Zlepšenie obsluhy Wolfsthalu a Hainburgu linkou 901 (od 12.8.2019)

Na trase cezhraničnej linky pribudnú nové zastávky.

Od 12. augusta 2019 bude rozšírená obsluha zastávok na cezhraničnej linke 901 v obciach Hainburg a Wolfsthal.

Autobus zastaví na nových zastávkach:

  • Wolfsthal, Am Friedhof (na ulici Hauptstrasse pod cintorínom) - obojsmerne,
  • Hainburg/Donau, Ungartor/B9 (pred kruhovým objazdom pri nákupnom centre) - v smere z Bratislavy, po novom tak bude zastávka obsluhovaná obojsmerne,
  • Hainburg/Donau, Bahnstrasse (na ulici Landstrasse nad železničnou stanicou Kulturfabrik) - obojsmerne.

Zároveň bude pôvodná zastávka Wolfsthal, Bhf, Hauptstrasse 40 premenovaná na Wolfsthal, Kirche.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: navstevnik9 #29:
Vylucenie vnutrostatnej prepravy v Rakusku bolo zrejme podmienkou rakuskeho spravneho organu pri udelovani licencie, kedze linka je v subehu so zeleznicou (a aj autobusovymi linkami vo verejnom zaujme). Ale pocul som aj take ze VOR momentalne praveze pozaduje integraciu 901 a nasledne povolenie vnutrostatnej prepravy v AT.

Na vylucenie vnutrostatnej prepravy na Slovensku nie je podobny dovod, kedze DPB tam je v subehu len sam so sebou. Dovodom je zrejme to ze kvoli par jednotlivcom nechceli komplikovat odbavenie pri Moste SNP, kedy by sa miesali ludia do AT (specialna tarifa) a ludia len v ramci BA (bezna tarifa), co by vytvaralo priestor pre ciernych pasazierov. Ja by som uvital povolenie vnutrostatnej prepravy aspon v smere pod Most SNP, kde naozaj velmi nie je dovod ju vylucovat.
Zaujímavé inak, že hlasové nahrávky zastávok už sú nahodené, ale zobrazovanie na displeji v autobuse nie. 😅 Kirche je zobrazené ako "Wolfsthal" a Am Friedhof len symbol zastávky v strede displeja. Jeden by povedal, že nastavenie toho displeja bude jednoduchšie ako hlasová nahrávka.
Reakcia na: navstevnik9 #29:
*odpovedi #26
Reakcia na: 810zssk #25:
Ja som presne mal na mysli to, čo sa spomenulo v odpovedi #25, teda že pri medzinárodných cestách cez Rakúsko a Nemecko sa DPH platí, aj keď je lístok vydaný na medzištátnu trasu, ak sú po ceste zastávky. Ale beriem teda, že to so zastávkami nesúvisí a neplatí to tak na Slovensku. Potom ale naozaj vôbec nechápem, prečo to obmedzenie vnútroštátnej prepravy.

Keď svojho času chodieval SLE cez Hainburg, tak to tak tiež mali, čo bola škoda, lebo medzi Hainburgom a Wien Hbf. by to bolo bývalo super priame spojenie za lacnejší peniaz ako vlakom s prestupom vo Viedni. Celé som to chápal tak, že sa chcú vyhnúť tým daniam, resp. že by potom museli mať nejakú inú (drahšiu?) licenciu.
Reakcia na: 810zssk #27:
No iste, to bolo len pre úplnosť.
Reakcia na: S499.1023 #26:
To áno, podobne to má aj Rakúsko (ale na DPB sa to nevzťahuje). Lenže to opäť nijak nesúvisí s tým či je lístok vydaný na vnútroštátnu, alebo medzištátnu reláciu.
Reakcia na: 810zssk #25:
Napríklad Nemci už toto neumožňujú a každý medzištátny cestovný lístok vydaný v DE má vyčíslenú DPH za vnútroštátny úsek v DE.
Reakcia na: navstevnik9 #24:
"Nie je to tak spravené kvôli daniam?" - Nie.
"Teda cestujúci vrámci Slovenska by si museli kupovať iné, zdanené lístky (napr. podľa tarify IDS BK) ako tí idúci z/do Rakúska." - Áno, ale to predsa nie je problém.
"Avšak dôležitá otázka je, či by nemuseli aj tie lístky na medzištátnu prepravu byť zmenené tak, aby sa z vnútroštátneho úseku na Slovensku odviedla daň." - Nemuseli. Existuje bazilión medzištátnych liniek ktoré umožňujú vnútrośtátnu prepravu. O tom či sa odvádza DPH nerozhoduje aká linka to je, ale na akú trasu je vydaný lístok. Bez DPH sa dá cestovať bárs aj TEŽkou, ak má cestujúci lístok do Prahy 🙂
Reakcia na: MatejBA #6:
Nie je to tak spravené kvôli daniam? Ak by sa povolila vnútroštátna preprava, tak by z cestovného museli odvádzať DPH, od ktorej je medzištátna preprava oslobodená, nie? Teda cestujúci vrámci Slovenska by si museli kupovať iné, zdanené lístky (napr. podľa tarify IDS BK) ako tí idúci z/do Rakúska. Avšak dôležitá otázka je, či by nemuseli aj tie lístky na medzištátnu prepravu byť zmenené tak, aby sa z vnútroštátneho úseku na Slovensku odviedla daň. 🤔
Reakcia na: merice #22:
Aha! Tak to to vysvetluje.
Je tam aj toľko áut lebo si tam ľudia robia "spolujazdu/Fahrgemeinschaft". Stretnú sa 3-4 kolegovia z rôznych smerov. Autá nechajú na hraniciach a prestúpia k jednému koleg.a idú do roboty v Rakúsku. Takto sa striedajú a ušetria na PH.
Reakcia na: IBBI #11:
Pracujú tam aj colníci, ktorí chodia svojimi autami do práce. Takže niektoré autá môžu byť ich.
Reakcia na: IBBI #11:
Pri kasíne je aj autobazár s "parkujúcimi" autami.
Reakcia na: S499.1023 #18:
Jasne, fenomén gamblerstva dorazil ku nám až po revolúcii.

FW mal koncom 80-tych rokov pridelenú 6511, FP 6512, to boli spolu so 6250 od JK mnou najčastejšie používané vozy ku koncu mojej beúsáckej kariéry. 6520 mali tak ako 6510 pridelenú Maďari - OB a starý pán S., to bola jediná dvojka, čo mali pridelené dva vozy. S Julom S. jazdil vtedy na 6517 dnes už nebohý Laco L. a 15Tr dorazili do Bratislavy až po tom, čo som nejazdil.
Reakcia na: trolejbus6207 #16:
Vtedy zrejme ešte negambloval, to bolo až po prevrate.
A keď som prišiel ja, tak už požičiavali Sanosy všetci bez problémov, hoci v prípade niektorých nebolo o čo stáť (spomínam si na 6520, ktorá bez pohnutia volantom vymetala celú šírku cesty). A Fero W. už mal vtedy 15Tr. Ja som si brával 6505, ktorá už bola bez majiteľa, od Vlada G. a Jula S. 6517 a od Vlada Pospíšila 6606 - a tú som nakoniec aj dostal aj s Pospíšilom natrvalo. Ale nebol som tam dlho, s klobásami som jazdil rok a DP som opustil.
Tá nová zastávka vo Wolfsthale je tá na začiatku obce, v smere od Bratislavy?
Reakcia na: S499.1023 #15:
V tomto smere som ho vôbec nepoznal, pre mňa to bol jeden z viacerých "majiteľov" Sanosa, ktorí boli ochotní mi ho bez akýchkoľvek problémov požičať na nedeľnú 211/6 z garáže do garáže...
Reakcia na: trolejbus6207 #14:
Toho som myslel ako najväčšieho gamblera.
Reakcia na: S499.1023 #13:
Ak myslíš -man, tak ten už nikde nechodí, už to má za sebou...
Reakcia na: trolejbus6207 #12:
Wieder?
Reakcia na: IBBI #11:
Divil by si sa, koľko závislákov do toho kasína chodí(medzi inými aj jeden môj exkolega) + zamestnanci
Reakcia na: 810zssk #8:
Inak to mnozstvo parkujucich aut na tom prechode mi je zahadou. A nie su to bajkeri, pretoze je to tam aj v zime, za dazda... Je tam nejake kasino, ci co ale asi nebudu vsetci ti majitelia desiatok aut tam. Nic ine tam nie je. Aut ako pred nakupnym centrom.
Reakcia na: hroch #4:
Z Bergu je to na priechod dva kilometre. Možno by to niekto aj využil. Keď to kedysi zvládli na železničnú zastávku, tak možno niektorí došlapú aj na autobus 😃
Reakcia na: MatejBA #6:
Môže a na slovenskej strane si ani neviem predstaviť kto by mohol namietať, keďže jediný kto tam jazdí je DPB.
Reakcia na: hroch #4:
No, parkuje tam dosť veľa áut takže nejaky dopyt tam asi je. Keď už tade autobus jazdí, mohol by tam aj stáť.
Reakcia na: TeBeCe #3:
Tak by sa tam vnútroštátna preprava povolila (s tým že Einsteinova a Aupark môžu naďalej zostať len na nástup/výstup).
Reakcia na: TeBeCe #3:
A to sa nemoze to trapne pravidlo zrusit? Aspon na Slovenskej strane?
Reakcia na: hroch #4:
Pretoze stale tam mas nejake budovy a nejakych ludi/pracu/moznych zakaznikov, co tam cestuju - tak im ponuknut alternativu 🙂
Reakcia na: Max #2:
Naco? A to sa pytam naozaj, nie sarkasticky - bol by som zvedavy, na co by sa vyuzivala.
Reakcia na: Max #2:
To by asi nebolo take jednoduche, musela by byt na rakuskej strane, kedze vnutrostatna preprava nie je povolena a rakusania by asi pristavenie oznacnika na kraj cesty len tak neakceptovali 😃
Mohli by pridať aj zastávku na hraničnom priechode Petržalka - Berg (na znamenie)
To už akože v DPB zistili že sa dá požiadať o zmenu CP a nemusia každú medzištátnu linku držať 10 rokov v tom istom stave? 😂

Každopádne super, vynechávanie zastávok nemalo žiaden zmysel a je dobré že sa dopĺňajú.