Diskusné fórum › Všeobecná diskusia
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Vikovčera, 21:35 #22914 Re:
Reakcia na #22912 od TB94:
Tak dvojdverové Ikarusy mali v origináli o dosť menej miest na státie, akurát sa zvykli prerábať sedačky na usporiadanie 2+1 aby sa to aspoň trochu kompenzovalo... (Neviem, bolo tomu tak aj v Žiline?)
Sawuelvčera, 20:27 #22913 Re:
Reakcia na #22912 od TB94:
Ja len k poslednému odstavcu. Minimálne na rannú zmenu (KIA a Mobis) sú potrebné 4 kĺby (čo som odsledoval). A to na L25, L35 a Vnútropodnikovú dopravu.
Keď sa tam prirátajú 1-2 do zálohy tak sa to = 6 kusom ktoré aktuálne máme.
Preto predpokladám že nové kĺby budú kupované hlavne na zabezpečenie výlukovej dopravy pri oprave/rekonštrukcií vedenia. Rovnako tiež už pomaly ale isto Citelisom a Karosam končí 12 ročná životnosť, tak bude treba obmenu.
TB94včera, 19:32  +1#22912 Re:
Tie roky 90e - tak natrieskané kĺbaky že špeciálne pred pol ôsmou ráno neraz nešlo takmer dvere zavrieť (toľko bolo školákov) alebo sa aj niektorí vôbec nevmestili - pri 8 minútovom intervale L4, či 6 minútovom intervale L3.
Ešte pred strolejbusovaním L4 v premávke na najvyťaženejších linkách neskutočne dymiace dvojdverové modré Ikarusy (spomínam na #5 a #7), oproti ktorým dlhé Karosy boli akoby z iného vesmíru a z nejakého dôvodu sa do nich vmestilo viac ľudí, takže sa každý modlil aby prišla Karoska ...

Spomínam a veľmi rád, ako dlhé trolejbusy situáciu v lete 1996 totálne zachránili, cesty do práce či školy od septembra prestali byť takým stresujúcim hororom, 15Tr boli v tej dobe veľmi užitočné mašinky, aj kvôli tomu hnusnému smradu ktorého bolo zrazu o dosť menej vďaka konečne odstaveným Ikarusom namiesto ktorých sa mali radšej dlhé Karosy začať vyrábať oveľa skôr.

Je to nádhera i v roku 2019 mať stále možnosť sa zviesť dlhou Karosou, i keď už nie pôvodným typom, ale aj tak treba využiť kým tu sú, ktovie dokedy, už je naplánovaný nákup ďalších 5 kĺbakov ktoré ich raz nahradia, možno aj kvôli nevyhnutným výlukám pri kompletnej obnove trolejí, keďže pre Kiu ich toľko ani netreba (?)
Frangarvčera, 17:28  +1#22911 Re:
Reakcia na #22910 od Sawuel:
Nuž ja zas pri každom pobyte v Žiline zásadne trolejbusy. Jazdia najčastejšie a spomedzi autobusových liniek si pamätám na občasné využitie linky č. 22 a bývalej 2ky (dnes č. 20). Ale zvyšok je pre mňa minimálne použiteľný, pretože odchody sú chaotické a striedajú sa rôzne odstupy od 10 po 60 min, ktoré sú deliteľné 5 bezo zvyšku, čiže aj také absurdity ako 25, 35, 50 a 55 minút. Pamätám si však jedno dobre, že linka 1 jazdila kedysi aspoň 2-4x za hodinu a jazdila z Kvačalovej cez Políciu, žel.st., Predmestskú, Košickú, Sv. Cyrila a Metoda na Maticu Slovenskú. Pri linke 5 sa mi iba marí, že mala kedysi v špičke aj 4 spoje za hodinu. Ale nestavil by som si na to. Rovnako ani na matnú spomienku na 8min interval na linke 4 by som nestavil, no keď tak možno 2 eurá 😁
Sawuelvčera, 11:13 #22910 Re:
Reakcia na #22909 od Frangar:
Trolejbusové linky som nikdy nejako extra nevyužíval. A vzhľadom na môj vek by som si 90. roky pamätal tak či tak len veľmi matne.
Príspevok mal byť len povzdych na Žilinskými CP. Ospravedlňujem sa ak moju satiru nebolo z príspevku cítiť. Dúfam že niekto bude vedieť odpovedať (samého ma to zaujíma).
Frangarvčera, 9:04 #22909 Re:
Reakcia na #22908 od Sawuel:
Čiže 4ka jazdí od nepamäti v špičkovm intervale 10 min a v sedle + víkende 20 min ? Nebolo v 90. tych rokoch tých spojov viac?
Sawuelvčera, 8:07 #22908 Re:
Reakcia na #22907 od Frangar:
Podľa toho ako sa v ZA menia CP. Tak všetky spoje sú rovnako ako teraz, max +/- 2 min vychýlené 😭
Frangar14.1.2019 21:07 #22907 Re:
Má niekto z Vás k dispozícií staré CP liniek 1, 3, 4 a 5 keď sa začala ich prevádzka a potom z ostatných rokov až do roku 2002?
dpmz04_6411.1.2019 9:58 #22906 Re:
Reakcia na #22905 od URBINO:
Diky 😁 aspoň niečo pozitívne 😆 ja mám kopu fotiek ale tiež ma to nebaví keď sa ti ani po troch mesiacoch neozvu ....
URBINO11.1.2019 5:54 #22905 Re:
Reakcia na #22901 od dpmz04_64:
len foť a posielaj,radšej nejaká fotka,ako žiadna.🙂
Bmpeer10.1.2019 9:44 #22904 Re:
Reakcia na #22903 od matis:
Dnes by som to už nezverejnil. A rovnako asi nechce ani tuto nový kolega, aby sa raz hanbil za svoje fotky. 🙂
matis10.1.2019 7:22 #22903 Re:
Reakcia na #22902 od Bmpeer:
Ako by niektoré tvoje fotky boli super..

https://imhd.sk/po/galeria-media/galerie-vyhladavanie/171658/393-linka-32-Namestie-mieru?&ref=po%2Fgalerie%3F%26gha%3DDavid%252BHanusovsky%26p%3D71&gha=David%2BHanusovsky&ghg=
Bmpeer9.1.2019 19:35 #22902 Re:
Reakcia na #22901 od dpmz04_64:
Zlatý rez nič, okolie je ostrejšie, než voz.
dpmz04_649.1.2019 12:08 #22901 Re:
Reakcia na #22894 od Majo:
Je to až tak nekvalitná fotka keď vravíte že som vám poslal nekvalitné fotky ? Diky za odpoveď

TB949.1.2019 11:10 #22900 Re:
Reakcia na #22839 od Mongolec:
L62 - konečne sa mi ten dokument podarilo nájsť, nabudúce daj rovno link prosím (je to úplne na konci)

enviroportal.sk/eia/dokument/244722

Trasa HA - Kamenná - SO - VL je priam dokonalá, spája všetky sídliská okrem Hlín s Kamennou, možno ešte by to chcelo zachádzať v Bánovej k Cintorínu kvôli pekárni (minúta navyše - 50m), a ešte je aj záliv na Bitarovskej medzi Rajčiankou a Kamennou kde by mohla byť ďalšia zastávka aspoň v jednom smere, keďže zastávka Domáce potreby je až stovky metrov ďalej, prípadne vybudovať novú aj oproti.
Ale pokračovanie od VL na Kysuckú sa mi zdá priveľmi duplicitné s inými linkami (1,6,30), navyše v špičke by sa zasekli vozidlá v centre, a aj kvôli tomu nasadzovať viac vozidiel? (zo ŽS na Kamennú premáva L26, smer Kaufland-UNI L30, tam skôr zhustiť L30 od ŽS).
Lebo už takto mi to vychádza že dve vozidlá HA-VL by to ledva za polhodinu stíhali otáčať, skôr by to chcelo na VL urobiť okruh poza OSBD nech neprechádza tie isté zastávky 2x a konečná by tak mohla byť len na Hájiku, ak by linka nekončila už na Matice slovenskej.

V dokumente na začiatku sa spomínajú aj uvažované úpravy L7 skrátením cez Centrálnu (keďže Hájik-MAX by riešila L62) a spomenutá je aj L16 poza Políciu okolo škôl v smere na Hájik.
Sawuel7.1.2019 12:02 #22899 Re:
Reakcia na #22898 od Mongolec:
To mi je jasné. Tento príspevok mal byť odpoveď na otázku: "Myslíte že by sa dali parciály využiť v ďalekej budúcnosti na takmer všetkých linkách?"
Mongolec7.1.2019 8:53 #22898 Re:
Reakcia na #22897 od Sawuel:
Z číslovania liniek usudzujem, že sa tieto trolejbusy budú vyskytovať na linkách 6X. Teda cez víkendy to vidím na L67 a cez pracovné dni na zamýšľanej L62.
Sawuel6.1.2019 21:35 #22897 Re:
Reakcia na #22896 od TB94:
Ja by som to tak optimisticky nevidel.
L26 - je pre parciál ako stvorená (po dobudovaní trate v centre). Pod trolejom Závodská - Košická.
L21 - druhá najvhodnejšia (po dobudovaní trate v centre). Pod trolejom úsek Žitná - Hurbanova.
To by mohlo fungovať.
L30 - nasledujúci kandidát. Trolej Žel. stanica - Vysokoškolákov.
Tieto linky mi prídu ako najvhodnejšie podľa pomeru dĺžky trasy mimo trolejového vedenia.

Pri L22 som skeptik. Jedine ak by bol zatrolejovaný úsek do Bytčice (ako sa dávnejšie plánovalo pre L2 - TBUS). Prípadne zatrolejovaný úsek aspoň čiastočne. Potom by to bolo super zároveň aj s L20.

L27 - iba po dobudovaní trate na Hájik. Poradia Hájik - Hurbanova. Trolej Stodolova - Kvačalova a Hálkova - Hurbanova (iba v smere z Háika). Do Zástrania do toho kopca je to pre mňa nezmysel.

L29 - je pre mňa najrozumnejšie riešiť eBUSom keďže sa bude môcť nabíjať pri Polícií.
Rovnako eBUS na špikové poradia ostávajúcich liniek.

L31 - nemá v princípe trasu pod trolejom ak zanedbáme (Hurbanova - Žel. st.)
L24 - bez šance. Trolej Hurbanova - Košická. V Trnovskom teréne to však pre parciál nevidím.

L67 - bez komentáru. Tam to budú testovať. Snáď to bude úspešné. Pri najhoršom sa vrátia k nafte.

Zhrnutie (ak budú vybudované všetky plánované trolejové trasy):
Áno: L20*, L21, L22*, L26, L30, L67
Nie: L24, L27, L29, L31
(*) - trolej aj do Bytčice

Toľko môj subjektívny pohľad. Budem rád ak dá niekto konštruktívnu kritiku.
TB946.1.2019 20:42 #22896 Re:
CP pre L67 je už aktualizovaný pre celoročnú prevádzku, už len v poznámke chýba vysvetlenie čo znamená ''X''.

http://www.zilina.sk/dokumenty/DokumentyProgramyMZ_20171128170206.pdf

A už len počkať kedy prídu tie dva parciály (odstavec 1.2, nevie niekto cca?), to by boli Solinky znovu bez autobusov, Hliny a Hájik trochu menej, aj keď tých pár víkendových naftových spojov nie až taký problém.
A prečíslovať 67 na 17 aby to bolo logickejšie, alebo nechať radšej ako je to teraz?

Myslíte že by sa dali parciály využiť v ďalekej budúcnosti na takmer všetkých linkách?
Ak s L21+22 sa reálne počíta, čisto teoreticky nevidím veľký problém ani pri ostatných linkách, okrem 27 a 29, dokonca troleje po Budatín by v takom prípade neboli úplne zbytočné (L21+22+30).
Vzhľadom na to že všetky linky prechádzajú čiastočne centrom kde sú natiahnuté troleje,
sa mi parciály zdajú výhodnejšie ako elektrobusy, cenovo aj z hľadiska priebežného nabíjania.
Západne od nás mnohé mestá idú touto cestou, vyzerá to že sa pokračuje tým čo bolo pred 100 rokmi zastavené.

https://imhd.sk/za/mapa-schema-fullscreen/1928/Dalsie-mapy-trolejbusovych-drah-Planovany-rozvoj-trolejbusovych-trati-2018
Vladimír6.1.2019 9:23 #22895 Re:
Reakcia na #22893 od Sawuel:
Nemá. Dal som ju preč. Ďakujem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.