Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #22779:
Pýtal som sa na to priamo pána Šimka z DP a dostal som odpoveď, že DP plánuje zachovať ako historické vozidlá Škoda 14Tr #213), Škoda 15Tr #228), Karosa B 732 #89), Karosa B 961E (pravdepodobne #115) a medzi vodičmi sa hovorí, že by historická mala byť aj Karosa B 952E #12), tak sa necháme prekvapiť, aká bude realita. Tá 15Tr by sa podľa slov Šimka mala zachovať po vyraďovaní na jeseň, keď prídu opčné trolejbusy. Plus #219 by mala byť technologický voz a vraj počítajú, že po dva kusy zo starých Škodoviek z oboch typov by sa ponechali ako záložné.
Reakcia na: Dispecer #22778:
Ja neviem, preto sa pýtam.
Reakcia na: Miro #22777:
Už sa neráta s 213 ako s histeričákom?
Reakcia na: TeBeCe #22775:
Zostane aspoň nejaký 14Tr ako historický? Tento typ zahajoval trolejbusovú dopravu v Žiline, tak by sa patrilo, aby aspoň jeden kus zostal zachovaný.
Reakcia na: URBINO #22773:
Takže takto dopadol u súkromného zberateľa... ale ŠPZku má 😉
Toto som našiel na www.seznam-autobusu.cz
Reakcia na: Mongolec #22770:
Nechápem prečo to predkladá DPMŽ a nie objednávateľ! Veď to je čístý bordel. Zahustiť bezhlavo linky áno (zaujímalo by ma, že ak trasu má mať tá 62ka), ale žeby navrhli nejaký jednotný systém, tak to nie. A ešte ak im nikto z MsZ a MÚ nepovie zoči voči, že či si robia srandu, alebo či majú všetkých v MsZ a na MÚ za blbcov, alebo či sú oni v DPMŽ nekompletní, tak už neviem potom ...

Ak majú mať mestá a VÚCky k objednávaniu výkonov v doprave takýto lajdácky prístup, tak rovno nech sú tieto kompetencie samosprávam odobrané a nech je doprava vyňatá z dotovania z daní občanov, nech je platená iba z tržieb za lístky a tie nech sú za komerčné ceny. Dopravca tak bude prinútený si zarobiť sám na seba kvalitnou dopravou (= ponukou spojov), pretože ak ceny pôjdu hore a oni budú ponúkať to isté, čo dnes, tak pôjdú do hája. Je to síce absurdný návrh a viedlo by to veľmi rýchlo k zániku dopravy po 19-20:00 a zásadnému oslabeniu počas víkendov, ale čo iné povedať na tento bordel? Pokým nebudú dopravcovia niesť zodpovednosť za to, čo sami podsúvajú objednávateľovi ako to jediné správne a najlepšie, tak sa im v hlavách nerozbrieždi. Ale rozbrieždenie v hlavách boľševikov na teplých miestach nestojí za zruinovanie VHD, to radšej zruinovať ich zákonmi, ktoré budú na nich ako kladivo a dajú zásadné kompetencie do rúk objednávateľov skrz vyslovene imperatívy v zák. č. 56/2012 a odstránenie akéhokoľvek priestoru na lavírovanie.
Reakcia na: Sawuel #22769:
Ale DPMŽ môže ísť do prdele aj s ich paragrafom Nikdysatotaknerobilo! Dopravu a jej rozsah a parametre si objednáva mesto. Mesto má vydať záväzné podoby CP, ktoré DPMŽ bez reptania vyjazdí. Samozrejme pri tom musí mesto prihliadať na to, aby tie CP mali hlavu a pätu, aby na vykonanie každého spoja bolo na konečnej pripravené vozidlo na jeho vykonanie. Samozrejme pri začiatku a konci špičky vyznačiť spoje, na ktoré bude výjazd z vozovne (alebo výjazdový spoj aby neboli jalové vzkm) a po ktorých pôjde vozidlo do vozone (alebo vykoná dojazdový spoj).

Ideálne by bolo mať linky naskladané v intervaloch 120, 60, 30, 15 a 7-8 minút, čiže 1 spoj za 2h a potom za hodinu 1, 2, 4 alebo 8 spojov. Keby sa šlo do intervalov 120, 60, 20 a 10, tak by sa šlo na skok z 1 spoja za hodinu pri 60 min na 3 spoje za 1h pri 20 min, čo neviem či je dobré, najmä ak sa prímestská doprava v IDS má taktovať v 60, 30 a 15 min intervaloch a MHD ak má na ňu nadväzovať, tak by sa mala vyhnúť intervalu 20 a 10 minút.
Bod č. 11.
http://www.zilina.sk/userfiles/2018/zastupitelstvo/matarialy/mz20180924/Ciele%20a%20strat%C3%A9gia%20rozvoja%20MHD%20v%20%C5%BDiline%20na%20roky%202019%20a%20nasleduj%C3%BAce.pdf

Je fajn, že sa myslí na väčšiu hustotu spojov, ale aký preklad môžeme čakať, keď L3 bude podľa toho mať interval v špičke 10 min, L4/14 8 min a L5 s L6 15 min? Ideálne pri L3 a L4/14 by bolo 7,5 min.
Reakcia na: falaise #22768:
Hlavný dôvod je §Nikdysatotaknerobilo z interného predpisu DPMŽ. Každý kto je na tomto fóre, si je veľmi dobre vedomý všetkého popisaneho. Všetko tu bolo uz diskutované stačí pozrieť pár stránok dozadu. Napr celkovo existencia linky 7 je hlavne kvôli pasmovej tarife ktorá je taktiež unikát široko ďaleko.
Po návšteve ZA ma napadol dotaz, že čo bráni mestu a DPMŽ zlepšiť preklad odchodov liniek z Hájika? Odchádza L6 a 5 min po nej L16 a potom 15 minút nič. Občas pomedzi to ide L7, ktorá ale v centre stojí len na polícií. Nebolo by lepšie zrušiť radšej L7 a na jej úkor posilniť L6 a 16 na 12min v rannej špičke a 15 v poobednej, a na L4/14 skrátiť intervaly na 7-8 v špičke a 15min v sedle? Rovnako tak by bolo dobré, keby sa odstránili tie atypické intervaly ako 25, 35 a 45 minút na linkách skoro ráno a večer, či aj počas dňa a to isté platí aj o linkách 20 až 31. kde by bolo žiadúce aby sa na nich aplikovali intervaly 15, 20, 30, 60 a 120 minút a nie, že zo Zástrania idú v poobednej špičke autobusy raz v odstupe 10, 20 a inokedy 30 minút. Nech sa stanoví jednotný interval pre každú linku v ktorom bude premávať počas RŠ, sedla, PŠ a víkendu a toho nech sa držia pri tvorbe CP. Dávno aplikovaná vec v ČR a o západe ani nehovorím a funguje to skvele.
Reakcia na: serjoza #22765:
Viac info sa dozviete na mojom profile meno je to iste na insta . Je tam daco na tom ale caka sa na tych vyrobcov pretoze je to v zaruke a nasi mechanici sa v tom nemozu sprtat
Reakcia na: dpmz04_154 #22762:
Ano, #154 som uz stretol. Vies aj dovod, preco su odstavene #156 a #157?
Reakcia na: Petto #22763:
prelom sept-okt.
Kedy dostanete elektrobusy SU ?
Reakcia na: serjoza #22760:
Áno kazia sa riadne #154 už jazdí ale za to neuvidíte ešte pekne dlho napríklad #156 #157 tie sú dlhodobo a #151 ešte ani nemá ŠPZ pretože majú voľno nejaký ti čo sa o to starajú ? ?
Ako Prešovčan po ostatnej návšteve Žiliny musím uznať, že máte krajšie trolejbusy. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.