Zatiaľ nie je jasné, či nová trať povedie po Pribinovej, alebo po Landererovej ulici.
Magistrát hlavného mesta považuje za nevyhnutné zabezpečiť vyhovujúce riešenie verejnej dopravy v oblasti nových rozvojových projektov v zónach Chalupkova, Pribinova, Klingerka, Nové Nivy a Cvernovka. Zamerať sa chce najmä na rozvoj električkovej dopravy.
Električková trať Miletičova - Košická - Pribinova/Landererova
Spoločnosť J&T Real Estate (JTRE) predstavila v roku 2017 zámer na vybudovanie novej električkovej trate zo Šafárikovho námestia cez Pribinovu, Košickú a Miletičovu s napojením na oboch koncoch na existujúce električkové trate, čím by vznikol mestský električkový okruh. O rok neskôr spoločnosť JTRE predstavila výsledky porovnávacej štúdie, v ktorej boli posudzované viaceré varianty vedenia novej električkovej trate. Štúdia ako najvýhodnejšiu určila práve trasu cez Pribinovu a Košickú ulicu.
Na podobnom návrhu pracuje v súčasnosti aj magistrát hlavného mesta, pričom zvažuje vedenie trate popred alebo poza budovu Slovenského národného divadla. "Mesto v súčasnosti posudzuje dve varianty trasy električky v zóne Chalupkova, a to popred budovu SND po Pribinovej ul. alebo poza budovu SND po Landererovej ul. Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po uliciach Košickej a Miletičovej s logickým napojením na ružinovskú električkovú radiálu a tiež električkový uzol Trnavské mýto. Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu, prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune," uvádza sa v tlačovej správe magistrátu.
Pri hľadaní optimálnej trasy novej trate magistrát berie do úvahy najmä urbanistické a dopravné kritériá. "Z urbanistického hľadiska sú to najmä vhodné pôsobenie eletričkovej trasy vo verejnom priestore mestského bulváru, námestia a predpolia SND. Z dopravného hľadiska sa zaoberáme najmä dopravnokapacitným posúdením potrieb nového mestského centra po jeho dobudovaní," priblížil magistrát.
O tom, kedy by sa mohla nová električková trať začať realizovať, je ešte predčasné hovoriť. "Po vyhodnotení optimálnej trasy podľa názoru odborného tímu na meste budeme riadne pokračovať v procesoch environmentálneho a územnoplánovacieho posúdenia navrhovaného riešenia. Rýchlosť procesu závisí od priebehu prerokovania potrebných stupňov posudzovania a projektovej dokumentácie; keďže ide o prioritnú investíciu vo verejnom záujme, mesto má záujem hľadať spoločenskú podporu pre najlepšie odborné riešenie," uviedol magistrát.
Ďalšie plánované električkové a trolejbusové trate
Mestské zastupiteľstvo na svojom júnovom zasadnutí vzalo na vedomie správu o preverení možností rozvoja električkových a trolejbusových tratí dopravným modelom. Posudzované boli trate navrhované podľa Koncepcie rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na roky 2013 – 2025 (aktualizácia z roku 2016). Vyhodnocovanie bolo realizované na základe Územného generelu dopravy a na základe výsledkov sa odporúča realizovať štúdie realizovateľnosti pre nasledujúce električkové a trolejbusové trate:
- ET Kamenné nám. – Dunajská – Mlynské nivy – Prievoz – Slovnaft (predĺženie do Podunajských Biskupíc sa odporúča ponechať len ako územnú rezervu)
- ET Riazanská – Tomášikova – Prievoz (tangenciálne prepojenie Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiály s napojením na trať do Slovnaftu)
- Predĺženie ET z obratiska Astronomická k plánovanej železničnej zastávke TIOP Ružinov
- TT Karadžičova – Eurovea (zatrolejovanie úseku linky 210, kde jazdí na pomocný pohon)
Pre električkovú trať do Janíkovho dvora a trolejbusovú trať v Mlynskej doline je riešenie štúdie realizovateľnosti bezpredmetné, keďže tieto projekty sú už v príprave a budú sa realizovať.
Pre zvyšné projekty odporúča Územný generel dopravy ponechanie len územnej rezervy, takže v súčasnosti nie je potrebné ani spracovať štúdie realizovateľnosti pre trate:
- ET Dúbravka – Bory – Devínska Nová Ves
- TT Trnávka – Zlaté piesky
- TT Trnávka – Avion Shopping Park (– Letisko)
- TT Košická – Most Apollo – Bosákova
- TT Patrónka – Tesco Lamač
Grafické znázornenie navrhovaných tratí tak, ako ich navrhuje územný plán mesta a územný generel dopravy, je možné násť v sekcii Mapy – Plánovaný rozvoj električkových tratí a Plánovaný rozvoj trolejbusových tratí.
lostrail
To vazne si dokazal porovnat kompletne zburanie historickej budovy a stavbu skleneneho mordoru na jej mieste s tym, ze popred pomerne novu budovu akurat pojde elektricka (ale nic sa nebude burat)? Gratulujem, prerazil si nove dno. Ja som bol tiez proti buraniu PKO, ale ked nedokazes rozlisovat medzi tymito dvoma pripadmi, pomaly sa prestavam cudovat, preco reagujes tak ako reagujes.
Koncept umeleckeho diela je jedna vec a samozrejme nieco take mi nie je cudzie. Lenze ty si si to zasa raz prekrutil po svojom. Ale teda, ak ja nerozumiem konceptu umeleckeho diela, nerozumeju tomu zrejme ani dalsi ludia v ovela vyspelejsich krajinach a to aj takych, kde si umenie vazia (ale zaroven si vazia aj hodnotu verejnej hromadnej dopravy), a mozem nad tou rypavou poznamkou len mavnut rukou. Zjavne nedokazes ani len priblizne posudit, co vsetko beriem do uvahy (a co vsetko brali do uvahy oni, lebo si potrebujes ist svoje za kazdu cenu). Jasne, elektricka je super len kym nejde na nejake nase bolave miestecko, vtedy je zla, hlucna, rusiva, kazi vyhlady (a ine bullshity). Pripomina mi to situaciu, kedy by kazdy chcel dialnicu do svojej dediny, ale ak ma ist popod jeho okna, uz spisuje peticie a robi zive barikady. Tak typicke pre Slovakov.
Snivaj si dalej ten svoj zvlastny sen, ale ten bude vzdy natolko vzdialeny realite, ze uz teraz mozem celkom bezpecne napisat, ze je vacsia pravdepodobnost, ze tam nebude ziadna elektricka, ako ze pojde po Landererovej. Lebo tak trochu si zabudol na realitu. Realita je taka, ze J&T chcu vyjst mestu v ustrety, aby k ich nehnutelnostiam neboli zapchy (nemalo by to vyzerat, ze oni robia mestu sluzbu, ale bohuzial vdaka nekompetentnosti vsetkych doterajsich vedeni mesta to tak vyzera a dokonca aj je). A ak by mesto trvalo na tak zasadnej zmene ako odklon elektricky na Landererovu, zrejme celu tu vec s elektrickovou tratou stiahnu, lebo im to odkloni aj cast zakaznikov. A my utrieme hubu. Potom si budes moct gratulovat, ako si zachranil umenie.
No a kedze vidim, ze uz dokazes len osocovat ako 8-rocny chlapec (robit si srandu z prezyvky, neskutocny dokaz zreleho chlapa) a nedokazes debatu udrzat vo vecnej rovine (co zasa vela vypoveda o tebe), myslim, ze som uz k teme napisal dost.