Pozri sa, aký starý je ten príspevok... 118 bola nabúraná v marci a opravená v apríli. 117 pred necelým týždňom a opravovať sa bude keď prídu náhradné diely.
Áno, viem. A bolo to preto, lebo sa na #118 robila pravidelná údržba. V najbližších týždňoch zas očakávam odstavenie #117, bude sa robiť oprava po nehode. Takže je možné, že bude na linke 2 chodiť nejaký iný autobus.
Na linku 2 sú každý deň nasadzované dva kĺbové autobusy. Jeden robí delenú službu (tzv. týždňovku) a druhý robí zmenu. Vypravované sú busy #117 a #118. Potom poobede ešte robí pár spojov krátky voz z linky 22.
Zdar! Uz vas citam odkedy mam internet, co budu urcite cez 2 roky, a kedze som pred rokmi na bicykli slapal po ZA a skoro kazdy den pozoroval ako pokracuje vystavba novych trolejbusovych liniek a tesil sa z kazdeho dalsieho osadeneho stlpu, snad dovolite aby som obcas napisal par riadkov ?
Tiez si 'rad pozriem', ako idu dve vozidla tym istym smerom chvilku po sebe (druhe prazdne). Prijemny to pocit, ked viem ze na inej linke sa ludia tlacia alebo aspon dlho cakaju na ten ich 'jediny spoj'. L2 a L5 maju v smere na VL 9x za den skoro rovnaky cas odchodu, takze v tychto pripadoch L5 ktora ide 3 min. po L2 bude zrejme riadne natrieskana. A to chodi L2 (aj?) klbova! (len neviem ci stale alebo len popoludni mam to stastie ju vidiet ako 'dlhu').
(odpustte prip. nedostatky, ja len amater...)
L5 ma velmi nevyrovnane vykony...raz sa vezie ludi vela a inokedy zas skoro nikto...no vcera som sa napriklad stretol s velmi plnou 5-kou, niekedy poobede...v piatok napriklad okolo 18:00 chodila 5-ka velmi naplnena...Carrefour, ludia z prace... ?
Z textu nevyplýva, že kto vyslovil túto perlu. Aj táto veta je úplná nevedomosť alebo zavádzanie: "Lastovičkou v opätovnom rozvoji však bolo v roku 2005 vybudovanie zastávky pod Solinkami, o ktorej sa dvadsať rokov len hovorilo." V skutočnosti 20 rokov mesto požadovalo zastávku pod Solinkami a železnice ju stále odmietali a napokon požadovali, že ak sa zriadi zastávka Solinky, tak v úseku medzi Žilinou a Bytčicou musí byť zrušená zastávka Žilina-Zariečie. Tento tupý návrh zo železníc mesto odmietlo a muselo sa čakať ... O tejto oblasti by vedel rozprávať Juraj celú históriu. Teraz, keď sa tak pekne všetci stretli pri káve na radnici, tak nech rozprávanie premenia na skutky a na Rajeckej železnici nech vybudujú zastávky pri Váhostave a na Bratislavskej ceste. Teda o tých o ktorých sa hovorí. Alebo sa bude o tom diskutovať opäť o rok na radnici?
Mňa zaujala veta: "A DPMŽ sa chce v budúcnosti orientovať najmä na trolejbusy, keďže sú ekologickejšie. Mesto vidí budúcnosť verejnej dopravy v jej zatraktívnení pre cestujúcich. Ako? To vedúci oddelenia dopravy na Mestskom úrade v Žiline Vladimír Baránek zatiaľ netuší." Možno by sa mu zišlo trošku napomôcť v myslení a nielen jemu aj ostatným, ktorí si obtierajú hubu o "orientácii na trolejbusovú dopravu" a v tejto oblasti nič nerobia a do budúcna ani nepripravujú.
Ja si viem aj celkom dobre predstaviť, že keby L2 chodievala v sedle pekne v 60 min. intervale, tak na L5 by som dal 20-40 min. a tým pádom by som v úseku Vlčince - Mostná mal krásnych 20 min. aj v sedle. Podobne by sa to dalo spraviť aj v špičke. A že by to zo Soliniek až tak ideálne nevyzeralo až tak nevadí, odtiaľ má L5 aj tak význam len na Vysokoškolákov.
Tiež by mala zaujímalo, prečo nie sú L2 a L5 dobre skoordinované. Mám taký teplý subjektívny pocit, že tu uprednostnili tézu o čo najpravidelnejšom 30, resp. 20-min. intervale a taktiež striktne chceli dodržať pravidlo, že autobusová doprava sa má prispôsobiť trolejbusovej (čo je v tomto prípade na škodu, keďže L2 sa má v tomto prípade v prvom rade držať začiatkov zmien na XX:00 a XX:30 v rannej špičke a L5 sa mala tomuto podriadiť.
L5 je tradičná linka, jazdila na viac-menej rovnakej trase okolo 15 rokov. Ľudia sa jej určite znova prispôsobia. Trošičku je škoda, že sa nepodarilo skoordinovať ju s L2 (takmer v celej trase v súbehu). Nechcem ale mudrovať, neviem ako dôvody tomu zabránili.
Čo sa týka GVTD, myslím, že to bol výborný ťah.Vidieť to najmä na L3,L4,L6,L14.Tie sú vždy ako klbáky celkom vyťažené.Je však pravda, že L1 a L5 sú menej.Ale chce to čas, včera som sa stretol s tým, že sa ľudia ešte stále učia.Takže najskôr minimálne o mesiac možno robiť závery.
Nikto sa tu nemá prečo s tebou hašteriť. Stačí si pozrieť cestovný poriadok NKTD a potom GVTD.
Čo sa týka druhej otázky, tak v tomto čase nemá kto v DPMŽ vydať nejakú publikáciu o MHD v Žiline, a bohužiaľ ani zodpovední noví pracovníci nevedia o histórii DPMŽ nič a nemajú k tejto oblasti nijaký vzťah. Na druhej strane sú tu ľudia, ktorí o túto oblasť majú záujem, konkrétne na tomto fóre študent histórie, ktorý tu vystupuje pod nickom Simkoslav. Túto oblasť má z historického hľadiska od roku 1949, ale aj rokov predchádzajúcich zachytenú, a ak príde vhodný čas a nájdu sa sponzori, tak história o DPMŽ zásluhou obetavého človeka, bude vydaná. Peter Šimko je aj autor Knihy roka 2006 - „Zoznámte sa s mestom Žilina“, ktorú napísal ešte ako študent gymnázia a dnes je táto kniha odovzdávaná ako reprezentačná publikácia pri rôznych kultúrnych akciách usporiadaných Mestom Žilina. Ocenenie za prvé miesto Kniha roka 2006 získal v anonymnej súťaži prostredníctvom anketových lístkov, ktorú vyhlásila Žilinská knižnica v spolupráci s MY Žilinskými novinami.
Nemal som čas sa podrobne zapodievať ešte s s Hájikom pri GVTD, ale dnes v dopoludňajších hodinách som si všimol, že aj na L6 smerom na sídlisko Vlčince boli nasadené kĺbové trolejbusy. Ak je tu niekto z Hájika, tak môže spraviť objektívny ranný prieskum, ale nie taký ako kolegyňa zo zamestnania, ktorá ak si nesadne, tak považuje spoj za preplnený.
KT8: Žiadna linka hodinový interval nemala. Väčšinou sa jazdilo v špičke po 10 min. a v sedle po 20. A tak je to aj naďalej. Niektoré linky majú pochopiteľne intervaly trochu iné (napr. L1 po novom skutočne raz za hodinu jazdí), ale v zásade sa rozsah dopravy nemenil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Mňa zaujala veta: "A DPMŽ sa chce v budúcnosti orientovať najmä na trolejbusy, keďže sú ekologickejšie. Mesto vidí budúcnosť verejnej dopravy v jej zatraktívnení pre cestujúcich. Ako? To vedúci oddelenia dopravy na Mestskom úrade v Žiline Vladimír Baránek zatiaľ netuší." Možno by sa mu zišlo trošku napomôcť v myslení a nielen jemu aj ostatným, ktorí si obtierajú hubu o "orientácii na trolejbusovú dopravu" a v tejto oblasti nič nerobia a do budúcna ani nepripravujú.