V centre mesta pribudnú nové buspruhy

Preferencia vozidiel mestskej dopravy pribudne na Záhradníckej a Štefánikovej.

Po nedávno zriadených nových vyhradených pruhoch pre verejnú hromadnú dopravu vo Vrakuni a pred Vajnorami pribudnú takého jazdné pruhy aj v širšom centre mesta. Magistrát hlavného mesta ich bude realizovať v súvislosti s blížiacim sa Európskym týždňom mobility. Ako prvé budú zriadené vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy na Záhradníckej a Štefánikovej ulici. V týchto nových vyhradených pruhoch bude okrem autobusov a trolejbusov povolená aj jazda cyklistov.

Od utorka 10. septembra by mal pribudnúť vyhradený pruh na Záhradníckej ulici medzi Odborárskym námestím a Karadžičovou v smere z centra. Po ukončení opravy plynovodu bude v tejto časti ulice vyhradený pruh zriadený aj v smere do centra. Vyhradený buspruh by mal zlepšiť nepriaznivú dopravnú situáciu na linkách 202 207 a 212, ktoré v tomto úseku často uviaznu v dopravnej zápche.

K skráteniu jazdnej doby autobusov a trolejbusov príde aj na Štefánikovej ulici, kde bude vyznačený vyhradený jazdný pruh medzi zastávkami Hodžovo námestie a SAV v smere k Hlavnej stanici. Týmto úsekom v špičkovej hodine prechádza 41 vozidiel MHD ráno a 36 popoludní na linkách 83 84 93 a 212. Magistrát očakáva, že vyhradením jazdného pruhu pre vozidlá MHD sa skráti jazdná doba na Štefánikovej o tretinu (t.j. o cca 1 minútu) a zlepší sa pravidelnosť premávky jednotlivých liniek. V priebehu jesene príde aj k úprave svetelnej signalizácie na križovatke Štefánikova - Križkova, ktorá bude doplnená o samostatný signál pre autobusy a trolejbusy, čím sa prejazd Štefánikovou ulicou ešte viac skráti.

Vyhradený buspruh bol na Štefánikovej skúšobne zriadený pri príležitosti Európskeho týžňa mobility už aj v roku 2012. Napriek tomu, že polícia nepostihovala nedodržiavanie predpisov, a teda niektorí nedisciplinovaní vodiči buspruh ignorovali, podarilo sa dokázať, že buspruh dokáže výrazne znížiť jazdné doby (o tretinu) a zlepšiť presnosť MHD (o viac ako polovicu). Hoci podľa vtedajšieho primátora mal byť buspruh na Štefánikovej po dobrých skúsenostiach s ním zriadený ako trvalý, nakoniec po skúšobnej dobe už obnovený nebol, pretože s ním nesúhlasila Komisia dopravy a informačných systémov MsZ.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #46:
Na Hodžovom je pevný signálny plán, vnášať tam predsignál, posúvať stopčiaru ďalej, atď., sa mi zdá zbytočné a komplikované oproti súčasnému stavu.
Reakcia na: ivanbuto #44:
To ministerstvo spravodlivosti uznávam. Ale si-ho nápad je IMHO dobrý. Väčšina vodičov tak už jazdí.

No a zo strany nám. 1. Mája tiež minimum vodičov využíva pravý pruh. Ako vodič tbus určite vieš o probléme s polomerom zákruty na hodzku. V prípade bus pruhu by sa signal dal posunúť na rovný úsek a doplniť o predsignál.
Reakcia na: fanatikmhd #34:
Čo je to cyklizmus a čo je to cykloúnia, pomätený fanatik?
Reakcia na: Ike #37:
Myslím, že už trochu príliš kombinuješ a komplikuješ. Z dvoch pruhov od Nám. 1. mája aj od Staromestskej ide nemalá časť vozidiel aj na Palisády, to umožňuje následne vozidlám idúcim na Štefánikovu sa zoradiť do jedného pruhu (za bežnej situácie). Nevidím dôvod robiť opatrenia na Nám. 1. mája, kde, pokiaľ nie je nejaký kolaps v celom meste, vozidlá vrátane MHD prejdú skoro vždy na jeden cyklus.
Bus pruh na Staromestskej práve na úseku od Ministerstva spravodlivosti po svetelnú križovatku sa ukázal ako kontraproduktívny v r. 2012 (ak by bol býval ukončený na úrovni cca. Veternej ul., mohla aj celá Staromestská lepšie fungovať).
Reakcia na: S499.1023 #41:
Keby len vo svete... Oni sú aj v Žiline! 😎
Reakcia na: fanatikmhd #31:
Nepoznáš predpisy a machruješ. Si zmrd.
Reakcia na: fanatikmhd #34:
fanatikmhd nejazdí na bicykli, lebo by sa pod ním každý rozlomil, tak bojuje proti cyklistom. Vo svete sú na križovatkách aj predsunuté stopčiary pre cyklistov ale fanatikmhd povedal, že je to zlé, oni sú všetci blbci, len on je lietadlo. Šuhajko, nie si ty náhodou Grék?
Reakcia na: si #39:
Áno, máš pravdu. Nakoniec, aj tak mám pocit, že mnoho vodičov IAD v pravom pruhu má problém, ak z ľavého nejdem na Palisády, ale idem rovno.
Reakcia na: Ike #37:
s tymto nie velmi suhlasim:
"Dva jazdné pruhy na Staromestskej smer Štefánikova vznikajú pri budove Ministerstva spravodlivosti SR, teda de facto pred križovatkou Hodžovo námestie a za touto križovatkou sa zase spájajú do jedného. Riešením ako zabrániť chaosu v križovatke a ešte urobiť čosi viac pre MHD je, aby tie dva pruhy ani nevznikli. Proste od Ministerstva spravodlivosti SR až po začiatok dnešného BUS pruhu by bol jeden bežný jazdný pruh a jeden BUS pruh."
pokial z tych 2 jazdnych pruhov nechas len jeden pre iad, v podstate komplet upchas tento smer a dostanes sa do stavu ako bolo pocas dni mobility pred par rokmi a vdaka ktoremu to riesenie s vyhradenymi jazdnymi pruhmi nebolo ani ciastocne zachovane...
rozumnejsie by bolo, aby ten lavy pred krizovatkou sluzil len pre otacanie pred krizovatkou a odbocovanie na palisady a ten pravy umoznoval iba smer "rovno" na stefanikovu (+ odbocenie vpravo smer nam snp), co rovnako tak splni tebou navrhovany ucel ale zaroven nespravi prilisny lievik z tejto krizovatky...
Reakcia na: Ike #37:
treba tam policajtov nech nieco dobre zarobia za ten pokutovy bonus 😃 . Hned by to odstrasilo tie lamy za volantom.
Skúsim nejaké postrehy k BUS pruhom na základe dnešnej obhliadky.

1) BUS pruh sa nerešpektuje. Už pred jeho zriadením rešpektovali vodiči nepísaný úzus, že v pravom stoja tí, ktorí odbáčajú na HLST/Šancovú a v ľavom tí, ktorí pokračujú na Pražskú. Chvíľu bol naozaj prázdny, ale potom ho využil jeden vodič a spustila sa davová pscyhóza (fotka). Naozaj všetci z toho BUS pruhu odbáčali vpravo a predpokladám, že týmto si pobyt v BUS pruhu odôvodnili obdobne, ako v opačnom smere pri odbočovaní z Pražskej na Šancovú. Jediné riešenie je nasadiť tam príslušníkov PZ.

2) Zase eldorádo značiek a novotvarov.

3) Vznik pruhu nie je najšťastnejší. Ono by bolo optimálne, keby BUS pruh vznikal "prirodzene" a nie v náhodne zvolenom bode, najmä ak vodiči ostatných pruhov dostali možnosť využívať dva pruhy len neďaleko od miesta ich redukcie. Je potom väčšia šanca, že sa bude BUS pruh rešpektovať.

Dnes BUS pruh vzniká pri autobusovej zastávke Hodžovo námestie smer SAV plynule zo zastávkovej niky. Dva priebežné jazdné pruhy sa na tomto mieste spájajú do jedného (ľavého). Dva pruhy sú pokračovaním dvoch pruhov zo Staromestskej a dvoch pruhov z Námestia 1. mája. Z ulice Suché mýto ide iba jeden jazdný pruh, takže po prejazde križovatkou si vodič môže vybrať, v ktorom bude pokračovať. Na ulicu Suché Mýto na chvíľu zabudneme.

Dva jazdné pruhy na Staromestskej smer Štefánikova vznikajú pri budove Ministerstva spravodlivosti SR, teda de facto pred križovatkou Hodžovo námestie a za touto križovatkou sa zase spájajú do jedného. Riešením ako zabrániť chaosu v križovatke a ešte urobiť čosi viac pre MHD je, aby tie dva pruhy ani nevznikli. Proste od Ministerstva spravodlivosti SR až po začiatok dnešného BUS pruhu by bol jeden bežný jazdný pruh a jeden BUS pruh.

Dva jazdné pruhy zo smeru Námestie 1. mája začínajú na úrovni vyústenia Banskobystrickej. Medzi vodičmi je ten pravý pruh aj tak vnímaný ako neplnohodnotný, pretože je v ňom zastávka a nelegálne parkovisko. Aj tu by BUS pruh mohol začínať od Banskobystrickej, pohltil by trolejbusovú zastávku Hodžovo nám. (+ [s ohľadom na možnosti trakčného vedenia] dal by sa spraviť predsignál pre palisádové linky) a plynule by sa napojil na dnešný.

Inak palec hore. Dúfam, že sa bude pokračovať aj inde (Sokolská, Šancová, Lamačská, Mlynská dolina).
🙂
Reakcia na: Adam3 #35:
tych 110-150 cm je najlepsie. Cyklista sa strepe pred autobusom a nahodou ti skontroluje podvozok.
Reakcia na: fanatikmhd #30:
Nie ten 1,5m nie je na manevrovanie. Keby si zazil ze ta obieha kamion pri rychlosti cca 100km/h na cca 30 cm pochopil by si. V meste pri max 50km/h je podla mna 70-100cm akurat.
Reakcia na: si #33:
Ďakujem za reakciu skôr než ja.
Presne tak, príde pelotón 10ks, a čo teraz? Lenže križovatka má cyklus skoro dve minúty, a príde opäť pelotón 10ks....čo taký autobus MHD? aj nevidím dôvod prečo nemôže ako účastník premávky vyčkať v poradí križovatky. Zdržovanie a tvorba kolón v meste by som týmto mohll priamo nalinkovať že je spojená s cyklistami - treba sa ich zbaviť a nebudú kolóny. Presne takto fungujú populistické kecy cykloúnie. My, my a len my, a za všetko môžu ostatní.
Cyklizmus je parádna voľba v civilizovanom svete, ale pokiaľ tu nenastolí aspoň základnú slušnosť a znalosť predpisov cestnej premávky u cyklistov, nebudú vodiči skrátka rešpektovať cyklistu ako seba rovného. Tak ako ty nebudeš na ulcii rešpektovať ako chodec sebe rovného švába, a nebudeš pre jeho dostatok osobného priestoru kľučkovať po chodníku, tak nebudú vodiči bohužiaľ rešpektovať cklozmrdov (prosím nepliesť cyklozmrda a cyklistu, ale cyklistov je na svk tak asi ako počet prstov na rukách...vojaka...ktorému utrhlo ruky...) Mám začať hádzať na youtube každý deň cykloblbcov ktorí ohrozujú seba svojím konaním, a rovnako aj ostatných účastníkov? Lebo v drvivej väčšine sú to tí istí čo kričia anonymne na internete "všetci sú zlí na cklistov, ja si idem v pohode mimomesto po stredovej čiare a autá ma postrekujú! zlí zlí vodiči áut, ja mám dôvod, mám nahouby bike tak nemôžem po krajnici..... Pripomína mi to snahu toho anglického tuningára čo si tak dal dole podvozok na pružinách aby bol cool, že zistil že doma nevyjde zo svojej obce lebo retardéry neprelezie tak začal tlačiť na mesto cez súd ab odstránili retardéry lebo on si znížil auto na kritickú hranicu normy.....
Reakcia na: danlo #32:
a na aku rychlost sa ma stihnut rozbehnut ? co spravi s priepustnostou krizovatky to ked sa bude cakat kym sa rozbehne ? a co ak nie je len jeden ?
Reakcia na: fanatikmhd #31:
Cyklista smie predchadzat auta stojace v zapche zlava aj sprava, pricom on ide rychlostou vacsinou mensou ako 20km/h a v ziadnom pripade neohrozuje auta nedodrzanim bezpecnostneho odstupu, ohrozuje jedine seba. Je taky problem pockat 2 sekundy za cyklistom kym sa rozbehne na zelenu?
A vieš čo? Dobre. 1,5m. Súhlasím. Oddnes budem zrážať každého cyklistu čo na križovatke nezastaví za autami ako ďalšie v poradí, ale predbehne sa dopredu. Tam už ho zrazu neohrozuje 1,5m, tam mu to netreba. Tak mu to bude treba. Budeme vytláčať. Súhlasíš? Hádam pri rozbehu keď naberieme prvý meter rýchlosti nebude auto robiť manévre aby cyklista čo sa predbehne mohol mať svoj meter a pol z každej strany (btw, uvedomuješ si že na križovatke by malo byť povedľa cyklistu 3 jazdné pruhy voľné pri tých slávnych 1,5metra) . Keď chceš, dajme to dokopy. 1,5metra. Nemám problém, ale bude to platiť jednotne, a na KAŽDÚ SITUÁCIU! Nie iba tam kde sa cyklista cíti ohrozený, a tam kde ohrozuje ostatných to platiť nebude, podľa toho ako cyklistovi vyhovuje (tak ako teraz na prechodoch, raz som cyklista, raz chodec, len aby som prešiel aj na červenú)
Reakcia na: perets #24:
kde? na každej okreske kde je šírka cesty tak 5 metrov aj s topánkami (stačí ísť tak 10km von z bratislavy kde si ešte nebol a pochopíš - spätné zrkadlá ako najširší bod vozidiel sú v mnohých prípadoch od seba aj menej než 25cm.
Vedomé ohrozenie? Akým spôsobom? kde máš v zákone definovanú tú slavnú 1,5m hranicu? Pár imbecilov si dalo na bike papierovú cedulu dakde v španielsku a stala sa z toho dogma akoby to bol zákon. Asi si zjavne vôbec neuvedomuješ koľko je ten 1,5m + cyklista. Pri spôsobe jazdy 50cm od obrubníka "lebo technický stav" + šírka cyklistu + 1,5m sa už nachádzame v susednom jazdnom pruhu. Takže ejden cyklista je široký ako dva jazdné pruhy. Tak už prestaň s touto blbosťou hovoriť ako je to ohrozenie cyklistu. Bežen sa jazdí okolo 1m, a aj to je nadštandardný luxus. Ešte raz, čo teba ohrozuje počas jazdy v tom priestore 1,5m? Keby šlo vozidlo 20cm od teba, stále je vedľa teba, nie? nekrížite sa. Ten 1,5m chceš ty na manévrovanie? Tak si kúp horský bike keď sa s cestným bojíš každého padnutého lístka na vozovke a potrebuješ manévrovať na 2m širokom place...
Reakcia na: danlo #14:
malo by pribudnut v stredu
Pokiaľ ide o boj za ekologickú dopravu, stoja cyklisti, chodci a MHD na jednej strane barikády. Pokiaľ sa však do rozporu dostanú cyklisti a MHD, tak si treba uvedomiť, že cyklista je stále "len" individuálna doprava.

Ak by sme zobrali relatívnu bonitu vozidiel, tak v tomto prípade nie je cyklista oveľa bonitnejší ako automobil (samozrejme, musíme zvážiť aj kontext statickej dopravy a nároku na ňu) - je to jednotlivec proti desiatkám (a ak zvážim, koľko vozidiel hypotetický cyklista na trase Hodžovo námestie - SAV stretne, tak aj stovkám) osôb.

Priestorové pomery ale zrejme neumožňujú nič iné. Tak verím v zdravý rozum oboch strán barikády 🙂 No a hlavne dúfam, že to budú kontrolovať príslušníci.😂
Reakcia na: david1 #3:
stačí zavolať 158 .... a ideálne by bolo, aby okrem bežných ľudí volal tú istú linku aj dispečing .... a ak budú mať zelení mužíci kvôli rovnakej veci 30 telefonátov za hodinu, tak možno pochopia
Posuniem debatu inde: ako vyzerá dnes situácia na Štefánikovej a Záhradníckej?
Reakcia na: fanatikmhd #22:
Pravdepodobne si dlhšiu dobu alebo nikdy nesedel na bicykli. Pretože tvrdiť, že pol metra od najširšieho bodu je luxus, hraničí s vedomím ohrozením. môže byť na Špitálskej kde je MPR 30 km/h.
Pri akej šírke cesty sa vozidlá míňajú menej než 25 cm, ktoré idú 90km/h ?
V opísanom zúžení má ísť cyklista v pravom jazdnom pruhu, po jeho pravom okraji tak ako káže zákon, samozrejme sa nemá pretláčať po pravej strane ked tam žiadne miesto nieje ( vieme ako doplatil Cavendish) ale tak isto ho nemá auto či autobus v takom mieste obiehať.
Reakcia na: danlo #20:
Auto autom obieham na meter keď mám plac, keď nie, tak si molekuly prachu na nárazníkoch podávajú ruky. A funguje to spoľahlivo. načo tvoriť medzeru? Si neschopný ísť priamo? keď je pred tebou prázdna vozovka a auto ťa obieha, predpokladáš že ťa vybrzdí? plynulá premávka a 10cm bude nadštandardný luxus. Hlavne nezmetkuj a ide to v pohode.

Ten obrázok poznám, ale je to kravina, môžem pridať airbus A380, zrazu sa tam zmestia 4 ulice hentaké, a nikto nebude dláždiť runway v meste.... rovnako vlak odvezie aj 20x toľko čo tam ten bus, a tiež nemáš uprostred ulice trať. Nehovorím ani o doprave materiálov, dodávky, nákladné vozidlá, prevozy dokumentov, a podobne. Cyklizmus je skrátka podsystém individuálnej dopravy, a je na úrovni osobných áut, s ktorými môžeš riešiť čo je lepšie (pri spomínanom obiehaní 1,5m od cyklistu moc veľký úžitok nebude), verejná doprava je však nadradený druh dopravy od individuálnej.
Reakcia na: Janik11 #21:
autá sa na 90tkovej ceste míňajú aj menej než 25cm, a ide to. Ale to neriešime. Ten meter a pol si strč do prdele, od najširšieho bodu cyklistu viac ako pol metra je luxus pre cyklistu. Pri 1,5m je to vlastne jedno auto (cyklista má takých v najširšom bode 80cm + 1,5m = obieham 2,2 metra, čo je viac ako auto, to je takmer autobus....). A to je jeden cyklista. Ďalej zákon káže za sebou, žiadne vedľa seba, a už máme pri dvoch ľuďoch v aute vlastne menej zabraného priestoru než pri dvoch cyklistoch.
A pridajme perličku, stojím na križovatke, cyklista dorazí mne zľava od chrbta, a opiera sa mi o auto...padne zelená, aká má byť moja nasledujúca rýchlosť aby som neohrozil cyklistu ktorý sa mi natlačí 10cm od auta? A takýmto fungovaním môžem pokračovať ďalej, dnes krásna ukážka na Tomášikova x Trnavská = v smere od Ružinova k zstNM, autá v dvoch prúdoch, cyklisti vyrazili a v križovatke šli cxa 1 meter "v krajnici" resp čiara čo bola krajnicov v križovatke slúži ako vodiaca, tak asi vieš kde sú. Lenže pred nami zúženie vľavo auto podľa predpisu pri pravom okraji jazdného prúdu, a medzera akurát pre mňa, lenže cyklista mi dýcha na zadné pravé koleso. V momente zúženia tam cyklista zahapruje lebo sa nezmestí ale on sa aj tak snaží vtlačiť. Čo keď tak pôjde autobus? Má robiť manévre so 150 ľuďmi na palube lebo cyklista sa rozhodol že on sa predbehne, on pôjde a každý nech ide 1,5 metra odo mňa?
To sa môžeme baviť v Dánsku, kde cyklista okrem svojích práv pozná aj povinnosti, nie tu kde dopravné značky sú pre srandu králikov.
Reakcia na: fanatikmhd #19:
Len také detaily, prečo veľa cyklistov je ďalej ako pravý kraj vozovky resp. krajnica, ako to kážu zákony:
- prídlažba je extrémne klzká aj za sucha
- množstvo výmoľov, vyjazdených koľajníc práve v časti, kde by mali jazdiť cyklisti
- presahujúce objekty do vozovky, najmä stromy a kríky
- enormné množstvo kanálových poklopov s dlhými otvormi v smere jazdy - extrémne nebezpečenstvo pre užšie profily kolies

A na záver: cyklista nie sú len dve kolesá v rade, ale aj objem nad nimi. Čo do plochy je cyklista cca 1/3 auta, tak to treba rešpektovať... Obiehaj na 25 cm, ak ideš 10 km/h, ale na meter a pol, ak ideš 50.
Reakcia na: fanatikmhd #19:
tak auto autom tiez nepredbiehas s odstupom 25cm... Ale narazal som skor na auta vytvarajuce zapchy
Reakcia na: danlo #18:
Ani by som nepovedal. Cyklisti si vynucujú mnohí aby autá boli 1,5m od nich, resp idú uprostred jazdného pruhu = šírka auta (fzická nie, ale šírka blokovania) a dĺžka ako CityGo, Smart, Mii, Up, Fiat 500, 600 a podobne...
Reakcia na: IBBI #13:
Tak cyklista je rovnaky ucastnik premavky ako auto, a teda podla mna tie auta na ceste zavadzaju ovela viac ako bicykel (vacsinou vezie rovnako len jedneho cloveka ale zabera ovela viac priestoru)
Reakcia na: IBBI #13:
Plny suhlas. To, co niektori cyklisti dorabaju by bolo pomaly na zobratie este aj preukazu na plavaren (nuka sa pekna hlaska, ze len preto, ze mas bicykel, este to neznamena, ze si Sagan - pouzitelne na velmi vela jedincov). Lenze toto "bezpravie" v cyklistickej sa tu vseobecne toleruje, kedze nie je vybudovana kvalitna infrastruktura. Keby tu a tam podostavali zopar pokut, mozno by sa to zlepsilo, ale to sa tak skoro nestane.
Reakcia na: tr3mp #12:
To, co si napisal, je pre otrlych cyklistov v pohode, ale nie kazdy si na take nieco trufa. No nic, zostava dufat, ze toto PR neposobi, ze sa tam zacnu objavovat aj taki, ktori v takom kombinovanom pruhu nie su nauceni jazdit.
Reakcia na: danlo #11:
No to je otazka, ci sa tie podmienky nezhorsili. Ale tak to uz asi musia vediet ti, co tam jazdia. Byt tak v 93 ponahlajuc sa na vlak, ked tam odchytime cyklistu (a kedze som si medzitym zvykol na BUS pruhy, idem samozrejme "tesne"), no veru nepotesilo by ma to (povedane este velmi diplomaticky). Pre mna sice hypoteticka situacia, ale pre mnohych mozno aj kazdodenna realita.
Reakcia na: IBBI #6:
Zatial bez zvisleho znacenia
Som cyklista a vodic zaroven a drzim sa jednej zasady (obzvlast v BA zial potrebnej) - NEZAVADZAJ! Snazim sa preto bajkom nejazdit tadial, kde viem ze komplikujem situaciu MHDcke, pripadne autam. Cize tam, kde ma musia vyraznejsie predbiehat. Takym pripadom je napr. Stefanikova. Ak tam budu 2 pruhy smerom hore, tak v lavom budu nutne vznikat zapchy. Bus bude mat cestu volnu. Lenze ked sa mu tam budem ja motat na bajku s pocitom "MAM PRAVO!!!", tak bus ma nebude moct kadial predbehnut, kedze vo vedlajsom pruhu budu stat auta. Nemam rad cyklistov, co sa motaju tadial, kde to je aj pre nich nebezbecne s tym vyrazom na tvari - "NIC MI NEMOZES, MAM PRAVO!". No ano, mas - len ked ta strhne Capacity, tak sa potom necuduj.
Takze spajanie buspruhov s cyklopruhmi nepovazujem za velmi stastne.
Reakcia na: lostrail #7:
Ako už bolo spomenuté, je to primárne pre tých, čo po Štefánikovej jazdia, resp. jazdia bez problémov po ceste všade v meste. Takže títo nebudú musieť jazdiť v ľavom pruhu, alebo ilegálne v pravom.

Obchádzanie zastávok zozadu je super vec, ak máš aj medzi nimi segregovanú cyklotrasu. Kvalita infraštruktúry sa tým stáva homogénna a je použiteľná pre širšie spektrum ľudí. Vedenie po zastávku sa spomínalo na Nivách, kde bol medzi zastávkami aspoň cyklopruh, ale práve pri zastávkach to cyklistov "vypľúvalo" medzi autobusy a ostatnú dopravu. Pre jazdu detí do školy úplne nepoužiteľné.

Na Štefánikovej je odlišná situácia, šírka ulice (bez masívnej redukcie IAD) neumožňuje segregovanú cyklotrasu, max. bus+cyklopruh, aký tam vznikol. Prejazd zastávkou vo vozovke nepredstavuje zhoršenie kvality, je to cca rovnaká úroveň. Budovanie obchádzky zastávky zozadu by bolo preto bez pokračujúcej segregovanej trasy vyhazovaním peňazí, nehovoriac o tom, že by potreba stavebných úprav celý proces oddialila. Zmena organizácie dopravy značením sa dá spraviť "zo dňa na deň", stavebné úpravy sú komplikovanejšie a zdĺhavejšie.
Reakcia na: lostrail #7:
Ja tadial obcas prejdem na biku, ale jazdi tadial malo cyklistov. Bus+cyklo tam bolo navrhnute preto aby sa zbytocne nezhorsili podmienky pre tych cyklistov co tadial uz jazdia. Nejedna sa o cyklotrasu, ktora by mala prilakat novych cyklistov. Pre tych bude vybudovana cyklotrasa po Stefanovicovej.
Sirka pruhov na Stefanikovej je miestami mensia ako 3 metre, takze zuzovat uz nie je co.
Reakcia na: IBBI #9:
Môžem potvrdiť, večer to tam maľovali.
Reakcia na: lostrail #8:
No nefotil som to, ale je to hotove.
Reakcia na: IBBI #6:
Pics, or it didn't happen ;-P
Reakcia na: Andy #5:
Ak je tu niekto, kto po Stefanikovej pravidelne jazdi na bicykli, nech napise svoje postrehy. Tiez sa mi to nezda ako uplne najstastnejsi napad, najma ak auta nemaju brzdit busy. V spicke to tam doteraz stalo, resp. pomaly sa posuvalo a cyklisti to obchadzali, ako vedeli (po chodniku, pomedzi auta, ako sa dalo). Paradoxne prave v tej spicke im hrozilo mensie nebezpecenstvo, ako mimo nej. Lenze mimo spicky sa autobusar este mal kam uhnut.
Po novom by mali v spicke prejst autobusy bez obmedzenia, az na to, ze ich budu brzdit prave ti cyklisti a uz ich nebudu moct tak lahko obehnut. O tom, ze bus stoji na zastavke a cyklista ho ma obehnut po lavej strane, pricom ten bus ho zasa zakonite musi dobehnut, sa uz popisalo vela a su to prave cyklisti, co toto povazuju za nebezpecne. Aj na imhd boli priklady zo zahranicia, kedy bola cyklotrasa vedena poza zastavku, aby sa predislo nebezpecnej situacii.

Samozrejme, nie je velmi vela miesta na Stefanikovej, kadial by mohli jazdit, toboz nie miesto pre slusnu cyklotrasu. To by sa ale dalo najst, ak by sa zuzili lave pruhy pre auta. Uz teraz je na Stefanikovu zakazany vjazd pre nakladnu dopravu, co ale neplati pre dopravnu obsluhu. Ak by sa nejakymi inymi znackami, ako je to na Gagarinovej a v Karlovke dalo osetrit, ze to zasobovanie by mohlo vyuzivat BUS pruh, nevidim v tom problem (rozhodne musi byt velky napis BUS na zemi, inak taky pruh nikto nerespektuje). Zaroven na Hodzku nevidim ziaden problem vedenia cyklotrasy poza zastavku, no a pri SAV by zas bolo mozne cyklotrasu odklonit cez Leskovu a Cajkovskeho, resp. smerom na Prazsku napr. cez nadchod (ten by bolo namieste patricne rozsirit).
Tak a BUSpruhocyklopruh na Stefanikovej je hotovy!
Reakcia na: SuchSoft #4:
A doteraz to nevadilo?
To je snáď vtip, vážne sa má 41 busov za hodinu deliť o jeden jazdný pruh s cyklistami?
To mi pripadá choré. 😥
Reakcia na: si #2:
Na Štefánikovej stále niekto stojí na blikačkách v pravom pruhu.
kombinacia buspruhu a cyklochodnika v jednom je urcite lakava rovnako tak pre cyklistov ako aj pre vodicov MHD....
ale dufam ze okrem vyznacenia zabezpecia aj to aby tento pruh nesluzil ako parkovisko pre rozne vozidla ako sa to stava v sucasnosti...