Zavrieť

Zatrávňovacie tvárnice v priestore zastávky Záhumenice

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Rekonštrukcia trate v Rači pred dokončením (18.8.2020) (15/20)
Stiahnuť materiál
Zatrávňovacie tvárnice v priestore zastávky Záhumenice.
Príspevok:
Lokalita: Púchovská ul.
Dátum: 13.8.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Rekonštrukcia trate na Záhumeniciach (2020)
Rekonštrukcia trate v Rači pred dokončením (18.8.2020)
Linka:
Autor: mirec240
Počet zobrazení: 3111

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dispecer

Dispecer

19.8.2020
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: jozin #9:
Pozri si #6, kde sú fotografie z modernizácie električkovej trate na Kuzmányho ulici v Košiciach, z ktorých je pekne vidno postup výstavby - od finálneho výsledku až po vykopanú jamu v priestore telesa. Je tam pekne vidno, že sú tam tiež zatrávňovačky (len v tomto prípade zelenej farby), ale aj to že prvý rok tá tráva veľmi pekne nevyzerala, keďže vtáctvo časť semiačok trávy vyzobalo - od 2 roka však vyzerá tá trať veľmi pekne.
Odpovedať
jozin

jozin

19.8.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #8:
Naletove rastlinstvo sa uchyti tam, kde ma vhodne podmienky. Obavam sa, ze na tejto gume prezije iba najodolnejsia burina, nejaky travnik nema sancu.
Odpovedať
Solider

Solider

19.8.2020
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: svehlo1 #1:
V Bratislave rastú stromy od obrubníkov, mesto si tam pestuje arborétum náletových rastlín, takže obavy z toho, že by tu nič nevyrástlo, by som si určite nerobil 🙂
Odpovedať
Valec

Valec

19.8.2020
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dadino #3:
Aká iná údržba trate sa bude robiť v tomto úseku a nebude potrebná na nábreží alebo v Karlovej Vsi?
Do akého dvora sa vchádza na tomto úseku?
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

19.8.2020
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: svehlo1 #1:
A teraz sa premiestnime do Košíc (postupne od konca):
https://imhd.sk/ke/galeria-media/226770/701-linka-4-Kuzm%C3%A1nyho-ulica
https://imhd.sk/ke/galeria-media/160950/500-Kuzm%C3%A1nyho-ulica
https://imhd.sk/ke/galeria-media/2734/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Kuzm%C3%A1nyho-2014-2015/145234/Tr%C3%A1vnik-na-elektri%C4%8Dkovej-trati-na-Kuzm%C3%A1nyho-ulici
https://imhd.sk/ke/galeria-media/2734/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Kuzm%C3%A1nyho-2014-2015/145198/Stav-pr%C3%A1c-na-Kuzm%C3%A1nyho-ulici-uprostred-septembra
https://imhd.sk/ke/galeria-media/2734/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Kuzm%C3%A1nyho-2014-2015/141038/Kuzm%C3%A1nyho-takmer-rok-po-za%C4%8Dat%C3%AD-rekon%C5%A1trukcie
https://imhd.sk/ke/galeria-media/2734/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Kuzm%C3%A1nyho-2014-2015/141021/Kuzm%C3%A1nyho-takmer-rok-po-za%C4%8Dat%C3%AD-rekon%C5%A1trukcie
https://imhd.sk/ke/galeria-media/2734/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Kuzm%C3%A1nyho-2014-2015/136304/Kuzm%C3%A1nyho-ulica
https://imhd.sk/ke/galeria-media/2734/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Kuzm%C3%A1nyho-2014-2015/134398/Na-ju%C5%BEnom-konci-Kuzm%C3%A1nyho-sa-pomaly-formuje-ko%C4%BEajov%C3%BD-zvr%C5%A1ok
https://imhd.sk/ke/galeria-media/2734/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Kuzm%C3%A1nyho-2014-2015/133945/Kuzm%C3%A1nyho-ulica
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19.8.2020
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: svehlo1 #4:
Veď ale zatrávnenie bude zrealizované, len bude spevnené týmto roštom aby sa po ňom dalo jazdiť. Stačí dať do googlu "zatrávňovacie tvárnice" a uvidíš, že to finálny kryt naozaj nie je 😉

Inak, je tisíc lepších vecí, čo kopírovať od Viedne, než veľkoformátové platne...
Odpovedať
svehlo1

svehlo1

19.8.2020
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dadino #3:
Ďakujem za fundovanú odpoveď. Škoda, že zatrávnenie nie je možné. Použitie týchto tvárnic ako finálneho krytu trate mi ale tiež nepríde šťastné, modulárna konštrukcia je veľmi ľahko rozbiteľná. Opäť by sme sa mohli inšpirovať vo Viedni, kde je väčšina tratí zakrytá veľkoformátovými betónovými platňami svetlej farby (alternatíva čierneho asfaltu).
Odpovedať
Dadino

Dadino

19.8.2020
#3 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Tieto tvárnice boli skúšobne použité namiesto pôvodného asfaltu, ktorý mal pokrývať veľkú časť rekonštruovaného useku. Povrch nemôže byť zatrávnení vraj pre údržbu trate a časť zakázal zatrávniť aj KDI kvôli vstupom do rodinných domov, ktoré podľa mňa už roky nikto nevyužíva ale budiš. Keďže asfalt by sa zbytočne prehrieval podarila sa aspoň táto zmena aby tam skúšobne boli umiestnené tieto tvárnice. Ak sa osvedčia budú sa v budúcnosti používať aj na iných úsekoch kde nie je možné zatrávniť trať klasicky stým, že v budúcnosti ak sa osvedčia sa už použijú ako zatrávňujúce.
Odpovedať
Minko

Minko

19.8.2020
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: svehlo1 #1:
možno chcú predviesť poriadny masochizmus a budú nasádzať rozchodníky do tých očiek v nejakom vopred danom rozpone 😂
Odpovedať
svehlo1

svehlo1

19.8.2020
#1 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
V popise fotky sa píše "zatrávňovacie tvárnice", takže sem sa má ešte siať trávnik? A v tomto štrku má žiť?

Ja už naozaj neviem, kto a kde chodí na tieto šibnuté riešenia. Rozchodník je sukulent, takže povedzme môže žiť z 10 cm substrátu, ale trávnik nie. Rovnako sem sa už ani len 10cm substrátu nevojde. Trávnik v 5cm substrátu s dokonale oddrenážovaným podkladom nemá šancu prežiť bez umelého zavlažovania, ktoré je ale veľmi nákladné.

Keby sa náhodou niekto chcel inšpirovať vo Viedni (ich technické riešenia tratí sú dostupné na internete) dozvie sa, že pre štandardnú trať s rozchodníkom sa používa 10cm hrubá vrstva substrátu, pre štandardnú trať s trávnikom sa používa až 25cm hrubá vrstva substrátu, aby udržala vlahu dlhšie.

Takže opäť namiesto toho aby sme použili niečo overené ideme testovať novinku, ktorá je už zo zadania odsúdená na neúspech. A potom, že terba hľadať pozitíva... holt nenašiel som. Čo som našiel je ďalšia dávka frustrácie...
Odpovedať