veľký problém čakať pri prestupe).

Ušetriť by sa dalo napr. hlavne zrušením spojov v intervale 1h na L7, lebo to je diskriminačné že niekomu náhodou taký spoj zapasuje a niekomu inému čo by ho potreboval o 15-30 min. skôr či neskôr tak nejde a aj tak musí ísť inak s prestupom. Takže mimo špičky prestupovať pekne všetci spravodlivo. A v špičke buď 15-20 min. interval, alebo radšej nič.

Na autobusových linkách by mal byť počas dňa najhorší interval max. 30 min. a na TB max. 20 aby to bolo atraktívne, to momentálne neplatí (pre L1, L7 a veľa busových), takže čo najviac busových liniek skrátiť k najbližším frekventovaným zastávkam a radšej nech sa 2x viac otočia pri zachovaní vzkm aby sa nenavýšili lebo mesto na to nemá napriek tomu že vďaka EU fondom ušetrí kumulovane snáď desiatky miliónov a ani nemusí brať úver na vozidlá nakupované v počte 1 kus ročne.
Tak, parádny návrh, už len dúfam že niekto z DPMŽ aj z tohoto niekedy niečo použije.
Reakcia na: cesare.mori.666 #22946:
Je fajn, že si taký jednoduchý, že sa prezradíš okamžite.
Reakcia na: URBINO #22945:
Vie, však mapu si otvoriť vie 😃 Narážal vecne na to, že viesť linku 7 a ešte jej deriváty ako 67 a 62 s minimom spojov je bláznovstvo. Ja osobne by som z Hájika k L6 a L27 nepridával nič. Na Vlčince cez Predmestskú ak chcú ísť, tak prestup na frekventovanú L14, príp. ako som navrhoval L20 s klbákmi a intervalom 15/30/15//60 z Auparku na Predmestskú a ďalej ako L26 na Rosinskú s pokračovaním na Matice Slovenskej. A na Kamennú sa dá dostať pohodlne prestupom na Závodskej na L26. Také kvantá ľudí z Hájika na Kamennú isto nejazdia a obsluha na Hájik trpí skôr tým, že na úkor L6 jazdí v centre jednosmerná L16 a potom L7, ktorá centrum lízne iba pri Polícií, pričom zbytočne ide duplicitne neraz za L4/14 od Vlčiniec až po Políciu v závese 1-5 minút a to aj neskoro večer a potom 20-25 minút nič nejde. To sú výkony, ktoré by sa dali využiť na posilnenie L6 a 4/14 večer a v sedle.
Reakcia na: Dispecer #22941:
Stačilo. Prečo nie? Prestup je to v pohode, bežne sa takto na zastávkach na križovatke prestupuje v iných mestách, resp. hlavne mimo Slovenska, len zatiaľ to väčšina miest neprekusla a radšej namiesto jednej linky každých 15 minút budú mať 4 linky raz za hodinu. A potom sa divím, že prečo stále viac a viac ľudí ide autom. Nie kvôli prestupom ale roztrieštenosti spojov medzi zbytočne veľké množstvo liniek. Nehovoriac o bordel systéme na linkách 20 až 31. Schválne som si prešiel napr. Nitru, Prešov alebo aj BB, kde linku premávajúce 1-3x za hodinu sú a premávajú v intervaloch ako napr. 21+22 v BB. Prečo to v Žiline nejde nastaviť tuším - výhovorky a staré známe "nikdysatotaknerobilo" + "občaniabynepochopili". Zmeny bolia. Nuž je pohodlnejšie sa vyhovárať, než vysvetľovať. Inak ma napadlo, že namiesto liniek 20 a 22 by mohli urobiť z Bytčice jednu linku s intervalom 15/30/15//60, ktorú by cez pracovný deň obsluhovali kĺbové autobusy. Keď už ich chce Žilina tak nakupovať, tak nech aspoň jazdia aj a nie, že vybehnú keď tak na linku 25 raz za 8 hodín. Keďže od Bytčice ide k železničnej stanici vlak a aj prímestská autobusová doprava v hojnom počte, tak by som linku 20 alebo 22 (už číslovanie každému podľa chuti) poslal od Auparku na Predmestskú a tam by nahradila linku 20 a 26 na Rosinskú, VÚVT kam by prišla po trase L26 a prešla by na Vlčince na Matice Slovenskej, kde by končila. Vzniklo by tak spojenie od Hálkovej a Auparku priamo na Predmestskú, čo je spojenie, ktoré dnes neexistuje a myslím, že by sa celkom žišlo pre istú variáciu, aby nejazdilo všetko od Predmestskej na železničnú stanicu (24, 26 aj 31 poza TESCO) ale aj na Veľkú okružnú priamo.
Reakcia na: S499.1023 #22944:
V ZA nebyvas,bez urážky,nevieš,o akej linke a trase debatuje.
Reakcia na: URBINO #22942:
Raz denne, prípadne obdeň odkiaľkoľvek kamkoľvek? To je tá správna MHD?
Reakcia na: Dispecer #22941:
To nemyslis vazne,ak mam prestupovat na Policii,to potom zrusme mhd a jazdime autami.
Reakcia na: Mongolec #22940:
Nestačilo by namiesto linky 7 urobiť garantovaný prestup z 6/16 na 4 (resp. v opačnom smere zo 14 na 6/16) na zastávke Polícia? (Samozrejme, za predpokladu normálnej časovej tarify.)

I keď úplný ideál by bol skrátiť vzdialenosť medzi jednotlivými stanovišťami...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.