Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 2.9.2019)

Zmeny od začiatku školského roka sa dotknú liniek 2 7 56 83 84212.

Od 2. septembra 2019 budú linky MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok a opäť bude premávať linka 133. Výnimkou budú linky 31 a 39, na ktorých bude do začiatku zimného semestra (16.9.) vysokých škôl platiť prázdninový cestovný poriadok. Zároveň bude upravená premávka MHD na ďalších linkách.

Električková doprava:

  • Linka 2 nebude premávať. Jej jednotlivé úseky budú nahradené linkami 4 a 9 (celotýždenne) a linkou 7 s novou trasou (v špičkách pracovných dní). Pri ceste medzi Vajnorskou radiálou, Trnavským mýtom a Hlavnou stanicou odporúčame využiť prestup na linky 61 74 a 201 na Trnavskom mýte.
  • Obnovená bude linka 7 s pozmenenou trasou, ktorá bude premávať v špičkách pracovných dní medzi ŽST Vinohrady, Račianskym mýtom, Blumentálom a Hlavnou stanicou. Po novom budú električky medzi ŽST Vinohrady a Blumentálom premávať v špičke dvakrát častejšie.
  • Dôvodom na úpravy električkových liniek je potreba posilnenia kapacity električiek na Račianskej radiále s využitím električiek z málo využitej linky 2.
  • Pri ceste na ŽST Nové Mesto je možné využiť spoje linky 4, ktoré obsluhujú túto stanicu. Ide o každý druhý spoj linky 4 vyznačený v cestovnom poriadku. Odporúčame tiež venovať zvýšenú pozornosť cieľu linky vyznačeného na elektronických tabuliach električiek a tiež akustickým hláseniam, ktoré informujú o tom, či spoj premáva k ŽST Nové Mesto.

Autobusová doprava:

  • Linka 56 bude v oboch smeroch jazdy v Rači premávať rovnakým okruhom po Detvianskej, Alstrovej, Barónke a Kubačovej ulici. Autobusy budú smerom na Tbiliskú zastavovať na opačných zastávkach ako doteraz. V smere na Studenú bude premávka bez zmeny. Dôvodom úpravy je ťažká prejazdnosť uvedených ulíc pre parkujúce automobily, ktoré komplikovali vyhýbanie sa doterajších protismerných spojov linky 56. Cestujúcim na zastávkach Nám. A. Hlinku, Nemecký kultúrny dom a MiÚ Rača odporúčame venovať zvýšenú pozornosť cieľu spojov vyznačených na elektronických tabuliach autobusov.
  • Linky 83 a 84 budú mať v špičkách pracovných dní skrátené intervaly medzi spojmi.

Trolejbusová doprava:

  • Linka 212 bude zastavovať na novozriadenej zastávke Hrachová na Mierovej ulici pri diaľnici D1. Táto zastávka bude na znamenie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prečo sa už nie raz stalo,že výstupim v Rači z preplnenej trojky a za ňou o minútu ide prázdna o ktorej sa nevie?
Reakcia na: Trolley #172:
Nový PR manager písal na FB , že sa vráti spolu s vysokoškolákmi.. tak som zvedavý.
@Solider
5 min. určite poobede nestačí a ani ráno hneď po ôsmej.
Do Petržalky to chodí tiež riadne narvaté a v inom int. ako L95.

Reakcia na: Solider #173:
Nie a ani v Petržalke.
Reakcia na: Trolley #172:
V Ružinove, či na Vajnorskej radiále nestačí poobede 5-minútový interval?
Reakcia na: david1 #171:
Lenže DPB ani mesto sa nevyjadrili, že chcú vrátiť 4-minútový interval a ak áno tak odkedy.
Reakcia na: Trolley #170:
Narvaté kachny som tam fakt nevidel. Od Polusu v špičke normálne zaplnené no dalo sa stále v pohode sadnúť.
Keď vrátia interval pre školský rok bude to ok.
Reakcia na: david1 #169:
Otázka znie kedy sa L7do Rače vráti. K Vajnorskej radiále nesúhlasím. K2-S na L4 bývajú riadne preplnené aj v sedle. Takže posilaby sa zišla.
Reakcia na: Trolley #168:
L2 čisto v sedle je blbosť. Ako tak niečo vozila iba v špičke.
Na Vajnorskej to bolo práveže celé leto predimenzované.
Nič sa tam neoslabilo ak nerátam prázdninový interval.
No ten nechali všade.
Len presmerovali z N.mesta linku zo stanice do centra.

L7 sa určite aspoň ráno do Rače vráti.

Reakcia na: Pajo #164:
Ten istý postreh som písal nižšie. Ten jednolinkový variant je metóda pokus omyl. Aj teraz som videl preplnené L3 do Rače a takmer prázdne L7 na Vinohrady.

Vo Východnej časti mesta druhá linka na stanicu chýba. Dá sa to vyriešiť buď tak, že sa obnoví L2 celotýždenne (vozy na to sú), alebo aspoň v časoch keď L7 nejazdí s tým, že vozy s L7 by prejazdovali na L2 a opačne. Takto sa na Vajnorskej radiále od septembra oslabila kapacita. Navyše v čase dopravných zápch a nehôd na Šancovej ul. bola L2 spoľahlivejšia ako autobusy a trolejbusy.
Ono to vlastne nie je len problém s Račou, hoci tam je to najvypuklejšie. V celej sieti sa znížila kapacita na úroveň prázdnin, na všetkých radiálach! Začalo to týždeň pred začiatkom letných prázdnin a pokračuje to aj po ich skončení. A to napriek tomu, že sieť sa zmenšila o Karlovku a Dúbravku, takže nemôže byť problém s vodičmi ani vozidlami. Keby to bolo za Nesrovnala, je z toho škandál. A teraz všetci sa tvária, že je to v poriadku. Ja budem veľmi rád, ak sa veci zlepšia aj bez písania kritických článkov. Ale ako a kedy??
Reakcia na: johnnyjanko #155:
Zásadný rozdiel oproti dobe Neschopnala je v tom, že dnes je možné meniť veci aj bez toho, aby sa museli písať takéto články.

Otázkou však ostáva, prečo sa problém s Račou vytrvalo ignoruje❓
Reakcia na: Pe67 #153:
Pretože sa predpokladalo, že výluka tunel – Molecova bude už toto leto. Budúci rok počas tejto etapy naozaj nebude robota pre súčasný počet vodičov električiek.
V prvom týždni sa presne potvrdilo, čo som predpovedal: električky 7 na Račianskej poloprázdne, električky 3 narvané. Napriek tomu, že papierovo chodia trojky v tesnom závese. Dôvody sú tu všetkým dobre známe.

Ak si niekto v DPB myslel, že z Račka pôjdu ľudia do Rače tak, že po Vinohrady pôjdu sedmičkou a potom prestúpia na Vinohradoch na trojku, tak sa veľmi, naozaj VEĽMI mýli .❗ ❗ ❗
Reakcia na: mku81 #161:
Určite sa na FB nájde dostatok kritikov z radov autistov, ktorí kritizujú buspruhy. To je ale niečo iné. Tuto v tábore priaznivcov verejnej dopravy je stále Vallo a jeho team mnohými považovaný za niečo nadpozemsky dokonalé. Je to na škodu veci. Nepopieram mnohé pozitívne zmeny, ktoré sa od nástupu nového vedenia udiali v oblasti dopravy, ale to snáď neznamená, že budeme zatvárať oči nad tými negatívnymi vecami.
Reakcia na: Trolley #149:
Ja osobne som sa vždy zviezol pohodlne aspoň po Vinohrady. Tam prišla L3,5 často v závese o poznanie prázdnejšia. Sú tam aj prístrešky na rozdiel od Račka.

Teraz tá L7 nemá kde nabrať poobede dopyt zo stanice v 5 min.intervale. Prvý nápor má až na Blumentáli , Račku.
Reakcia na: Trolley #157:
To si nevidel ten shitstorm, co sa spustil (a stale trva) na FB po namalovani novych bus pruhov vo Vrakuni.
Reakcia na: S499.1023 #159:
Veď presne o tom hovorím.
Reakcia na: Melange #158:
To akosi nemôžu, keď je Jehova z princípu ich učenia neomylný.
Reakcia na: johnnyjanko #155:
To máš tak, ani svedkovia Jehovovi nikdy nepriznajú, že Jehova spravil niečo zle alebo by mohol mať nejakú chybu.
Reakcia na: S499.1023 #156:
Náhodou má úplnú pravdu. Teraz sa už vôbec nekritizuje. Nehovorím frflať na všetko, ale vecne poukázať na nepriaznivé zmeny v doprave.
Reakcia na: johnnyjanko #155:
Ak máš ten pocit, napíš o tom do BA novín, oni to srovnajú.
Možno je to len môj subjektívny pocit, ale myslím si, že keby sa redukcia intervalu v Rači stala za Nesrovnala, tak tu na imhd by sa objavil plnoformátový článok o neschopnom vedení DPB a mesta, ktoré svojimi krokmi ničí MHD, prispieva k rozvoju autokultúry, dopravných zápch a tak podobne...

A teraz ticho. Skrátka nové vedenie mesta a DPB zlé rozhodnutia nerobí, však nie?
Reakcia na: S499.1023 #150:
Tentokrat nie, aj poznam jedneho co presiel od elektriciek na abusy skrz NAD. Aspon ty vies vzdy vsetko na tomto fore. 🙂
Reakcia na: si #144:
Niektorí prešli z električiek na autobusy na začiatku výluky. Dpb už dlho predtým lanáril električkárov aby prešli na autobusy, že v čase výluky nebude pre nich robota a pod.,mnohý čo tak urobili to teraz ĺutujú.
Reakcia na: anjelik.e #151:
nie raz (aj ked pravidlom to nebolo) som predchadzajucu skolsku sezonu popoludni videl ze sa ti co vystupili z vozidla L7 konciaceho na vinohradoch nezmestili do nasledujuceho vozidla L3/L5 pokracujuceho dalej do race...
Reakcia na: Trolley #149:
Už cestujeme na Vinohrady a potom prestúpime na trojku, ktorá príde plná. Aspoň kúsok nebyť v preplnenej električke. Ale to isté aj ráno opačným smerom? Prestúpiť na sedmičku, keď nestoja ľudia na zástavke od vlaku? Super cestovanie👍
Reakcia na: trolejbus6207 #148:
Neopomíňaj, že Pettove informácie sú JVP.
Reakcia na: david1 #147:
Môj postreh zo včerajšieho poobedia v smere Rača:

Na Račko prišla poloprázdna L7, na zastávke kopec ľudí, ale takmer nik nenastúpil. Každý radšej počkal na L3 do Rače.
Reakcia na: si #144:
+ #143

To je nejaké zvláštne, keď bola "párty" na Železnej studničke pri 110-om výročí drátolezu, bavil som sa s jedným trolejbusárom, že ide k nim na pavučiny jedna Ruska, lebo ju na električkách nechceli s odôvodnením, že majú plný stav 🙄
Reakcia na: anjelik.e #142:
Hej hej v L3 sa dnes ráno stálo na schodoch ešte pred príchodom na Vinohrady.

L7 však až taká prázdna nebola lebo brala všetko čo nechávala na zastávkach L3.
Reakcia na: Petto #143:
Na to , aby tam šla každá druhá L7 vodiči musia byť.
Ideal minútu pred škodovicou , ktorá chodí o poznanie plnšia aspoň v lete..
Reakcia na: MatejBA #139:
Rači pomôže ak sa vráti stav /kapacitný/ aký bol pred zmenou linkovania.
Vlak im nepomôže. Drvivá väčšina vystupuje na Račku a Blumentáli.
Čiže kto s tým pôjde?

Hypoteticky 5-10 min. bus vymeták k stanici . Peší presun 5 min. Čakanie na vlak s rezervou 5-7 min. , jazdná doba na hl.st. 10 min. , peší presun na bus či električku 3-5 min. záleží , kde to príde.. , presun na Račianske mýto v ideálnej premávke 4 min.

Jazda električkou priamo na Račko z konečnej 20 min.

Vlak z Rače bude mať význam pre tých ktorý cestujú cez celé mesto a zahustia sieť plánovaných zastávok... Trnávka, Ružinov , Digital park prípadne Bory Mall a DNV sídlisko. Vedel by som si predstaviť zastávku aj pri nadjazde ponad Gagarinovu pri cintoríne Vrakuňa.
Bolo by tam lepšie napojenie na MHD ako zo stanice UNS.
Reakcia na: Petto #143:
soferi sa asi odparili dakam inam, lebo pred letom stihali vyjazdit este aj dubravku a karlovu ves v grafikone pre skolsky rok a nie prazdniny ako to zostalo teraz....
Reakcia na: anjelik.e #142:
Uz sa suska ze nejsu soferi, preto linku 7 do Race ti nema kto soferovat.
Tak máme tu prvé dni školského roka. Poznatok? Je to nanič. Fajn, že existuje električka č.7 od ŽST Vinohrady, ale nerieši situáciu z celej Rače. Električky preplnené a č. 7 poloprázdna. Nie je možné preboha poslať tú sedmičku už z Rače? Či má polovica cestujúcich prestupovať na sedmičku na Vinohradoch? Naozaj divné rozmýšľanie ľudí na dopravnom podniku. Už by konečne mali precestovať Račiansku radiálu, aby vedeli aká je skutočnosť. Veľká časť cestujúcich vystupuje na Račianskom mýte, stačí sa postaviť aj tam, ak sa dá. Toľko ľudí tam stojí na ostrovčeku, ktorí vystúpia z trojky. To sa fakt nezmení? Intervaly trojky sú príliš dlhé na toľko cestujúcich. Dokedy máme v električkách trpieť? Či už bude chladnejšie a nebudeme sa dusiť? Tak sa to vyrieši?
Reakcia na: miro_162 #138:
ja osobne uz velmi neviem, za leto som si uz celkom zvykol na dochadzanie do prace autom...
Reakcia na: MatejBA #139:
Alebo druha moznost je, ak je este stale miesto, na Cernockeho/v jeho okoli spravit uvrat, aby sa tam mohli skratene spoje/posilove spoje obojsmernych elektriciek otacat tak, ako sa to planuje na Molecovej. Ale to nemusi nutne vyriesit problem s poctom vodicov 😕
Reakcia na: Martin Fundárek #132:
Samozrejme necakam, ze vlaky sa stanu nosny system MHD a urcite nie ihned lusknutim prsta a bez uprav, ale kebyze sa spravi zberna linka z Race k ZST Raca, pridaju sa/vymenia sa/upravia sa vlaky/trat ako hovoris, tak aj presun 5-10% ludi by dost pomohlo elektricke v Raci.

Urcite treba najst nejake riesenie, ked pridavat sa nemoze pre chybajucich vodicov a riesit to treba 😕
Neviete niekto ako to vyzeralo v špičke na Račianskej rádiále?
Reakcia na: Solider #136:
To riesenie na L50 je v pohode cez pracovne dni cez den. Urcite sa ale nemalo aplikovat na vikendy (+ pracovne dni vecer po redukcii intervalu), v tych casoch mali zostat sola a kratsi interval. 15 minutovy interval je moc.
Reakcia na: Dezerter #35:
Pokiaľ ide o výmenu vozidiel medzi 50 a 95, určite sa to ukázalo ako správne riešenie, pretože došlo k lepšiemu vyťaženiu vozidiel a zároveň k menšiemu dobiehaniu vozidiel na 50, hoci to úplne nevymizlo, ale je to podstatne lepšie, ako to bolo pri kratšom intervale s 12-metrovými vozmi, kde to vyzeralo tak, že prvý išiel bus.rar a za ním v závese dve-tri prázdne sóla a potom opäť diera.

Situáciu na 50 treba riešiť komplexne, aj v kontexte otvárania nových bizniscentier v downtowne bude čoskoro nutné posilniť interval v špičke (ale nie cestou sólo vozov s kratším intervalom) a samozrejme preriešiť aj víkend, kde by si to v čase 9 – 19 hod. skutočne pýtalo posilniť na 10 minút.
Reakcia na: Solider #134:
Presne tak. Priamy smer , ktorý má voľno spolu s električkami je využívaný minimálne na rozdiel od ľavého smer Mýtna pre L31,94.
Dlho sa tam niekedy čakalo a to tam nebol v špičke int. 120-150s. v oboch smeroch ako teraz.
Reakcia na: ivanbuto #116:
Kedy tam už konečne bude preferencia pre odbočujúce 31, 39 a 94 počas signálu Voľno pre električky? Je to naozaj až tak zložité?
Reakcia na: ivanbuto #116:
Včera ani dnes ráno na križovatke pri NBS pevný signálny plán nebol.
Reakcia na: MatejBA #127:
Nuž z Rače veľa ľudí na vlaky nedostaneš, pretože jednak je stanica pre ľudí zo sídlisk v peknom keli, jednak veľa vlakov už nepridáš (musel by sa od základu prekopať grafikon a kúpiť nejaké ďalšie súpravy - ak nechceš presviedčať cestujúcich, aby jazdili starými šrotmi, ktoré jediné ešte ZSSK zostávajú, pretože všetko nové je zaturnusované). A z Krasňan, kde je kapacitný problém najvypuklejší, už vôbec nie, pretože tam zastávka vlakov nie je a asi ani nikdy nebude.
Reakcia na: Valec #129:
Aha, takže civilizovaný výstup/nástup z/do vozidla je vymoženosťou výhradne električkovej dopravy, autobusy a trolejbusy môžu mať balkanistické zastávky. Už tomu rozumiem, profesore.
Reakcia na: Valec #129:
Aj keby tam nastupovalo 5 ľudí takto nemôže zastávka a prístup k nej vyzerať.
Nevidím žiaden rozdiel medzi zastávkami rôznych trakcií.. všetky by mali mať aspoň minimálny štandart a to prístupový chodník , spevnenú vyvýšenú plochu a označník + kôš.
Reakcia na: david1 #122:
Je trocha rozdiel medzi zastávkou nočáku, kde sa zastavuje 5x za deň a nastúpi/vystúpi tam možno rovnaký počet cestujúcich, a medzi zastávkou nosnej električkovej dopravy, kde stojí cez 100 spojov a využije ju asi tisícka ľudí denne. (Tým netvrdím, že Černockého je v poriadku, aspoň štrkové nástupište by tam byť mohlo).

+ #124: A koľko z tých zastávok je na (koľajovej) dráhe?
Reakcia na: MatejBA #127:
Pre cestovanie vlakom potrebujú hlavne najskôr dobudovať plánované nové zastávky.
Reakcia na: Martin Fundárek #125:
Ono hlavne kebyze sa nehrame na IDS, tak by sa v ramci snahy snazilo mesto, DPB, ZSSK a BIDka dostat cast ludi aj na vlaky smer Hlavna Stanica/Nove Mesto a dalej + posilnit ich (kapacitne/intervalovo), aby sa elektricky odlahcili, kedze ludom to moze byt jedno s 1 listkom/elektricenkou na vsetko.
Reakcia na: Martin Fundárek #125:
Neviem, či sa jedná o metódu pokus-omyl, keď správny pomer kapacity pre školský rok bol overený v predošlých grafikonoch. Bohužiaľ, nevyriešená Rača ani od začiatku školského roka nám nerobí dobré meno a zbytočne je to živnou pôdou pre kritiku na adresu DPB.
Reakcia na: Solider #97:
Metóda pokus-omyl JE diletantstvo.
Jednému pánovi z magistrátu som pri náhodnom stretnutí vravel, že pri 4-minútovom intervale sú na Peknej ceste električky slušne vyťažené aj cez prázdniny a v žiadnom prípade ten interval nebude stačiť cez školský rok. Žiaľ, potrebujú si to, na škodu cestujúcich, overiť v praxi.
Reakcia na: Valec #121:
Bratislava má enormný počet zastávok, kde sa obsluha deje len tak "ako to vyjde" - zastávky bez vyvýšených nástupných hrán, miestami aj bez spevneného povrchu, označníky nezmyselne umiestnené po stĺpoch, kde fyzicky nie je možné zastaviť s vozidlom predpisovo pri nich.
Sme, podľa mňa v tomto sme ešte celkom na Balkáne.
Reakcia na: Žáržo #109:
Takže na linke 7 budú nasadené K2?
Reakcia na: Valec #121:
Keby sme neboli ako vravíš na Balkáne nemali by sme roky zastávku v tráve alebo v blate.
/N55 Černockého a vozovňa Krasňany/

Aj tak nemáme dosť vozov na trojičky. Chýbali by inde.
Jedna súprava raz za dve hodiny napr.z Rače to nezachráni.
Reakcia na: david1 #120:
Treba riešiť aj nástup. Nie sme niekde na Balkáne aby sa nastupovalo ako to vyjde. Ak má byť raz zastávka pre 48-metrovú súpravu, tak musí mať aj príslušnú dĺžku.

Každopádne, všetky tie úpravy treba mať skôr hotové, ako sa tam začne jazdiť. A tiež treba myslieť na to, že na súpravy 3xT treba aj počet vozov, zaškolených vodičov a nejaké technické úpravy a spôsobilosť (tá súprava 7949+7950+7956 nebola zložená náhodne).
Reakcia na: Valec #119:
Komisárky sú tak krátke? To sa mi nezdá ,ale ok.
Nástup netreba riešiť. Tam sa ľudia zmestia aj do prvých dvoch resp. jedného.
Jedine výstup poriešiť podobne ako na Vinohradoch. Miesta je tam dosť.
Reakcia na: david1 #114:
Nezmestí sa napr. ani na konečnej (v oboch smeroch). A na tej Čachtickej by okrem posunu označníkna bolo treba upraviť aj vjazdy do dvora, aby sa v zime niekto nešmykol rovno pod električku.
Reakcia na: Viko #111:
Tiež tým pokusom v Rači nerozumiem.

Takto pred rokom sme mali 4 min.int. na L7 už z Rače presne do BA volieb. Poobede sa do Rače jazdilo s 8 min.int. Dopyt bol pekne rozložený .
Dôvod zrušenia bola zapratanie Blumentálu a "nepotrebnosť " takej kapacity. No ostalo aspoň ráno.

V júni sa to zrušilo úplne a zase narýchlo obnovovalo vloženými spojmi L3 , aby to náhodou nerozbilo jednolinkový variant.
Teraz to ideme znovu testovať ... nech nasereme aj zvyšok ľudí čo neprešli naspäť do áut...
Reakcia na: Pajo #108:
Vzduchovod určite nie. Ľudia z vlakov a ďalších zastávok sa konečne kultúrne odvezú.
Z druhej strany v Rači určite nebude stíhať prázdninový int. Veď ani v lete sa nestíhalo.
Aspoň každá druhá L7 mala ísť z Rače.
Reakcia na: Pajo #113:
Ráno v čase 6:30-9:00 je tam pevný signálny plán, takže asi aj zostane.
Reakcia na: Pajo #113:
IAD bude stáť od Račka a odsere si to aj L31,94 ktoré už teraz niekedy dosť dlho čakali na zelenú od I.Karvaša.
Reakcia na: Žáržo #112:
To je teda riadna blbosť. Na všetky sa v pohode zmestí..
Na Čachtickej smer centrum sa môže posunúť označník o cca. 3m dopredu.. prípadne iba vyznačiť stop čiaru pre 3xT.
V súvislosti s linkou 7 na stanicu ma napadlo, ako bude fungovať električková preferencia a semafory na Štefanovičovej? Tam pôjde počas rannej špičky 30 spojov za hodinu hore a 30 dole, t.j. 60 prejazdov za hodinu obojsmerne. Také sme tam už dlho nemali.
Reakcia na: IBBI #110:
Trojičku kvôli dĺžke zastávok žiaľ zatiaľ nie je možné prevádzkovať až do Rače. 😕
Reakcia na: Žáržo #109:
Mohlo by sa prosim zverejnit meno diletanta, ktory si chce "v prevadzke overit" nieco, co dokazatelne vyzera zle uz niekolko rokov?
Reakcia na: Žáržo #109:
A ako to vyzera s prevadzkou 3x T6?
Ahojte, aby nedochádzalo k nedorozumenieniam, rád by som vysvetlil, ako to v súčasnosti vyzerá s električkami.

DPB má jednoznačný záujem, aby linka 7 premávala v rannej špičke už z Rače. Vnímame to ako naozaj potrebné. Na tento účel sa nám možno podarí nasadiť okrem K2S aj kapacitnejšie súpravy. Tým by sa kapacita na Račianskej zvýšila ešte viac, než ako som prezentoval v médiách.

Veľmi radi by sme v celom úseku trate až do Rače zabezpečili v špičkách 120-sekundový interval, aby sme "jazdili častejšie, ako metro". Kapacita električiek by tak mohla byť aj cca 10 tisíc cestujúcich za hodinu jedným smerom.

Objednávateľ dopravy, ktorým je mesto, si však zatiaľ objednal prevádzku linky 7 až od ŽST Vinohrady. V prevádzke si chce overiť, ako to bude vyzerať. Máme však prisľúbené, že keď sa preukáže, že to stačiť nebude, problém sa bude okamžite riešiť predĺžením linky 7 až do Rače.

5-min. interval v poobednej špičke je iba dočasný. Neočakáva sa totiž ešte tak silný dopyt cestujúcich keďže sa stále nezačína školský rok na vysokých školách. Bratislava bude v septembri objektívne prázdnejšia, než počas ďalších mesiacov. Interval bude ale reálne dlhší iba o 60-sekúnd, čo cestujúci v reálnej prevádzke snáď nemajú šancu ani postrehnúť.

V blízkej dobe sa ale bude aj poobede zavádzať opäť 4-min. interval, vďaka čomu sa bude jazdiť rovnako často, ako ráno.

Nechcem určite tvrdiť, že sú tieto riešenia ideálne, skôr vysvetliť ako to je a vyvrátiť niektoré obavy diskutujúcich. 🙂
Takže DPB spúšťa okrem jednej hodiny ráno v špičkách prázdninové intervaly na električkách cez školský rok. Blahoželám, to sme tu nemali už pekne dlho. 👎 👎 👎

Linka 7 bude v úseku Vinohrady-MlGarda vzduchovod, naopak linka 3 v úseku Vinohrady-Pekná cesta sardinkáreň. 👎 👎 👎
Reakcia na: Valec #105:
Na 3-4 akurát presne 😛
Reakcia na: Solider #102:
tak ale pocas vyluky tento problem chapem, ale pocas "normalnej" prevadzky aka ma byt napriklad buduci tyzden nan zmysel nevidim....
Reakcia na: Solider #103:
A je dosť vozov na 3-4 min. interval linky 3 z Rače do Petržalky?
Reakcia na: Solider #103:
Ak by to robili naraz nebolo by toľko voľných obojsmerných vozov predsa. Minimálne od vozovne by museli byť busy do Rače.
Ďalej bude musieť byť byť posilový bus po Komisárky od Čachtickej.
Reakcia na: david1 #101:
Aká by mala byť NAD počas výluky v Rači?
Reakcia na: si #100:
Výluky určite nebudú prebiehať naraz, nedá sa to kvôli počtu obojsmerných vozov. A práve ten limituje aj interval na trati do Rače počas výluky, ktorý bude môcť byť maximálne 4 minúty.
Reakcia na: si #100:
Rača sa určite posunie. Naraz to robiť nemôžu.
Nemajú vozy na NAD a ani toľko obojsmerných vozov.
Jedine , že by šupli L3 do Petržalky a L1 zo stanice do Ružinova cez centrum..
No to by museli L4 dať cez Obchodnú , aby tam niečo jazdilo.. no to je už veľké sci fi..
Reakcia na: Solider #97:
tak ale clovek ktory takto zasadne podcenuje realnu situaciu by asi na pozicii kde sa o tomto rozhoduje nemal sediet, pretoze tymto dost zasadne poskodzuje cele mesto a jeho obyvatelov...
a to som este zvedavy co sa vymysli pri sucasnom priebehu prac v KV v kombinacii s opravou kolajoveho obluka medzi detvianskou a drevonou, kedze to zacina vyzerat ze sa tieto 2 vyluky stretnu dokopy
Reakcia na: Solider #98:
No špičku nemáme jednu hodinu.
Zvyšok dňa sa ide v prázdninovom režime na čo nie je žiaden dôvod.


Reakcia na: david1 #88:
Je to jedna hodina, ale tá najvyťaženejšia.
Reakcia na: si #95:
Nie je to zámer ani dilentantstvo, iba podcenenie existujúcej situácie 🙂
Reakcia na: si #83:
Nemyslím si, že to je negatívna črta jednolinkového variantu. Je škoda, že jednolinkový variant je spájaný práve s oslabovaním prepravnej kapacity, aj keď musím uznať, že v prípade Račianskej radiály je to oprávnená a spravodlivá kritika. Ak tu už raz máme jednu nekoncepčnú linku, je jedno, či jazdí len po Vinohrady alebo až do Rače, ale faktom ostáva, že je potrebné zabezpečiť 1) prázdne vozidlá od Vinohradov, čiže linku, ktorá začína na stanici, kde sa významne láme dopyt; 2) posilnenie ponúkanej kapacity v úseku Rača – ŽST Vinohrady, ktoré je žiaduce; 3) do zavedenia trojičiek zabezpečiť kapacitnú rezervu pre existujúcich a nových cestujúcich (tzn. stop vypravovaniu kačíc).

V súčasnosti je posilňovanie 3+9 neefektívne kvôli tomu, že v Ružinove je int. 4 minúty postačujúci a kvôli tomu, že posilnenie intervalu zo 4 na 3 minúty nevyrieši žiadny z problémov na Račianskej.
Reakcia na: Solider #94:
tak ale vies ako, vo verejnej doprave je dopyt znacne ovplyvnovany prave ponukanou kapacitou, tak ked bude ponknute menej, tak aj dopyt sa nasledne znizi (a mnozstvo aut na cestach zvysi)
a kedze nepredpokladam ze su vsetcia na svojich poziciach az taki diletanti zeby o tejto spatnej vazbe nevedeli, tak za tym skor vidim nejaky zamer.... a v kombinacii so zdanenim parkovania ktore tlaci sucasne vedenie mesta je to asi to ze chcu postihnut touto danou co najvacsie mnozstvo ludi....
Reakcia na: Martin Fundárek #80:
Údajne to má ukázať situácia v prvé týždne, pričom všetci vieme, že to stačiť nebude, pretože pred výlukou tam bola oveľa väčšia ponúkaná kapacita v rannej špičke a napriek tomu to nestačilo.
Reakcia na: Valec #91:
1) Nemali.
2) Linka 12 mala najkratší interval 4 minúty.
3) Kolóny električiek stáli po celej Špitálskej, jazda liniek 10 a 11 načas bola v špičke vylúčená (ono nejazdilo načas nič ale ostatné to vyrovnali na konečnej.
4) Podstatne viac ľudí jazdilo MHD.

Týmto všetkým ale NECHCEM povedať, že to, čo nastane teraz, bude dostačujúce. Prečo je to vlastne tak, nejsou lidi?
Reakcia na: Valec #91:
To vieš aj sám. Jasne , že oproti Škodovicám o niečo nižší.
No neverím , že by sa to tam nezvládlo.
Na druhú stranu zase priamo v tomto uzle netreba až takú kapacitu.
Tá je treba na radiálach.
Reakcia na: david1 #90:
A mali kedysi tie vozy taký odber, ako dnes?
Reakcia na: Petto #89:
Kedysi mala L12 3 min.int.
L11 cca 5-6 min. v špičke.
Ďalej tam boli L4,6,7,10,13..
Vie uzol SNP ( dotycna prilahla meniaren) absorbovat cely den elektricky 1 3/9 4 X6 s int. 3-4minuty ?
Reakcia na: Solider #78:
"Štvorminútovka" je iba jedna hodina z celej špičky.
Hlavne , že mal magistrát plnú hubu posilovania MHD.
Fakt nerozumiem prečo oslabili interval na električkách oproti minulosti.

Reakcia na: miro_162 #86:
ved to ja ani netvrdim, ale vysvetluj to cestujucej verejnosti ked realita je taka, ze po zavedeni jednolikovaho variantu sa mas tlacit ako haring v konzerve (ak sa vobec do tej konzervy zmestis)
Reakcia na: si #83:
Ale to nie je vada samotného jednolinkového variantu, ale intervalov, ktoré naň zaviedol DPB. Práve jednolinkový variant by mal umožňovať jednoduchšie nastavenie intervalov na konkrétne radiály bez problémov s prekladmi spojov. Len toto je absolútne nezvládnuté v podaní DPB, naozaj výrazný pokles kapacity úplne všade.
Reakcia na: Spacer1 #81:
Hlavne denne dochádzajúci vo väčšom počte položia autá, preto by malo byť viac parkovacích miest.
Reakcia na: Spacer1 #81:
Samozrejme, že tu zázraom bude viac parkovacích miest. To je mnohonásobne vyskúšané na celom svete.
Reakcia na: Solider #78:
a potom sa niekto bude divit ze preco verejnost odmieta jednolinkovy variant v trasovani elektriciek, ked pre nemalu skupinu cestujucich to zaroven v podani mesta a dopravneho podniku znamena nedostatocnu prepravnu kapacitu....
Reakcia na: mirec240 #79:
Netvrdím, že sa preferuje len IAD. Ale tvrdím, že sa stále preferuje, čo je dôkaz o tom, že komptentní ešte stále nie sú stotožnení s tým, že hromadná doprava musí mať VŽDY vyššiu prioritu ako IAD. Ešte stále nie sú vnútorne nastavení, resp. stotožnení s touto myšlienkou. Ale raz to príde, chce to len čas. 🙂
Reakcia na: mirec240 #79:
Neviem, čo si všetci sľubujete od toho spoplatnenia parkovania. Myslíte, že tu zázrakom bude menej áut a viac parkovacích miest? Zabudnite. To sa musia začať budovať parkovacie miesta a nie iba 30 rokov robiť štatistov.
Reakcia na: Solider #78:
Rád by som vedel, prečo nebude jazdiť aspoň každá druhá sedmička z Rače.
Reakcia na: SuchSoft #74:
Nehovoríš úplne pravdu, že by sa preferovala len IAD a ohľadom MHD boli len sľuby. Keď už sme pri linke 56, ako jej najväčšiu slabinu by som považoval najmä veľké meškania, ktoré vznikajú v oblasti vajnorského nadjazdu, kruháču a v niektorých prípadoch aj železničného priecestia (v júni sme tam raz v autobuse čakali 12 minút a raz 15, kým prešli tri vlaky). Práve v prvom prípade sa už veci pohli k lepšiemu a nové bus pruhy vedia linke 56 ušetriť pár minút. Na začiatok sa spravilo to čo sa dalo.

Dopad to má, ale nevenoval vy som tomu takú pozornosť len preto, že niekto namiesto jednej zastávky bude musieť ísť tri. Keď sa parkovanie definitívne vyrieši, môže sa všetko vrátiť do pôvodného stavu.
Reakcia na: Martin Fundárek #32:
V Rači štvorminútovka skutočne nebude stačiť, ale do konca roka to pravdepodobne lepšie nebude 🙁
Reakcia na: S499.1023 #72:
ze za ten cas vyhliadkovej jazdy dokola to aj dochodca o palici asi da v priamej trase po vlastnych, aj dnes vacsina funguje sposobom ze ak ma ist autobus v dohladnom case tak ho pouziju a ak nie, tak idu pesi alebo si zavolaju niekoho na odvoz, mozes si to prist niekedy odsledovat... (+ pre pokracovanie pesej cesty do ulic za evanielickym kostolom je zastavka umiestnena pri krizovatke (smer nkd -> baronka) lepsie situovana ako ta pre opacny smer o pekny kus dalej pri katolickom kostole (ktora prave zostava))
Reakcia na: Kobenhavn #73:
Večer následný interval aj bol 7,5 min. V poobednej špičke to bude pokles kapacity nosného systému na radiály z následného 4 na 5 min. interval.
- Na Vajnorskej by to mohlo byť kompenzované nasadením duplákov aj na spoje po ŽSNM, potom by asi kapacita ostala rovnaká...
- Na Ružinovskej predpokladám, že niekto vytiahne stav spred mája, kedy na niektorých spojoch L9 chodili K2S a bude aj toto k septembru podávať ako zlepšenie;
- Do Petržalky sa to nemá s čím porovnať aby stav od septembra nevyšiel ako zhoršenie intervalov a kapacity. Ale predpokladám, že tam to bude deklarované, že zníženú kapacitu električiek poobede vykryjú zahustené intervaly na 83/84
- Rača tiež bude zhoršená, ale predpokladám, že tam sa bude argumentovať, že po ŽST Vinohrady sa kapacita výrazne posilňuje
Reakcia na: IBBI #6:
Neviem,ale niektori bud nevedia citat alebo su nechapavi.Ktory z tychto dvoch si ty?


Pri ceste na ŽST Nové Mesto je možné využiť spoje linky 4, ktoré obsluhujú túto stanicu. Ide o každý druhý spoj linky 4 vyznačený v cestovnom poriadku. Odporúčame tiež venovať zvýšenú pozornosť cieľu linky vyznačeného na elektronických tabuliach električiek a tiež akustickým hláseniam, ktoré informujú o tom, či spoj premáva k ŽST Nové Mesto.

S cim mas problem?S citanim alebo chapanim?Aj L80 ma smerom z Kollarovho 3 ciele....a co?,
Reakcia na: mirec240 #67:
Nejde o to, že či je to má veľký alebo malý dopad, ale ide o princíp, stále je preferovaná IAD napriek tomu, že kompetentní sa stále oháňajú zatraktivňovaním hromadnej dopravy.
Sľuby stále nie sú nasledované adekvátnymi činmi. 🤔
Inak zdá sa mi to, alebo 4 min. interval zostal len v rannej špičke a pozvyšok dňa 5 min. A večer 7,5 min? To je pokles počtu spojov od sedla až do 19:00 zo 16 pri 4 min. na 12 pri 5 min. čiže celkom “nenápadné” oslabenie kapacity. Ako vidím, tiež zjavne začnem používať auto.
Reakcia na: si #68:
A čo im bráni vyviezť sa dlhšou trasou?
Reakcia na: Mike #69:
mohli by aj skor, Alstrova je ciste zufalstvo (hlavne ze tam ma asi takmer kazdy dom dvor, ale otvorit branu a zaparkovat dnu je problem)
Ale sucasny starosta velmi aktivny nevyzera byt, skor to vyzera tak ze nespravi nic co nemusi... a obmedzenie parkovania by mu len zhorsilo preferencie u obyvatelov danej ulice...

#70 mesto potrebuje vyhnat co najviac ludi do aut predtym nez zavedie parkovaciu dan, aby na nej vybrali co najviac.... ale to som vravel uz zaciatkom leta....
Reakcia na: Mike #49:
Nebude. Jediná zmena v CP električiek je len v tom, že sa zruší L2 a vznikne L7 s trasou ŽST Vinohrady - Hlavná stanica (čo je koniec koncov aj v mapách). Jazdiť bude ráno od 5:20 do 8: 40 (Vinohrady) a popoludní od 14:00 do 18:00 (Hlavná stanica).

Reakcia na: mirec240 #67:
Ale je fakt, že pán mladý aktívny starosta, resp. mesto Ba by tam mohli to parkovanie hlavne na Alstrovej nejako upratať. (Najneskôr k spusteniu parkovacej politiky).
Reakcia na: S499.1023 #65:
ja necakam zeby ju mal ten autobus vyviezt az hore do uliciek, ale zastavku "baronka" ma ako najblizsiu spadovu nemalo obyvatelov... ci vravis ze ked uz slapu po vlastnych na zastavku aj 10-15 minut, tak dalsich 5 pesi od elektricky alebo vyletom okolo ich uz nezabije ? (potom ale nech sa opat nik v meste nedivi ze aut na cestach len pribuda)
Reakcia na: david1 #66:
Linka 56 má interval 20 (v špičke PD), resp. 30 minút. Naproti tomu linka 3 interval 5 minút, resp. 6-7 večer a cez víkendy. Čiže o nejakej časovej strate by som tu nehovoril.

Ústupok IAD to nepochybne je, čiže nevravím že je to úplne v poriadku, ale sú/boli robené omnoho horšie opatrenia, oproti tomu tento krok MHD výrazne neovplyvní, dotkne sa to len pár ľudí, čo cestujú jednu - dve zastávky. Horším krokom by bolo, keby odtiaľ MHD vykázali úplne.
Reakcia na: mirec240 #62:
A to sa ti nezdá ako zhoršenie? Prestup navyše , časová strata .
To všetko pre ústupok IAD.
Reakcia na: si #63:
To je verejná doprava, nie si-ho doprava.
Reakcia na: david1 #61:
Xvezieš, akurát to budeš mať dlhšie.
Reakcia na: mirec240 #62:
napriklad svokra to pouziva(la) na to aby si skratila cestu hore kopcom (zvezie sa jednu zastavku zo zastavky nkd na zastavku baronka), takto mozem cakat akurat ze ju budem chodit castejsie brat zo zastavky elektricky autom.... (opat krasna podpora verejnej dopravy v praxi)
Reakcia na: david1 #61:
Kam hore z Barónky? Veď zastávka Barónka je hore, na Alstrovej. A zo zastávky Nem. kultúrny dom môžeš použiť električku z Hybešovej a prestup pri cintoríne na 56.
Reakcia na: mirec240 #60:
Akože nie. Z Barónky hore sa nezvezieš.
Reakcia na: SuchSoft #57:
Obsluha územia sa nemení, len budú autobusy v jednom smere zastavovať na opačných zastávkach. V tomto ja žiadny problém nevidím.
na riešenie problémov ohľadom linky 56 je celkom jednoduché riešenie - volá sa odťahová služba
Reakcia na: SuchSoft #57:
Kto bude chcieť ísť od Barónky busom hore má smolu.
Fakt blbé riešenie.
Zasa riešenie a lá Bratislava.
Namiesto toho, aby poriešili IAD-čkárov, tak radšej odklonia autobus (L56).
Fakt fasácke riešenie.
Také bratislavské. 😭
Zle som sa vyjadril, moja chyba. Kazdopadne som zvedavy, ako to bude, pretoze odkedy pomenili elektricky a preraba sa Karlovka, tak cestovanie busom/elektrickou pre mna zacina byt nepohodlne. To sa tyka hlavne L3 a v lete neklimatizovanych CapaCity a Soriek... V zime bude extrem zase taky, ze budu prekurene alebo priam klimatizovane.
Reakcia na: SUNSPINX #53:
Čo znamená "nezvýšia interval?" Tuto v novinke sa píše: "Linky 83 a 84 budú mať v špičkách pracovných dní skrátené intervaly medzi spojmi." - skrátené - to znamená zahustené, alebo ak chceš zmenšené. Napr. ráno z 8 minút na 6 minút.
Zrušenie L2 a zavedenie L7 na Hlavnú stanicu má byť už trvalé či sa jedná len o dočasný stav?
Dubravka ma preplnene autobusy uz teraz, ak nezvysia interval, tak to vidim, ze zacnem cestovat autom. Jednoducho to nejde o to, ci sa dostanem z bodu A do bodu B, ale o to, aby to cestovanie aj bolo nejake komfortne, nevadi mi stat, ale ak mam stat, tak aspon nech mam kde, nie natlaceny na dverach, ze pomaly ani dychat nemozem... To iste L3 z Race rano, ked obcas cestujem, mna velmi moc zaujima, ako to bude cez skolsky rok, ved to bude cista katastrofa. O komforte pri cestovani sa neda ani rozpravat.
Reakcia na: alfonzz #50:
Logicky posilnili smer , ktorý nebude až tak problémový a upchatý.
Reakcia na: navstevnik9 #42:
Mimo špičiek a upchatej Šancovej a Pražskej to rýchlejšie je.
Reakcia na: Petto #30:
ak je niekde naozaj realne dopyt po "medvedovej" linke s intervalom 3 min (83/84), tak by asi nezaskodilo aspon vyhladovo (uzemna rezerva) uvazovat o jej skapacitneni (elektricka). Viem, ze ju uz raz UGD zamietol, ale argumenty typu ublizilo by to IAD, blizko je vlak alebo radsej tu postavme trolejbus boli skor na smiech. Navyse by taketo prepojenie stabilizovalo aj elektrickovu siet na zapade s extremne dlhou karlovesko-dubravskou radialou (napr. ak by takato trat existovala uz teraz, i reko Karlovky by bola asi ovela mensi problem v zmysle riesenia alternativnej dopravy - najma v druhej faze, ked sa zavrie usek od tunela po Molecku). Jasne, nie je to lacne ani top priorita a isto to nebude zajtra, ale ak sa to raz kompletne zastavia, tak potom to uz nik nepostavi, ani keby chcel.
Reakcia na: si #47:
Každú chvíľu sa tu objavia nové cp platné od 2.9. Verím, že buď bude L7 premávať už z Rače (aspoň každá druhá), alebo L3 bude mať ráno interval 3 min.
Reakcia na: navstevnik9 #42:
Je aj nie je.
raca opat redukcia kapacity oproti predchadzajucemu skolskemu roku (22.5 spoja/hod pred vylukou a teraz ma byt "az" 15 spojov/hod), takze o pokuse vratit sa po lete k cestovaniu vozidlami MHD asi nema zmysel ani uvazovat, to v tych spojoch bude ciste zufalstvo....
Reakcia na: navstevnik9 #42:
Áno, hlavne v časoch špičky 👍 😖
Reakcia na: LUKY 87 #41:
Správne🙂 Jediná slabina dvojlinkového variantu boli intervaly cez víkend, ale trasy liniek boli v úplnom poriadku. Typické pre Slovensko: Zmeňme to, veď to dobre fungovalo 🙂
Reakcia na: Petto #40:
No veď áno, toho sa naozaj dosť bojím.
Reakcia na: LUKY 87 #41:
Áno, aj kebyže nastane najhoršia situácia, že ti ujde pred nosom električka napr. v rannej špičke, tak v priamom (2 linky na radiálu) systéme ti ide ďalší priamy spoj o 8 minút. V jedno-linkovom systéme, ti ďalšia príde za 4 minúty, potom prestup, kde aj kebyže ti zase ujde pred nosom, tak čakáš maximálne 4 minúty. Maximálny stratený čas v oboch prípadoch je rovnaký, ale šanca, že ti prestup zase totálne nevyjde je minimálna, takže súčasný systém je v skutočnosti rýchlejší a efektívnejší.
Reakcia na: LUKY 87 #41:
Z Ružinova môžeš ísť na Špitálsku s prestupom na Krížnej tak ako teraz na Obchodnú zo Zlatých pieskov.

Medzi Račou a Dúbravkou je oveľa rýchlejšie sa presúvať L83/L84->L21->L3/L59.
Reakcia na: Petto #40:
Takže Ružinov príde o spojenie so Špitálskou a Dúbravka s Račou?
Reakcia na: Kobenhavn #39:
O tom dost pochybujem ... Karlovka asi dostane 4 a 9, Dubravka 4. Ina cas mesta zostane tak ako je cca dnes. 3ka zeby na NLS konecnu ?
Ja len pevne dúfam, že po ukončení výluky v KV a Dúbravke sa električky vrátia do stavu pred rekonštrukciou...
Reakcia na: TomJ #33:
Áno, majú to aj tebou uvedené linky. Pri L64 to hlási, že spoj ide do Vozovne Trnávka (je to aj na transparente) hoci konečná pri dojazdoch je Rádiová (pri vozovni).
Reakcia na: Dezerter #35:
To je možné no bolo to približne v tom čase zavedenia vlakov.
6 min. interval , len vrátili na L50 po niakom čase ,keď "optimalizovali" interval na viacerých linkách.
Kraťase tam absolútne nestíhali po príchode vlakov čiže pochybujem , že sa tam vrátia.
Reakcia na: TomJ #31:
Stačí poobedná špička na 4minuty..sedlo je useless na 4min. Aj poobedna L6 bude isto fun s 4min.
Reakcia na: david1 #22:
To nie je pravda. Linka 50 mala od zavedenia vlakov S55 s S66 zlepšený interval v špičke na 6 minút s 12M vozidlami. Následný nedostatok vodičov spôsobil, že linke predĺžili interval zo 6 na 7,5 v špičke a zo 7,5 na 10 v sedle. Cez prázdniny a víkend to zosekali ešte viac. na atraktívny interval 12 a 15 minút. Zároveň tam boli nasadene 18M vozidlá. Je to hanba nazývať to nosnou linkou a malo by sa to čím skôr vrátiť späť
Reakcia na: Martin Fundárek #32:
Do Rače myslím ráno minimálne každá druhá pôjde.
Reakcia na: david1 #29:
Tie skátené spoje by určite mali mať aspoň inverzné číslo vzadu, aby dobiehajúci vedeli, kam ten spoj ide a v prípade, že nejde ich smerom, aby naň nemuseli nastupovať. No najlepšie by bolo to označenie 4M v smere na Nové Mesto. V smere do centra by všetky spoje boli označené len ako 4.
A ak by ani toto niekomu nestačilo, tak nech je to 4 a 14, ale myslím, že by to bolo zbytočné a zasa by sa ozvali iní, ktorí by sa previezli inde, lebo si mysleli, že 14 pôjde do Ružinova, lebo veď tam kedysi jazdila.

A čo sa hlásenia týka, neviem či sa to nedá, ale úplne by stačilo, keby konečnú hlásilo iba na významných uzloch a na poslednej zastávke pred rozdvojením (Zátišie). Inak, funguje takéto hlásenie aj na iných linkách s dvoma trasami (21, 80, 209)?
No ak majú všetky sedmičky jazdiť len od Vinohradov, tak kapacita v Rači bude nedostatočná. Na Peknej ceste aby zaviedli japonských natláčačov.
Bolo by vhodné dať na električkách celodenný interval 4 min. Poobede to bude plné. No dúfam, že aspoň budú na skrátených spojoch linky 4 premávať súpravy, lebo po zrušení linky 2 a v prípade ponechania prázdninového intervalu to bude v K2S hodne tlačenka.
Reakcia na: marek1978 #28:
Fúú a na to sú vozy? Aj ráno aj poobede 6min?
Reakcia na: yellowcaptcha #26:
Ja by som to nerušil. No nedával by som to v celej trase.
A označil aj skrátené spoje písmenom.
Reakcia na: Petto #17:
Mal by byt 6min
Reakcia na: yellowcaptcha #26:
Ešte väčšia tragédia je, keď L4 aj poslednú zastávku pri Shopping Palace hlási "dis traem is fór zlaté pjéésky" 😂 😂 😂
Reakcia na: david1 #20:
Podľa mňa by sa to otravné hlásenie na každej zastávke mohlo zrušiť aj teraz bez nejakého písmenka. Oveľa osožnejšie by bolo iba hlásenie na Zátiší o tom, že „Spoj ďalej pokračuje na konečnú ŽST Nové Mesto, pre cestu na Zlaté piesky prosím prestúpte na nasledujúci spoj“ respektíve „Spoj ďalej pokračuje na konečnú Zlaté piesky, pre cestu na ŽST Nové Mesto prosím prestúpte na nasledujúci spoj“.

Načo je cestujúcim, ktorí nastúpia na predchádzajúcich zastávkach (napriek jasnému cieľu na transparente) hlásenie skôr ako na poslednej spoločnej zastávke na ktorej môžu prestúpiť? Keď už do toho vozu nastúpili, môžu sa daným vozidlom predsa už odviesť čo najďalej. A informácia o tom na čo majú prestúpiť chýba úplne.
Reakcia na: Pajo #24:
Ráno už tak bola L7 nastavená.
Poobede však vozila vzduch do mesta , kedže išla v 100% svojej trasy za L3. Vtedy mala preklad smer Vinohrady s L5.
L7 končila skôr lebo do mesta aj tak nič nevozila v závese L3. Smer Vinohrady ide po 18 tej kopec dojazdov. Teda išlo. Odpadne L2,5. Čiže z L9 ešte niečo pôjde.
Čiže mala by mať L7 prevádzku aspoň do 19 tej..
Pár básnických, prepáčte:

Zvládne DPB urobiť CP linky 7 tak, aby išla vždy jednu minútu pred 3kou, ktorá aj tak vždy mešká? Alebo to bude ďalšia z nadľudských nezvádnuteľných úloh?

Špička bude pre linku 7 opäť v DPB končiť o 17:45?

Bude sa konečne niečo robiť s tragédiou ktorá v električkovej sieti nastáva po 19:00 a síce víkendové intervaly? Naozaj je dopyt o 19:30 podľa DPB a BratisVally rovnaký v pracovné dni a sobotu? 🙄
Reakcia na: IBBI #6:
Podla mna idealne a jednoduche riesenie je linku po zlate oznacit 4 a skratenu 4M (nove Mesto)
Reakcia na: fanatikmhd #15:
Ani po príchode všetkých vlakov , ktoré si vymenoval nedochádza k preplneniu L4 či predtým L2 na rozdiel od Vinohradov.
Hlavný prúd ľudí ide na L50. Tam sú kĺby od zavedenia S55,65.
Reakcia na: fanatikmhd #15:
Trebárs L4 skopíruje na "95 percent" celú trasu L6, ale L6 skopíruje trasu L4 len na 67 percent, a práve to, že rozdiel je v konečnej zastávke, je problém. Nie, "Zátišie" nie je to isté ako Zátišie. Keby bola konečná zastávka L6 na zastávke Zátišie s L4, ktorá ide ďalej, tak si len pomýlený cestujúci na hrane vystúpi a znova nastúpi. No ak je tá konečná zastávka "Zátišie", tak je to problém hlavne pre starších cestujúcich, ktorí majú tendenciu byť pomýlení a považovať peší alebo iný presun zo ŽSt Nové Mesto na Zátišie za problematický súčasne.

Na margo (iných) hlúpych ľudí, čo sa tu tiež v diskusii vyskytlo, len toľko, že aj im má slúžiť MHD. Mám za to, že práve aj kvôli nim sa menejlinkový model zavádza, aby v tom bol väčší prehľad a vedeli sa v tých linkách lepšie zorientovať.

Hoci je teda menej liniek s hustejším intervallom fajn, zase to nemusíme tak hrotiť, že tu bude len jedna L1, ktorej niektoré spoje idú do Rače, niektoré na Vinohrady, iné do Ružinova, na Zlaté piesky, Hlavnú Stanicu, do Petržalky a niektoré zase do Karlovky, lebo to priesie viac chaosu ako zprehľadnenia. Je jednoduchšie vysvetľovať niekomu a ako ten niekto si následne zapamätať, že treba ísť 6kou, 4kou resp. 6kou alebo 4kou, ako že treba ísť 4kou s cieľom ŽSt Nové Mesto, 4kou s cieľom Zlaté piesky resp. 4kou.

Toto rozdelenie by bolo inak potrebné len v smere von z mesta. Od zastávky Zátišie smer mesto nech pokojne pokračujú spoje ako L4.

Dodám ešte len, že osobne by som preferoval L2 než L6.
Reakcia na: miro_162 #18:
Doplnil by som však k L4 písmeno , ktorá ide po stanicu.
Potom by sa mohlo zrušiť to otravné hlásenie na každej zastávke. Stačilo keby to začalo hlásiť kam to ide od Trnavského mýta.
S L7 je to rozumný krok. Keby sa vybudovalo obratisko za Blumentálom bolo by to ešte efektívnejšie.
L4 z Nového mesta priamo do centra je tiež lepšia ako slabo využívaná L2.
Interval sa na električkách upraví alebo ostane prázdninový?
Reakcia na: IBBI #9:
Napríklad v Brne sú takéto spoje úplne normálne. Linka 57 má smerom von z mesta na trase 4 možné konečné. Veľa liniek je v istých častiach dňa ukončených na tzv. nácestných smyčkách systémom každý druhý spoj a nezachádzajú vždy až na kraj mesta, kde nie je taký dopyt (presne ako Zlaté piesky v BA). Stačí len trošku rozmýšľať dopredu a pozerať sa okolo seba :))
Osobne BANM neberiem ako druhú konečnú ale len skrátený spoj čo nejde až niekam doprdele. Či by malo význam značiť spoj s tak brutálnym súbehom (trebárs l.6 = l4 skopíruje na 95% celú trasu mimo jedinej zastávky a aj to je konečná) mi nepríde ako dôvod deliť. Skrátka L4 ide v hustom intervale (tak ako metro) len v najvyťaženejšom úseku, a mnohé spoje nejdú celú trasu až do prdelovičiek s intervalom 90 sekúnd, ale končia skôr. A nie je to nová linka. Aj tu, končí na "Zátiší" a keďže v križovatke sa napixlu otáča, otočí sa až o 200m ďalej.


No ráno tam napr príde S55, S65, REx 1734 a dva RegioJety, a ver, že je to tam trochensie husté. Osobne by som videl logiku aj v nejakej "L.6" ako L7 ktorá v čase 5 minút po príchode vlaku odbehne na Štúra a vráti sa ako posilák.

Ja viem že ten interval je v zásade na vyťaženosť miesta dostačujúca, ale, ak tam príde viac vlakov, nebude ,a navyše dakde po nociach po vystúpení z vlaku prejsť asociálmi na zhasnuté tmavé opustené obratisko elektičiek a dúfať v 15minút príchod spoja (čo ak vypadne voz? večer an iZV nepríde) a byť tam dakde 30 minút tiež nie je reprezentatívne terno....nehovoriac o absurdnej polohe zastávky (BA NM mohol byť prvý prototyp zastávky kde sa využije fotobunka - voz bude stáť na rovinke, ľudia nastúpia cez fotobunku, a vodič môže mať aj 15 minút na sociálke, všetko pod kontrolou a navyše voz na rovine...
Za mňa palec hore. Takto to malo byť už od júna. Sedmičku treba, a keď bude jazdiť na hlavnú stanicu, odpadne tým zbytočná obrátka cez centrum (kde je kapacita postačujúca aj bez nej) a zároveň sa tým môže zrušiť 2ka.
Reakcia na: IBBI #9:
3 rôzne konečné zastávky (na jednom konci trasy) sú asi moc, ale dve rôzne sú podľa mňa v pohode. Je to bežná vec všelikde vo svete.
Reakcia na: fanatikmhd #1:
Mimo spicky je tiez 10minut, a vecer, vikendy 15.
Reakcia na: IBBI #9:
fajn, tak si pozri sieť parížskych vlakov RER ... tiež veľmi "prehľadné"
Reakcia na: IBBI #9:
Čo je na tom zlé? Ak sa ten pomýlený cestujúci, čo nepočuje pri každej zastávke hlásenie, že voz ide na stanicu, si teda prejde na Zátišie a pokračuje ďalej na Zlaté piesky. Kým tam dorazí, už mu príde električka vďaka hustému intervalu. Je to veľmi elegantné riešenie nedostatku električiek a zachovania hustého intervalu na každej linke, a môže to kľudne zostať takto. Nikoho to nepletie mimochodom a ak áno, sám si za to môže.
Reakcia na: Joyki #8:
Pisal som v civilizovanej krajine - nie v krajine, ktora nevie ci chce byt v EU. 😛 OK, to uz bolo mimo temu.
Je jedno, ze to ma Londyn tak - je to zle riesenie pre cestujuceho. Preto - a to sa snad zhodneme - drviva vacsina liniek vo SVETE ma len 2 konecne stanice.
Reakcia na: IBBI #6:
Londýnsky Northern Line má 3 konečné stanice na severe mesta, pod centrom sa delí na západnú a východnú trasu a potom sa zase spojí a na juhu má jednu konečnú.
Reakcia na: fanatikmhd #1:
A navyše v rannej špičke má 4-ka 8-minútový interval.
Reakcia na: Joyki #3:
Ja viem, ze zachadza. Vsak to je ta tragedia. V normalnej krajine Ti pride spoj a mas pevne stanoveny ciel. A nie aby si riesil ked ide 4ka, ci ide tam, ci inam. Ved to je na hlavu!
Reakcia na: fanatikmhd #1:
na ŽST Nové Mesto stačí 10-min. interval, lebo frekvencia vlakov tam nie je vysoká: S70 jazdí aj na HLST, S55 a S65 jazdia len každú hodinu a navyše polovica cestujúcich ide na 50 a 196.
Reakcia na: IBBI #2:
Ešte by sa jedna uživila medzi Cintorínskou a Rajskou, daľšia by sa mohla zriadiť medzi Bajkalskou a BBC1 🙂
Reakcia na: IBBI #2:
Aj teraz zachádza 4-ka na ŽST Nové Mesto na striedačku a hlási sa to, takže keď sa aj napriek tomuto ľudia pomýlia, tak sú debili.
Kokos toto je otras. 4 na striedacku na Nove mesto - dobra hovadina, bude to fest mylit ludi. Aj napriek otravnemu hlaseniu vo voze. Dalsia zastavka na Mierovej? Super. Este 2 by sa tam uzivili a dalsie 3 na Gagarinke! Bravo DPB!
A na 3xT6 sa už zabúda? k2S v špičke medzi stanicami je celkom úlet, ale rozumiem, nie je kam s nimi inam...Čo už keď laminatron jasne povedal že spriahnúť ich na kapacitný vlak je blbosť 😃

Inak jednolinkový teda ostáva natrvalo?
Bude L.4 na ZSTNM dostatocnym spojenim? najma ráno keď pricádzajú vlaky rad za radom s veeľkym počtom ľudí naraz, či postačuje tá jedna 4ka raz za v špičke 10 mnút, mimo špičky aj raz za 20 minút?