Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 2.9.2019)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Zmeny od začiatku školského roka sa dotknú liniek 2, 7, 56, 83, 84 a 212.

Od 2. septembra 2019 budú linky MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok a opäť bude premávať linka 133. Výnimkou budú linky 31 a 39, na ktorých bude do začiatku zimného semestra (16.9.) vysokých škôl platiť prázdninový cestovný poriadok. Zároveň bude upravená premávka MHD na ďalších linkách.

Električková doprava:

  • Linka 2 nebude premávať. Jej jednotlivé úseky budú nahradené linkami 4 a 9 (celotýždenne) a linkou 7 s novou trasou (v špičkách pracovných dní). Pri ceste medzi Vajnorskou radiálou, Trnavským mýtom a Hlavnou stanicou odporúčame využiť prestup na linky 61 74 a 201 na Trnavskom mýte.
  • Obnovená bude linka 7 s pozmenenou trasou, ktorá bude premávať v špičkách pracovných dní medzi ŽST Vinohrady, Račianskym mýtom, Blumentálom a Hlavnou stanicou. Po novom budú električky medzi ŽST Vinohrady a Blumentálom premávať v špičke dvakrát častejšie.
  • Dôvodom na úpravy električkových liniek je potreba posilnenia kapacity električiek na Račianskej radiále s využitím električiek z málo využitej linky 2.
  • Pri ceste na ŽST Nové Mesto je možné využiť spoje linky 4, ktoré obsluhujú túto stanicu. Ide o každý druhý spoj linky 4 vyznačený v cestovnom poriadku. Odporúčame tiež venovať zvýšenú pozornosť cieľu linky vyznačeného na elektronických tabuliach električiek a tiež akustickým hláseniam, ktoré informujú o tom, či spoj premáva k ŽST Nové Mesto.

Autobusová doprava:

  • Linka 56 bude v oboch smeroch jazdy v Rači premávať rovnakým okruhom po Detvianskej, Alstrovej, Barónke a Kubačovej ulici. Autobusy budú smerom na Tbiliskú zastavovať na opačných zastávkach ako doteraz. V smere na Studenú bude premávka bez zmeny. Dôvodom úpravy je ťažká prejazdnosť uvedených ulíc pre parkujúce automobily, ktoré komplikovali vyhýbanie sa doterajších protismerných spojov linky 56. Cestujúcim na zastávkach Nám. A. Hlinku, Nemecký kultúrny dom a MiÚ Rača odporúčame venovať zvýšenú pozornosť cieľu spojov vyznačených na elektronických tabuliach autobusov.
  • Linky 83 a 84 budú mať v špičkách pracovných dní skrátené intervaly medzi spojmi.

Trolejbusová doprava:

  • Linka 212 bude zastavovať na novozriadenej zastávke Hrachová na Mierovej ulici pri diaľnici D1. Táto zastávka bude na znamenie.

27.8.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

anjelik.e10.9.2019 15:41 #176 Re:
Prečo sa už nie raz stalo,že výstupim v Rači z preplnenej trojky a za ňou o minútu ide prázdna o ktorej sa nevie?
david19.9.2019 20:19  +2#175 Re:
Reakcia na #172 od Trolley:
Nový PR manager písal na FB , že sa vráti spolu s vysokoškolákmi.. tak som zvedavý.
@Solider
5 min. určite poobede nestačí a ani ráno hneď po ôsmej.
Do Petržalky to chodí tiež riadne narvaté a v inom int. ako L95.

Trolley9.9.2019 17:35 #174 Re:
Reakcia na #173 od Solider:
Nie a ani v Petržalke.
Solider9.9.2019 17:21 #173 Re:
Reakcia na #172 od Trolley:
V Ružinove, či na Vajnorskej radiále nestačí poobede 5-minútový interval?
Trolley9.9.2019 17:14 #172 Re:
Reakcia na #171 od david1:
Lenže DPB ani mesto sa nevyjadrili, že chcú vrátiť 4-minútový interval a ak áno tak odkedy.
david19.9.2019 16:51 #171 Re:
Reakcia na #170 od Trolley:
Narvaté kachny som tam fakt nevidel. Od Polusu v špičke normálne zaplnené no dalo sa stále v pohode sadnúť.
Keď vrátia interval pre školský rok bude to ok.
Trolley9.9.2019 15:47  +2#170 Re:
Reakcia na #169 od david1:
Otázka znie kedy sa L7do Rače vráti. K Vajnorskej radiále nesúhlasím. K2-S na L4 bývajú riadne preplnené aj v sedle. Takže posilaby sa zišla.
david19.9.2019 15:02  +2#169 Re:
Reakcia na #168 od Trolley:
L2 čisto v sedle je blbosť. Ako tak niečo vozila iba v špičke.
Na Vajnorskej to bolo práveže celé leto predimenzované.
Nič sa tam neoslabilo ak nerátam prázdninový interval.
No ten nechali všade.
Len presmerovali z N.mesta linku zo stanice do centra.

L7 sa určite aspoň ráno do Rače vráti.

Trolley9.9.2019 14:54  +2#168 Re:
Reakcia na #164 od Pajo:
Ten istý postreh som písal nižšie. Ten jednolinkový variant je metóda pokus omyl. Aj teraz som videl preplnené L3 do Rače a takmer prázdne L7 na Vinohrady.

Vo Východnej časti mesta druhá linka na stanicu chýba. Dá sa to vyriešiť buď tak, že sa obnoví L2 celotýždenne (vozy na to sú), alebo aspoň v časoch keď L7 nejazdí s tým, že vozy s L7 by prejazdovali na L2 a opačne. Takto sa na Vajnorskej radiále od septembra oslabila kapacita. Navyše v čase dopravných zápch a nehôd na Šancovej ul. bola L2 spoľahlivejšia ako autobusy a trolejbusy.
johnnyjanko9.9.2019 13:24  +2#167 Re:
Ono to vlastne nie je len problém s Račou, hoci tam je to najvypuklejšie. V celej sieti sa znížila kapacita na úroveň prázdnin, na všetkých radiálach! Začalo to týždeň pred začiatkom letných prázdnin a pokračuje to aj po ich skončení. A to napriek tomu, že sieť sa zmenšila o Karlovku a Dúbravku, takže nemôže byť problém s vodičmi ani vozidlami. Keby to bolo za Nesrovnala, je z toho škandál. A teraz všetci sa tvária, že je to v poriadku. Ja budem veľmi rád, ak sa veci zlepšia aj bez písania kritických článkov. Ale ako a kedy??
Solider8.9.2019 18:30 -1 +1#166 Re:
Reakcia na #155 od johnnyjanko:
Zásadný rozdiel oproti dobe Neschopnala je v tom, že dnes je možné meniť veci aj bez toho, aby sa museli písať takéto články.

Otázkou však ostáva, prečo sa problém s Račou vytrvalo ignoruje❓
Solider8.9.2019 18:17 #165 Re:
Reakcia na #153 od Pe67:
Pretože sa predpokladalo, že výluka tunel – Molecova bude už toto leto. Budúci rok počas tejto etapy naozaj nebude robota pre súčasný počet vodičov električiek.
Pajo7.9.2019 13:18 #164 Re:
V prvom týždni sa presne potvrdilo, čo som predpovedal: električky 7 na Račianskej poloprázdne, električky 3 narvané. Napriek tomu, že papierovo chodia trojky v tesnom závese. Dôvody sú tu všetkým dobre známe.

Ak si niekto v DPB myslel, že z Račka pôjdu ľudia do Rače tak, že po Vinohrady pôjdu sedmičkou a potom prestúpia na Vinohradoch na trojku, tak sa veľmi, naozaj VEĽMI mýli .❗ ❗ ❗
johnnyjanko5.9.2019 11:57 -2 +2#163 Re:
Reakcia na #161 od mku81:
Určite sa na FB nájde dostatok kritikov z radov autistov, ktorí kritizujú buspruhy. To je ale niečo iné. Tuto v tábore priaznivcov verejnej dopravy je stále Vallo a jeho team mnohými považovaný za niečo nadpozemsky dokonalé. Je to na škodu veci. Nepopieram mnohé pozitívne zmeny, ktoré sa od nástupu nového vedenia udiali v oblasti dopravy, ale to snáď neznamená, že budeme zatvárať oči nad tými negatívnymi vecami.
david15.9.2019 10:45 -1#162 Re:
Reakcia na #149 od Trolley:
Ja osobne som sa vždy zviezol pohodlne aspoň po Vinohrady. Tam prišla L3,5 často v závese o poznanie prázdnejšia. Sú tam aj prístrešky na rozdiel od Račka.

Teraz tá L7 nemá kde nabrať poobede dopyt zo stanice v 5 min.intervale. Prvý nápor má až na Blumentáli , Račku.
mku815.9.2019 10:30 #161 Re:
Reakcia na #157 od Trolley:
To si nevidel ten shitstorm, co sa spustil (a stale trva) na FB po namalovani novych bus pruhov vo Vrakuni.
Melange5.9.2019 10:10 #160 Re:
Reakcia na #159 od S499.1023:
Veď presne o tom hovorím.
S499.10235.9.2019 10:07 -2#159 Re:
Reakcia na #158 od Melange:
To akosi nemôžu, keď je Jehova z princípu ich učenia neomylný.
Melange5.9.2019 9:59 -2#158 Re:
Reakcia na #155 od johnnyjanko:
To máš tak, ani svedkovia Jehovovi nikdy nepriznajú, že Jehova spravil niečo zle alebo by mohol mať nejakú chybu.
Trolley5.9.2019 9:53  +6#157 Re:
Reakcia na #156 od S499.1023:
Náhodou má úplnú pravdu. Teraz sa už vôbec nekritizuje. Nehovorím frflať na všetko, ale vecne poukázať na nepriaznivé zmeny v doprave.