Vo Vrakuni pribúdajú buspruhy

Dva nové buspruhy zrýchlia MHD vo Vrakuni v oboch smeroch.

Mesto pokračuje budovaním a vyznačovaním buspruhov. Po nových vyhradených pruhoch pred Vajnormi momentálne pribúdajú buspruhy vo Vrakuni. Prvý z nich vzniká na križovatke ulíc Popradská a Svornosti, kde linky 75 201 a 202 odbočujú z výpadovky smerom do sídliska. Trolejbusy a autobusy po dokončení stavebných úprav prejdú križovatkou prednostne.

Ďalšia preferencia MHD vznikla v okolí križovatky Uzbecká - Vrakunská. Jednoduchou zmenou dopravného značenia získajú vozidlá liniek 75 201 a 202 prednostný vjazd do križovatky smerom do centra Bratislavy. V prípade oboch noviniek nedôjde resp. nedošlo k obmedzeniu premávky individuálnej dopravy, iba bol lepšie využitý už existujúci priestor na preferenciu MHD.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #32:
Aký "ten projekt z IROPu"? Zatiaľ existuje len idea, je potrebné mať projektovú dokumentáciu, aby sme sa pohli ďalej. Takže na tom sa bude robiť.
Reakcia na: ivanbuto #27:
Štúdia? To ešte stále má byť ten projekt z IROPu? 😅
Reakcia na: ivanbuto #30:
Na tej Gagarinke bude lievik pod dialnicou vznikat vzdy zial. Tam sa vsetka MHD zastavi tak ci onak. 😕 Nevidim tam nejake riesenie.
Reakcia na: Peter6607 #25:
Ešte k Rízbezľovej, tam existuje spôsob, ako to zlepšiť, konkrétne autá od Gagarinovej od križovatky z D1 by mali prichádzať len v jednom pruhu, t. j. mali by sa zipsovať doľava ešte pred napojením áut z diaľnice (v smere od Prístaveného mosta). Zatiaľ toto riešenie však nemá súhlas KDI.
Reakcia na: ivanbuto #27:
No dobre a casovo by to ako zhruba vyslo? Studia 2 roky, potom EIA, sutaz na PD, stavebko, sutaz na zhotovitela a realizacia? Mne to vychadza tak na 10 rokov v Slovenskom "legislativnom" procese.
Reakcia na: Peter6607 #21:
Odstránenie ostrovčeka je jedna z možností, na druhej strane chodcom ten ostrovček dosť pomáha. A nie je to len o ostrovčeku, ale aj odbočovacom pruhu v opačnom smere. Ako som písal, budeme sa zaoberať riešeniami.
Reakcia na: lostrail #22:
Áno, bude sa robiť štúdia na rozšírenie Trnavskú o súvislé buspruhy v úseku Miletičova - Bajkalská.
Reakcia na: Matko1 #23:
Prepáč, zle som poňal druhú časť tvojho komentáru. Zrušenie sporného priechodu by išlo priamo proti názoru, že chodec má byť na prvom mieste. Takže v tomto prípade som zvedavý, ako sa k tomu postavia kompetentní a čo vo výsledku navrhnú.
Reakcia na: Matko1 #23:
Ten projekt existuje. Len už úplne nevyhovuje súčasným trendom a nikto sa nehrnie do takej výstavby. V tomto prípade si myslím, že ten jeden kritický priechod pre chodcov treba zrušiť (on tam ani predtým nebol, ak sa dobre pamätám). Ukazuje sa, že môj prvotný pesimistický odhad bol ešte optimistický. Nakoniec preraďovanie áut od Hradskej do ľavého jazdného pruhu úplne zablokuje BUS pruh. Najnovšie sú teda upchaté oba pruhy a aj samotná úprava križovatky úplne stratila zmysel, keďže kolóna presahuje polohu zastávky Toryská. Namiesto minuloročných 15 minút v priemernom pracovnom dni sme sa tento týždeň dostali na 25 minút. A to ešte nezačal semester. Podobný jav nastáva aj v poobednej špičke pri zastávke Ríbezľová, ale tam je dĺžka vyhradeného pruhu dostatočná na to, aby po preradení áut plnil svoj účel (inou rečou, meškanie spôsobené preraďujúcimi sa autami je menšie, ako by bolo, keby blokovali celý pruh, kolóna sa prenáša na obchvat, MHD šetrí čas). V prípade Vrakunskej je BUS pruh príliš krátky a pripájajúce sa autá ho zapĺňajú v celej dĺžke. Myslím si, že by pomohlo, keby bol BUS pruh v rámci tejto prvej časti potiahnutý až po ostrovček a autá by sa teda museli preraďovať zľava doprava, ako som navrhoval v mojom prvom príspevku, kde som tento problém predvídal.
Reakcia na: Matko1 #23:
Ten prechod pre chodcov mata aj mna - bez toho ostrovceka by to bolo na, pripadne az za hranou unosnosti... Na druhu stranu, v BUS pruhu nie je neustala premavka, takze by to bol prechod len cez 2 pruhy.
Reakcia na: Peter6607 #21:
Nie som si stopro istý, ale mám pocit že som kedysi videl aj nejaký návrh BUS pruhu v rámci projektu Dolce Vita od križovatky s Hradskou po Podunajskú. Žiaľ, kvôli neznámym dôvodom, to investorovi neprifarili. Možno by musel preložiť niekoľko VO stožiarov.
Ostrovček je tam podľa mňa dosť potrebný. Prechádza tam množstvo chodcov zo sídliska na zastávku a do obchodov. Pamätám keď tam medzi zastávkami nebol a bolo to dosť o hubu tam prechádzať. Jedna vec je BUS pruh ale druhá je 3-pruhová komunikácia bez možnosti prechodu...
Reakcia na: ivanbuto #17:
Tak teda ciastocny OT (netyka sa priamo Vrakune, ale stale sa tyka buspruhov):

Trnavska / Roznavska: Planuju sa aj tu doriesit BUS pruhy tak, aby nezvnikali zbytocne zdrzania? Nie len vyznacit, ale aj vykonat potrebne stavebne upravy (napr. zabratim zelene v stredovom pase)?

Tu: https://www.google.com/maps/@48.1582234,17.1305968,3a,75y,126.63h,76.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY5pc7lMUdOCBl2-u9kNS9w!2e0!7i13312!8i6656

tu: https://www.google.com/maps/@48.1597372,17.1369688,3a,75y,105.25h,76.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOT11miPiv_Eo9rcu9UWqDQ!2e0!7i13312!8i6656

tu: https://www.google.com/maps/@48.1631636,17.1454682,3a,75y,57.46h,69.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1shbdDMPTgWdvVJpkzPzb-9Q!2e0!7i13312!8i6656

...atp. Napokon, vsetci tie miesta doverne pozname.

Tym sa dostavam k vseobecnej otazke: Budu sa taketo zavady odstranovat a budu sa vytvarat suvisle dlhe buspruhy, t.j. nie len vyznacovat, ale aj upravovat komunikacie, aby zbytocne nezvnikali obmedzenia, najma, ked je na to rezerva?
Reakcia na: si #20:
Keď to robili, myslel som si to aj ja. Zápchy vtedy už boli, dokonca aj projekt BUS pruhu so svetelnou križovatkou (VrakunskáxPodunajská) a mal sa niekedy v tom čase realizovať (náhrada "regulovčíka"). Takže ako píše mku81, odstránenie ostrovčekov by mohlo stačiť. Snáď to dnešný chaos konečne pomôže urýchliť ❗ V opačnom prípade nás čaká desivá zima.
Reakcia na: mku81 #19:
v casoch davno minulych ked to tam robili som si aj myslel ze rozsiruju cestu kvoli buspruhu, ale vtedy asi este neboli zapchy az take aby taka osvietena myslienka napadla aj niekoho na mieste kde ma pravomoc o tom rozhodovat....
a kedze som tam uz nebyval a teda dennu situaciu velmi uz nepoznal, tak som do toho dalej ani nerypal...
Reakcia na: Peter6607 #16:
ten ostrovcek na odbocenie do bytovky neviem kto vymyslel a schvalil, ale bez neho uz mohol byt buspruh davno vyrieseny az po zast. komarovska
Reakcia na: ivanbuto #17:
Necham sa prekvapit - zatial beriem spat svoje zrejme predcasne reptanie a budem sa tesit na vysledok 😁
Reakcia na: Peter6607 #16:
Áno, budeme sa venovať aj tým. 🙂
Reakcia na: ivanbuto #15:
Povedzme, že sa dá úsek rozdeliť na 3 časti. Teraz sa vyriešila prvá, prejazd cez svetelnú križovatku pri Pentagone. Budú sa riešiť aj tá druhá (po zastávku Komárovská) a tretia (prejazd cez križovatku s Podunajskou + úprava okolo Seatu)? Nedokážem si predstaviť zmysel dvojkĺbových trolejbusov bez týchto úprav.
Reakcia na: TvvoFlovver #14:
Ale dostane sa aspoň po semafor. Nikto neočakával, že samotný tento bus pruh vyrieši plynulý prejazd MHD až po zastávku.
Ostra skuska dopadla podla ocakavania. Trolejbus sa v rannej spicke nedokaze zaradit do BUS pruhu za krizovatkou. Ten je totiz blokovany autami odbocujucimi z Hradskej na Vrakunsku ako aj dalsimi, ktore idu priamo zo Zeleznicnej. O obluku odbocenia (a koliznym situaciam) nevraviac. Vysledkom je podobna miera chaosu ako pre zmenou 🤪