Dielenské okienko - fakty z technickej prevádzky

Pozrite sa, čo všetko sa zmenilo za posledné mesiace vo vozidlovom parku dopravného podniku.

Ubehlo už niekoľko mesiacov od posledného článku, v ktorom sme vám priblížili aktuálne zmeny vo vozidlovej flotile prešovského dopravného podniku. Za tento čas sa udialo viacero rozhodnutí, ktoré určite postrehol nejeden fanúšik hromadnej dopravy. Pribudli nové vozidlá, avšak niekoľko tých starších sa z premávky vytratilo.

Článok sme rozdelili do troch menších častí, ktoré obsahujú oficiálne informácie o aktuálnom stave vybraných vozidiel. Za poskytnuté informácie aj touto cestou ďakujeme oddeleniu Technickej prevádzky a oddeleniu Údržby trolejbusov a PTZ v Dopravnom podniku mesta Prešov.

Autobusová doprava

Dlhodobo nepojazdné a vyradené vozidlá

  • Karosa B 741 #319 - v premávke naposledy 5. septembra 2018, autobus je dočasne vyradený od 28. novembra 2018.
  • Karosa B 941 #332 - v premávke naposledy 12. júna 2019, autobus je odstavený kvôli poruche motora, aktuálne čaká na opravu.
  • Renault - Karosa City bus 12M #333 - v premávke naposledy 12. novembra 2018, autobus je dočasne vyradený od 28. novembra 2018.
  • Karosa B 941 #334 - v premávke naposledy 5. júna 2019, autobus je dočasne vyradený od 21. júna 2019.
  • Karosa B 932E #338 - v premávke naposledy 29. júna 2018, autobus je dočasne vyradený od 16. októbra 2018.
  • Karosa B 932E #339 - v premávke naposledy 27. mája 2019, autobus je dočasne vyradený od 6. júna 2019.
  • Karosa B 932E #340 - v premávke naposledy 5. februára 2019, autobus je dočasne vyradený od 19. februára 2019.
  • Karosa B 961E #351 - v premávke naposledy 13. mája 2019, autobus je odstavený kvôli poruche motora, momentálne čaká na opravu.
  • Irisbus Citelis 12M #362 - vozidlo bolo od 9. mája 2019 odstavené kvôli poruche motora. Do premávky sa vrátilo 1. júla 2019.
  • Irisbus Citelis 12M #368 - vozidlo bolo od 18. mája 2019 odstavené kvôli poruche prevodovky. Do premávky sa vrátilo 15. júla 2019.
  • Solaris Urbino 12 #392 - v premávke naposledy 10. mája 2019, vozidlo je odstavené kvôli poruche prevodovky. Návrat do premávky je odhadovaný na 29. - 30. týždeň tohto roku.

Z autobusov #319, 333, 338, 339 a 340 bol taktiež demontovaný informačný a tarifný systém. Ich ďalší osud je týmto teda spečatený.

Trolejbusová doprava

Dlhodobo nepojazdné a vyradené vozidlá

  • Škoda 15 TrM #116 - naposledy v premávke 25. januára 2019, pre nevyhovujúci technický stav bol vyradený.
  • Škoda 15 TrM #118 - naposledy v premávke 10. júna 2019, pre nevyhovujúci technický stav bol vyradený.
  • Škoda 14 TrM #122 - naposledy v premávke 17. apríla 2019, pre nevyhovujúci technický stav bol vyradený.
  • Škoda 24 Tr Irisbus #702 - naposledy v premávke 7. marca 2017, trolejbus je odstavený kvôli poruche zadnej nápravy, v súčasnosti čaká na opravu.
  • Škoda 25 Tr Irisbus #707 - naposledy v premávke 18. septembra 2018, trolejbus je odstavený kvôli doposiaľ nešpecifikovanej poruche.
  • Škoda 25 Tr Irisbus #710 - naposledy v premávke 12. februára 2019, trolejbus sa aktuálne podrobuje oprave zadnej nápravy, s návratom do premávky sa ráta v septembri.
  • Škoda 31 Tr SOR #721 - naposledy v premávke 28. mája 2019, trolejbus je odstavený kvôli poškodenej výkonovej jednotke, ktorá je momentálne v oprave. V premávke sa ukáže odhadom o 2-3 mesiace.

Z trolejbusov #116 a #118 bol demontovaný informačný a tarifný systém. V súčasnosti sú v prevádzkyschopnom stave 2 trolejbusy typu 14 TrM - #121 a #123 a jeden trolejbus 15 TrM - #117.

Trolejbus #121 však slúži ako technologické vozidlo a do premávky s cestujúcimi nezasahuje. Bez informačného a tarifného systému je taktiež aj Škoda 14 Tr #78, ktorá je v súčasnosti odstavená a nepojazdná, avšak stále sa s ňou ráta ako s historickým vozidlom.

Novinky vo vozidlovom parku - autobusy

  • Irisbus Citelis 12M #399 - do podniku bol dodaný 4. júna 2019, do premávky sa zaradil 17. júna 2019.
  • SOR BN 10,5 #3406 - do podniku bol dodaný 18. júna 2019, do premávky sa zaradil 28. júna 2019.
  • SOR BN 10,5 #3418 - do podniku bol dodaný 18. júna 2019, do premávky sa zaradil 26. júna 2019.
  • SOR BN 10,5 #3436 - do podniku bol dodaný 18. júna 2019, do premávky sa zaradil 2. júla 2019.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jur@j #4:
Už? ok, pred časom nebola v DP
Reakcia na: Tesla4439A #3:
Je v hale, kompletizujú ju.
Reakcia na: Tesla4439A #1:
Ešte doplním:
#710 nie je vo vozovni....
Vďaka za info. Som veľmi zvedavý, ako to bude vyzerať od septembra s takýmto podstavom.

Opcia na nové troleje bude zrejme až ku koncu roka (aj keď základná podmienka - schválenie masterplanu v zastupiteľstve bola splnená) a podľa mojich info rámcová na autobusy je a aj bude zdržiavaná na ministerstve, kde sú všetky eurofondové projekty idúce cez IROP značne zdržiavané na kontrole (podobné problémy má napr. aj mesto) a na úrade pre verejné obstarávanie ani nie je ešte evidovaná zákazka ako kontrolovaná.

Aj napriek tomu si myslím, že 2 krátke + 4 dlhé diesle neriešia ani zďaleka problém, skôr hasia už prúser a mesto by malo prispieť na nákup ďalších z rámcovej. Či sa ešte vyskytnú ďalšie eurofondy v tomto programovom období na autobusy je otázne. Trocha divné je aj rozdelenie prostriedkov, kde podľa mňa napr. taká Žilina obišla extrémne štedro(nie len IROP, ale aj OPII), aj keď predpokladám, že to je aj o pripravenosti projektov na strane DP.
Len pre zaujímavosť:
#333 nemá agregát,
s #334 sa na STK ani nemajú vracať,
#340 má polámaný rám.
Týmto nechcem nikoho pobúriť ale svoje robí na technickom stave veľa že vozidlá či je prac. týždeň, sobota alebo nedeľa, stále sú von. Ďalšia vec je aj tá že sme asi jediné mesto, resp. dopravný podnik ktoré nemá nejakú striešku nad odparkovanými vozidlami (aspoň čo ja viem). Taktiež nulová údržba tohto typu: "radšej prenajmeme autobus než nejaký opravíme". Máme nádejné historické vozidlá #311, #319 a #78 (kľudne by to mohla byť aj #117 ktorá so svojím stavom už tiež dlho nebude zasahovať do premávky). Mnoho krát sú svedkami tohoto stavu aj cestujúci, ktorý mnoho krát musia prestupovať z pokazeného vozidla do záložného z ktorého ďalej musia vystúpiť lebo sa práve pokazilo, a keď nebodaj príde ďalší tak sa o 2-3 zastávky ďalej pokazí.........
To nieje na smiech,
to nieje na plač...
TO JE NA NATOČENIE FILMU!!!!!!!!!!!!!!