Close

#51765, route 11, Meža prospekts, obratisko Ezermalas iela

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Meža prospekts, obratisko Ezermalas iela
Date: 5.8.2019
Vehicle: #51765
Gallery: Rīga (Riga)
ČKD Tatra T3SU
Route: 11
Author: Dispecer
Times viewed: 2256

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
michal007

michal007

15 Nov 2022
#9 Rate positive Rate negative
Aj keď pracujem v oblasti elektrickej trakcie nerád sa tu púšťam do nejakých debát.
Klady alebo zápory tyčových zberačov na električkách neviem posúdiť. Na samotnej električke je to zrejme jednoduchšie, ale na trati predpokladám že musia byť použité trolejbusové komponenty a celkovo vedenie upravené dosť odlišne, predsa tie "krídielka" na t-bus hlavách držia zberač v smere troleja...
V Rige jazdia aj električky s klasickými zberačmi tak to vedenie je dosť komplikované, predpokladám že časti mesta majú rozdelené kde ktoré môžu a ktoré nie.
Reply
S499.1023

S499.1023

15 Nov 2022
#8 Rate positive Rate negative
Venoval som sa podrobnejšie štúdiu rižskej električkovej siete a musím svoje odpovede korigovať. V Rige sa nepužívajú alektričkové tyčové zberače s pevnou hlavou trolejbusové s otočnou hlavou. Takže vyžadujú aj elektrické výhybky rovnaké ako trolejbusy, len v nepárovom prevedení.
Reply
S499.1023

S499.1023

15 Nov 2022
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: michal007 #6:
Toto ale práve nie je mechanická výhybka. Toto asi zaviedli v záujme rýchlejšieho prejazdu výhybkou, lebo cez mechanickú treba jazdiť krokom, aby sa zberač vydal správnym smerom. A zrejme ide aj o kompatibilitu s pantografmi na nových 15T.
Reply
michal007

michal007

14 Nov 2022
#6 Rate positive Rate negative
https://www.google.sk/maps/@56.9443128,24.1091497,3a,50.1y,72.88h,93.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sI8toj2V68Hx1-U7NAigI5Q!2e0!7i16384!8i8192?hl=sk
Reply
N/A

N/A

13 Nov 2022
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
Ďakujem aj za odpoveď z #4, tie mechanické výhybky si musím pozrieť, to ma zaujíma.🙂
Reply
S499.1023

S499.1023

12 Nov 2022
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: N/A #1:
1) Odpoveď dáva realita - kde a v koľkých prevádzkach sa používa tyčový zberač a v koľkých pantografový.
2) Vymieňa sa "len" uhlík ale o to častejšie. Keby to bolo také úžasné, používal by to celý svet.
Reply
S499.1023

S499.1023

12 Nov 2022
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: TomJ #2:
Informácie sa dajú nájsť na internete. Trolejová výhybka sa neprehadzuje, trolejové rozvetvenie je až za koľajovým a vozidlo si potiahne zberač do správneho smeru čiste mechanicky. V praxi možno vidieť občas vo vozovni Střešovice v Prahe, keď sa predvádza činnosť mechanickej trolejovej výhybky.
Reply
TomJ

TomJ

12 Nov 2022
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #1:
Mňa by tiež zaujímalo, že keď to má zberač ako trolejbus, tak pri vetvení trate musí vodič prehadzovať okrem koľajovej výhybky aj trolejovú, aby zberač pokračoval do správneho smeru?
Reply
N/A

N/A

12 Nov 2022
#1 Rate positive Rate negative
Vie mi niekto vysvetliť a možno porovnať naše pantografy a tieto, čo sú na fotke? Snažím sa prísť na to, čo je spoľahlivejšie a lepšie, no nenachádzam nejaké jasné odpovede. Tu mi príde, že sa ani nedá poriadne zlomiť/strhnúť zberač a vymieňa sa len uhlík ako na trolejbuse a nemusí celá uhlíková lišta.
Reply