Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mongolec #22839:
L62 - konečne sa mi ten dokument podarilo nájsť, nabudúce daj rovno link prosím (je to úplne na konci)

enviroportal.sk/eia/dokument/244722

Trasa HA - Kamenná - SO - VL je priam dokonalá, spája všetky sídliská okrem Hlín s Kamennou, možno ešte by to chcelo zachádzať v Bánovej k Cintorínu kvôli pekárni (minúta navyše - 50m), a ešte je aj záliv na Bitarovskej medzi Rajčiankou a Kamennou kde by mohla byť ďalšia zastávka aspoň v jednom smere, keďže zastávka Domáce potreby je až stovky metrov ďalej, prípadne vybudovať novú aj oproti.
Ale pokračovanie od VL na Kysuckú sa mi zdá priveľmi duplicitné s inými linkami (1,6,30), navyše v špičke by sa zasekli vozidlá v centre, a aj kvôli tomu nasadzovať viac vozidiel? (zo ŽS na Kamennú premáva L26, smer Kaufland-UNI L30, tam skôr zhustiť L30 od ŽS).
Lebo už takto mi to vychádza že dve vozidlá HA-VL by to ledva za polhodinu stíhali otáčať, skôr by to chcelo na VL urobiť okruh poza OSBD nech neprechádza tie isté zastávky 2x a konečná by tak mohla byť len na Hájiku, ak by linka nekončila už na Matice slovenskej.

V dokumente na začiatku sa spomínajú aj uvažované úpravy L7 skrátením cez Centrálnu (keďže Hájik-MAX by riešila L62) a spomenutá je aj L16 poza Políciu okolo škôl v smere na Hájik.
Reakcia na: Mongolec #22898:
To mi je jasné. Tento príspevok mal byť odpoveď na otázku: "Myslíte že by sa dali parciály využiť v ďalekej budúcnosti na takmer všetkých linkách?"
Reakcia na: Sawuel #22897:
Z číslovania liniek usudzujem, že sa tieto trolejbusy budú vyskytovať na linkách 6X. Teda cez víkendy to vidím na L67 a cez pracovné dni na zamýšľanej L62.
Reakcia na: TB94 #22896:
Ja by som to tak optimisticky nevidel.
L26 - je pre parciál ako stvorená (po dobudovaní trate v centre). Pod trolejom Závodská - Košická.
L21 - druhá najvhodnejšia (po dobudovaní trate v centre). Pod trolejom úsek Žitná - Hurbanova.
To by mohlo fungovať.
L30 - nasledujúci kandidát. Trolej Žel. stanica - Vysokoškolákov.
Tieto linky mi prídu ako najvhodnejšie podľa pomeru dĺžky trasy mimo trolejového vedenia.

Pri L22 som skeptik. Jedine ak by bol zatrolejovaný úsek do Bytčice (ako sa dávnejšie plánovalo pre L2 - TBUS). Prípadne zatrolejovaný úsek aspoň čiastočne. Potom by to bolo super zároveň aj s L20.

L27 - iba po dobudovaní trate na Hájik. Poradia Hájik - Hurbanova. Trolej Stodolova - Kvačalova a Hálkova - Hurbanova (iba v smere z Háika). Do Zástrania do toho kopca je to pre mňa nezmysel.

L29 - je pre mňa najrozumnejšie riešiť eBUSom keďže sa bude môcť nabíjať pri Polícií.
Rovnako eBUS na špikové poradia ostávajúcich liniek.

L31 - nemá v princípe trasu pod trolejom ak zanedbáme (Hurbanova - Žel. st.)
L24 - bez šance. Trolej Hurbanova - Košická. V Trnovskom teréne to však pre parciál nevidím.

L67 - bez komentáru. Tam to budú testovať. Snáď to bude úspešné. Pri najhoršom sa vrátia k nafte.

Zhrnutie (ak budú vybudované všetky plánované trolejové trasy):
Áno: L20*, L21, L22*, L26, L30, L67
Nie: L24, L27, L29, L31
(*) - trolej aj do Bytčice

Toľko môj subjektívny pohľad. Budem rád ak dá niekto konštruktívnu kritiku.
CP pre L67 je už aktualizovaný pre celoročnú prevádzku, už len v poznámke chýba vysvetlenie čo znamená ''X''.

http://www.zilina.sk/dokumenty/DokumentyProgramyMZ_20171128170206.pdf

A už len počkať kedy prídu tie dva parciály (odstavec 1.2, nevie niekto cca?), to by boli Solinky znovu bez autobusov, Hliny a Hájik trochu menej, aj keď tých pár víkendových naftových spojov nie až taký problém.
A prečíslovať 67 na 17 aby to bolo logickejšie, alebo nechať radšej ako je to teraz?

Myslíte že by sa dali parciály využiť v ďalekej budúcnosti na takmer všetkých linkách?
Ak s L21+22 sa reálne počíta, čisto teoreticky nevidím veľký problém ani pri ostatných linkách, okrem 27 a 29, dokonca troleje po Budatín by v takom prípade neboli úplne zbytočné (L21+22+30).
Vzhľadom na to že všetky linky prechádzajú čiastočne centrom kde sú natiahnuté troleje,
sa mi parciály zdajú výhodnejšie ako elektrobusy, cenovo aj z hľadiska priebežného nabíjania.
Západne od nás mnohé mestá idú touto cestou, vyzerá to že sa pokračuje tým čo bolo pred 100 rokmi zastavené.

https://imhd.sk/za/mapa-schema-fullscreen/1928/Dalsie-mapy-trolejbusovych-drah-Planovany-rozvoj-trolejbusovych-trati-2018
Reakcia na: Sawuel #22893:
Nemá. Dal som ju preč. Ďakujem.
Reakcia na: dpmz04_64 #22892:
Milý užívateľ, nie sme povinní uverejniť akýkoľvek obrazový materiál, ktorý nám pošlete, máme svoje kritériá na kvalitu a niektoré (mobilným telefónom zhotovené) obrázky, ktoré ste nám poslali, sme neuverejnili práve preto, že ich nespĺňali.
Malá poznámka: Má zastávka Rosinská, VÚVT zmysel v CP L24 Trnové -> Mesto keď tam už žiadny spoj nezachádza ?
Reakcia na: Škoda7 #22891:
Veď oni sú neschopní vo všetkých smeroch . Ja som im poslal že toľko fotiek a zo 4 fotiek dali len jednu a aj tu asi po 3 mesiacoch takže asi tak
Vianočný trolejbus je pekný, no vyhrať s ním sa dalo aj viac... uvítal by som aktualizáciu evidenčného stavu vozidiel autobusov a trolejbusov, nakoľko mnohé z nich už boli vyradené a voz #89 - by mal mať v poznámke popis - historické vozidlo... Ď 🙂 😉 👍
Reakcia na: TB94 #22888:
Veď vianočný trolejbus má DPMŽ už zopár rokov, nie?
Prudko ilustračne - "ODJAZD ZA" je konečne minulosťou.
L67 by sa tu už zišlo aktualizovať, kto nepozrie na stránku DPMŽ tak si pomyslí že je v zime mimo prevádzky, tiež som na to od leta zabudol (aj keď sú to len 4+3 spoje denne cez víkend):

https://imhd.sk/za/doc/sk/17586/Zmeny-v-MHD-od-1-7-2018#
(spoje, ktoré začnú premávať od októbra zatiaľ z dôvodu prehľadnosti CP na iMHD nie sú zobrazené)

Tak to máme síce prehľadné, ale už štvrť roka neaktuálne... to už tam ten tretí stĺpec so zimným režimom aj mohol byť, pre prípad zabudnutia ktoré nastalo, zrejme preto lebo až do konca októbra bolo leto...
Reakcia na: S499.1023 #22885:
Nie je to zakázané, tak existuje, mne to nevadí.
Aj keby tie spoje boli zadarmo, viac ľudí neodvezú, kto ich potrebuje ich využíva, ostatní spia.
Reakcia na: TB94 #22884:
Ááá, takže svoje tvrdenie o nepélatnosti "Klasikov" I a II beriem späť. Ale napriek tomu nočná tarifa existuje a nie že nie.
http://www.dpmz.sk/tarifa/

Vzhľadom na to že papierový lístok na nočnú linku sa dá kúpiť len u vodiča, tak je logické že nebude za 0,65 ale 1,20. Viac sa ale oplatí SMS.

Tarifa platná od 1.1.2018 (PDF)
Zásady používania predplatných lístkov na viac ciest:
33) Predplatný lístok platí aj na nočné spoje (23.00 – 05.00 hod.), vrátane elektronických
prenosných lístkov [strana 17/23]
Reakcia na: Jozef #22882:
Takže základný cestovný lístok za 65 centov platí aj na nočnú dopravu? Neplatí. Jozef, manipulovať vieš pekne ale niektorí ľudia nie sú až takí sprostí, keď ešte aj v tarife je čierne na bielom napísané "NOČNÁ TARIFA". Cestovný lístok z vašich slávnych predplatných lístkov KLASIK I a KLASIK II taktiež na nočné spoje neplatí a nie je to tak dávno, čo ste v Žiline mali svetový unikát - 24-hodinový CL s platnosťou tuším 20 či 19 hodín, keďže tento v nočných spojoch taktiež neplatil.
Reakcia na: N/A #22876:
Predplatný lístok platí aj na nočné spoje (23.00 – 05.00 hod.), vrátane elektronických prenosných lístkov. Veľká skupina obyvateľov má nárok na bezplatnú dopravu a zanedbateľná časť cestujúcich si kupuje lístok u vodiča a ten je stanovený či vo dne alebo v noci na 1,20 eura. Teda nie je stanovená osobitná tarifa.
Reakcia na: N/A #22876:
Lístok na štyri zastávky neexistuje. Možno si si ho pomýlil s jednopásmovým, ktorý možno použiť na cestu v dĺžke maximálne do 5 ľubovoľných po sebe idúcich zastávok na jednom spoji (bez prestupu). Toľko na vysvetlenie z tarify.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.