#4940 v novom buspruhu na Štefánikovej ul.
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Viko21.9.2019 12:23 -2 +1#47 Re:
Reakcia na #46 od IBBI:
Takže pre teba existuje len pešia zóna a autocentristické peklo? Nič iné? Potom jasné, že neexistuje vôľa poľudštiť mesto, keď je mienka takáto... 😕
IBBI21.9.2019 9:58 -1 +1#46 Re:
Reakcia na #45 od S499.1023:
Presne taketo ulice ako si menoval, najdes aj vo Viedni, Brne, atd. Stefanikova je presne tento pripad a dalsou su napr. Palisady, Sancova. Proste tym magistralam sa uz nevyhnes, ak tam chces mat dopravu. Stefanikova je hlavny tah a tam to uz ine nebude. Ak tam chces mat druhu Obchodnu, butiky, chujoviny, vyluc automobilovu dopravu, nechaj tam len MHD a mozes si zasobovat 24/7 a nikomu nebudes s dodavkami zavadzat. Ina moznost nie je. Tu ulicu uz nerozsiris. A zeby tam ludia nechceli byvat - o to sa nebojim. Tvoje "ozivovanie" Stefanikovej by prinieslo logicky dalsie zasobovania, stojace auta vysadzajuce, nasadzajuce ludi z restik, atd. Tranzity nech ostanu tranzitmi a komercia/zabava nech ma zas svoje ulice, kde si navzajom nezavadzia s dopravou.
S499.102321.9.2019 9:06 -2#45 Re:
Reakcia na #36 od IBBI:
Bol si niekedy v Prahe? Chceš mať zo Štefánikovej Legerovu/Sokolskú (vulgo Magistrálu), kde v reprezentatívnych domoch nikto nechce bývať?
IBBI21.9.2019 0:40 #44 Re:
Reakcia na #42 od Andy:
Poobede som siel na stanicu, cely cas volny pruh a presne ako stoji na fotke ten prvy autobus, stal nakladak a zasoboval tu Deliu. Rovno pred hranicou krizovatky. Pohodka. Samozrejme ze zrovna tam mal problem sa bus preradit do laveho pruhu.
lostrail19.9.2019 10:04 #43 Re:
Reakcia na #42 od Andy:
*Fingers crossed*
Andy18.9.2019 20:41  +1#42 Re:
Inak musím povedať, že už to vcelku začalo fungovať. Dnes bola v ľavom pruhu kolóna a BUS pruh bol voľný, len občas tadiaľ išlo nejaké auto.
Dispecer18.9.2019 19:56 #41 Re:
Reakcia na #39 od lostrail:
Ten tvoj opis z Bordeaux mi pripomenul túto fotku z Strasbourg:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/947/strasbourg/156953/Mercedes-Benz-Citaro-II-G-na-linke-G-ktorej-drviva-vacsina-trasy-vedie-v-buspruhoch-s-plnou-preferenciou
Viko18.9.2019 14:35 -1 +2#40 Re:
Reakcia na #36 od IBBI:
Odporučil by som trocha sledovať, čo nás polstoročie moderny naučilo a kam sa svet medzičasom pohol.
Každá obytná ulica by mala byť živá, ak sa tam obyvatelia majú cítiť bezpečne, ak chceme aby tadiaľ radi prechádzali a trávili čas vo verejnom priestore, ak ich pobyt tam nemá mať negatívny vplyv na psychiku, ak majú mať k mestu vzťah atď.

Rolu tranzitných tepien majú hrať technické stavby, nie výstavné triedy s palácom na paláci. To, že v polke minulého storočia sme všetko nadizajnovali car-friendly spôsobom bez ohľadu na kvalitu života hádam nebude dôvodom, pre ktorý odmietneme čokoľvek upraviť v prospech ne-IAD zložiek života.
lostrail18.9.2019 9:55  +1#39 Re:
Reakcia na #37 od IBBI:
Jedine fyzicky oddelit. Parkovacom sa mozu zriadit miesta na vykladku / nakladku a pripravit mapku, aby neboli zaskoceni, ked dostanu pokutu. Rampa je mozno overkill, ale ktovie, v tychto pomeroch by docasne mozno pomohla.

Akurat sa mi nedari najst priklad riesenia BUS pruhov v Bordeaux, ale tam to zobrali dost tvrdo. Jednak vyznacili stredove, t.j. lave pruhy, po druhe ich oddelili dokonca vyvysenym pasom zelene. Na zaciatku aj konci je samostatny semafor. Pravda, na Stefanikovej nie je tolko miesta, tam by sa zmestil mozno obrubnik alebo take tie zabrany ako na Strecne a na semafor na zaciatku pruhu by asi bolo treba nieco nove zapracovat do vyhlasky. Ale to fyzicke oddelenie v kombinacii s moznostou zaparkovat pre kurierov kus dalej si to asi pyta.

V kazdom pripade, ak by BUS pruhy boli lave a oddelene, to by si len autickari zavadzali navzajom. Problem by samozrejme nastal, co s cyklistami. Skola zivota by bola zuzit prave pruhy a cyklopruh dat s busom do laveho (na zaciatkoch a koncoch ulice nechat bus aj cyklistov s prednostou v jazde krizovat pravy pruh).
Ked kurier zablokuje cely prud aut, niekto ho uz s tou dodavkou odfoti a meskacov zavola.
tr3mp18.9.2019 8:27 #38 Re:
Reakcia na #37 od IBBI:
Ja som išiel po Štefánikovej v pondelok ráno a mestskí policajti zastavovali autá, dokonca aj také, čo sa preradili z bus pruhu vľavo, keď ich zbadali. Tak včera už asi boli unavení 😁
IBBI18.9.2019 0:05  +5#37 Re:
Chlapi - dnes rano som siel v 93 na stanicu. Zamerne som si sadol dopredu (zazrakom bolo volne), aby som videl dopredu na buspruh. VELMI lutujem, ze som to netocil mobilom! 😉
Par metrov za prechodom pri Gundulicke male nakladne auticko a vykladali cosi. Uz sme museli zastavit, aby sme sa preradili, lebo tam sli suvislo auta. Vodic sa zaradil nazad do buspruhu. Pred neho sa zaradili 2-3 auta, z ktorych 2 odbocovali na Spojnu. Zasa sme stali. Jedno auto slo v pohode v buspruhu dalej. Nasledne sa pred nas zaradilo dalsie auto, zaplo blikacky, dakto vystupoval a potom odislo. 😉 My sme stali za nim. Kym sme dosli na semafor pri SAVke, stali pred nami 3 osobne auta!!! Ale zlaty klinec pride teraz - cca ako stoji na tejto fotke na chodniku ta cierna Skodovka (mozno este kusok za nou) stali dvaja mestski policajti a kukali smerom na buspruh! 😃 NIKOHO nezastavili! Na keru p.. tam ti dvaja k... stali??? Na keru onu mesto plati tuto kretensku organizacou MESTSKA POLICIA? Nieze nemaju ziadnu autoritu, ale aj hovno robia!
Tolko moj dnesny poznatok z buspruhu na Stefanikovej.
IBBI17.9.2019 23:56 -1 +2#36 Re:
Reakcia na #34 od S499.1023:
A preco by mala byt Stefanikova ul. ziva? Na to mame ine ulice v centre mesta. Stefanikova je hlavne tranzitna ulica s obytnymi domami. Nemusia na kazdej ulici byt restiky a vecierky.
Ike16.9.2019 13:25 #35 Re:
Reakcia na #33 od S499.1023:
Túto možnosť máme dokonca (keby sme boli v americkom sitkome, teraz by zaznel simulntánny výjav prekvapenia imaginárneho hľadiska a následne aplaus) aj v našej vyhláške 9/2009.
S499.102316.9.2019 12:54 -2 +1#34 Re:
Reakcia na #31 od jr1961:
Tu je vidieť, kto je aký radikálny teoretik - tam žíadne ulice zozadu nie sú, tam je až po Firšnál vnútroblok, do ktorého symbolicky perniká jedine Čajkovského.
Áno, obchody by riešenie našli - zatvorili by alebo by sa odsťahovali inam s výsledkom ešte väčšej mŕtvolnosti Štefánikovej ulice.
Rozumné návrhy tu zazneli od iných.
S499.102316.9.2019 12:49 #33 Re:
Reakcia na #30 od ivanbuto:
Buspruh s časovým obmedzením je vo svete celkom bežná vec.
jr196115.9.2019 11:49 -1 +1#32 Re:
Reakcia na #27 od yellowcaptcha:
Presne tak, 60 metrov nie je nič. Ak terba, v dodávke môžu mať ručný vozík, alebo z obchodu prídu s károu.
jr196115.9.2019 11:46 -1#31 Re:
Reakcia na #22 od S499.1023:
Odpoveď je jednoduchá - nikde. Obchod, ktorý si nevyrieši zásobovanie niekde zo zadnej strany, jednoducho môže zavrieť. Vyzerá to radikálne, ale obchody by riešenie našli. Zatiaľ je to celé založené na tolerovanom porušovaní pravidiel.


Takže nech si dajú obchody vyhradiť parkovacie miesta na uliciach na zadnej strane a odtiaľ sa tovar dovezie na káre. Objemnejší tovar by mohol mať výnimku medzi 23:00 a 05:30 - za poplatok v buspruhu.
ivanbuto14.9.2019 23:35 #30 Re:
Reakcia na #27 od yellowcaptcha:
V rámci parkovacej politiky predpokladám, že sa vyčlenia miesta napr. aj na Spojnej ul. Taktiež zastavenie v pravom pruhu na Štefánikovej v opačnom smere nie je problematické.
Mimo špičky by mohli zastaviť aj v buspruhu na niektorých úsekoch (ale už nie v blízkosti svetelnej križovatky), len si neviem predstaviť, ako by sa to ošetrilo dopravným značením.
lostrail14.9.2019 22:29 #29 Re:
Reakcia na #21 od S499.1023:
Google ma zjavne niekedy "stastie" na zabery.
Miro14.9.2019 12:49 #28 Re:
Táto debata mi pripomenula, že som pred rokmi vo Viedni videl dodávku s nápisom "Kto dvakrát denne dováža čerstvé pečivo, musí občas zastať v druhom pruhu".