Close

#02, route T1, Via Orsato, Panorama

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Slovakia and the world › Vehicles › Trams / Streetcars › Alstom › Lohr Industrie / NTL Translohr (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Via Orsato, Panorama
Date: 8.5.2015
Vehicle: #02
Gallery: Slovakia and the world › Venezia (Venice)
Slovakia and the world › Translohr STE4
Venezia (Venice), IT (9 Feb 2016)
Route: T1
Author: d3k0
Times viewed: 21364

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

12 Feb 2016
#29 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #28:
To bolo práve v tom mojom prvom odkaze na wiki: Translohr is criticized to be more expensive then conventional tram or light rail systems; both building and running costs are said to be higher. In addition, due to the tyres running always over the same area in the road, there is a significant rutting of the roadway.
Reply
mi.v

mi.v

12 Feb 2016
#28 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #27:
Áno, to je jasné. Lôžko je lacnejšie, ale s kratšou životnosťou. Preto môže byť zaujímavé porovnanie, či v prepočte týchto nákladov na jeden rok sú náklady na Translohr nižšie, porovnateľné alebo vyššie, ako pri klasickej trati.
Reply
S499.1023

S499.1023

11 Feb 2016
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #26:
Tomu rozumieš správne. Ale to lôžko má potom aj adekvátne kratšiu životnosť - o.i. aj preto, že, ako som už spomínal, keďže je to "guided" systém, kolesá idú vždy po presne tej istej dráhe.
Reply
mi.v

mi.v

11 Feb 2016
#26 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #25:
Tú druhú časť vety som spomínal stručne, teraz s prekladom (aj kvôli ostatným):
"so there is less disturbance of underground networks like power cables, phone lines, and sewer/water mains"
"takže je menšie narušenie podzemných sietí ako výkonových káblov, telefónnych vedení a rozvodov vody a kanalizácie".

Ako tomuto poslednému argumentu rozumiem ja (môžem sa v niečom mýliť):

1. lôžko pre trať Translohru je menej náročné na robustnosť, lebo koľajnica nie je nosná. A vedľa nej, pojazdové plochy nosných kolies môžu mať záťažové parametre porovnateľné s obyčajnou cestou. Teda stačí lôžko trate urobiť konštrukčne plytšie (menej hlboko kopať do zeme, v porovnaní s klasickým lôžkom el. trate).
2. lôžko pre trať Translohru je hmotnostne ľahšie (na jednotku dĺžky, v porovnaní s klasickým lôžkom el. trate)
3. aj vozidlá Translohru sú o niečo ľahšie ako vozidlá električky (jednotky sa nespájajú, stačia menej náročné normy pevnosti, teda ľahšie rámy). Ľahšie vozidlá + ľahšie lôžko trate => netreba prerábať niektoré inžinierske siete na vyššiu nosnosť atď.

Toto som chápal po tým, že píšu, že siete pod zemou netreba príliš prerábať v porovnaní s klasickými systémami.
Reply
Dispecer

Dispecer

11 Feb 2016
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #24:
Ja som narážal hlavne na tú druhú časť tej vety, ktorú nespomínaš:
"...so there is less disturbance of underground networks like power cables, phone lines, and sewer/water mains", pričom "power lines" som pochopil skôr ako trakčné vedenie, než napájacie káble (lebo tie potrebuješ, či máš vedenie vzdušné, alebo pod zemou - rozdiel je len v tom, kde sú umiestnené a aký je prístup k nim).
Reply
mi.v

mi.v

11 Feb 2016
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #20:
Možno sa mýlim, ale ako tú poslednú výhodu spomenuli niečo iné, nehovrí o trolejách:

"rubber tired trams don't require tracks, as steel wheeled cars do"
v preklade:
"električky na pneumatikách nepotrebujú koľajnice, aké potrebujú bežné električky"

a ďalej pokračujú, že to znamená menšie zásahy do existujúcich inžinierskych sietí. To hovorí tá veta. Myslia tým asi menej náročnú výstavbu trate.

Každopádne, v tomto článku o Šanghaji si Číňania Translohr pochvaľujú.
Reply
S499.1023

S499.1023

11 Feb 2016
#23 Rate positive Rate negative 1
Reply on: petob77 #22:
Tomu, že tu obdivuješ zvrátené dopravné systémy, o ktorých ani nič nevieš, Trottel.
Reply
petob77

petob77

11 Feb 2016
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
nie, nerozumiem. comu by som akoze mal rozumiet, troll?
Reply
S499.1023

S499.1023

11 Feb 2016
#21 Rate positive Rate negative 2
Reply on: mi.v #19:
V podstate sú to stále dookola tie dve, ktoré bolí už v mnou citovaných článkoch - menšie polomery oblúkov a lepšia stúpavosť. Električkovú trať dnes už dokážeme odhlučniť tak, že neprekáža ani vedeckým pracoviskám univerzít, no a vodiaca koľajnica Žabogumovozidla vyžaduje tiež zemné práce.
Reply
Dispecer

Dispecer

11 Feb 2016
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #19:
K tej poslednej výhode: Už existujú aj konvenčné električkové systémy, ktoré nepotrebujú trolejové vedenie. ?
Reply
mi.v

mi.v

10 Feb 2016
#19 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #9:
Je treba povdať, že iný článok wikipédie uvádza aj výhody Translohru:

https://en.wikipedia.org/wiki/Zhangjiang_Tram

Due to Economic-Technological Development Area ordinances, sound pollution must be kept to a minimum in this area. Traditional steel wheeled trams generate lots of vibration and sound during their journey. Rubber tires on the trams reduce vibration, and as a result noise, substantially. Additionally, the Zhangjiang Town roads are very hilly, and rubber tired trams can climb steeper grades than traditional trams easily. Another advantage is that rubber tired trams don't require tracks, as steel wheeled cars do, so there is less disturbance of underground networks like power cables, phone lines, and sewer/water mains.
Reply
S499.1023

S499.1023

10 Feb 2016
#18 Rate positive Rate negative 2
Reply on: petob77 #17:
Link s Parížom si sem nadával ty ale TY si nadšene kvitoval, že v Paríži ušetrili za koľajnice. Už rozumieš?
Reply
petob77

petob77

10 Feb 2016
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #11:
no hlavne ze link s parizom som sem nedaval ja. ale nevadi.?
Reply
mku81

mku81

10 Feb 2016
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #2:
Dakujem za vysvetlenie... uz mi je to jasne.?
Reply
S499.1023

S499.1023

9 Feb 2016
#15 Rate positive Rate negative 2
Reply on: Dispecer #12:
Ale tiež len vďaka tomu, že pôvodne Lohr Industries v socialistickom Žabožrútsku odkúpil štátny Fonds Stratégique d'Investissement. Aj preto to už nie je TL ale NTL.
Reply
Ike

Ike

9 Feb 2016
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #4:
Len Ťa doplním, že bežná električka napr. tiež neodstaví celú radiálu kvôli defektu ?
Reply
Dispecer

Dispecer

9 Feb 2016
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #12:
Oprava: Nie NLS, ale NTL...
:http://www.newtl.com/en/
Reply
Dispecer

Dispecer

9 Feb 2016
#12 Rate positive Rate negative
Ja len dodám, že zatiaľ, čo NLS aka TransLohr má ešte podporu výrobcu, s obdobným systémom od Bombardieru je to horšie... a tak v Caen prejdú na regulérnu električku:
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/2/6/konec-tramvaj-na-pneumatikch-v-caen-se-bl
Reply
S499.1023

S499.1023

9 Feb 2016
#11 Rate positive Rate negative 2
Reply on: petob77 #8:
Neviem, či má vôbec zmysel s tebou diskutovať, keď nevieš, že parížske gumometro má aj koľajnice a kovové kolesá, gumové kolesá sú len doplnkové.
Reply
S499.1023

S499.1023

9 Feb 2016
#10 Rate positive Rate negative 1
Reply on: peepay #6:
Áno, a hlavným dôvodom existencie takéhoto riešenia, ako aj VAL, je existencia firmy, kotorá má za maskota takého panáčika z pneumatík, ktorý sa volá Bibendum.
Reply