Prehľad aktivít dočasného vedenia DPB počas jeho 5-mesačného pôsobenia

Nový šéf dopravného podniku sa ujal funkcie, mesto zároveň vyhlásilo výberové konania na ďalších dvoch členov predstavenstva DPB.

Vo februári 2019 poslanci mestského zastupiteľstva zvolili dočasné vedenie DPB, a.s. do doby uskutočnenia výberových konaní na nové vedenie podniku. Pod vedením predsedu predstavenstva Michala Dekánka s nástupom od februára 2019 a povereného generálneho riaditeľa Vladimíra Rafaja s nástupom od apríla 2019 prešiel podnik do júna 2019 viacerými zmenami. Vedenie taktiež prijalo viacero opatrení na zlepšenie podmienok zamestnancov a skvalitnenie služieb mestskej hromadnej dopravy.

 „Prevzali sme stagnujúci podnik, ktorý nebol pripravený ani len na dlho plánovanú výluku električiek v Karlovej Vsi, na ktorú chýbali vodiči aj autobusy. V krátkom čase sa nám podarilo zvládnuť výzvy, medzi ktoré patrilo zmiernenie dopadov uzávierky Mlynských nív na cestujúcich a zabezpečenie kvalitnej posilovej dopravy počas majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. Priniesli sme tiež množstvo vylepšení MHD, na ktoré cestujúci roky čakali, napríklad nasadenie väčších autobusov na linku 61. V tomto krátkom čase sa nám, pochopiteľne, nepodarilo vyriešiť všetky problémy podniku a bratislavskej MHD. Naštartovali sme však pozitívne zmeny, ktoré verejnosť i zamestnanci podniku  pocítia v najbližších rokoch. Novému predsedovi predstavenstva prajem veľa odhodlania pri ďalšom skvalitňovaní MHD,“ povedal bývalý predseda predstavenstva DPB, a.s. Michal Dekánek.

Od 10.7.2019 je menovaný za nového predsedu predstavenstva Martin Rybanský. „Čaká nás obdobie, ktoré verím, že bude viesť k zlepšeniu služieb pre cestujúcu verejnosť. Ďakujem dočasne poverenému vedeniu za odvedenú prácu. Počas ich pôsobenia mimo iného prispeli k dobrému nastaveniu pracovného prostredia založeného na vzájomnej spolupráci a vytvorili priestor na zavádzanie pozitívnych zmien a inovácií  v bratislavskej MHD. S hlavným mestom budeme aj naďalej pracovať na tom, aby sme spoločne plnili očakávania cestujúcich,“ povedal predseda predstavenstva DPB, a.s. Martin Rybanský.

Hlavné aktivity dočasne povereného vedenia za mesiace február – jún 2019

  • zoštíhlenie organizačnej štruktúry podniku podľa vzoru iných dopravných podnikov s podobnou infraštruktúrou a skladbou vozidlového parku, vďaka čomu sa len v roku 2019 ušetrí približne 168 000 € a v ďalších rokoch násobne viac,
  • stabilizovanie práce zamestnancov prostredníctvom výrazného zvýšenia miezd v nedostatkových profesiách, ktoré je najväčšie za posledné roky,
  • zlepšenie manažmentu obstarávania náhradných dielov, čo prinieslo za obdobie od apríla do júna 2019 úsporu cca 215 000 € oproti cenám za predošlé obdobie s výhľadom na ďalšie úspory v budúcnosti po ukončení nevýhodných zmlúv,
  • realizovanie inovácií a testov:
    • skúšobná prevádzka 47 metrov dlhého 3-vozňového električkového vlaku, ktorá sa osvedčila, na jej základe bude možné v budúcnosti prevádzkovať veľkokapacitné električky,
    • zatváranie dverí na pohybový senzor vo vozidlách, ktoré sú ním vybavené, čím sa zabraňuje úniku vychladeného vzduchu v lete a teplého vzduchu v zime z vozidiel,
    • vylepšené akustické informácie pre cestujúcich na električkových linkách,
    • skúška autobusu vybaveného farebnými RGB displejmi umožňujúcimi farebne odlišovať linky,
    • vytvorenie podmienok pre zamestnancov na realizáciu inovatívnych riešení,
  • zabezpečenie atraktívnej posilnenej dopravy počas MS v ľadovom hokeji 2019, ktorá bola pozitívne hodnotená fanúšikmi aj obyvateľmi mesta,
  • zavedenie systému informátorov na zastávkach počas MS v ľadovom hokeji 2019 a na začiatku veľkej električkovej zmeny v súvislosti s modernizáciou električkovej trate Dúbravsko-Karloveskej radiály,
  • zabezpečenie 11 dodatočných nízkopodlažných a klimatizovaných autobusov z Rakúska a Nemecka v súvislosti s modernizáciou Dúbravsko-Karloveskej radiály bez akýchkoľvek sprostredkovateľov a za cenu 2 – 3 % nových autobusov,
  • príprava súťažných podkladov na nákup nových autobusov v počte 80 kĺbových a 4 minibusov, ktoré obsahujú najnovšie požiadavky na vybavenie vozidiel,
  • úprava električkových liniek z dôvodu modernizácie trate Dúbravsko-Karloveskej radiály podľa vzoru električkových prevádzok v západnej Európe, čím sa podarilo posilniť električkovú dopravu počas prázdnin v rannej špičke,
  • poverené vedenie zaviedlo množstvo zlepšení v prevádzke liniek:
    • na linku 61 boli nasadené najväčšie kĺbové autobusy aké má DPB, a.s. vo vozidlovom parku, tie zjednodušujú prepravu objemných batožín na letisko a na Hlavnú stanicu,
    • zlepšenie nadväznosti MHD na vlaky na Hlavnej stanici a na ŽST Nové Mesto,
    • zreálnenie jazdných dôb električiek aj trolejbusov, takže električky a trolejbusy jazdia presnejšie,
    • zvýšenie rýchlosti električiek zrušením niektorých rýchlostných obmedzení,
    • zlepšenie cestovných poriadkov na autobusových a trolejbusových linkách 99 201 202 210 212,
    • zvýšenie kapacity na linkách 29 53 61 83 84,
    • zdvojnásobenie počtu spojov na rekreačnej linke 144, ktorá po novom cez víkendy nadväzuje na každý trolejbus linky 203,
  • poverené vedenie sa začalo zaoberať zvýšením rýchlosti trolejbusov pri prejazde jednotlivými trolejovými konštrukciami,
  • zlepšenie komunikácie s verejnosťou cez web dpb.sk, sociálnu sieť, tlačové správy a kampane na zastávkach,
  • začatie príprav na zmenu dizajnu zastávkových označníkov a vitrín na cestovné poriadky,
  • rokovania s ministerstvom dopravy a Jaspers ohľadom financovania rozvojových plánov DPB, a.s. vrátane zakúpenia nových veľkokapacitných električiek a trolejbusov a tiež modernizácie údržbovej základne,
  • na základe rokovaní s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy bol a ešte bude rozpočet DPB, a.s. v roku 2019 zvýšený celkovo o približne 10 mil. € na stabilizáciu zamestnancov, rekonštrukcie električkových tratí, modernizáciu zastávok a zariadenia pre dielne.

Magistát hlavného mesta zároveň dňa 11. júla 2019 vyhlásil výberové konania na obsadenie ďalších dvoch miest členov predstavenstva Dopravného podniku Bratislava. Jeden z nich bude mať na starosti technicko-prevádzkový úsek a druhý ekonomický úsek.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #131:
U nočákov by hlavne bolo treba pridať spoje okolo 23.00 smer stanica a o 4.30 zo stanice (ako sa tu už viackrát spomínalo). A potom poriešiť dopravu do častí so zlou obsluhou, ktoré majú v noci ďaleko k nočáku a zároveň to nie je zapadákov typu Žabí majer. Ako prvé ma napadajú Klenová a Drotárska.
S potrebou nejak riešiť tangenciálne spojenia súhlasím. Ja som s plnou vážnosťou navrhoval nejaku nočnú linku, ktorá by vznikla spojením 65, 87 a N99 (s tým že za pri tom 65-kovom úseku by teoreticky mohla jazdiť cez Východné a nahradiť aj N56).

Ono to má ešte jeden rozmer a tým je pomerne skoré ukončenie premávky v Bratislave v porovnaní s inými mestami. Tam kde jazdí nočák to veľmi nevadí, lebo je plus-mínus jedno či človeka odvezie nočná, alebo denná linka. Ale tam kde nočákové alternatívy neexistujú to už je problém.

Stálo by teda za zváženie či by nebolo vhodné premávku liniek ktoré nemajú nočákovú alternatívu (či už tangenciálne linky, alebo linky do odľahlejších častí mesta) mierne predĺžiť, aby končila krátko po polnoci, ako je v Európe zvykom.
Reakcia na: Mike #129:
v pripade toho devina tam ten dopyt naozaj asi nema byt preco nejak velky, ale v pripade mestskych casti ako je ruzinov + dolne hony, vajnorska a racianska to zas nemusi byt uplne zanedbatelne.... a zas treba si uvedomit ze ak ma niekto pracu tak, ze konci o/po polnoci a musi cestovat domov cez stred mesta medzi dvoma relativne blizkymi bodmi, tak si mozno tiez nasledne zvoli radsej auto (a nim sa tam bude nasledne trepat aj v case ked verejna doprava chodi rozumne) - to je presne ten isty problem ako ked sa zeleznice divili ze preco im ubudlo cestujucich z vytazenych spojov ked osekali tie malo vytazene....
Reakcia na: Kotlár #128:
Čiastočne tangenciálna je N74, teda môže nahrádzať niektoré väzby, ktoré cez deň robí 50. (Detto N61). Aj keď áno, nemajú väzbu na Vajnorskú a Račiansku). Ale také vzťahy, aké robia 65 či 87, sa dajú robiť v noci iba cez centrum. Ale tu sa predpokladá v noci minimálny dopyt (aj po trase celej 50), takže je logické, že takéto priame spojenie v noci neexistuje. (Rovnako napr. Devín - Devínska iba cez hlst., alebo pešo popri Morave 😂 ).
Dávnejšie sa tu spomínalo Kollárko ako varianta na zmenu konečnej nočákov, teraz som to tu nezachytil, kapacitne je to na hrane, ale je to veľmi blízky prijateľný bod k miestu tvorby dopytu - Obchodnej, zároveň si myslím že pre zvýšenie atraktívnosti by mal byť 30 min. int. už dávno skutočnosťou a do 01:00 by som zaviedol aj 20 min. int. už len keď si to letmo porovnám s porovnateľne veľkými mestami, len neviem či existujú denné služby ktoré možno predĺžiť. A ako nanutnejšiu potrebu vnímam chýbajúce nočné prepojenie radiál, t.j. niečo ako 50tka po celom meste a zbytočnosť prestupu medzi N91 a 93.
Reakcia na: Ámos #118:
Ja by som povedal, že počet nútených prestupov sa zníži, keďže napríklad pri ceste z mesta do Devínskej, Lamača, Kramárov alebo Ružinova dnes treba prestupovať, po jednotnom rozjazde z mesta by sa nemuselo prestupovať, akurát medzi spojeniami východ – západ a sever – juh, ktoré by sa dali vyriešiť prejazdovanými linkami.
Reakcia na: si #120:
Zmluva je na predplatený objem elektrickej energie a ten sa nesmie prekročiť, samozrejme nadmerné odbery aj mimo špičky sú spoplatnené.
Reakcia na: si #117:
A dokážeš s tou predĺženou N56 obslúžiť okrem Rendezu aj Pánty a zároveň sa napojiť na nočák na Zlatých pieskoch v smere do mesta? Nie. Daj iný príklad. Čo ušetríš rozseknutím N70 v Ružinove? N21 v Dúbravke? N53 na Zlatých pieskoch? Nič. Sú tam evidentné nárasty vodičov a väčšia výprava.
Reakcia na: si #123:
Naozaj je rozdiel v poplatkoch tak veľký, že by sa im viac oplatilo rozkopať pol mesta, než vyjednať nejaký kompromis?
Reakcia na: lostrail #122:
v case ked este nebolo treba vsetko zufalo papierovat by som si vedel za takejto situacie predstavit aj to, ze by si podnik natakah VN kable popri tratiach sam a prepojil nimi meniarne a ponechal si tak +- 2 odberne body z verejnej siete (kvoli redundancii)
v dnesnych casoch ale cisto nerealne....
Reakcia na: si #120:
Inak tu vec so spickovym vykonom sa v DPB snazili riesit tak, ze by im distribucka dala zmluvu na akoze jedno odberne miesto za cely podnik, cim by sa mohla cela rezervovana kapacita znizit, lebo mimoriadna situacia na jednom mieste by sa zapocitala do celkoveho objemu. Samozrejme, distribucka take nechce, lebo pokuty za prekrocenie su pre nich pekny prijem. Toto by inak bolo super, keby vyjednalo mesto a nie ani tak DPB.
Reakcia na: si #120:
😁 jo, to je fakt. Alebo zapojit PX 😎
Reakcia na: 810zssk #119:
predpokladam (aspon co si tak pamatam tak v minulosti sa tak vravelo), ze prevadzky elektrickej trakcie co sa spotrebovanej ee tyka tak platia hlavne za spickovy vykon a nejaky odber v "sedle" ich nestoji takmer nic, autobus zozerie naftu/plyn bez ohladu na to kedy sa pouziva...
a skor si viem predstavit hlavne v noci elektrickovu linku s 15' intervalom ako autobusovu (nehovoriac o tom ze do jednej elektricky sa pomesti viac ludi alebo rovnake mnozstvo s vacsim komfortom ako hoc aj do klboveho autobusu...

prakticky problem skor moze byt to ze obcas potrebujes robit pravidelne revizie a udrzby pocas ktorych mas napatove vyluky, pripadne vyluky niektorej tratovej kolaje a z toho vyplyvajucu potrebu robit nahradnu dopravu, co je v pripade elektricky na vlastnom telese a inde umiestnenymi zastavkami ako ma a-bus trosku problem aj pre cestujuceho (v pripade trolejbusovych nocnych liniek je pripadny vyskyt autobusu na trase pre vacsinu cestujucich nepozorovatelny...)

co sa tyka z pohladu cestujuceho, to by som povedal ze je silno individualne a hlavne to zavisi od toho ako bude dorieseny prestup medzi ostatnymi linkami (tento problem mas aj dnes ak necestujes zrovna len v trase tej jednej "svojej" linky)
a napriklad pre mna je elektrickova zastavka o cca 300m blizsie k domu ako ta z nocneho autobusu... (hybesova vs bukovinska)

#118 N1 s kachnou v petrzalke az po dobudovani druhej etapy, inac by polku sluzby musel vodic odjazdit nastojaka zo zadneho panelu a cestujuci by museli vyskakovat na nastupiste cez okna 😛
Reakcia na: si #117:
Cez to centrum predsa rovnako moze jazdit autobus. Je ovela lepsie mat jednu linku s 15' intervalom ako dve linky po 30', kedy cestujuci musi riesit odkial mu to prave ide. Nocne elektricky mozu mat zmysel len a jedine z prevadzkovych dovodov, napr. aby mali autobusy mensiu vypravu vodicov a naroky na nocnu dopravu sa rozlili na viac prevadzok. Ale pre cestujucich je to jasne horsie riesenie.
Reakcia na: Solider #115:
Nevies zmestit linky nocnej dopravy na HLST, ale zmestis ich na SNPcko a Kamenne, a este aj ludia budu musiet pri prestupe behat cez uzol?

Ak je problem s dopravou zabavajucich sa ludi tak staci zaviest posilove nocne elektricky iba piatok a sobotu.
Nasadene K2 a trasovanie z HLST
N1 Petržalka, N2 ZST Nove Mesto/N4 Zlate Piesky, N3 Raca, N5 Dubravka a N9 Ruzinov. (Tahat nocnu elinu na ZP mi pride IMHO zbytocne)
Pricom vsetky linky prejdu cez Nam SNP.
Reakcia na: Solider #112:
dobre, takze mi skus povedat o kolko by sa zvysila potreba vozidiel a vodicov, ak by si nahradil N55 nocnou elektrickovou L3 a popri tom predlzil trasu N56 aby obluzila miesto Heckovej usek k Na pantoch ?
a ano, pre niekoho to bude znamenat prestup naviac (ale myslim ze ten usek N55 za konecnou elektriciek az taku zataz negeneruje), na druhej strane mozes mat prave lepsie obsluzene to centrum tym ze ti cezen pojde nocna elektricka... (to ale zas rozbija hlavnu stanicu ako centralny prestupovy uzol; teda ze predpokladu ze tu nocnu elektricku nebudeme tocit zo stanice okolo celeho mesta....)
Reakcia na: Solider #115:
A kapacitne stačia dnešné električkové, na to, aby na nich v jednom momente mohlo stáť 14-15 vozidiel nočnej dopravy?
Reakcia na: Ámos #110:
❓O akých nástupištiach tu stále hovoríš? Do električiek ľudia nastupujú odkiaľ?
Reakcia na: 3pa3ck3 #107:
A prečo by malo byť potrebné budovať nové nástupištia?
Reakcia na: Ámos #98:
Nezakážu. Na Námestí SNP a Kamennom námestí sú zriadené zastávky a regionálny úrad verejného zdravotníctva sa zo zákona nemá kompetenciu vyjadrovať k tomu, či niekde bude zriadená nočná premávka alebo nie. A robil si merania, že hrkotajúca električka na výhybkách a kríženiach bude tichšia ako autobus?
Reakcia na: si #92:
Ja som nikde nepovedal, že električky v noci nechcem, iba som povedal, že ak by sme chceli mať električkové nočáky, tak bolo by to oveľa drahšie (viac vozidiel, viac vodičov) a cestujúcim by sa zhoršil komfort, keďže by museli na okraji mesta prestupovať z električiek do autobusov. Takže vo finále to je neefektívne a nie je dôvod sa tým zaoberať.

A akože je tá oblasť bez obsluhy cez deň? Koľko stoviek spojov premáva cez Námestie SNP a Dunajskú počas dňa?
Reakcia na: Dispecer #94:
Ten obrázok nie je manipulatívny, nehovorí o dochádzkovej vzdialenosti, je tam vyznačená oblasť centra mesta, pričom sa nejedná iba o historické centrum, ako sa mnohí snažia naznačiť. Po obvode tejto zóny vyznačenej červenou čiarou prechádzajú nočné linky. Domáci vedia, koľko to kam trvá pešou chôdzou a dostať sa napríklad na Hodžovo námestie bezbariérovým spôsobom je oveľa zložitejšie s dlhšou cestou. Dostať sa zo Šafka na Hodžko trvá autobusom cez 30 minút.
Reakcia na: 810zssk #106:
Prave uz nim raz bol a rozjazd nocnych spojov odtial bol vyluceny, do oblasti, kde nebyvaju ludia. Hadaj preco?

Tak si to zhrnme:
- Vadi ti bordel na HLST a myslis, ze na SNP nebude.
o Bordel je zalezitost DPB, ktore nevie veci zorganizovat.

- Vadi ti malo miesta na HLST.
o Prestahujeme na SNP a Kamenne a chaoticke prebehovabie ludi medzi jednotlivymi spojmi zachovame.zlepsenie ziadne.

o V dost podstatnej casti Nam.SNP, buducej pesej zone, vybudujeme barieru v podobe nastupist, kvoli rieseniu 100 odchodov tyzdenne, stale sa tocime okolo piatkovej a sobotnej noci. Obrubniky tam budu lezat stale.

Prepac, ale mne to vobec nepride ako dobra volba.
Reakcia na: Ike #95:
Ak nie je manipulatívny, tak vyrobím rovnaký obrázok, z ktorého vynechám ulice kde jazdí denná doprava a tá červená plocha sa zmenší možno o 10%. Z oboch nám potom vyjde, že MHD v centre je úplne nanič. 😉
Reakcia na: 3pa3ck3 #107:
Teda chýba mi otáznik na konci
Reakcia na: 810zssk #105:
Nemohol by byť problém v stavebnom konaní na nové nástupištia, ktoré by sa tu v takomto prípade museli postaviť
Reakcia na: Ámos #103:
Povedal som ze SNP ma k tomu najblizsie, nie ze je idealnou volbou. Ale rad by som ti pripomenul ze Namestie SNP uz raz uzlom nocnej dopravy bolo, takze to celkom ocividne ide. Nezabudaj ze tam este mas Kamenne namestie.
Reakcia na: Ámos #102:
Namestie SNP je ulicou a po ulici je jazdenie autobusov povolene. Rovnako je povolene parkovanie vozidiel tam kde to dopravne znacenie umoznuje. Hygienici s tym nemaju nic, rovnako ako hygienici nemaju nic s tym ak po tom Namesti SNP prejdem autom.

S premenou SNP na pesiu zonu suhlasim, to nevylucuje aby tam bol uzol nocnej dopravy. Elektricky tam zostat maju a po ich telese moze jazdit autobus. Prave naopak, poludstenie Namestia SNP z neho urobi este vhodnejsi uzol.
Reakcia na: 810zssk #101:
Nezabudni, že Ámos je dlhoročný odborník na hádzanie polien.
Reakcia na: 810zssk #100:
Nevies zmestit nocaky na HLST a myslis ze ich zmestis na SNP? To chces vybudovat cez pol namestia nastupisko?
By som rad videl vykres k tomuto navrhu.🙂
Reakcia na: 810zssk #101:
To sa mylis, Nam SNP nie je autobusovou stanicou ani dopravnym uzlom, ale oblastou s utlmovym rezimom dopravy.
Obyvatel sa ma pravo stazovat na povodcu hluku, co by boli autobusy DPB.
Dnes by stacilo sa stazovat a hygienici prikazu pomalu jazdu elektrickan cez SNP po 22.00 tak ako v tuneli.
Netahal by som kocura za fuzy 😋
Ludia z Klobucnickej vybojovali zakaz koncertov v ST aj pred 22.00.

Chvalabohu Vallovci maju s SNP ine, progresivnejsie plany a to vybudovanie pesej zony a nie obratiska/konecnej kvoli dvom tisicom ludi, dvakrat do tyzdna, aby chudaci nemuseli prejst na Hodzko.
Reakcia na: Ámos #98:
Na zaklade coho to prosim ta hygienici zakazu? Odkedy maju hygienici kompetenciu vyjadrovat sa k linkovemu vedeniu? Islo by o uplne normalnu prevadzku cestnej dopravy v zmysle prislusnej legislativy, kde hygienici ziadnu kompetenciu nemaju.
Reakcia na: Ámos #99:
No tak zavisi ze kam to prestahujeme. Problemy na hlavnej stanici vyplyvaju jednak z toho ze tie linky tam koncia a jednak z kapacitnych moznosti uzla.

Teda ide o to, najst uzol kde linky budu moct byt prejazdne a teda budu pristavovat rovno do nastupista s moznostou nastupu po celu dobu pobytu. Len teda som skepticky ci take miesto v BA najdeme. Najblizsie k tomu ma SNPcko.
Reakcia na: 810zssk #97:
Cize ked to prestahujeme vyriesi sa DPB bordel?😂 😂

Tak to poposuvajme zastavky v celom meste a problemy DPB su vyriesene.
Reakcia na: Solider #91:
Daj rozjazd z SNP a na druhy den ti to hygienici zakazu. 55db nedosiahnes, mozno tak 70db a je tam nemocnica.
Ak chces lepsie obsluzit centrum mesta nech sa zavedu nocne elektricky z Hl.st. s prejazdom cez SNP.

Nočný život v centre prebieha piatok a sobotu. Ides nakompletku menit system kvoli dvom dnom?
Reakcia na: Ike #93:
Nikdy nepojde vsetko kazdemu rovno pod okno podniku. Na to mame prestupny uzol a garantovanu nadvaznost. Problem je ze na Hlavnej stanici je to jeden velky bordel a to co tam DPB predvadza podla mna nejaku cast ludi od vyuzivania nocakov musi odradzat, pokial nemaju priame spojenie.
Reakcia na: Ike #95:
Veď hovorím, že trošku. Netvrdím, že absolútne centrum by to z biedy nejako vytrhlo, ale z toho obrázka to vyzerá, ako keby ani okolie napr. zastávky Zochova nebolo možné touto zastávkou obslúžiť...
Reakcia na: Dispecer #94:
Podľla mňa až taký manipulatívny nie je. To, že sa z centra odkrojí v okolí niektorých zastávok je fajn, ale centrum centrum zostane stále mimo a to, že pár podnikov sa ocitne na okraji izochróny to nespasí.

Solider bol ešte veľmi mierny, pretože pre dosť ľudí nie sú ani zastávky na tej mape použiteľné. Moja zastávka by tam napr. ledva mala izochrónu 10 min.
Reakcia na: Solider #91:
Ten obrázok je trošku manipulatívny - skôr urobiť izochróny (s dochádzkovou vzdialenosťou definovanou 5 min pešou chôdzou) zo zastávok, ktoré nočné linky obsluhujú.
Teraz bude prudko subjektívny, ale aby sa pri nočnej doprave z centra stretol dopyt s ponukou, museli by nočáky odchádzať minimálne z Obchodnej, Kolárka alebo Hodžka.
Reakcia na: Solider #91:
ak si odmyslim elektricky ktore v noci nechces a treolejbusove obratisko rajska, tak ta oblast je bez obsluhy inymi linkami aj cez den....
Reakcia na: Valec #90:
Dochádzková vzdialenosť 15 minút pešo je v noci pre väčšinu ľudí neakceptovateľná a neatraktívna. Ako však píšeš, zo strany od nábrežia je to horšie. Ak niekto chce ísť na prestup na Hodžko, tak jedine peši alebo o pol hodinu skôr a viezť sa dookola na N33.

Myslím si, že je legitímne položiť si otázku, že ak sa nočný život odohráva predovšetkým v historickom centre mesta, tak prečo nie je zabezpečný rozjazd radiálnych liniek práve z centra mesta? Odpoveď je, že tam v súčasnosti nie sú vhodné podmienky pre rozjazd nočákov, ale to nie je niečo, čo by sa nedalo vyriešiť alebo zabezpečiť a to dokonca ani v súvislosti s pripravovanou architektonickou súťažou na budúce stvárnenie Námestia SNP. Na rozjazd autobusových liniek totiž nepotrebuješ inú infraštruktúru, než tú, ktorá slúži MHD počas dňa. Otáčanie autobusov sa dá zabezpečiť nielen fyzicky, ale aj vzájomným sprejazdovaním liniek, kde tak môžu vzniknúť spojenia ako napríklad Ružinov > Petržalka.

Čo sa týka polonočnej premávky električiek, to by stálo za úvahu možno v prípade, ak by sa súčasný počet cestujúcich nezvládal odviezť autobusmi, čo zatiaľ nie je problém. Skôr by som sa priklonil k názoru, že sa pýta zachovať interval autobusových nočákov 30 min. až do 1:30, teda pridaním odchodu o 1:00 a v noci z 5/6 a 6/7 po celú noc v int. 30 min. 🙂
Reakcia na: Solider #89:
Neignoruje centrum mesta. Nočný život v centre sa v zásade kumuluje do oblasti historického centra, Nám. SNP, Kamenného nám. a Obchodnej. Táto oblasť je obslúžená zo severu (Hodžovo nám.) a severo-západu (Zochova), z južnej strany (nábrežie) je to skutočne bieda. Na druhej strane, celá táto oblasť je tak veľká, že z jedného konca na druhý je možné prejsť pešo za 15 minút, čo je porovnateľné napr. s Brnom či Viedňou.

Dnešná nočná sieť je ale tvorená radiálnymi linkami hviezdicovým systémom z centra bez nejakých ďalších (významných) väzieb po meste. Takže ako jediné riešenie, ako priblížiť nočnú dopravu centrum mesta je prehnať väčšinu (a z pohľadu cestujúcich najlepšie všetky) liniek cez Nám. SNP. Nemyslím si ale, že práve toto je žiaduce.

Riešenie, ako napríklad poslať N61 cez SNP a Dunajskú a N95 cez SNP a Starý most je ti k ničomu, ak bývaš inde ako po trase týchto liniek - prestúpiť už nemáš kde a vyviesť sa na centrálne obratisko sa časovo neoplatí, rovnako výhodné (ak nie výhodnejšie) je už dôjsť na "odchodovú" zastávku.
Rovnako nič nezlepšíš len prostým presunom centrálneho obratiska (rozumej miesta, kde sa všetky linky stretnú a majú tam prestoj na prestupy) zo stanice na Pribinovu alebo pod Most SNP, len sa lepšie obslúži centrum z juhu a horšie zo severu (a to taká Obchodná je asi lepší zdroj ciest ako Pribinova).

Ak by už mali nastať nejaké zmeny v nočnej doprave, tak by som predĺžil N21 aspoň na Hodžovo a túto jednu kľudne aj cez Nám. SNP na Pribinoupráve preto, aby DNV mala vôbec nejaké spojenie s centrom a zároveň aby bol možný prestup N72/N21. Ak to stále nebude stačiť, tak nech vznikne okružná nočná linka okolo centra (nemusí nutne po I. okruhu), ktorá bude navážať ľudí na centrálne obratisko.
A za mňa by som naviac v piatky a soboty predĺžil premávku vybraných električkových liniek v 15 min. intervale do cca jednej v noci.
Reakcia na: Ámos #83:
Zlepšenie dopravnej obslužnosti centra je šotoušská chúťka? Súčasný systém, ktorý ignoruje centrum, nie je vyhovujúci.
Reakcia na: Jadran #87:
nejake zmeny v priebehu casu urcite potrebne su, ale prekopavanie kompletneho linkovania len tak preto aby sa spravilo uplne dobre nie je....
a ako uplne odstrasujuci priklad nech ti posluzi precislovavanie liniek pred cca 20 rokmi, kedy jeden vecer sla 30tka spod noveho mosta do podunajsych biskupic a na druhy den rano do lamaca...
Reakcia na: Ámos #83:
Odpoviem ti na prvú tvoju otázku: áno, fešáčik, nebudeš tomu veriť, ale vo svete už to raz tak chodí, že trasovanie liniek sa občas mení, sleduje aktuálny dopyt a snaží sa mu vyhovieť a hlavne berie ohľad na zmeny v teréne (pribúdajúce mestské časti napríklad).
Nie, dogma DPB "načo by sme čokoľvek menili, veď to funguje už 40 rokov" naozaj nie je tá správna filozofia na prevádzkovanie MHD.
Reakcia na: Ámos #84:
Naposledy keď som volal MsP (fešák zaparkoval na výjazde z miesta mimo cesty, kde sú garáže), tak mi policajti povedali, že mám čakať na mieste. Chápem, že aj MsP potrebuje záruky, ale to mi nepripadá ako najlepší postup.
Reakcia na: Ámos #84:
*chodci je v celej šírke nevyužívaju...
Reakcia na: Viko #71:
Viko ta garaz nie je problem. Problem je odlisne dlazdenie chodnikov a cesty. Napriek tomu, ze pesia zona zacina na krizovatke Nam.SNPxUrsulinska, vodici ju v celej sirje nevyuzivaju.
Dalsim problemom je cierna diera na peniaze => MsP, ktora si nedokaze poradit s nelegalnym parkovanim v ani tak malom historickom centre, ake je to nase. Zlepsenie s novym vedenim neprislo a kamerove vychytavky na aute, nie si spasonosne. Ako chcu kontrolovat cele mesto, ako to nezvladaju na 1km2 netusim.

Hlavne, ze bol novy sef MsP vybrany vo ferovom vyberovom konani, ako Vallo sluboval.
Cize zrusime kompletne trasovanie nocnych liniek a vymyslime nove, aby sme ukojilo svoje soutosske chutky?
Lebo takyto krok ludi do MHD neprinasa, ale ich z nej vyhana.
Sucasny system je pod palbou cestujucej verejnosti, ktora sa na naho neustale stazuje?

S obratiskom pod Novym mostom by som z dlhodobeho hladiska uz vobec neratal. 😉 Pravdepodobnost, ze prezije v súčasnej podobe je zda sa celkom nizka.
Reakcia na: Jadran #76:
Pre Záhorskú a Lamač by bolo podľa mňa lepšie keby N37 chodila po nábreží a na Pribinovu lebo by mala takmer identickú trasu ako 30 a 37 a keby ti ušliel posledný spoj tak by si sa nemusel trepať na stanicu ale počkať na nočák.
Reakcia na: Jadran #80:
Linky by sa museli uplne prerobit. Neslo by to spravit len jednoduchym pospajanim existujucich liniek kedze prestupny uzol by bol inde, takze dnesne trasovania by nedavali zmysel.

Inak by som urcite robil tak ze by som spojil linku iducu cez stanicu s linkou iducou na CSU, s tym ze po prichode vlaku (napr. Cassovia) by siel posilovy spoj na tejto linke zo stanice na intraky, cez centralny prestupny uzol. Ale tak to uz su fantasmagorie 🙂
Reakcia na: 810zssk #77:
Môže byť. Ja by som pospájal N31+N55 (keď už študentský expres, tak poriadne) a N91+N93+N37 tiež do jednej linky, čím by sa zrušilo ďalšie prestupovanie na Jasovskej. Otázne je, či by to šlo vyjazdiť s terajšou výpravou bez pridania ďalších vozov, popravde som to nikdy nepočítal.
Reakcia na: 810zssk #75:
Od 23:30 do 04:18 z Hbf. aj tak nič neodchádza, takže by stačil závlek jedného prvého nočáku pre pár posledných prichádzajúcich.
Reakcia na: Jadran #76:
Má pravdu s tými časmi. N21 a N37 strácajú 4 minúty či už by išli po Pražskej alebo po nábreží. Na druhej strane mám pocit, že tam je dostatočná rezerva.

Obsluha stanice je otázna. V súčasnom GVD sú v časovom pásme nočákov asi tri vlaky (z toho dva do 0:00 a jeden posilový s príchodom o 0:10. Ak tam nebudú nočáky, budú tam autobusy voziť vzduch. Je potrebné sa ale pripraviť na situáciu ak sa zavedie vyslovene nočný vlak. Preto by som sa možno nebránil nesystémovej kyvadlovke, ktorá odvezie cestujúcich k nočákom. Záleží od toho, koľko vzkm by sa ušetrilo. Niektoré linky by sa predĺžili, iné celkom slušne skrátili.
Reakcia na: Jadran #76:
Pri N21 a N34 by navyse bolo mozne zvazit zlucenie do jednej linky, s tym ze by bola dvojvozova a zrusilo by sa kolecko v Devinskej. V kazdom pripade ratam ze ak by sa presuval prestupny bod, menilo by sa aj linkovanie.
Reakcia na: 810zssk #75:
Neverím tomu, že by bol problém, záleží asi len na trasovaní, kadiaľ by išli k tej Eurovei.
N29 "nikoho nevozí" a nie je problém dobehnúť tam meškanie, N33 a N34 by to mali ešte bližšie ako teraz na stanicu.
N21 oficiálne prichádza v súčasnosti úplne prvá na stanicu (x:19), čiže je tam časová rezerva. Len o dve minúty neskôr, x:21 prichádza N37.
Reakcia na: Jadran #74:
Obsluha Hlavnej stanice by sa zrejme riesila zavlekom nejakej linky (asi tej co by jazdila na Kramare). Zalozaky mozes odstavit napr. na parkovisku pred SND.

Akurat mi napadlo ze z Pribinovej by mohol byt problem s jazdnymi dobami do zapadnych casti mesta.
Reakcia na: 810zssk #73:
Mne sa tento nápad tiež celkom pozdáva, určite lepšie miesto ako pod mostom.
Len to chlapci, prosím, posuňte vyššie, nech sa s tým začnú konečne po dvanástich rokoch zaoberať...
Najviac ma asi zaujala predstava prejazdných nočákov... 😊 😋 Kiežby!
Akurát neviem, ako by sa potom riešila nočná obsluha HlSt. Nechal by sa tam nejaký nočák zo súčasného systému, ktorý by tam mal naďalej konečnú?
Nočné záložáky by mali kde stanovište?
Reakcia na: Ike #72:
To by nemuselo byt zle prave ak by boli prejazdne nocaky (t.j. nevadila by jej mierne excentricka poloha), len treba premerat ci by sa to tam napchalo bez toho aby vozy trcali do nejakej krizovatky 🙂
Reakcia na: 810zssk #68:
O tej Pribinovej si čo myslíš?
Reakcia na: Ámos #70:
V pohode.

Vnímam len jeden rozdiel - ak máme priamo v srdci historického jadra garáž, ona odtiaľ nezmizne. A miesto toho, čo ako komerčná zaťažuje dopravou priľahlé ulice, by mohla slúžiť práve obyvateľom, ktorí pri všetkej úcte na SNP nepatria ("zábavné" to tam je najmä počas zhromaždení a protestov), a tiež magistrátu, ktorý ako tiež viem má prenajatú nejakú kapacitu, ale evidentne nestačí, keď musia mať aj ten rad miest za novou radnicou. Plus teda večný problém diplomatov na Františkánskom nám. a kade tade.

Keď to otočím inak, fakt si neviem predstaviť aj zachovanie verejnej garáže, aj poskytnutie miest obyvateľom, aj príjemnú zónu prechodu z pešej zóny do širšieho centra. Lebo pešia zóna ovenčená obparkovanými ulicami vytvára presne ten dojem, že centrum je maličké a ďalej to nestojí za nič. Jasné, takéto riešenie s odkupom/správou by čo-to stálo, ale jeho prínos by podľa mňa vedel byť dosť veľký. A keď sa magistrát rozhodne, že pol svojej kapacity časom škrtne alebo zmení na kóje pre bicykle, budem im len fandiť.
Samozrejme, ak existuje lepšie riešenie, som mu otvorený, ale zatiaľ som nezaregistroval, že by ho niekto predostrel.
Reakcia na: Viko #60:
Sorry, som ta zle pochopitl.
Som obyvatel pesej zony.
Vsetky tieto zmeny sa ma tykaju. Jedine co je potrebne, je vytvorit dostatok rezidentskych miest len pre obyvatelov pesej zony po jej obvode.
Parkovacie miesta na Klobucnickej si zapratane autami s magistratnou kartickou, diplomatmi a invalidmi v SUV za 80.000€.
Reakcia na: 810zssk #61:
Preto ma magistrat v garazi a aj na Ursulinskej cca 50-60 parkovacich miest. Nepotrebuje preto kupovat celu garaz. Na tych par poolovych aut, to je predimenzovane.
Pracovny benefit - auto, je trochu alibisticke pri sucasnom zavadzani park.politiky a vysvetľovaniu aby ludia chodili peso, na bicykli, MHD (v tomto poradi).

Magistrat nie je firma. Nevytvara zisk ani hodnoty. Kazde parkovacie miesto tak je platene z dani obcanov.
Reakcia na: Mike #67:
Rozdiely ktore su pre mna dolezite su dva:
- Rozumnym prepojenim liniek dosiahnut priame spojenie s centrom pre kazdu MC, aj tie ktore ho dnes nemaju.
- Scivilizovat proces prestupu. Lebo to teatro ktore DPB momentalne predvadza na Hlavnej stanici je fakt pod uroven. A v poslednej dobe sa to len zhorsuje.

Len najst ten novy uzol, kde by to bolo mozne.
Reakcia na: Ike #65:
810zssk tu chce jednoducho zaviesť brnenský systém. Ono technicky vzato, zásadný rozdiel proti dnešku tu nie je. Nočáky prídu na hlst., pár minút tam postoja a potom sa naraz rozlezú. Čiže prestoj na tom prestupnom bode je (aj by ostal) cca 3-10 minút, v závislosti od linky. Akurát na rozdiel od Brna u nás spoj odíde na tej istej linke ako príde, a na konečnej prechádza obratiskom, teda na výstupišti musia ľudia vystúpiť. Jediná výnimka je prejazd N21-N31, ale aj tam musia ľudia vystúpiť. (Kedysi jedna pani prišla N31 na hl. st. a pýtala sa, ako sa dostane do DNV, tak keď som pokračoval na N21 tak som ju nechal sedieť vo voze ... 🙂 . U nás je to determinované logicky tým, že ten prestupný bod je obratisko na konci slepej "ulice" (Nám. F. Liszta), takže aby to dávalo zmysel tak tie možnosti prejazdovania sú obmedzené.

Ale ak by sa presunul ten prestupný bod niekam inam (most snp, Hodžovo nám, autobusová stanica, Tebou navrhovaná Pribinova medzi Euroveou a Malou scénou), tak tam by sa mohlo prehodnotiť to, že linky tam budú odvšadiaľ končiť/začínať a mohli by tadiaľ iba prejazdovať (pri zachovaní princípu že prídu tam povedzme vždy medzi :20 a :25 a odídu vždy o :30.)
Reakcia na: Ike #65:
Ved ja nechcem rusit centralny prestupny bod, ale chcem aby nim linky prechadzali (s niekolkominutovym pobytom na prestup). To v sebe nesie moznost nastupu kedykolvek pocas pobytu v prestupnom bode, nove priame spojenia (napr. ak by sa spojila N21 a N95, mas priame spojenie aj z centra do Devinskej, atd.) a nejake dalsie vyhody.
Reakcia na: 810zssk #64:
Prejazdom IMHO nič nevyriešiš, lebo pokiaľ chceš zachovať user-(drunk)-friendly systém, tak viac ako jeden prestupný uzol uvažovať nemôžeš. A tým pádom máš súčasný stav, tie spoje niekde musia naraz prísť a potom odísť. Rozdiel je len v odstavení.

Ja teda vnímam ako výhodu nočákov jeden centrálny bod. Denné linky poznám a nočáky, ktoré vo veľkej miere využívajú aj neMHD cestujúci sú primitívne jednoduché. Vytvoriť alternatívny systém k dennému s prestupmi a rôznymi odchodmi (viem, že si to nepovedal, ale neviem, či by sme sa tomu vyhli) by bol krok vzad.

Ešte ma ako potenciálne miesto napadá Pribinova ulica:
https://goo.gl/maps/mZxtWRFdHSkm1W8c6

Je obojsmerne 2+2, čo je v nočných časoch alebo počas Vianoc a Nového roka zbytočný luxus. Jednoducho v tomto čase vyhradiť pravé jazdné pruhy v oboch smeroch ako odstavnú plochu a nástupištia v jednom. V jednom smere je disponibilných ~240 m, v druhom ~120 m. BA kapacitu na viac ako 20 nočných liniek potenciál nemá ak by na všetkých boli kĺbové vozidlá s maximálnou dĺžkou + maninipulačný priestor v sumáre 20 m, tak 18 liniek by mohlo mať vlastné nástupište.
Reakcia na: Solider #48:
Iné miesto by bolo určite vhodné, ale vzhľadom na likvidáciu obratísk v centre mesta je to nateraz asi nereálne. Ešte ako-tak mi to vyšlo napchať pod Most SNP, ale vyžadovalo by to pomerne zložitú logistiku obratov + väčšina vozov by museli byť sóla a veľmi pochybujem že je dnes vôla ísť na celonočný 30 minútový interval (aj keď je to viac než žiadúce) aby sóla stačili.

Ja by som ale ešte viac privítal keby linky boli cez centrum prejazdné, namiesto ukončovania v prestupnom uzle.
Reakcia na: david1 #54:
Však ale ja aj snáď všetci ostatní sme za to aby cez SNP niečo jazdilo, ale nie štýlom že tam presmeruješ úplne všetko a inde necháš územie úplne neobslúžené.
Reakcia na: Ámos #56:
Celodenná premávka MHD, či už električkovej alebo nočnej autobusovej, je na tomto významnom dopravnom uzle viac než žiaduca.
Reakcia na: Ámos #58:
Je úplne bežné že firmy poskytujú parkovacie miesta zamestnancom na vyšších pozíciách, prípadne pozíciách ktoré vyžadujú používanie áut. Nevidím dôvod aby magistrát nerobil minimálne to druhé. Predpokladám že majú pozície ktoré auto používajú na služobné účely.
Reakcia na: Andy #59:
Lenže pokiaľ viem, Hríb z neho vytiahol, že sa to dotkne aj obyvateľov, nielen "úradu". Takže oháňanie sa magistrátnym mi príde ako ľahký populizmus.

#58 - podľa mňa sme sa nepochopili. Nikto nemusí a ani by nemal kupovať miesta zamestnancom. Ale ak je magistrát (žiaľbohu) nastavený tak, že potrebuje služobné vozidlá a potrebuje ich mať zaparkované čo najbližšie k hlavnému sídlu, patrilo by sa prejaviť aspoň takú láskavosť, že si ich niekam uprace a nebude nimi okupovať verejný priestor. O to mi išlo.
Druhá vec, obyvatelia regulovanej zóny potrebujú aspoň drobnú náhradu, ak sa budú ich miesta likvidovať. Lebo ideovo to funguje, že bývam v centre a auto nepotrebujem, lenže obávam sa, že ak obyvateľom pešej zóny zoberieš aj poslednú možnosť nejako si vyriešiť dostupné parkovanie, tak výsledok nebude, že polku áut zahodia a druhej zaplatia celoročné nájmy v garážach, skôr (pri súčasnej "uvedomelosti") s radosťou zdvihnú zadok. Takže buď bude pešia zóna ešte mŕtvejšia, alebo dôjde k ďalšej vlne gentrifikácie - a pochybujem, že niečo z toho je cieľom. Zároveň, ak garáž už nebude verejná, dá sa vylúčiť doprava zo SNP úplne, bez vymýšľania nejakých prepojení cez Kolársku apod.
Reakcia na: Viko #57:
Pokiaľ sa dobre pamätám, Vallo sa vyjadril, že magistrátne miesta na Klobučníckej chcú zrušiť, je ich tam zhruba polovica.
Preco by mal magistrat kupovat svojim zamestnancom parkovacie miesta?
To si nedovoli ani ESET. Zamestnanci magistratu maju mat normalne platy a sposob dopravy bude na nich. A ked si budu chciet prenajat parkovacie miesto v podzemnej garazi, nech to urobia. Ale za vlastne.
Polovica SNPcka a Klobucnickej sa ma pre parkovanie zrusit.

Stale viac vsak zacinam pochybovat, ze Vallovci cokolvek zasadne zmenia v tomto meste. Zatial je to vazna slubotechna a sporne rozhodnutia o premenovavani namesti a povoleni parkovania na Hodzovom vedla prezidentskeho palaca.
Reakcia na: Ámos #55:
Keby konečne niekomu na meste napdlo odkúpiť garáž na Uršulínskej, bolo by kam zdekovať magistrát aj obyvateľov pešej zóny a mohli by definitívne zaniknúť problematické parkovíská typu Klobučnícka alebo Nám. SNP.
Reakcia na: Solider #48:
Ak to znesie elektrickova trat. Plan je SNP uzavriet na prejazd uplne.
Reakcia na: si #40:
Ak sukromny pozemok nie je oznaceny a oploteny alebo inym sposobom blokovany vjazd a vyjazd na neho, plati na nom zakon o pozemnych komunikaciach.
O umiestneni prislusneho dopravneho znacenia v suvislosti s parkovacou politikou rozhoduje KDI.
Ak je pozemok pod cestou nevysporiadaný, budes moct sa tak akurat dozadovat najmu za podu. A aj to sudnoznaleckym posudkom. A aj to nie, ak je v LV vyznacene vecne bremeno.
Ak nie si majitelom aj toho "asfaltu", ktory robi z prislusneho pozemku parkovacie miesto, nemozes si nárokovať najomne za parkovacie miesto.

Zaroven plati, ze ked bude v celej oblasti na mestskych pozemkoch platit parkovacia politika a na tvojom pozemku, z dovodu roznych "obstrukcii", platit nebude, hadaj co sa stane? Vsetci zadarmisti budu chciet parkovat pred tvojim domom.
A nebudes moct zacat vyberat parkovne, ak nie si majitelom cestnej stavby na tvojom pozemku a ak si, tak len ak ti to povolia prislusne urady.

Z SNPcka by sa malo stat len rychloobratkove parkovanie a parkovanie pre obyvatelov pesej zony. To len mimochodom.
Reakcia na: 810zssk #51:
Teraz máš neobslúžené MHD stred centra ,ktorý generuje omnoho väčší dopyt ako Kolárko. N55 tam zastavuje veľmi sporadicky. Tá vzdialenosť od Hodžovho nie tak veľká na peší presun. Zo spodnej časti si za 3 min.na Špitálskej dole kopcom.
Reakcia na: Jadran #52:
U prvých dvoch by to nemal byť problém. Ďalšie sa už čakajú kvôli obehom. Niekedy spôsobeným neskorým rozjazdom.
Reakcia na: david1 #49:
Môžeš si byť istý, že prípadné nedodržiavanie času rozjazdov sa nedeje náhodou a dispečeri tam tie vozy nedržia len tak z dlhej chvíle.
Reakcia na: david1 #49:
Letmy pohlad na mapu jasne naznacuje ze pri N55 by slo rozhodne o viac ako minutu. A ta linka je uz dnes na hrane. Nehovoriac o tom ze zrusit komplet celu MHD z oblasti Kollarka tiez nie je moc terno.
Reakcia na: Solider #48:
Okrem stanice si moc neviem predstaviť kapacitné miesto, kde môžu vrčať busy v noci.
Len to centrum lepšie obslúžiť.
Reakcia na: 810zssk #45:
Ja v tom pri N53 a N55 zdržanie nevidím. Možno max.1 min. Stačilo by ak by sa dodržiavali na čas rozjazdy už zo stanice. Aspoň prvé dva.
Reakcia na: david1 #38:
Podľa mňa by určite mali nočáky jazdiť cez Námestie SNP. Od Hodžka po Malú scénu je to dnes zóna taxíkov. Možno aj preveriť možnosť zmeny miesta rozjazdov z Hlavnej stanice niekam inam, o čom sme tu nedávno diskutovali.
Reakcia na: Ma178rek #46:
Na N34 nie je na tesno absolútne nič.
Reakcia na: david1 #38:
ja by som miesto n34 dal N31... totižto n34 fakt na tesno vychádza trasa a bolo by to zdržanie ďaľšie na trase
mylsím že nejaké4 linky by bohate stačili
Reakcia na: Jadran #44:
34 povedzme, ale bola by to dost zachadzka... 53 a 55 su vraj uz teraz casovy problem (a na 55 cez Americke zabudni kym sa ten tankodrom nezrekonstruuje).

80 beriem ak by sla po Starom moste, ale zatial sa to vraj neda. Ak by sa ale dalo jazdit po Starom moste tak by hlavne bolo dobre prehodit trasy 80 a 95 do verzie z 2007 (po prvej uprave, teda presmerovani 95 cez Most SNP).
Reakcia na: 810zssk #42:
Ale, nemusel. Na 34, 95 máš časovú rezervu (v súčasnom stave majú príchod na stanicu :20, čiže medzi prvými), 80ke by to možno aj pomohlo (ak sa jazdou cez Nám. SNP rozumie aj presmerovanie cez starý most). Aj keď osobne by som 95 na SNP moc netlačil, je odveci na jej trasu.
53, 55 myslím že by to vyjazdili v pohode (v prípade 55 z Amerického nám. po električkovej trati na Blumentál - dalo by sa?), do 70 by som nerýpal, tá večne nestíha už teraz.
Reakcia na: Jadran #41:
Smerom do Petrzalky by som to na z Bosakovej na zast. Ovsiste viedol priamo cez EUBA.
Reakcia na: david1 #38:
Na vacsine uvedenych liniek by ti nevysla chronometraz a musel by si pridavat vozy do vypravy 🙂
Reakcia na: TomJ #37:
Na N80 by bolo fajn celkovo premyslieť tú zachádzku do Ovsišťa - darmo to tak jazdí už roky (a darmo tak jazdila svojho času N95), stále sa nájdu cestujúci (a žiaľ aj vodiči...), ktorí nechápu princíp obsluhy zastávok v jednotlivých smeroch. No priznám sa, hral som sa s myšlienkou, nič múdrejšie som nevymyslel...
Reakcia na: Ámos #27:
tak kazdy mame nejaky subjektivny pohlad na vec podla toho co sme prezili a co mame k dispozicii

aj ked mi zapcha spravi v rannej spicke jazdu 40 minutovou, pri porovnani dvere-dvere to stale bude velmi podobne tomu cestovaniu elektrickou
v elektricke je velke +, ze sa nemusim starat o cestu a davat pozor, mozem driemat, pozorovat okolie a pod; avsak ak tie elektricky chodia narvate tak ze tam mozem akurat tak stat na jednej nohe a aj to nie svojej, tak istota pohodlneho sedadla v (klimatizovanom) aute je tiez dost lakava...

a netvrdim ze kazdy ma vlastne parkovacie miesto v praci, ale co tak sledujem tak zas uplne vynimocne to uz dnes nie je; hlavne pri firmach ktore sidlia v oblastiach kde volne parkovanie je tak trosku problematicke, zamestnanci vykonavaju pracu s vyssou pridanou hodnotou a zamestnavatelia si ich aj vazia a poskytuju aj ine "benefity" okrem platu a gastrolistkov 🙂

"Kde si prisiel na to, ze niekto na tvojich pozemkoch bude chciet aplikovat parkovaciu politiku?" ulicu kde byvam som nasiel v zozname tych kde chcu zaviest parkovaciu politiku pricom vo velkej miere ani samotna ulicna cesta nevedie na obecnych/mestskych pozemkoch nehovoriac o plochach kde sa vedla nej parkuje... katastralna mapa je verejne dostupna a tak nie je problem si to pozriet....

zena ma trvaly pobyt v spadovej oblasti zastavkok "zochova"/"kapucinska" a odtial to mam do sucasnej prace pesi 5 minut... a nepozeral som zony, ale zrejme sa mi ujde karticka ktora ma pusti aj na snp 😛
Reakcia na: Solider #29:
O to sa nebojím. Pichovalo na to X ľudí...
Reakcia na: 810zssk #35:
Keď už cez SNP tak aj N34,53,55,70 či 80 a 95.
Hádam by to miestnym už nevadilo keby , len prechádzali.
Predtým bol problém non stop naštartované busy a hluk nielen od nich ale aj od hlučnejších čakajúcich ľudí.
N72 dať ako bus a ako ostatné až na stanicu pokiaľ nezadrátujú nám . F.Lizsta na všetky smery.
Reakcia na: 810zssk #35:
Tá N61 cez SNP by bola fajn. Alebo by mohla tade ísť aj N80 a potom cez Apollo priamo do Ovsišťa. Len to by potom ostala lokalita Farského bez priameho spojenia s centrom.
Reakcia na: TomJ #34:
Takmer by som dal ruku do ohňa za to že EK nerozlišuje denné a nočné linky. Neviem si predstaviť prečo by to robila.
Reakcia na: TomJ #33:
Moja idea bola zaviesť "malé spojenia" po vzore Brna. Išlo by o systém kde by sa vybrané nočné linky stretávali aj mimo stanice a bol by medzi nimi vzájomný prestup. Prestoj by bol max. 1 minúta (ak by sa nemeškalo).

Mal som takých miest viac, pre túto tému je relevantná N61 a N72. N61 by šla cez Námestie SNP, N72 by zostala ako je ale na Hodžku by už nič nečakala a možno by sa o minútku alebo dve posunula. Zriadila by sa potom vzájomná nadväznosť medzi N61 a N72 na ASMN, čím by sa zabezpečili relácie Stanica/SNP>Dolné Hony a Kollárko>Ružinov/Letisko. Nadväznosť by rovnako fungovala aj v opačnom smere. Keď som si to kreslil, časovo to vychádzalo, ale zas nemám profi chronometráže.
Reakcia na: Peter6607 #32:
Ak 15Tr nemôžu ísť na denné spoje kvôli podmienkam EU (hoci aj to sa porušuje, veď linka 203 je denná linka a večer tam jazdia staré vozy) a silou mocou ich potrebujú mať v premávke, tak nech zriadia nejakú historickú linku, na ktorej to bude jazdiť.
Reakcia na: 810zssk #31:
Aký si mal návrh trasovania N72?
Reakcia na: 810zssk #30:
Súhlasím, chcel som napísať ešte jeden príspevok s podobným obsahom. Vypravenie vysokopodlažného vozidla na jedno poradie pri špičkovom intervale nepredstavuje problém.
Reakcia na: skopi #28:
Tie busy na N72 by beztak mali zmysel kvôli možnosti jazdy na stanicu a teda prípojovosti (smerom na stanicu to konzistentne nefunguje už 12 rokov a nikoho to nezaujíma). Aj keď teda ja som na toto po otvorení Nív mal iný návrh riešenia ktorý by umožňoval nasadenie tbusov.
Reakcia na: Peter6607 #25:
Vychádzal som z predpokladu že 14/15Tr jazdiť "musia". V takom prípade mi príde najvhodnejšie ich nasadenie tam kde je najmenší výkon + existuje NP alternatíva do pár minút. Ak sa prirúti 15Tr na nejakej rannej 201, tak ten kto nemôže/nechce ísť do VP si chvíľu počká a dostane NP voz (odhliadnuc od toho že si to môže naplánovať). Oproti tomu pri nasadení na nočné služby vznikli na 203 rozostupy aj 30 minút medzi NP spojmi, o päťhodinovej diere v noci na troch trolejbusových radiálach ani nehovoriac. A kvôli čomu?
Reakcia na: david1 #26:
Neboj sa, nebol si sám, ktorý upozorňoval, že v Rači to stačiť rozhodne nebude 😛
Reakcia na: Peter6607 #25:
Presne ti poviem, ako to bolo. Keď sa zaviedli kĺbové trolejbusové nočáky cez víkendy, dva mesiace sa tam striedali takmer všetky vtedy pojazdné 15 TrM (asi 7 ks), snáď okrem dvoch. Niekto si z toho urobil kvalitnú šotoušovinu. A to pri vozoch, ktoré vtedy nejazdili pol roka, niektoré možno aj viac, vtedy spôsobovalo poriadne chuťovečky. Tie vozy boli špinavé, chýbali im diely a zle brzdili (jednej aj zhoreli brzdy). Po tých dvoch letných mesiacoch niekoho osvietilo a začali sa tam konečne vypravovať cez víkendy nízkopodlažné 31 Tr, s tým, že cez týždeň štandardne jazdili 14 Tr, relatívne spoľahlivo. Dokonca aj na silvestrovom nočáku jazdili 31 Tr v polhodinovom intervale a nikomu to nevadilo. No a potom prišla v januári 2017 kalamita, kedy 31 Tr nezvládali, tak na 201 a 202 dali terajšie nočákové 15 TrM a keď kalamita skončila, tieto zostali na Hroboňovej a odvtedy sa vypravujú na nočné spoje.

Absolútne súhlasím s 810zzsk. Neviem síce, aká je momentálne štruktúra dennej trolejbusovej výpravy, ale keď teda máme pri 120 ks nových trolejbusoch problémy s nedostatkom vozidiel, nikomu neuškodí, keď tá štvorica pojazdí, alebo sa prestrieda, na najkratších ranných službách. Ak im dajú kamery, nech si aj naďalej jazdia na nočných spojoch, keď ich už teda tak potrebujeme, to mi je jedno. Ale takto je nariadenie o kamerách na nočných spojoch jasne porušované.
Reakcia na: si #15:
Vo svojich vypoctoch vzdy a zasadne ignorujes nehodiace sa fakty.
Teraz je to zapcha na Racianskej radiale, ktora od septembra spraví z tvojej 14 minutivej jazdy, 40 minutovu.
Zo svojho subjektiva = vlastne p.miesto v praci, robis objektivum pre vsetkych.

Kde si prisiel na to, ze niekto na tvojich pozemkoch bude chciet aplikovat parkovaciu politiku?
V Raci sa parkovacia politika robit s najvacsou pravdepodobnostou nebude. Aspon nie pocas dna, kedze tam nie je problem s parkovanim. Precitaj si zakladne pravidla.

Tvoja zena ma trvale bydlisko v casti SM kde aj pracujes? Ak nie, tak mas smolu. SM bude rozdelene na niekolko zon. Priklad: Niekto kto ma trvale bydlisko na Westende nebude mat karticku na parkovanie na SNPcku, ale bude platit standardny hodinovy poplatok.
Reakcia na: Solider #19:
Ja , len nechápem tie hokusy pokusy posilníme - zrušíme - posilníme. Takto sa to fakt nerobí.
Jediný efekt je nasrdenie ľudí a reči o podpore MHD vyznievajú prinajmenšom komicky.
Nielen ja som upozorňoval , že samotná L3 jednoducho stačiť nebude.
Obhajovať tabuľkovo posilnenie o úžasné 2% čo je cca.100 ľudí za hodinu a cca. 8-9 ľudí na spoj je tiež komické.
Reakcia na: 810zssk #24:
No pokiaľ ma pamäť neklame, tak istú dobu prebiehal pokus vypravovať tam nízkopodlažné trolejbusy cez víkendy a 15 TrM boli v rezerve. Potom nebolo čo do výpravy, 15 TrM sa presunuli na Hroboňovu, a odvedy panuje názor, že staré trolejbusy na nočákoch musia byť, inak by ráno neboli vozidlá do výpravy. Dúfal som, že práve kamerové opatrenie ich konečne prinúti vyriešiť situáciu. Z rozmaru vypravovať do špičky takmer 30-ročné trolejbusy je asi nezmysel. Aj preto som nižšie navrhol, či by nebolo vhodnejšie nasadiť tam autobusy.
Reakcia na: Peter6607 #20:
Nemyslím si že problém je v nedostatku trolejbusov. Skôr ide o snahu niekam tie 14/15Tr dať. Keby bolo na mne, ide to na krátke ranné židáky, ktoré spravia dokopy dve kolá a 7 minút po VP spoji by šiel NP. Ale tak filozofia je iná.
Reakcia na: Peter6607 #20:
Trolejbusové nočáky sú šotoušovina, ktorú treba zatrhnúť a začať tam vypravovať autobusy.
Už len z toho titulu, že sa jedná o trolejbusovú prevádzku, majú nočné linky N44, N47 a N72 podstatne vyššiu prestojovosť ako klasické autobusové nočáky.
Reakcia na: 810zssk #14:
Čo sa nočných vozov týka, oni hlavne konečne začali chápať, že vypravovať šroty na nočák je dvojsečná zbraň, lebo kde-kade to vykape, vodiči s tým chodia na poruchy a "robia výpravcom zbytočnú robotu". Najmä na rozdiel od denného spoja nepríde ďalší o desať minút + nie je to také jednoduché vyhradiť záložákom ako cez deň. V noci, hlavne v piatky či soboty je každá sekunda vzácna.
No a príchodom príkazu vypravovať na nočáky výhradne vozy s kamerami tie najväčšie šroty zmizli už definitívne. Len na Hrobonke sa stále tvária, že k nim informácia o kamerách ešte nedoplávala.
Reakcia na: skopi #9:
Presne tak. Voľba dočasných predstavenstiev sa ukázala ako správny krok. Umožnilo to nastaviť ozdravné procesy v mestských podnikoch a svedčí to o aktívnej snahe súčasného vedenia mesta nakopnúť ho po 4 rokoch stagnácie. Nový predseda predstavenstva má odborný potenciál, takže mu držím palce.
Reakcia na: 810zssk #14:
Tu sa potom natíska otázka, či by trolejbusové nočáky nebolo vhodné nahradiť autobusmi, keď je problém s nedostatkom trolejbusov. Aj tak tam časť mesiaca je napäťovka. Hlavne počas letných mesiacov sa takto linka N72 stáva nepoužiteľná aj pre dovolenkárov cestujúcich z autobusovej stanice. Trolejbusy 14 Tr a 15 TrM sú v roku 2019 absolútne neprijateľné na prevoz batožiny. V tomto prípade som už ako cestujúci bol nútený ísť autom.
Reakcia na: david1 #7:
Nárast na Račianskej radiále je viditeľný už od Rače a to aj napriek tomu, že ako uviedol d3k0, napriek menšiemu počtu spojov bola v rannej špičke posilnená ponúkaná kapacita. Aby bola zachovaná nejaká kultúra cestovania, tak by v rannej aj odpoludňajšej špičke malo určite niečo premávať po Vinohrady.
Reakcia na: Petto #16:
Ak sa dobre pamätám, 16 dvojkĺbových pre L201...
O nakup akeho typu trolejbusov sa jedna ?
Reakcia na: Mikimaus #13:
to veru nevysvetlia, ba skor naopak...
1. v praci mam k dispozicii rezervovane parkovacie miesto (preto ani nemam problem a nezdrzujem sa s jeho "hladanim")
2. zena ma trvaly pobyt v starom meste, takze predpokladam ze ked to budem potrebovat, tak sa nejakym sposobom v tom zakladnom poplatku k parkovaniu v centre dostanem....
3. naopak auto potrebujem parkovat vo verejnom priestore pokial idem elektrickov, kedze jej zastavku mam daleko (viac nez 1km), takze ak mi toto parkovanie spoplatnia, opat sa mi ekonomicka vyhodnost pouzitia auta alebo elektricky na dopravu posunie niekam inam... (pri dome auta parkujem na pozemkoch ktore mi patria, ak by mi na nich chceli zaviest nejaku parkovaciu politiku, tak si budem od nich pytat najprv najom na dane pozemky a budem sa urcite snazit aby bol vyssi ako to co zaplatim za parkovaciu dan...)
Reakcia na: skopi #9:
Osobitne je to s tými kamerami zaujímavě v kontexte toho že N72 je jediná systematicky problémová nočná linka, tá by si zaslúžila aj SBS. A zrovna tam veselo bez kamier.

Na autobusoch už dogma že črepy patria na nočák zdochla už pár rokov dozadu (i keď je pravda že najmä potom ako pár krát zdochla Vrakosa na Dlháčoch :D) ale na trolejbusoch to stále žije 😞
Reakcia na: si #8:
Tak ti to to vysvetlia, ze ta pravallocuje parkovacia politika (za predpokladu, ze v aute vytrvas cca 2 roky) 😁
Reakcia na: d3k0 #4:
Problémy s kapacitou na Račianskej radiále sa značne zhoršili odkedy začala výluka v KV, s ktorou prišli nové trasy liniek, prázdninové grafikony týždeň pred začiatkom prázdnin, a ešte k tomu aj bez linky 7, na ktorú sa akosi zabudlo. Písalo sa tu o ľuďoch, ktorí ostávali na zastávkach, na nejakú dobu boli zavedené záhadné vložené spoje L3 (ktoré sa vracali na Vinohrady ako služobná jazda), trojička spí vo vozovni, a podobné chuťovky. Keby niečo takéto spravil Nesrovnalov človek, nezostala by na ňom nitka suchá. Dostal by to z každej strany. A teraz sú skoro všetci ticho, len zopár ľudí vôbec povie niečo negatívne. Je mi jasné, že súčasné vedenie mesta aj DPB je omnoho lepšie ako za Nesrovnala, ale nezostávajme pri nadšenom tlieskaní. Naopak, mali by sme naďalej kritizovať to, čo nie je dobré.
ak skúšobná prevádzka 3-vozňového vlaku bola úspešná mohli by ho nechať jazdiť na 3/9.
Reakcia na: skopi #9:
Už som to spomínal niekoľkokrát, je najvyšší čas, aby mal niekto zodpovedný gule a začal Škodovku penalizovať za absolútne nezvládnutú údržbu, to je čistá tragédia, ako to "funguje".

Čo sa týka odstaveniek, drvivá väčšina vozov stojí na ojazdené brzdové kotúče, najskôr to niekto totálne odflákol a načas neobjednal, teraz to stojí na neschopnosti Škody(SOR-u) ich dodať, čomu naozaj nerozumiem, však to nie je trakčný motor/zberačová základňa, ale štandartný servisný diel ❗

A to ešte dve dlhodobé odstavenky v podobe 6870(tu sa brzdové kotúče vymenili) a 6866(po nehode, na štandartné náhradné diely sa čakalo viac ako dva mesiace) sa za posledný týždeň podarilo spojazdniť...
Aj keď sa s mnohými vecami nedá nesúhlasiť a hoc aj v článku zaznieva, že sa pochopiteľne nepodarilo vyriešiť všetky problémy, predsa musím upozorniť, že sa v poslednom období výrazne zhoršilo cestovanie v trolejbusoch. K dnešnému dňu päť dlhodobo odstavených 30 Tr a sedem dlhodobo odstavených 31 Tr mi svedčí o citeľne zhoršenej údržbe (ktorú do istej vnímam aj cestujúc v samotných trolejbusoch). Navyše, veľký počet odstavených vozidiel pravidelne spôsoboval vypravenie krátkych vozidiel na kĺbové linky, a to nielen 204 a 207, ale neraz aj 201, 202 a 212. Táto situácia dokonca nastávala aj začiatkom letných prázdnin. Navyše, aj nočné trolejbusy sú stále jediné, kde jazdia vozidlá bez kamier a stále som nevidel jediný dôvod, pre ktorý sa tak deje a pre ktorý by mali byť bezpečnostné opatrenia na trolejbusových nočných spojoch nižšie, ako na autobusových (ak sa teda nerieši nasadenie kamier do 14 Tr a 15 TrM). Neviem, kto presne je za tieto veci zodpovedný, ale pevne verím, že budúcemu riaditeľovi sa podarí s nimi niečo urobiť.
Reakcia na: d3k0 #4:
preto som do zatvorky uviedol ze ratam z poctu spojov a nie kapacity na pocet ludi (tam sa mi to rata tazsie)
sucasnu situaciu uz ale velmi neviem posudit, kedze po prvotyzdnovom vyskusani si sardiniek castokrat aj vo vlastnej stave (a tento stav bol uz pred prichodom z race na zst vinohrady, takze posila odtial vyraznu kulturu do tychto spojov asi neprinesie) som sa odpratal do igk, a napriklad dnes som cestoval "dvere-dvere" s igk do stareho mesta az 14 minut, pricom len cisty cas elektrickou podla CP je 22 minut + k tomu musim pridat cestu na zastavku z domu (autom 3 minuty, peso 10-15) a pesi presun zo zastavky do prace....
a teraz som zvedavy ako sa mi bude vedenie mesta snazit zas vysvetlit ze preco nemam chodit do mesta autom a mam pouzivat MHD, ked ma odtial uspesne vyhnali....
Reakcia na: d3k0 #4:
Tam robia problémy hlavne stanice Vinohrady a Predmestie. No tento jav nie je nový , ale postupne rastúci od Septembra 2018.
Tá L7 by tam mala byť určite obnovená , aby sa aj ľudia zo zastávok za Vinohradmi kultúrne odviezli do práce.
Fakt ma nebaví púšťať preplnené električky a dúfať , že príde niečo prázdnejšie čo "utieklo" dopytu z vlakov.
Reakcia na: Ari #5:
No nie je to pokrok, len to svedčí o istom marazme, kedy sa za verejné zdroje nakúpi užitočná výbava vozidiel, ktorá sa potom nevyužíva.
"zatváranie dverí na pohybový senzor vo vozidlách, ktoré sú ním vybavené" je naozaj neskutočne veľký pokrok 😆
Reakcia na: si #3:
Pozrime sa na ponúkanú hodinovú kapacitu počas prázdnin v rannej špičke (7:00 - 8:40):
vlani: 12x TT/29T = 2892 os. + 6x K2S = 912 os. = spolu 18 spojov s kapacitou 3804 os.
teraz: 15x TT/29T = spolu 15 spojov s kapacitou 3615 os.
Teraz je teda kapacita v hlavnom špičkovom čase o 5 % nižšia, avšak rozložená rovnomernejšie, keďže vlani bola nerovnomerne delená medzi Špitálsku a Obchodnú, čo viedlo k preplňovaniu linky 5.

To ale neznamená, že sme nevideli kapacitné problémy na radiále, pretože tie reálne v niektorých časoch nastávajú a sú spôsobené medziročným zvýšením počtu cestujúcich na radiále. Nie sú teda spôsobené zmenou grafikonov, pretože pri tomto náraste počtu cestujúcich by problémy nastali aj pri pôvodných grafikonoch.

Preto sa tento týždeň robil operatívny prieskum a od budúceho týždňa budú opäť vkladané vložené spoje od ŽST Vinohrady podľa aktuálnej potreby. Ponúkaná kapacita tak bude oproti vlaňajšku vyššia už pri vypravení 1 posilového spoja.

(V príspevku bola opravená kapacita K2S.)
netvrdim ze docasne vedenie podniku by nespravilo vela pozitivneho, ale ked citam v zozname toto:
"čím sa podarilo posilniť električkovú dopravu počas prázdnin v rannej špičke,"
a porovnam ako (casto - lebo mnozstvo stpojov za cas sa da aj laikovi najlahsie porovnat) chodili elektricky na racianskej pred rokom a toto leto, tak sa mi leda ak otvori nozik vo vrecku.... a asi nebudem jediny...
Nemohol v tej funkcii zostat? Podla mna nikto lepsi neexisuje.
Klobúk dole pred M. Dekánkom. Neskutočne šikovný človek, aj osobne veľmi dôsledný. Pozdravujem!🙂