Vo Vrakuni pribúdajú buspruhy

Dva nové buspruhy zrýchlia MHD vo Vrakuni v oboch smeroch.

Mesto pokračuje budovaním a vyznačovaním buspruhov. Po nových vyhradených pruhoch pred Vajnormi momentálne pribúdajú buspruhy vo Vrakuni. Prvý z nich vzniká na križovatke ulíc Popradská a Svornosti, kde linky 75 201 a 202 odbočujú z výpadovky smerom do sídliska. Trolejbusy a autobusy po dokončení stavebných úprav prejdú križovatkou prednostne.

Ďalšia preferencia MHD vznikla v okolí križovatky Uzbecká - Vrakunská. Jednoduchou zmenou dopravného značenia získajú vozidlá liniek 75 201 a 202 prednostný vjazd do križovatky smerom do centra Bratislavy. V prípade oboch noviniek nedôjde resp. nedošlo k obmedzeniu premávky individuálnej dopravy, iba bol lepšie využitý už existujúci priestor na preferenciu MHD.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #32:
Aký "ten projekt z IROPu"? Zatiaľ existuje len idea, je potrebné mať projektovú dokumentáciu, aby sme sa pohli ďalej. Takže na tom sa bude robiť.
Reakcia na: ivanbuto #27:
Štúdia? To ešte stále má byť ten projekt z IROPu? 😅
Reakcia na: ivanbuto #30:
Na tej Gagarinke bude lievik pod dialnicou vznikat vzdy zial. Tam sa vsetka MHD zastavi tak ci onak. 😕 Nevidim tam nejake riesenie.
Reakcia na: Peter6607 #25:
Ešte k Rízbezľovej, tam existuje spôsob, ako to zlepšiť, konkrétne autá od Gagarinovej od križovatky z D1 by mali prichádzať len v jednom pruhu, t. j. mali by sa zipsovať doľava ešte pred napojením áut z diaľnice (v smere od Prístaveného mosta). Zatiaľ toto riešenie však nemá súhlas KDI.
Reakcia na: ivanbuto #27:
No dobre a casovo by to ako zhruba vyslo? Studia 2 roky, potom EIA, sutaz na PD, stavebko, sutaz na zhotovitela a realizacia? Mne to vychadza tak na 10 rokov v Slovenskom "legislativnom" procese.
Reakcia na: Peter6607 #21:
Odstránenie ostrovčeka je jedna z možností, na druhej strane chodcom ten ostrovček dosť pomáha. A nie je to len o ostrovčeku, ale aj odbočovacom pruhu v opačnom smere. Ako som písal, budeme sa zaoberať riešeniami.
Reakcia na: lostrail #22:
Áno, bude sa robiť štúdia na rozšírenie Trnavskú o súvislé buspruhy v úseku Miletičova - Bajkalská.
Reakcia na: Matko1 #23:
Prepáč, zle som poňal druhú časť tvojho komentáru. Zrušenie sporného priechodu by išlo priamo proti názoru, že chodec má byť na prvom mieste. Takže v tomto prípade som zvedavý, ako sa k tomu postavia kompetentní a čo vo výsledku navrhnú.
Reakcia na: Matko1 #23:
Ten projekt existuje. Len už úplne nevyhovuje súčasným trendom a nikto sa nehrnie do takej výstavby. V tomto prípade si myslím, že ten jeden kritický priechod pre chodcov treba zrušiť (on tam ani predtým nebol, ak sa dobre pamätám). Ukazuje sa, že môj prvotný pesimistický odhad bol ešte optimistický. Nakoniec preraďovanie áut od Hradskej do ľavého jazdného pruhu úplne zablokuje BUS pruh. Najnovšie sú teda upchaté oba pruhy a aj samotná úprava križovatky úplne stratila zmysel, keďže kolóna presahuje polohu zastávky Toryská. Namiesto minuloročných 15 minút v priemernom pracovnom dni sme sa tento týždeň dostali na 25 minút. A to ešte nezačal semester. Podobný jav nastáva aj v poobednej špičke pri zastávke Ríbezľová, ale tam je dĺžka vyhradeného pruhu dostatočná na to, aby po preradení áut plnil svoj účel (inou rečou, meškanie spôsobené preraďujúcimi sa autami je menšie, ako by bolo, keby blokovali celý pruh, kolóna sa prenáša na obchvat, MHD šetrí čas). V prípade Vrakunskej je BUS pruh príliš krátky a pripájajúce sa autá ho zapĺňajú v celej dĺžke. Myslím si, že by pomohlo, keby bol BUS pruh v rámci tejto prvej časti potiahnutý až po ostrovček a autá by sa teda museli preraďovať zľava doprava, ako som navrhoval v mojom prvom príspevku, kde som tento problém predvídal.
Reakcia na: Matko1 #23:
Ten prechod pre chodcov mata aj mna - bez toho ostrovceka by to bolo na, pripadne az za hranou unosnosti... Na druhu stranu, v BUS pruhu nie je neustala premavka, takze by to bol prechod len cez 2 pruhy.
Reakcia na: Peter6607 #21:
Nie som si stopro istý, ale mám pocit že som kedysi videl aj nejaký návrh BUS pruhu v rámci projektu Dolce Vita od križovatky s Hradskou po Podunajskú. Žiaľ, kvôli neznámym dôvodom, to investorovi neprifarili. Možno by musel preložiť niekoľko VO stožiarov.
Ostrovček je tam podľa mňa dosť potrebný. Prechádza tam množstvo chodcov zo sídliska na zastávku a do obchodov. Pamätám keď tam medzi zastávkami nebol a bolo to dosť o hubu tam prechádzať. Jedna vec je BUS pruh ale druhá je 3-pruhová komunikácia bez možnosti prechodu...
Reakcia na: ivanbuto #17:
Tak teda ciastocny OT (netyka sa priamo Vrakune, ale stale sa tyka buspruhov):

Trnavska / Roznavska: Planuju sa aj tu doriesit BUS pruhy tak, aby nezvnikali zbytocne zdrzania? Nie len vyznacit, ale aj vykonat potrebne stavebne upravy (napr. zabratim zelene v stredovom pase)?

Tu: https://www.google.com/maps/@48.1582234,17.1305968,3a,75y,126.63h,76.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY5pc7lMUdOCBl2-u9kNS9w!2e0!7i13312!8i6656

tu: https://www.google.com/maps/@48.1597372,17.1369688,3a,75y,105.25h,76.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOT11miPiv_Eo9rcu9UWqDQ!2e0!7i13312!8i6656

tu: https://www.google.com/maps/@48.1631636,17.1454682,3a,75y,57.46h,69.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1shbdDMPTgWdvVJpkzPzb-9Q!2e0!7i13312!8i6656

...atp. Napokon, vsetci tie miesta doverne pozname.

Tym sa dostavam k vseobecnej otazke: Budu sa taketo zavady odstranovat a budu sa vytvarat suvisle dlhe buspruhy, t.j. nie len vyznacovat, ale aj upravovat komunikacie, aby zbytocne nezvnikali obmedzenia, najma, ked je na to rezerva?
Reakcia na: si #20:
Keď to robili, myslel som si to aj ja. Zápchy vtedy už boli, dokonca aj projekt BUS pruhu so svetelnou križovatkou (VrakunskáxPodunajská) a mal sa niekedy v tom čase realizovať (náhrada "regulovčíka"). Takže ako píše mku81, odstránenie ostrovčekov by mohlo stačiť. Snáď to dnešný chaos konečne pomôže urýchliť ❗ V opačnom prípade nás čaká desivá zima.
Reakcia na: mku81 #19:
v casoch davno minulych ked to tam robili som si aj myslel ze rozsiruju cestu kvoli buspruhu, ale vtedy asi este neboli zapchy az take aby taka osvietena myslienka napadla aj niekoho na mieste kde ma pravomoc o tom rozhodovat....
a kedze som tam uz nebyval a teda dennu situaciu velmi uz nepoznal, tak som do toho dalej ani nerypal...
Reakcia na: Peter6607 #16:
ten ostrovcek na odbocenie do bytovky neviem kto vymyslel a schvalil, ale bez neho uz mohol byt buspruh davno vyrieseny az po zast. komarovska
Reakcia na: ivanbuto #17:
Necham sa prekvapit - zatial beriem spat svoje zrejme predcasne reptanie a budem sa tesit na vysledok 😁
Reakcia na: Peter6607 #16:
Áno, budeme sa venovať aj tým. 🙂
Reakcia na: ivanbuto #15:
Povedzme, že sa dá úsek rozdeliť na 3 časti. Teraz sa vyriešila prvá, prejazd cez svetelnú križovatku pri Pentagone. Budú sa riešiť aj tá druhá (po zastávku Komárovská) a tretia (prejazd cez križovatku s Podunajskou + úprava okolo Seatu)? Nedokážem si predstaviť zmysel dvojkĺbových trolejbusov bez týchto úprav.
Reakcia na: TvvoFlovver #14:
Ale dostane sa aspoň po semafor. Nikto neočakával, že samotný tento bus pruh vyrieši plynulý prejazd MHD až po zastávku.
Ostra skuska dopadla podla ocakavania. Trolejbus sa v rannej spicke nedokaze zaradit do BUS pruhu za krizovatkou. Ten je totiz blokovany autami odbocujucimi z Hradskej na Vrakunsku ako aj dalsimi, ktore idu priamo zo Zeleznicnej. O obluku odbocenia (a koliznym situaciam) nevraviac. Vysledkom je podobna miera chaosu ako pre zmenou 🤪
Reakcia na: Peter6607 #9:
Iste, nikto netvrdí, že je to dokonalé riešenie a zabezpečí to plynulý prejazd MHD. To ani nie je možné bez ďalších stavebných úprav komunikácie.
Trolejbusy by sa však mali dostať aspoň po samotnú svetelnú križovatku bez zdržania.
Reakcia na: SuchSoft #11:
Ako som písal, signály plán ešte nefunguje úplne správne, a to preto, že práve fáza s priamym smerom Uzbecká - Hradská spolu s ľavým odbočením Uzbecká - Vrakunská je vždy zaradená v maximálnej dĺžke (25 s, spolu s prechodovými fázami teda svieti zelená aj vyše 30 s), bez ohľadu na to, aká je výzva na detektore. Siemens sa tým zaoberá a bude to v priebehu tohto mesiaca napravené.
Cieľom nového signálneho plánu je preferovať prejazd trolejbusov a autobusov liniek 201, 202 75 tak, že preferenčná fáza môže byť zaradená prakticky po akejkoľvek inej fáze, pokiaľ je výzva od BUS, ktorý sa prihlási zatvorením dverí v zastávke. Výsledkom bude skrátenie priemerného jazdného času Toryská - Komárovská a zníženie rozptylu.
OPRAVA:
Dobre dobre, máte pravdu so smayleekmi som to prehnal, a spôsob, akým som to napísal tiež.
Ale faktom zostáva, že signálny plán je spravený úplne nezmyselne, je nad kritickú mieru zbytočne preferovaný smer z Uzbeckej na Vrakunskú. Vôbec ho nemuseli meniť, ten predtým bol celkom dobrý, až na výjazd z križovatky z Vrakunskej ul. rovno a doľava, kde mohla byť o 3 - 5 sekúnd dlhšia zelená. A mohli skrátiť zelenú rovno obojsmerne Hradská - Uzbecká, kde niekedy, paradoxne hlavne cez víkend bola neprimerane dlho. Keďže aj ten predošlý signálny plán pozostával asi z dvoch rôznych (rozdiel bol len v dĺžke zelenej Hradská - Uzbecká), ktoré sa striedali. Za tie roky sa mi nepodarilo odpozorovať, na základe akého algoritmu.
Nad výjazdom zo zastávky Toryská smer mesto a zaradením sa do ľavého BUS pruhu som myslel, len sa mi to tu nechcelo rozpisovať. Samozrejme, že to sa dá vyriešiť, aj keď by to chcelo lepšie vychovaných vodičov.
Dobre dobre, máte pravdu so smayleekmi som to prehnal, a spôsob, akým som to napísal tiež.
Ale faktom zostáva, že signálny plán je spravený úplne nezmyselne, je nad kritickú mieru zbytočne preferovaný smer z Uzbeckej na Vrakunskú. Vôbec ho nemuseli meniť, ten predtým bol celkom dobrý, až na výjazd z križovatky z Vrakunskej ul. rovno a doľava, kde mohla byť o 3 - 5 sekúnd dlhšia zelená. A mohli skrátiť zelenú rovno obojsmerne Vrakunská - Uzbecká, kde niekedy, paradoxne hlavne cez víkend bola neprimerane dlho. Keďže aj ten predošlý signálny plán pozostával asi z dvoch rôznych (rozdiel bol len v dĺžke zelenej Vrak. - Uzb.), ktoré sa striedali. Za tie roky sa mi nepodarilo odpozorovať, na základe akého algoritmu.
Nad výjazdom zo zastávky Toryská smer mesto a zaradením sa do ľavého BUS pruhu som myslel, len sa mi to tu nechcelo rozpisovať. Samozrejme, že to sa dá vyriešiť, aj keď by to chcelo lepšie vychovaných vodičov.
Reakcia na: ivanbuto #7:
Samozrejme pozitíva prevyšujú negatíva. Nový "BUS pruh" zlepšuje schopnosť plánovania cesty. Nebude taký veľký časový rozdiel v prejazde daným úsekom medzi jednotlivými spojmi.
Reakcia na: SuchSoft #2:
I keď si sa už štyrikrát vyvracial, rád by som ťa informoval, že riadenie v križovatke ešte nefunguje úplne ako má, v priebehu septembra bude nastavené správne.
Reakcia na: Peter6607 #6:
To za predpokladu, že neprestáli X cyklov ešte pred svetelnou križovatkou.
Reakcia na: S499.1023 #5:
Napriek tomu SuchSoft naznačil nedostatok "projektu", ktorý tu nie je zdokumentovaný. Obvykle trolejbusy obiehali zápchu jazdou cez odbočovací pruh na Podzáhradnú. Dostali sa tak ďalej, než ich pustí nový "BUS pruh". Lepšie by bolo, keby sa autá museli preradiť do "BUS pruhu", nie naopak (lievik na Vrakunskej). Takto teda v niektorých časoch dochádza dokonca k predĺženiu cesty o 2-3 minúty, čo sa vymyká zámeru magistrátu.
Reakcia na: SuchSoft #2:
TakýMäkký človeče, prečo si sa nehlásil na vedúceho ODI na magistráte? Veď teba by tam nutne potrebovali!
Reakcia na: SuchSoft #2:
A ako by sa dostal trolejbus zo zastávky cez pruh plný áut do ľavého?
Reakcia na: SuchSoft #2:
a uz si tieto tvoje navrhy pisal aj inde ako sem? alebo si len honis ego na fanusikovskej stranke MHD a trieskas po stole v krcme pri pive?
Nechápem prečo ten BUSpruh pri Lidli neurobili v ľavom pruhu, ale v pravom pruhu. Takto sa situácia veľmi komplikuje, hlavne vďaka autám z Vrakune, ktoré musia prechádzať cez BUS pruh a samozrejme ho vždy zapracú. Mohli urobiť v ľavom pruhu BUS pruh a posunúť státie áut odbočujúcich doľava do Vrakune ďalej od križovatky, aby ľahšie trolejbusy prešli križovatkou.
Lenže u nás o tom rozhodujú stále iba hlupáci.

Ďalej by bolo mimoriadne vhodné, hlavne cez víkend a v pracovných dňoch v časoch mimo špičky (ale aj v čase špičky, si myslím) vrátiť predošlý signálny plán križovatky Vrakunská-Uzbecká-... (pri Lidli). Fakt je to super, keď čakáte na zelenú 2 minúty a cez križovatku nikto neprechádza. 😨 Je to nastavené úplne zle, načo je v smere z Uzbeckej doľava (trasa trolejbusu) viac ako minútu zelená, keď aj tak priepustnosť ulice pri Lidli je minimálna. Toto fakt vymyslel imbecil, od začiatku je jasné, že to bolo spravené neodborne a mimoriadne hlúpo. 🤮
Ako by sa nikto tým nezaoberal, len tak niekto od stola treskol "Dajte tam 70 sekúnd zelenú a hotovo!" "Nech ľudia vidia, čo pre nich robíme". 🤮 🤮 🤮
Este by mohol ist prec ostrovcek a odbocovaci pruh dolava za Lidlom... To by bola ta najvacsia casova uspora. Trolejbus ma s novym polomerom odbocenia celkom problem a soferi blokujuci kazdy centimeter krizovatky tiez nepomahaju 😞