Close

Šafárikovo nám.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. Details of new tramway track to Petržalka via new Old bridge (16 Dec 2015) (14/63)
Download item
Discussion post:
Location: Šafárikovo nám.
Date: 16.12.2015
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Reconstruction of Štúrova st. and Šafárikovo sq.
Details of new tramway track to Petržalka via new Old bridge (16 Dec 2015)
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 10550

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
mku81

mku81

21 Dec 2015
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: tr3mp #16:
len ci ta farba nebude ako ta, co ju pouzivaju na prechody pre chodcov, co sa po dazdi meni na klzisko... to by som fakt nechcel byt cyklistom na takomto exkluzivnom cyklochodniku
Reply
tr3mp

tr3mp

21 Dec 2015
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: kecho #17:
Lebo to je trasa staršieho dáta, keď v tom ešte nebolo jasno. Ale aj tam sa pri obnove značenia použila na čiary biela farba (https://goo.gl/maps/sRitmbReTSk) namiesto pôvodnej zelenej, čo vyzeralo úplne hnusne (https://goo.gl/maps/2CkrCDeSYMk).
Pri divadle Aréna vidno aj staršiu aj novšiu realizáciu (https://goo.gl/maps/TATMQTWNvto). Dúfam, že pri obnove podfarbenia to už zladia na zelenú. ?
Reply
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

19 Dec 2015
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: tr3mp #16:
Len fór je v tom, že červená pri Inchebe okolo plota až pod Nový most je pre chodcov - aspoň to tak vyzerá... ?
Reply
tr3mp

tr3mp

19 Dec 2015
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: kecho #15:
Farebne je to vo svete rôzne, na podfarbenie sa používa červená, zelená ale aj modrá farba. U nás sa na pár miestach použila v minulosti červená, podľa mňa aj kvôli tomu, že najlacnejšia zámková dlažba bola aj v tejto farbe ?
No narozdiel od iných krajín, u nás sa červená používa aj na podfarbovanie priechodov pre chodcov, takže jej použitie aj pre cyklistov nie je úplne jasne určujúce.
Technické podmienky TP 7/2014 v tomto robia poriadok a na čiary a piktogamy určujú bielu farbu (čiže žiadna nevýrazná zelená čiara) a na podfarbenie zelenú (mala by byť jasná, tak ako je to napr. na Šafku). Čiže pri nových realizáciách či opravách by to už malo byť dané jasné - červené podfarbenie: priechod pre chodcov, zelené podfarbenie: cyklisti.
Reply
<a href='mailto:kecho [zavinac] post [bodka] sk' >kecho</a>

kecho

19 Dec 2015
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Etis #14:
Blbe je, ze cyklocesty maju stale inu farbu...raz zelene, potom cervene a aj klasicky asfalt/beton... Pri Inchebe cerveno-asfaltova kombinacia, kde je tusim asfalt pre cyklistov, na nadjazde nad Einsteinovou k Staremu mostu tusim sedo-cervene delenie bez oznacenia kto kam patri, inde iba asfalt rozdeleny ciarami so zmazanymi piktogramami...
Reply
Etis

Etis

18 Dec 2015
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Peto3700 #13:
Ono hlavne je blbé že u nás sa cyklotrasy značili - okrem teraz Štúrovej len nejakou bielou čiarou a podobne, sem tam biely netrvácny piktogram, takže sa nedivím, že to chodci neveľmi vnímajú... skúsenosť z Nemecka, kde to fungovalo dobre, bol celý cyklopruh v celej jeho dĺžke aj širke v tehlovej farbe a v pravidelných odstupoch a za križovaniami ešte na tej tehlovej nastriekaná aj modrá dopravná cykloznačka... každý v meste vedel ze tehlová sú bicykle a neloziť tam
Reply
Peto3700

Peto3700

17 Dec 2015
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: richardhudec #10:
Snáď s výnimkou Apolla je celkom bežné, že sa cyklisti vyskytnú na strane vyznačenej pre chodcov.

To že chodci sa im motajú tiež do cesty ja nespochybňujem. ?

Asi najblbšie je to vyznačené na nábreží od Mosta SNP po River Park, pretože cyklotrasa vedie stredom, ak by to rozdelili na polovicu, s tým, že chodcom by ostala strana bližšie k Dunaju, tak by to možno trochu pomohlo.
Reply
Miro

Miro

17 Dec 2015
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: CraneMan #8:
Ja si pamätám, že ešte za socializmu boli na tom múre nejaké reklamy či iné pútače a takmer celý ho zakrývali (vtedy sa tomu ešte nehovorilo bilbórdy).
Reply
Andy

Andy

17 Dec 2015
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: richardhudec #10:
Presne, ak z nejakého dôvodu na bicykli nejdem po cyklotrase, tak kvôli množstvu chodcov. A najviac cyklotrasy lákajú mamičky s kočíkmi a dôchodkyne so psami.
Reply
richardhudec

richardhudec

17 Dec 2015
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Peto3700 #6:
Aby cyklisti dodržiavali? Vždy keď idem na bicykli, tak jediní, koho vidím nič nedodržiavať sú chodci. Na nábreží od mosta SNP k River parku sa všetci motajú po vyznačenej cyklotrase, na moste SNP sa všetci motajú po vyznačenej cyklotrase a vlastne všade sa všetci motajú po vyznačených cyklotrasách. A keď ich človek vyzvoní, akurát sa začnú hádať 😃 Takže skôr vidím problém v tom, že sa budú chodci motať cyklistom pod kolesa 😃
Reply
tr3mp

tr3mp

17 Dec 2015
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: CraneMan #8:
Ani s domami na Štúrovej či v Petržalke sa nič nerobilo a tie tiež patria iným vlastníkom ?
Reply
CraneMan

CraneMan

16 Dec 2015
#8 Rate positive Rate negative 2
A s tým ošarpaným múrom sa asi nič nebude robiť predpokladám, to je predsa dobré ako to bolo aj doteraz.
Reply
tr3mp

tr3mp

16 Dec 2015
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Peto3700 #6:
Nebudú musieť križovať koľajnice, budú môcť ísť aj na Viedenskú cestu.
Pri šírke pruhu pre cyklistov na moste (1,5 m) zrejme nebude veľmi dobre možná protismerná premávka cyklistov.
Reply
Peto3700

Peto3700

16 Dec 2015
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #5:
A cyklisti, ktorí pôjdu z centra na Jantárovu budú hneď za mostom, pri petržalskom mýtnom domčeku musieť križovať koľajnice?

Ako je to celkom logický nápad, už len aby na lávkach dodržiavali cyklistickú jednosmerku. 🙂
Reply
Solider

Solider

16 Dec 2015
#5 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Peto3700 #4:
Je to kvôli tomu, aby mali chodci možnosť prechádzať po obidvoch stranách mosta. Ak by boli cyklisti iba na jednej strane, tak by chodci mali kvôli priestorovým možnostiam prístupnú iba jednu stranu mosta, čo nebolo žiaduce.
Reply
Peto3700

Peto3700

16 Dec 2015
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #3:
Na ľavej strane bude tiež cyklochodník? Lebo za mostom už nepokračuje na tej strane...
Celkom by som ocenil ak by boli cyklisti len na jednej strane, tak ako to je na ostatných mostoch.
Reply
Solider

Solider

16 Dec 2015
#3 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Pantograf1 #1:
Na ľavej časti fotografie stĺpy oddeľujú chodník od cyklochodníka. Na pravej časti sú umiestnené podľa STN pol metra od okraja vozovky.
Reply
<a href='mailto:lukas.polonsky [zavinac] gmail [bodka] com' >Rubber38</a>

Rubber38

16 Dec 2015
#2 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Pantograf1 #1:
Po oboch stranách je v tomto prípade miesta dosť, takže je len dobre, že je to (predpokladám) akurát v strede medzi pešou časťou, a cyklotrasou, nikomu tak nebude zavadzať
Reply
Pantograf1

Pantograf1

16 Dec 2015
#1 Rate positive 1 Rate negative
som rád, že boli dodržané tradície a aj v tomto projekte sa vyskytujú neestetické stĺpy v strede chodníka. ? ?
Reply