Preferencia vozidiel mestskej dopravy pribudne na Záhradníckej a Štefánikovej.
Po nedávno zriadených nových vyhradených pruhoch pre verejnú hromadnú dopravu vo Vrakuni a pred Vajnorami pribudnú takého jazdné pruhy aj v širšom centre mesta. Magistrát hlavného mesta ich bude realizovať v súvislosti s blížiacim sa Európskym týždňom mobility. Ako prvé budú zriadené vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy na Záhradníckej a Štefánikovej ulici. V týchto nových vyhradených pruhoch bude okrem autobusov a trolejbusov povolená aj jazda cyklistov.
Od utorka 10. septembra by mal pribudnúť vyhradený pruh na Záhradníckej ulici medzi Odborárskym námestím a Karadžičovou v smere z centra. Po ukončení opravy plynovodu bude v tejto časti ulice vyhradený pruh zriadený aj v smere do centra. Vyhradený buspruh by mal zlepšiť nepriaznivú dopravnú situáciu na linkách 202 207 a 212, ktoré v tomto úseku často uviaznu v dopravnej zápche.
K skráteniu jazdnej doby autobusov a trolejbusov príde aj na Štefánikovej ulici, kde bude vyznačený vyhradený jazdný pruh medzi zastávkami Hodžovo námestie a SAV v smere k Hlavnej stanici. Týmto úsekom v špičkovej hodine prechádza 41 vozidiel MHD ráno a 36 popoludní na linkách 83 84 93 a 212. Magistrát očakáva, že vyhradením jazdného pruhu pre vozidlá MHD sa skráti jazdná doba na Štefánikovej o tretinu (t.j. o cca 1 minútu) a zlepší sa pravidelnosť premávky jednotlivých liniek. V priebehu jesene príde aj k úprave svetelnej signalizácie na križovatke Štefánikova - Križkova, ktorá bude doplnená o samostatný signál pre autobusy a trolejbusy, čím sa prejazd Štefánikovou ulicou ešte viac skráti.
Vyhradený buspruh bol na Štefánikovej skúšobne zriadený pri príležitosti Európskeho týžňa mobility už aj v roku 2012. Napriek tomu, že polícia nepostihovala nedodržiavanie predpisov, a teda niektorí nedisciplinovaní vodiči buspruh ignorovali, podarilo sa dokázať, že buspruh dokáže výrazne znížiť jazdné doby (o tretinu) a zlepšiť presnosť MHD (o viac ako polovicu). Hoci podľa vtedajšieho primátora mal byť buspruh na Štefánikovej po dobrých skúsenostiach s ním zriadený ako trvalý, nakoniec po skúšobnej dobe už obnovený nebol, pretože s ním nesúhlasila Komisia dopravy a informačných systémov MsZ.
fanatikmhd
Presne tak, príde pelotón 10ks, a čo teraz? Lenže križovatka má cyklus skoro dve minúty, a príde opäť pelotón 10ks....čo taký autobus MHD? aj nevidím dôvod prečo nemôže ako účastník premávky vyčkať v poradí križovatky. Zdržovanie a tvorba kolón v meste by som týmto mohll priamo nalinkovať že je spojená s cyklistami - treba sa ich zbaviť a nebudú kolóny. Presne takto fungujú populistické kecy cykloúnie. My, my a len my, a za všetko môžu ostatní.
Cyklizmus je parádna voľba v civilizovanom svete, ale pokiaľ tu nenastolí aspoň základnú slušnosť a znalosť predpisov cestnej premávky u cyklistov, nebudú vodiči skrátka rešpektovať cyklistu ako seba rovného. Tak ako ty nebudeš na ulcii rešpektovať ako chodec sebe rovného švába, a nebudeš pre jeho dostatok osobného priestoru kľučkovať po chodníku, tak nebudú vodiči bohužiaľ rešpektovať cklozmrdov (prosím nepliesť cyklozmrda a cyklistu, ale cyklistov je na svk tak asi ako počet prstov na rukách...vojaka...ktorému utrhlo ruky...) Mám začať hádzať na youtube každý deň cykloblbcov ktorí ohrozujú seba svojím konaním, a rovnako aj ostatných účastníkov? Lebo v drvivej väčšine sú to tí istí čo kričia anonymne na internete "všetci sú zlí na cklistov, ja si idem v pohode mimomesto po stredovej čiare a autá ma postrekujú! zlí zlí vodiči áut, ja mám dôvod, mám nahouby bike tak nemôžem po krajnici..... Pripomína mi to snahu toho anglického tuningára čo si tak dal dole podvozok na pružinách aby bol cool, že zistil že doma nevyjde zo svojej obce lebo retardéry neprelezie tak začal tlačiť na mesto cez súd ab odstránili retardéry lebo on si znížil auto na kritickú hranicu normy.....