Dopravný podnik obstaráva ojazdené nízkopodlažné kĺbové autobusy

Autobusy budú slúžiť počas modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály.

Bratislavský dopravný podnik obstaráva formou výzvy na predkladanie ponúk 12 ojazdených nízkopodlažných kĺbových autobusov za účelom rýchleho doplnenia vozidlového parku pred blížiacou sa výlukou električkovej dopravy v Karlovej Vsi a Dúbravke. Autobusy budú následne slúžiť na zabezpečenie potrebnej prepravnej kapacity náhradnej dopravy za električky počas modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály.

Dopravný podnik má záujem o 6 kĺbových štvordverových autobusov s rokom výroby od 2004 a 6 kĺbových trojdverových autobusov s rokom výroby od 2005. S výnimkou jedného vozidla pôjde o klimatizované autobusy a všetky s naftovým motorom.

Uchádzači môžu predkladať ponuky do 24. mája 2019. Kritériom na vyhodnotenie ponúk bude najnižšia cena. Odhadovaná celková cena zákazky je 132 300 € bez DPH.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #41:
Ja neviem, bolo niekde explicitne povedané, že po skončení opráv pôjdu prednostne preč tieto busy a nie to, čo bude zrovna najrozpadnutejšie? Alebo prečo s tým stále operuješ?
Reakcia na: jozin #10:
Prosim ta vysvetlis mi matematiku ako si prisiel na to, ze dve 12m vozidla maju mensiu kapacitu, ako jedno 18 metrove?
Reakcia na: fanatikmhd #41:
Však sa prihlás do výberka, vyhraj ho a budeš boháč!
Reakcia na: dupe #42:
Rozumiem kam mieris, ja som vybral prvý web, prvú ponuku. Veľká časť tých vozidiel však prevádzkyschopná je, dôjde po vlastnej ose. Vodičov tiež nie je tak obtiažne dopraviť. Keď som však čítal tie podmienky, je tam spomenuté len dovoz do JRD, prevádzkyschopné, a prepravu si má dovozca vyriešiť. Problém však je že tak ako pri kúpe auta prvých 1000km od kúpy to vydrží vždy....potom už je horšie. Ale tu sa žiadna záruka nespomína, ani podobné veci.
Btw, v tom stockholme je 2x citaro a 6x lionscity....vsetky 8500/kus, pri rychlom skuknutí ponuky. Navyše pri odbere 12ks sa dá debatovať aj o cene. A ešte raz, neprehľadávam weby, iba prvý čo som otvoril a nahodil parametre.

a btw, len pre zábavu - zmeň jediný parameter na rok 2003, a vypľuje ti plnú riť Citár za cxa 3000e. 🙂 to len keby dakto pochyboval o presnom nastavení ponuky...
Reakcia na: fanatikmhd #41:
Dopytuje sa 12 klbakov. V cene do 11.000 € za kus je v ponuke JEDEN klbak z Nemecka.
https://www.truck1-sk.com/autobusy/mestske-autobusy/z-nemecko?ybeg=2004

Zbytok klbakov je potom zo Stockholmu. Predpokladam ze naklady na prepravu - palivo, trajekt, ubytovanie vodicov, myto asi tiez nebudu zadarmo. Preto sa asi cielene dopytuje Nemecko.

Treba pri prevoze busov zabezpecit prevozove znacky, dat vozidlo do prevadzkyschopneho stavu, zabezpecit mechanika, sprievodne vozidlo, papierovacky, poistenie, Umweltplakette. Tiez to stoji nejaku korunu. Neda sa pozerat len na cenu v bazari na webe.

https://www.truck1-sk.com/autobusy/mestske-autobusy?cat_id=4&genre_id=44&ybeg=2004&sortby=price

neviem, nech kukam akokolvek tie citara idu odost lacnejsie....radovo 5-10 tisic za kus pri splneni noriem zadania ulohy, navyse za 11 tisic je tam aj ten dvojklbovy Van Hool 😃

a stale mi pride v priemere 7000€ v priemere za 12 autobusov (84 000€ spolu S dph) menej ako 132 300....

Navyse, pre potreby opravy KDR by stacili aj citara z roku 2000+ co uz idu okolo 2500€/ks. Na ten cas je to stale asi o tisic bodov vyssi standrd nez B741 CNG..... NP, klima na vsetky, 3-4 dvere......a asi 1/4 ceny
Reakcia na: mathre #38:
pozeral som, za tu cenu tam mas r.v. 2006.
Podľa môjho názoru tu nie je nad čím sa vzrušovať. Jednoducho potrebujú kúpiť jazdené vozy, ktoré budú schopné prísť v krátkom čase. Predpokladám, že v nejakom dopravnom podniku našli vhodné riešenie a tak vypísali tender šitý na mieru tomu, čo je k dispozícii a vyhovuje DPB. Nové vozy by obstarať nestihli a toto je dobré riešenie. Myslím si, že tá suma na ten počet vozov nie je nijako strašná. Ako núdzové riešenie dobré, teraz toto isté urobili aj v Liberci kde skrz rekonštrukcie električkových tratí nakúpili jazdené Medvede z Nemecka a Karosy z Prahy.
Reakcia na: marek1978 #35:
Sa pozri na DE bazároch po čom sa predávajú Citará kĺbové s rokmi výroby 2010-2011. Našiel som tam zachovalé kusy s 500-600 tis. km za 33tisíc za kus.
Reakcia na: marek1978 #33:
Aké Sorky z Arriva Nitra? Myslíš tie s rokom výroby 2009 bez klímy a piatimi dverami?
Čo to tu meliete za sračky?
Reakcia na: fanatikmhd #34:
Mercedesy za tu sumu? To by museli mat tak 20 rokov
Reakcia na: marek1978 #33:
No v tomto pripade kiez by

Inak pre tu hromadu dissov z ktorych polovica viem odkial veje: Klbaky nakupit LEN pre opravu tram trate mi pride zbytocne nakupovat 18m medaky za 132 000e, ked sme mohli vziat byt starsie ale asi rovnako spolahlive VP autobusy za 24 000e, ktore by to ten rok zvladli. Viz Liberec, co nakupil B941 len pre opravu tram trate a potom pojdu tahet....
Ide o to ze za tych 110 000e sa dalo poriesit volaco ine, nez na jeden rok znacka autobusu.....
Reakcia na: fanatikmhd #22:
Tak za tu sumu to budu predpokladam sorky z Arriva NR.
Reakcia na: 810zssk #27:
Kiežby to bolo 2014+ a nie 2004...
Na linky ako 91, 92, 21 su 3-dverove klbaky vhodne.
Reakcia na: Mike #20:
Tak tie medaky vyzeraju slusne a celkom za dobru cenu. Este by pojazdili par rokov.
Reakcia na: trolejbus6207 #28:
veď práve, takto si akurát zarobili na prúser, ak im to niekto napadne a bude sa to zdržiavať...
Reakcia na: 810zssk #27:
Súhlas, tak, ako je to výberko napísané, by sa to robiť nemalo ani v čase "kĺbovej krízy"...
Reakcia na: trolejbus6207 #26:
Ved ja nemam nic proti kupe jazdeniek a chapem preco po tom DPB ide. Ale nemuseli to sit na mieru konkretnym vozidlam.

Parametre sa dali nastavit tak aby ich tieto vozidla spĺňali, ale bola tam otvorená aj iná možnosť. Vezmi si napríklad že DPB požaduje 6 vozidiel s rokom výroby 2014+ a 6 vozidiel s rokom výroby 2015+. Akú to má logiku, ak nie výber správneho uchádzača? Keby sa požadovalo 12 rozidiel povedzme 2012+, alebo aj 2014+, tak to tie vozidlá stále spĺňajú, ale otvára to viac možností na iné vozidlá. Jediné vysvetlenie že niekto iné vozidlá nechce..
Reakcia na: 810zssk #25:
Mne sa to takisto vôbec nepáči, ale beriem to ako nutnosť zahájenia modernizácie KDR, bez posilnenia stavu kĺbov by jej spustenie bola jednoznačná katastrofa, Ivo sa na to úplne vykašlal a tender z 2017-eho bol skladbou vozidiel absolútne nezvládnutý.
Takze prax zakazok sitych na mieru zostava zachovana? Krasne.
Reakcia na: fanatikmhd #22:
Keby si nebol hnilý pred písaním porozmýšľať, tak zistíš, že
1) ich počet je napísaný na imhd, evidencii dopravcov, mhdba a možno aj niekde inde a môžeš si sám overiť, že nesedí s tendrom
2) ako spomenul kolega, busy s priemerným vekom 20 rokov nijako nespĺňajú podmienku 2004+
3) spomínaný bus sa chytil po troch rokoch státia (každý mechanik ti povie, že odstavenie agregátom ani trochu neprospieva).
4) "vieme ze boli na STK" je len tvoj výmysel, lebo nič také z verejných zdrojov nevyplýva
5) hodnota 20ročných šrotovaných vozidiel bude logicky nižšia, ako 15ročných pojazdných...

Keď sa nad niečím podivovať, tak radšej nad reálnymi problémami (typu krátkosť lehoty), než nad vyfabulovanými kombináciami...
😉
Reakcia na: fanatikmhd #22:
Nekonšpiruj, tie mali iný rok výroby 😋
Kolko tu bolo vlastne medkov? Len pre info, asi pol roka dozadu jeden zhorel pri ceste Z STK! ...necitite nikto ten zavan starych 405? 3ks 4dverove, 3ks trojdverove, jeden bez klimy, vsetky uz maju mestky cerveny nater, vieme ze boli na STK za posledne obdobie.....Nakupil, prenajal za pekne peniaze, vratilo sa to 10x, odstavil, dohodol odkup zase a ide sa.


Len pre info, DPP predava B941 do srotu za cxa 2000e. DPB ide kupit 12 vozov byt s trosku vyssimi standardami nie za 24 000e ale za 132 (5x drahsie). Ci to len pre tu kratku dobu karloveskej radialy stoji za to.....
Reakcia na: Petto #17:
Ked to stravi cely den v zapche, ludia ocenia, ze si mozu sadnut 😛
Je to dosledok predchadzajucich tendrov a nepremyslenych nakupov. V sucasnom stave nie je mozne narychlo objednat nove autobusy. Teda objednat sa da, ale pridu na jar 2020.
Takze su na trhu dobre jazdenky a indicie naznacuju ze to nie je SOR. Otazka vyberka je kto ich "dovezie" a za kolko, kedze ani nove autobusy sa nekupuju napriamo z fabriky.
Reakcia na: Melange #15:
Ver mi, ze to nie je az take jednoznacne ako si myslis ty 🙂

Ked sme robili verejne obstaravania v mojej byvalej robote, tak stacilo naspecifikovat pocitac tak, ze to splnal casto iba 1 model, ale bolo to uplne koser.

Napriklad kebyze daju podmienku na nakup, ze motor ma mat objem 8700 cm3 a viac, vykon nad 240 kW, pohotovostnu hmotnost 16800 kg alebo viac, krutiaci moment 1400 Nm / 1200 rpm alebo vyssi pri rovnakych rpm a vykon klimatizacie aspon 2x 22 kW a vyjde ti z toho iba SOR NB 18 tak su z obliga. Nemenovali konkretne znacky/vozidla/suciastky, napisali ake minimum pozaduju a velmi casto ti firmy neradi daju nieco lepsie, ako tvoje pisane minimum, lebo ich niekto porazi cenou potom 🙂
Reakcia na: juraj76 #11:
3dveraky sa pouziju podla mna na nejake spickove sluzby ako to byvalo prednedavnom so starymi Medakmi. V meste je to nepouzitelne a na NAD uz duplom nie.
Reakcia na: N/A #9:
Len sola nic neriesia, ze nam zostali, hoc aj v ohrade. 2017 sa kupoval proste zly pomer vozidiel v 90ks tendri - malo klbakov vela sol/midi. A toto je vysledok stare serble.
Reakcia na: trolejbus6207 #12:
Otázka je, či takto postavené obstarko nie je ľahko napadnuteľné.
Reakcia na: tomas.ryan #13:
Tipujem, že ten jeden bol s pokazenou klimatizáciou za výhodnejšiu cenu, tak ho zobrali na náhradné diely...
Reakcia na: jozin #10:
O týždeň bude nasledovať verejné obstarávanie na vodičov... "Bratislavský dopravný podnik obstaráva formou výzvy 24 nových vodičov MHD, z toho 2 bez vodičského oprávnenia..." Keď už nemusia byť všetky vozidlá klimatizované 😁
Reakcia na: juraj76 #11:
To si fakt nepochopil, že tých 12 busov je niekde k dispozícii alebo to len hráš?
A slušné jazdenky sa vždy zídu, aspoň sa konečne budú môcť poslať Karosy do večných lovíšť, už dávno tu nemajú čo robiť...
Pri tejto správe ma napadá niekoľko poznámok:
1. Ak tieto autobusy budú nakúpené pre náhradnú dopravu počas rekonštrukcie karloveskej radiály, čo bude s nimi po jej skončení? Vyradia sa, alebo budú používané ďalej ako náhrada za tender, ktorý sa tu pripravoval minulý rok, ale primátor ho zrušil a ďalší zjavne nechystá!
2. Ako došiel Dopravný podnik k počtu 12? Je ten počet dostatočný?
3. Prečo nie sú všetky autobusy rovnaké? Prečo sa rozdelili do 3 skupín?
4 Je zaujímavý posun oproti normálnym tendrom z posledného obdobia: v roku 2015 DP požadoval 5 dverí (Aj keď to priamo nepovedal, ale kvôli tomu bol tender zrušený), dnes mu budú stačiť autobusy aj s 3 dverami. Zároveň pri poslednom tendri bolo vyhlasované, že nakupované autobusy sú štandardne s klimatizáciou, dnes sa ide nakúpiť aj autobus bez klimatizácie.
5. Táto správa bola zverejnená 17.5 a ponuky sa majú dávať do 24.5. Je štandardné dávať čas 1 týždeň? Nie je to veľmi krátka doba? Alebo víťaz je dopredu jasný, a toto je len pro forma.
Reakcia na: N/A #9:
Zabudol si na jednu drobnost, a to ze na zabezpecenie kapacity jedneho klbaku potrebujes bude jedneho vodica s jednym klbakom alebo dvoch vodicov na dva kratasy (a aj to este nieje plnodnotna nahrada). Sucasnu personalnu situaciu v DBP snad netreba spominat.
Je to celé trocha na hlavu postavené, nechcem obhajovať Karosy, avšak bolo ich dostatok a aj je. Ale nielen to. Vo veľkom sa vyraďovali BN10.5, Tedomy prvej série a teraz keď má prísť rekonštrukcia, tak zase sa vraciame k časom nitrianskych Mercedesov, resp. bystrických B961. Chápem že treba kĺbové vozidlá, avšak je zvláštne, že sa to nedá zabezpečiť z vlastnej výpravy, keďže vozidiel bolo dosť.
Keby radšej NB18-tky opravili, 5 vozov stojí viac ako pol roka (z toho jeden viac ako rok), ďalších 5 viac ako 3 (resp. 4) mesiace. Ale nejaké (kľudne aj ojazdeniny) sa tu zídu, no nielen ako posila pri električkovej výluke, ale aj ako prípadná náhrada CNG šrotov, ktoré už na cestách nemajú čo hľadať.
Nie som zástancom názoru, že čím viac dverí, tým lepšie, ale 3 dvere na kĺbák sa mi zdá predsa len trochu málo na MHD. Výmena cestujúcich na zastávkach bude pomalá, tým pomalšia, čím viac budú busy naplnené, resp. preplnené - a tá preplnenosť sa dá očakávať.
Reakcia na: gejza #4:
Práveže netuším (z môjho textu je zrejmé, že ide iba o domnienku). A osobne by ma aj zaujímalo, aké trojdverové klbové autobusy chcú kúpiť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #2:
kto ?
Technická špecifikácia súťažných podkladov mohla rovno znieť nasledovne:

DPB obstaráva týchto 12 autobusov: (nasleduje tabuľka so zoznamom, VIN, EČV.....).
Reakcia na: henko151 #1:
Predajca sa už zrejme našiel (resp. možno sa aj sám ponúkol DPB), len na to musia ísť takto naokolo cez verejné obstarávanie
Zaujímavé že práve jedno vozidlo bude bez klimatizácie. Každopádne myslím že to bude trochu spestrenie pre šotoušov, keď sa budú po Bratislave preháňať staré Citara, MANy alebo ktovie čo.

Ešte dodám že na webe DPB som našiel .pdf so špecifikáciami a tam je napísané od 2004 a od 2005.