| Torzo električkových tratí v Trondheime. Prvá električka vyšla do ulíc v roku 1901, najväčší rozsah zažila sieť v rokoch 1958-1968, kedy v meste existovali štyri linky. Po tom, čo bola nahradená električková linka 3 s intervalom 5 minút v roku 1968 autobusmi, klesol počet cestujúcich o 30%. To viedlo k predlžovaniu intervalu a ďalšiemu poklesu cestujúcich, až z pôvodného električkového 5-minútového intervalu vznikol autobusový 45-minútový. Horšie časy prišli v 1980-tych rokoch, kedy sa zachovanie električiek stalo politickou otázkou, až v roku 1983 nakoniec zvíťazil kompromis - nakúpiť nové vozidlá a časť siete zrušiť. Pokusy o likvidáciu vyvrcholili v roku 1988, kedy boli zvyšné mestské trate zrušené a zachrániť sa podarilo iba medzimestkú trať do Lianu (Gråkallbanen) znovusprevádzkovanú v roku 1990. | |
|---|---|
| Príspevok: | |
| Lokalita: | St Olavs gate |
| Dátum: | 19.7.2008 |
| Vozidlo: | |
| Galéria: | Slovensko a svet › Trondheim MHD v nórskom Trondheime (4.12.2008) |
| Linka: | |
| Autor: | d3k0 |
| Počet zobrazení: | 716 |